24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O muslimech a automobilistech

Byl jsem na Twitteru obviněn z hysterie, které jsem se měl dopustit tím, že čas od času střízlivě a bez velkých emocí informuji své spoluobčany o tom, jak moc mírumilovným náboženstvím je islám, případně co od něj mohou očekávat, až se rozšíří i do našich krajin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 21.7.2016 10:46

Re: Jen se strašmě, anonyme

Existuje snad sebemenší důvod umožňovat usazování se muslimů v Česku a šíření islámu? Muslimové mají k dispozici spoustu jiných míst na Zemi a tam nechť si sledují "učení svého proroka" až do úplného zblbnutí. Z Česka by měl být každý muslim vypráskán jakmile přijde s jakýmkoli "náboženským" požadavkem / halal strava či šátky ve školách a institucích, mešity, svolávání k modlitbě, volno o náboženských svátcích, zákaz alkoholu... /

J. Berger 21.7.2016 10:43

Re: Také trochu mýlka.

Doporučuji vnímat p. Usmáního, předního teoretika islámu, v Al Jazzeře jako doma, který řekl Timesům (!): "Muslimové mají povinnost žít s obyvaleli zemí, v nichž je šíření Islámu svobodně povoleno, v míru, ale jen do té doby, než budou dostatečně silní, aby mohli začít bojovat. Dále řekl: Demokracie je vlak, kterým dojedeme na konečnou a tam vystoupíme". To je řečeno natolik polopatisticky, že jeden ani nemusí číst Korán s jeho šovinistickými sůrami. Je to v přímém protikladu s "náboženstvím míru". Ti kdo toto tvrdí, nikdy Korán nečetli., natož aby ho studovali. Ani nepostřehli p. Usmáního.

I. Mertl 21.7.2016 10:30

Re: Také trochu mýlka.

Nejedná se o výstřednost, pane. Jen ten proces trvá skoro 1500 let. A furt jste tady. I já. A dalších šest miliard nemuslimů.

R. Langer 21.7.2016 10:19

Re: Jen se strašmě, anonyme

Přesně!

I. Mertl 21.7.2016 10:18

Re: Jen se strašmě, anonyme

Právě, pane: vojensky se jim nedaří (jak by taky!), tak zbývá vyvolávat strach.

R. Langer 21.7.2016 10:17

Re: Autorova pomoc radikálním muslimům.

Zrovna jsem chtěl napsat něco podobného. Máte naprostou pravdu.

I. Mertl 21.7.2016 10:16

Re: Jen se strašmě, anonyme

Ftipálek.

I. Mertl 21.7.2016 10:15

Re: Jen se strašmě, anonyme

Milá dámo, Vaše srovnání kulhá na obě doby: obě Vámi uváděná nebezpečí byla naprosto reálná - za těmi ideologiemi stály vojenské velmoci, v komunistickém případě jaderně vyzbrojené - šlo o skutečně vitální ohrožení demokracií. V islamistickém případě se jedná o pár pomatených muláhů a řekněme 20000 vojáků IS. Je to víceméně mediální ohrožení, jak to islamistickým silám vyhovuje, protože takové je vytvořili sami. Naopak se domnívám, že autor i Vy toto ohrožení posilujete.

R. Gramblička 21.7.2016 10:14

Re: Jen se strašmě, anonyme

a k tomu to strašné paušalizování, vždyť mezi nácky a bolševiky určitě musela být spousta prima lidiček... :-P

R. Gramblička 21.7.2016 10:12

Re: Jen se strašmě, anonyme

ideologům islámu jde o to, abychom se jim, spoutání strachem, podrobili, obavy ale mohou vyvolat i jinou odezvu: odhodlaný odpor Evropanů. A o to jim asi nepůjde, soude dle toho, jak se jim daří vojensky proti západu, Rusku a Číně

R. Gramblička 21.7.2016 10:06

o historii a povaze Islámu

na youtube dal přispěvatel Radim Grimsvotn otitulkovanou videopřednášku Billa Warnera (cca 45 minut). Doporučuju každému, pan Warner je odborník na slovo vzatý

S. Donát 21.7.2016 9:59

Re: Autorova pomoc radikálním muslimům.

Souhlas.

O. Uživatel 21.7.2016 9:59

Uživatel požádal o vymazání
P. Lenc 21.7.2016 9:54

Re: Autorova pomoc radikálním muslimům.

Velké ANO! pane Grambličko.

J. Fialová 21.7.2016 9:40

Re: Jen se strašmě, anonyme

Pak tedy analogicky - muselo být také nevhodné hrozbu nacismu přeceňovat a vyvolávat kolem něj paniku, atmosféru strachu a hysterii, muselo být také nevhodné hrozbu komunismu přeceňovat a vyvolávat kolem něj paniku, atmosféru strachu a hysterii? To snad ne.

O. Uživatel 21.7.2016 9:35

Uživatel požádal o vymazání
R. Gramblička 21.7.2016 9:01

Re: Autorova pomoc radikálním muslimům.

lahůdkami jako "problém excesivity na rovinu kolektivní viny" se snad na nás snažíte udělat dojem? No, výsledek je spíš opačný.

Pokud jde o zásadní ohrožení života mého, moji rodiny, přátel a spoluobčanů a ohrožení našeho způsobu života, je mi kontroverze paušalizace a kolektivní viny zcela u PRDELE! S tím se můžete jít vy, Netzer, Václavíková, Rudolf a další apologeti islámu bodnout!!!

I. Mertl 21.7.2016 8:58

Jen se strašmě, anonyme

Jistě je nesprávné podceňovat nebezpečí muslimského terorismu. Je to primární úkol bezpečnostních sil všech států včetně muslimských. Ale na druhou stranu je nevhodné muslimský terorismus přeceňovat a vyvolávat kolem něj paniku, atmosféru strachu a hysterii - o to přece ideologům islamismů jde: protože jejich síla je naprosto nedostatečná k porážce západu nebo jeho skutečnému oslabení, spoléhají na strach a hrůzu. K tomu především sloužily spektakulární televizní popravy a dnes násilí proti nezainteresovaným občanům. A tomu vy, anonyme, napomáháte!

J. Poláček 21.7.2016 8:57

Re: Autorova pomoc radikálním muslimům.

Vaše reakce je racionální (i ja to vnímám podobně). Možná se zakládá na předpokladu, že racionální jednání by mělo být vlastní všem lidem, nebo alespoň většině, bez ohledu na kulturní okruh. Z tím ale nesouhlasím, možná někdy ve vzdálené budoucnosti budou lidé takový, ale přinejmenším v historicky dohledné době bude jejich uvažování, tj. i pohled na to co je to racionalita, silně ovlivněno základním nastavením, které je dáno mj. tím co je programuje od kolébky. Bavíme -li se o Islámském světě, tak je, navzdory zjevným stupňům "indoktrinace" všem společný základní kodex, tj. Korán a právo Šarija . Obojí hluboce kulturně zakořeněno v myslích VŠECH ! muslimů a tvoří ideologický mix, který ovlivňuje jejich myšlení. Z toho pro mě plyne, jak autor článku naznačuje, že nejde o nějakou kolektivní vinu, ale o racionálně podmíněný předpoklad ! - tj. nástroj predikce příčin a následků věcí příštích. Těch více-méněn pravděpodobných scénářů které se nás mohou již zanedlouho týkat všech. Bavme se klidně o těchto věcech - bez tabuizace a napříč celou společností. Možná že se dostaneme i na téma " jak je snadné pro ideologicky (= nábožensky, kulturně-politicky) motivovaného jedince použít jakoukoliv ZHN jen aby dosáhl ..... ráje na zemi (byli , jsou a budou země kde tímto rájem je svět bez Židů, .... dosaď si sám).

P. Rada 21.7.2016 7:50

Autorova pomoc radikálním muslimům.

Té se nejspíše dopouští autor tím, jak ideologizuje problém excesivity na rovinu kolektivní viny. Budeli autor úspěšný - zanedlouho převládne islám nad bezvěrcimi i křestany. Je otázkou zdali s nevědomosti neboo jeli naveden či dokonce patří k radikálům? někomu se to jeví paradoxní ale paradoxem světa dnes spíše je propojení internetem i mezi znesvářenými oblastmi. Takto např. západní evropa poskytuje internet pro celý IS. Pokud se autorovi a jemu podobným podaří sjednotit radikální islamisty kteří doposud vraždí především své podstatně mírumilovnější bratry v jeden masivní celek pak islámský svět získá alespon trend rostoucí četnosti a zůstanou mu větší zásoby surovin za zády.

Sociologové: .... http://blog.aktualne.cz/blogy/pohled-zblizka.php?itemid=24636

Je tu ale ještě teoretická možnost jak se vyhnout střetu ideí a moci s islámským světem. Tedy důsledně se od něj oddělit hranicí kde neprojdou ani lidé ani suroviny. Jak to ale udělat když skrze chtivost a korupčnost je u nás stejně rozbujelá jak u arabů...? Byl to nakonec zejména západní svět, který přispěl ke globalizaci právě proto, že mu suroviny začaly docházet.

Pokud jde o tu naši "západní" mírumilovnost tak autor pozapomíná odkud že vyšly poslední světové války a proč vznikly i na fakt, že se doposud navzájem šachujeme cca 20tisíci jaderných hlavic.

Vzláště radikální muslimové si nejspíš uvědomují svou beznaděj zvítězit silou bez toho, že se nesjednotí skrze vyprovokované kolektivní násilí ze strany západu. Jaderné zbraně by západnímu světu poté byly prakticky k ničemu protože doma jsou etnicky nepoužitelné a jinde neumožní územní zisk s cílem zvratu v dostupnosti surovinových zdrojů. A o to vždy šlo a i nyní jde.