19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Obcování

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jindřich 6.11.2006 19:57

Civitas

Trochu nesouhlasím s tím jazykovým úvodem. Civilizace je snad odvozena od civitas - město (ale i stát - v těch dávných dobách to vyšlo na stejno), původně tedy společnost žijící v městech. Civis - občan je odvozen až od té civitas. Stejně jako je občan od obce (a dříve měšťan od města), Bürger od Burgu nebo citizen od city.

Old Shatterhand 6.11.2006 16:55

Bon Voyage!

Korespondenční volby by umožnily volit té části populace, která žije mimo svá trvalá bydliště, případně v zahraničí. Velmi zjednudušeně řečeno, ta aktivnější a životaschopnější část populace by mohla naplnit své ústavní právo volit své zástuce. Taktéž nutno dodat, že mise byla splněna, uvidíme se jak bylo dohodnuto.  

honzak 6.11.2006 12:44

článek i příspěvky

pané Benešovy jsou balzámem na duši trýzněnou situací v České kotlině a studiem nesmyslných předpisů. Poznání, že někteří spoluobčané mají stále místo mozku z piva kostklu tu trýzeň prohlubuje.

valle 6.11.2006 12:28

Ono je to tam tak krasne

Moc podnetnych navrhu. Ale je to skutecne tak krasne cernobile v te Americe?? Rozhodne kdyz mluvite s jinym Americkymi obcany tak to tak idealni neni, v jejich pohledu alespon. Kdo  by to tusil co se z autora Druheho dechu vyklube. Moc pekny roman, snad by to chtelo v tom pokracovat - co se to v Cechach deje dneska to je na Treti dech nejmin. Moc stesti pane Benesi.

Ale hlavne, ty Cechy a jejich obcane zas nejsou tak pod prumerem tech ostatnich narodu, to rozhodne ne. A my tady nejsme hlupackove kteri s rozevrenyma ocima jen cumi na ty krasy tam venku.

Valle

JAB 6.11.2006 13:37

Re: Ono je to tam tak krasne

Zcela souhlasím, třebaže netuším, co černobílého zde bylo vyprávěno. Souhlasím tedy pokud jde o ty národy, velmi soulasím, praví se, že každý národ má takovou vládu jakou si zaslouží, ale neb vyjimka potvrzuje pravidlo, na nás platí, že máme skoro vždycky takovou, jakou si nezasloužíme. Nebo ano?

Hacker Rudolf 6.11.2006 12:21

Díky

Pane Beneši, děkuji za Vaše články a za doplnění

zirje 6.11.2006 10:11

děkuji

za připomení Karla Michala, často se se zmínkou o tomto autorovi nesetkávám.

Hacker Rudolf 6.11.2006 10:46

Re: děkuji

Já mám naštěstí všechny jeho knížky a mám je moc rád. Autor se snaj jmenoval Pavel Buksa, emigroval a snad prý spáchal sebevraždu;-(

JAB 6.11.2006 12:02

Re: Re: děkuji

Ano, ve Švýcarsku, tuším 1977. Nikoli z bídy, zmohl se na majitele soukromého gymnasia a nemovitost na Elbě. Prostě měl asi najednou všeho dost.

zirje 6.11.2006 14:27

Re: Re: Re: děkuji

Osobní vzpomínky manželky a známých na  osudy P. Buksy ve CH lze najít (nevím ve kterém) čísle Kritické přílohy Revolver Revue.

matoz 6.11.2006 10:49

Re: děkuji

Díky za češtinu jež používáte, vždy se těším na Váš fejeton. Po všech těch článcích a zprávách je Váš slovosled osvěžujícím pramenem ke kterému je dobré se  vracet.  Byl bych rád zvěděl jakým způsobem by řešili, občanem volení zástupci všech úrovní v malém městě někde uprostřed Kalifornie, Vsetínský problém. Podobné události se již nepochybně leckde udály a nejjednodužší by bylo se poučit příkladem. 

JAB 6.11.2006 11:59

Re: Re: děkuji

Je řešen, ostatně popsán, různě po mých knížkách. Každý třináctý byt v obci je tak zvaně sociální, ale jeho užívání je spojeno s jakousi povinností, v bytovkách například domovnictví, v případě, že obec pro rodinu pronajme domek s úklidem a přísně se kontroluje, aby v něm (i u bytů) nebydlilo více osob než pro kolik je určen, tak obyčerjně s úklidem obce. Jinak v oblasti mrzlo (minus 1, jednou za 37 let) a různí bezdomovci tudíž táboří po plážích a podobně (je mezi nimi i jeden Čech) většinou v blízkosti místní college, kam se chodí mýt, ale sprchy jsou i po plážích. Potíže s nimi nejsou, pokud pamatuji, i toho našeho "Pavlíka" sebrali i s jeho krámy jen jednou, a to proto, že park se měl chemicky ošetřit proti klíšťatům a nechtěli chemisovat také jeho. Já za něj tehdy šel za sheriffem, byl jsem ostatně občas i deputy, ale jen ho převezli do míst, kde se nepostřikovalo.

krmič 6.11.2006 12:16

Re: Re: Re: děkuji

Poněkud OT, ale tu zmínku o klíšťatech nemohu jen tak přejít. Tak ono přece jenom existuje nějaké chemické řešení klíšťat? Narazil jsem na to v úplně jiných diskusích, že se lidé podivovali, proč nejde dělat něco proti klíšťatům. Prý nejde. U nás tedy rozhodně ne. V USA ano? Kolik to stojí a jak je to účinné? Je to otázka peněz anebo to EU nedovoluje, aby se nenarušila biodiverzita? ;-)

JAB 6.11.2006 12:22

Re: Re: Re: Re: děkuji

No, existuje, dokonce to lze v USA koupit i v drogerii. Ono to bude tím, že u nás se jak proti klíšťatům tak proti bolševikům prostě nedělá nic. Co to je přesně nevím, Pro domov se to míchá s vodou a rozstřikuje rozprašovačem na hadici, policajti na to tehdy měli mašinu na pick upu, která chrlila jakýsi kouř.

JAB 6.11.2006 12:19

Re: Re: Re: děkuji

Mimochodem, před lety se hlasovalo i o tom, jaké motocykly (2) mají dostat naši místní policisté, nejlevnější sice nabídli kawasaki, ale přiklepli jsme jim dražší harleye, jenže z vlastní kapsy (platili majitelé nemovitostí v obci) se platí docela s potěšením, když víme nač..

Šnek 6.11.2006 9:21

Mimochodem.

Jak dopadl nakonec ten soud, kdy pisatel hrubým způsobem, sedíc ve vlastním autě, ostře nabitou zbraní (dětská hračka), brutálně ohrožoval kolemjedoucího automobilistu, který kvůli tomu musel opustit svůj vůz a naběhnout před hlaveň již zmíněného koltu?

Vadí/nevadí 6.11.2006 10:16

Ale pan Autor měl, jak je všeobecně známo, jen ostře nabitý poplašňák

Ale jednou předtím tady byla ohnivá diskuze o sebeobraně a jestli se nemýlím, dotyčný pan Autor tehdá poznamenal, že on je z Ameriky zvyklý se postarat sám o sebe a má vždy po ruce revolver (nebo snad pistoli?).  A to měl kliku, že v dotyčný delikventní den měl v autě jen ten poplašňák, takže naše soudy (které přesto že nejsou tak spravedlivé jako ty v té jeho druhé vlasti) ho osvobodili. 

A měl kliku, že se mu to stalo v jeho rodné vlasti, v jeho druhé vlasti by ho ten druhý v sebeobraně klidně zastřelil, protože by taky jistě měl u sebe ostře nabitou pistoli a nevěděl by, že se dívá do hlavně jen ubohého poplašňáka. A proto i policie tam, když někoho s autem zastaví, tak ho nechá vystoupit hned ven, ruce za záda, pěkně se rozkročit a rozplácnout se na kapotu.  V tom by nám mělo být USA taky vzorem... 

JAB 6.11.2006 12:32

Re: Ale pan Autor měl, jak je všeobecně známo, jen ostře nabitý poplašňák

Špatné informace, stačí ruce na volantu. Tedy při kontrole. Autor příspěvku jinak zřejmě i u Američana předpokládá mentalitu blba, který vyběhne z auta vyřídit si to s někým, kdo v obci dodržuje rychlostní limit a jemu se to zdá pomalu.

Auiam 6.11.2006 17:53

Vadi nevadi se nejak moc kouka na akcni filmz a jeste navic se mu pletou

se sovetskyma agitkama. Tak se prestan skrabat v (Y) a postav se do pozoru, jdou kolem Green Berets.

RobertR 6.11.2006 9:12

Odvážný pan Beneš

Vážený pane Beneši, obdivuji Vaši odvahu volit a ovlivňovat tak život v zemi, která je od Vás vzdálená přes půl zeměkoule! Na základě čeho jste se rozhodl pro toho nejlepšího kalifornského kandidáta na šerifa, soudce atd, když žijete tady? No ono vlastně tak moc o odvahu nejde, když následky voleb ponese někdo jiný, že?

Šnek 6.11.2006 9:24

Re: Odvážný pan Beneš

Roberte, vý jste žřejmě čelavěk špecialist. Umíte jen psát. Protože jinak by jste si přečetl, že pan Beneš dostal také obsáhlé volební podklady. Tak že ho tolik neobdivujte a pro změnu to zkuste s přemýšlením.

JAB 6.11.2006 10:03

Re: Odvážný pan Beneš

Milý Roberte, opravdu nedobře čtete, jak podotýká jiný diskutér. Navíc tam každý rok zajíždím (mám tam vnuky a zůstali tam přátelé a známí) a po 25 létech (21 v předmětné obci s populací cirka 16 000) se mne problémy dotýkají, stejně jako se mne během života v USA dotýkaly ty československé. K tomu není třeba žádné odvahy, dostačuje nebýt nevšímavý. Autor

Vadí/nevadí 6.11.2006 7:33

USA náš vzor

Teď když vychází najevo tolik špíny při volebním boji v USA, tolik sviňáren a zločinů proti lidskosti na nejvyšších i nižších místech, vše pochopitelně spravedlivě a transparentně pro blaho lidstva s božím požehnáním, náš pan Autor spravedlivý, který sice vidí tolik sviňáren ve své rodné vlasti, neví nic lepšího, než nám dávat svoje svaté USA za vzor.

"...ta daň dožadující se mého schválení má sloužit (a v případě americkém mohu si být jist, že nebude použita úhradě čehokoli jiného)."  

Teď když máme co jsme chtěli...    

jj 6.11.2006 8:12

Re: USA náš vzor

Co Vám na panu Benešovi tak vadí/nevadí? Napište něco zajímavého místo výblitků typu "A v Americe zase bijí černochy". Co třeba na téma "Rusko můj vzor demokracie".

mpu 6.11.2006 7:31

zadejme umozneni korespondencni volby

Pan Benes hezky popsal moznosti volby pro obcany, kteri jsou v dobe konani voleb v zahranici. Umel by nekdo zorganizovat petici za umozneni korespondencni volby? Take bychom mohli psat individualni dopisy poslancum a senatorum. Dalsi volby mozna nejsou daleko. I kdyz asi nebude zrovna ted 'politicka vule' k prosazeni zmeny volebniho zakona, stalo by za to nekdy v budoucnu moznost korespondencni volby prosadit.

koneckonců 6.11.2006 8:45

Re: zadejme umozneni korespondencni volby

konečně něco veselého v podmrašeném ránu! Individuální dopisy poslancům a senátorům!!!! Zkusil jste někdy podobnou taškařici realizovat? Já ano a soudruh Tlustý mi odpověděl nic neříkající frází po 2 měsících (vše mailem)!!!!

68 6.11.2006 5:41

A občané zvracejí a zvracejí, až se za mříže popadají, jak bylo řečeno jinde.

A občané zvracejí a zvracejí, až se za mříže popadají, jak bylo řečeno jinde jinak.

Petr Holubec 6.11.2006 4:18

re

Taky se mi chce z toho blit a zadne svetylko na konci tunelu. Ano, ceska soucasnost je desna. Inu, dedictvi to Absurdistanu. Jenze jak z toho ven, kdyz vetsina obcanu ani nevi, ze zila v Absurdistanu a mozna jedne ctvrtine se po nem dokonce styska.