24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Oč tu běží

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karim 23.10.2007 23:18

Myslim, ze Topol je v tom vsem celkem nevinne......

...neangazoval se nijak moc ani pro ani proti, ma a mel jine starosti.  Ani nebyl slyset kvuli olympiade.  Ze penize nejsou, na tom neco je. Penez je vzdy malo, specielne s takvym deficitem jako ma CR to lze prohlasit celkem snadno.

Na "racionelnim" - tedy z jisteho hlediska opravdu racionelnim - vyuziti Letne muze mit zajem bandicka prazskych schvalovacu ruznych business center a podobnych klenotu.  Zde je mozna pricina neobvykle zjitreneho estetickeho citu a neobvykle ucty k prazskemu panoramatu.   

drak 23.10.2007 22:27

Soustřeďme se na to opravdu důležité.

V mém předchozím bydlišti jsem měli v domě hovado, které si cesty výtahem nahoru i dolů krátilo tím, že pokrývalo svými hleny a slinami držadla, tlačítka a stěny výtahu. Když už ten zápach byl k nesnesení, častokráte jsem musel použít nějaký ten prostředek jako je třeba Savo aby se v tom vůbec dalo jezdit. Nicméně to, co navrhuje pan Kaplický postavit na Letné bohužel tvarem i barvou silně připomíná to, nač jsem musel hledět v onom výtahu. Ta asociace je natolik silná, že ten návrh, i kdyby vyhrál milion mezinárodních soutěží, mé sympatie prostě získat nemůže, nechtěl bych se na něco takového ani dívat ani to navštěvovat a už vůbec ne to financovat ze svých daní. Konec konců i britská královna před časem odmítla jeden návrh pana Kaplického. Během besedy bylo patrné, že o tom nerad hovoří. Ať už se o britské královně říká cokoliv, rozhodně nemám pochyb o tom, že ta dáma má dobrý vkus, prokázala to nesčetněkrát. Nechci křivdit ani panu Kaplickému, některé jeho stavby, které byly realizovány se mi líbí, jiné zase až tak moc ne ale ta knihovna na Letné, ta mne přímo děsí. Vedle ní by se člověk asi cítil jako hrozinka na dvoře, protože ty obrovské plochy, krom oken a ohybů daných tvarem ničím jiným nečlenění prostě musí takto působit. Soustřeďme se tedy na to důležité, což je nová budova národní knihovny, protože ta nám tady opravdu zůstane. Já se totiž obávám toho, že díky tomu, že část sympatií si ta budova získává jen proto, že soutěž proběhla jak proběhla, pak přišel zádrhel s pozemky, prezident se k ní vyjádřil, pan Bém změnil názor a spousta lidí z antipatie k určitým osobám a jejich skutkům se postavila na stranu pana Kaplického. Část lidí, se z obdobných důvodů naopak nechce vyjádřit proti této stavbě. Jenže za nějakých 5,10 či více let na hradě bude někdo jiný, na magistrátě také, zkrátka po aktérech dnešního hubuku pes neštěkne ale ta budova na Letné, ta tam bude stát dlouho a proto bychom se měli soustředit na to jak bude vypadat a jak poslouží svému účelu.

KROKODYL 23.10.2007 21:07

Pane Neffe,

pravdu mate, ze jde o prachy. Postavit barak a jiz ted vykrikovat ze ani 3,5  miliardy nebude stacit, to mne jako danoveho poplatnika naprosto nasira. To tam pan Kaplicky planuje zlate kliky a diamantove pisoary ? Proto ten rev kolem protoze hrozi ze kamaradickove prijdou o prachy z nasich dani. V dobe kdy se delaji sbirky na zaplaceni opreraci malych deti ci na vozyky pro postizene tak se bude za 3,5 miliardy stavet takovyto zeleny sopel ? Knihovnu ano, ale beznou moderni administrativni budovu a tedy za daleko, daleko mene... Zbytek penez dat na reformu zdravotnictvi a soc. systemu.

KROKODYL 23.10.2007 21:14

Re: Pane Neffe,

A jeste doplnim jeden argument. Jak za neco vehementne bojuji socani, tak uz je to podezrele samo o sobe a ruce od toho hned pryc.

23.10.2007 19:37

A aby se to líbilo prezidentovi

Centre Topolánek je dobrý nápad. A aby se to líbilo prezodentovi, udělejme to lejno prázdné a duté.

BuBu 23.10.2007 20:17

Re: A aby bylo lejno dokonalé . . .

. . . říkejme mu pro přesnost . . . . ty můj dutý Oši ! :-D

Abonent 23.10.2007 19:15

Ne Topolánek, ale Klaus

Autor se dopustil dvou nepřesností a jednoho omylu.

Nepřesnost první : podle posledních informací „Bém“ nebude jednotkou názorové pružnosti, nýbrž obchodní název nového rektoskopu jistého tradičního výrobce ( http://www.richard-wolf.com/index.php?id=78 )

Nepřesnost druhá : ODS nepojala jednotný estetický názor na vítězný návrh z mezinárodní soutěže. ODS jen ví, že blob tam být nesmí, ale neví přesně proč. Takže každý druhý den přijde s novým důvodem, popírajícím ten předchozí. Opravdu radost pohledět i poslyšet.

Omyl : Nový stadión, obrovské a naleštěné lejno, které se bude ze skla, žuly a oceli brzy budovat na Letné za naše peníze, neponese název „Centre Topolánek“. To je falešné a prázdné. Po ohňostroji, 21 dělových salvách,a přestřižení pásky střihounským prezidentem bude slavnostně otevřeno Národní středisko pro sport a kulturu Václava Klause.

lok 23.10.2007 19:09

Přesný závěr

Závěr článku je mimořádně přesný. Pokud má na Letnou přistát blob, pak je asi skutečně jedno, co tam bude. Může to být klidně lejno, které by mohlo i smrdět do okolí po svém architektovi, abychom byli světovější, a ne takoví úzkoprsí čecháčci. Mohl by tam stát padesátimetrový modrobílý šmoula, který Praze také velmi chybí stejně jako chobotnice, a vykukovat nad stromy na turisty na Karlově mostě. Nápadů je mnoho, za dobu existence Disneyova studia vzniklo mnoho zábavných a barevných postaviček. Divím se, že Kaplický ustrnul u tak fádní chobotnice.

Kubeš 23.10.2007 18:59

Autorovi-

R^

Alex 23.10.2007 18:55

Co do toho ten Neff plete Topolánka? a ještě vulgárně

Ten logický skok na závěr k Topolánkovu hovnu jsem tedy, pane Neffe, opravdu nepochopil. Je to hodně blbé.

pp 23.10.2007 18:42

Tektonika? Ba ne. Prachy, to je to, oč tu běží.

Zásah do černého. A je to o takový balík, že žádný Bémův veletoč nemůže být příliš velký.

kacir 23.10.2007 15:44

HOWNO HOŘÍ !!!

avšak, kdo ví jestli  by nebyl Centre Topolanek  z nehořlavého materiálu ;-D

www racek 23.10.2007 15:35

já jsem spíš pro název

klausova knihovna ... vono je to takový univerzální a výstižný ...

www racek 23.10.2007 15:37

Re: já jsem spíš pro název

nebo bémova, konečně, ten tvar everestu tam skoro je a stačí přebarvit namodro a nahoru dát holibici s cepínem zaraženým do ... no třeba do zad ...

lordpavka 23.10.2007 15:31

Už před 50 roky

Na Žižkově škola na Sladkovského nám.:už tenkrát jsi moc nevynikal,jen ten tatínek spisovatel!

Psí vrah Čumil 23.10.2007 14:56

No ano, tohle račte vzít na vědomí: Pan primátor Bém se chová zcela ostudně.

V tom má pan Neff naprostou pravdu.

Skybird 23.10.2007 13:34

Astone souhlas a upřesněná specifikace

Ono lejno by bylo 1250 x zvětšeným posledním Bémovo lejnem, které "vyprodukoval" před dosažením vrcholu Everestu.

www racek 23.10.2007 15:38

Re: Astone souhlas a upřesněná specifikace

no jo, knihovna jest slovo nesmírně lákající k rozetnutí ...

Richard III. 23.10.2007 12:54

Není nad poctivost

Mrzí mne, že i Neff se propůjčuje k hloupým útokům na Béma. Přitom by stačilo přečíst si vše, co skutečně řekl, nejen to, co si vybírají novináři. A znovu opakuji: nahlédnutím do zápisu komise můžeme zjistit, jak to s Bémem opravdu je. Jestliže hlasoval pro blob a dnes o tom lže, pak nemá na místě primátora co dělat. Jestliže byl proti blobu, pak mu není v podstatě co vytknut a všechny útoky jsou nepoctivé.

A vůbec nemluvím a neurvalém způsobu jakým s veřejností "komunikuje" Kaplický.

inspektor Trachta 23.10.2007 13:29

Re: Není nad poctivost

Podle mě ani tak nejde o to, jak pan primátor (Kněžínek) hlasoval. Jde o to, že důrazněji nevystoupil proti záměru postavit knihovnu na Letné už v průběhu soutěže - pokud zjistil (Kněžínek), že projekt stojí jinde, než měl (a tím pádem byla tedy zřejmě celá soutěž pro kočku). Toto je primátorovo největší pochybení (za 28 milionů?) a proto nechť ho média bijou co se do něj vejde :-)

Po vyhlášení výsledků přivítal pan primátor Bém návrh knihovny jako kontroverzní - ale vyjádřil mu podporu. V říjnu se o něm vyjádřil jako o arogantním s tím, že na Letné ho nelze postavit. Ostrou kritiku si plně zasluhuje, protože od jara do podzimu opravdu změnil svůj postoj poměrně radikálně... ;-P

Čenda 23.10.2007 13:31

Re: Není nad poctivost

Já v tomto žádný hloupý útok nespatřuji. Vnímám toto jako konstatování pana Neffa. A to se pan Neff ve svém článku dosti ohleduplně vyjádřil. Nepoužil vůbec všechny ty urážlivé výroky o knihovně, které na obrazovku televize řekl přímo pan Bém.

Skybird 23.10.2007 13:35

Re: Není nad poctivost

No hlavně on na tu komis prakticky nechodil a zastupoval jej Kněžínek - ten souhlasil.

Bél měl v té době plnou hlavu Everestu.

Bubik 23.10.2007 12:48

Kolik by stála linka potrubní pošty z Klementina do Hostivaře

ptá se balthasar.

Kolik by stál optický kabel mezi Hostivaří a Klementinem, ptám se já. Staré tisky se digitalizují a originály se půjčují jen VELMI mimořádně. A to jde i v Hostivaři, vždyť nemusím bádat zrovna na Letné nebo v Klementinu ( centrální achiv je taky na Chdově). No a v Klementinu zůstanou tisky bežné, pro "masovou" potřebu.

Mimochodem to zmiňované Centre Pompidou je VELMI malá budova, kde se spoustu věci studuje jen digitálně.

Tož znovu otázka: potřebujeme vůbec novou NK? Nedá se za tři nebo čtyři miliardy najít lepší řešení?

psí vrah Čumil 23.10.2007 12:49

Re: Kolik by stála linka potrubní pošty z Klementina do Hostivaře

Potřebujeme vůbec Bubíka?

westík 23.10.2007 13:11

Re: Kolik by stála linka potrubní pošty z Klementina do Hostivaře

tahle diskuze proběhla několikrát naposledy  včera.Staré tisky se digitalizují, nové přírůstky  povinné výtisky/ by se nepochybně mohly posílat KN v elektronické podobě. Jenže to by ten optický kabel musel navrhnout světově proslulý  architekt Kaplický na základě mezinárodní soutěže  a musel by  jednohlasně  vyhrát na základě riozhodnutí   mezinárodní poroty :-/ 

Jenda 23.10.2007 14:36

Re: Re: Kolik by stála linka potrubní pošty z Klementina do Hostivaře

Tak na Kaplickym navrzenym kabelu bych nerad zavisel. Urcite by byl hoooodne videt, hoooooodne avangardni ... no a jestli funguje to je druhotne.

Psí vrah Čumil 23.10.2007 14:54

Re: Re: Kolik by stála linka potrubní pošty z Klementina do Hostivaře

Smím vás, milostivá, upozornit, že existuje řada edičních a badatelských úkonů, které prostě bez prozkoumání originálního tisku nevyřešíte? To pokud se týče starých tisků. Pokud se týče tisků nových, je kniha daleko spolehlivějším médiem, než jakákoli její elektronická verze. I data se musí někde skladovat a trvanlivost nosičů není zdaleka taková, jako u klasického papíru. Nehledě k tom, že existují tisky (nejen) bibliofilské, které jsou svým vlastním provedením malá umělecká díla. Takovéto artefakty žádná elektronická podoba nikdy nenehradí. Lituji.

psí vrah Čumil 23.10.2007 12:26

Žádné Centre Topolánek, ale jedině Centre Klaus!

Nechme pana prezidenta navrhnout  pro blob tvar močového stání a kohoutků v umývárně, případně rozhdodnout, jestli má být nájezd ke vchodu dělší či kratší o 15 centimetrů - a bude vymalováno. Hned se bude poutat ke dvěřím nejapného magistrátu, že pořád sedí na těch pozemcích...:-/

Bubik 23.10.2007 12:42

Re: Žádné Centre Topolánek, ale jedině Centre Klaus!

Vaše replika je ftipná a na výši, Čumile:-/

psí vrah Čumil 23.10.2007 12:49

Re: Re: Žádné Centre Topolánek, ale jedině Centre Klaus!

Žejo, Bubíku. A žádná replika, tu píšu teprve teď pro vás, to první byl komentář. A nejsmutnější na tom vtipu je, Bubíku, že je to trpká pravda. Chápu, že vás to mrzí, ale zkuste se s tím smířit jako my ostatní - je to prostě náš prezident, co naděláme...:-/