28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nevděčníci z Iráku

Člověk by řekl, že osud několika desítek jedinců z ciziny, kteří na území našeho státu pobývají legálně a za peníze (z drtivé většiny) soukromých dárců, bude veřejnému mínění v podstatě ukradený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 18.4.2016 17:26

Pan duchovní kroutí křesťanstvím

Prý národem, jistě myslí ty hloupé čecháčky, cloumá vztek a spravedlivý hněv a navrhuje, abychom jim odpustili, i přesto, že je nikdo kamenovat nechce. Já jakožto křesťan těm také křesťanům samozřejmě odpouštím a doporučuji je vrátit na jejich náklady do Iráku, aniž by se jim zkřivil vlásek na hlavě.

R. Morava 18.4.2016 19:01

Re: Pan duchovní kroutí křesťanstvím

Jenomže takto nevypadá křesťanské odpuštění.

Jednou jsem si spletl cestu a místo na dálnici jsem jel směrem na delší cestu a vzal jsem stopaře. Když jsem zjistil, že jedu špatně a nepojedu po dálnici, stopaře jsem vrátil (nevyklopil jsem ho kdesi kam on nechtěl ale vrátil) a jel směrem na tu dálnici. Tam mne zastavili policajti a měl jsem propadlý techničák. Kdybych toho kluka zavezl kam chtěl (vlastně to byla jen delší cesta), dojel bych domů o 10 minut později, ale nemusel bych řešit x hodin propadlý TP.

Poučení z toho je když už někomu začneme pomáhat tak už to dokončeme.

Frollik 18.4.2016 16:19

Národem nic necloumá.

Nějací Iráčané jsou mě osobně větrem a můžou mě foukat do zadku. Jen se škodolibostí sobě vlastní sleduji jak panbíčkáři předvedli za cizí peníze nepovedený obchod s lidmi. Jinak se to nazvat nedá. Nejde o žádné křesťanské dobrosery, ale vykutálené obchodníky s lidskou solidaritou, která jim přinesla 5 milionů od britských dárců. Celou tu "pravdu" o Generaci 21 si lze naštěstí vygooglit autore i diskutující pane Khaile.

P. Khail 18.4.2016 14:11

Autor má pravdu,

nejvíc vždy křičí ti, kterým do toho nic není, protože pro to nic neudělali.

V. Novák 18.4.2016 13:45

Většina není pobouřena - a už vůbec ne "nevděčností"

připrchlíků. Většina bere jejich následné uprchlictví - ať na západ nebo zpět na východ - jako potvrzení přestavy, že situace tam není zdaleka tak kritická, aby museli být evakuováni. Tomu, kdo riskuje deportaci nebo se rovnou sám vrací s odůvodněním "zůstala mi tam rodina a sem nechce" nebo "rodiče si tady nemůžou zvyknnout", asi žádná velká újma na místě nehrozila. To je logický závěr, který kupodivu zvládne i ten pověstný kondelík u piva.

BTW - "Nepopírám, že mne ... nemrzí" znamená, že vás skutečně nemrzí.

J. Chaloupka 18.4.2016 13:38

Oni jsou ve skutečnosti praví křesťané. Nad penězi se

ušklíbají, ale co bylo ukradeno, musí být vráceno a pokud to už není, tak nám to draze zaplatíte. Jsou jako naše církve. Není třeba se divit.

S. Donát 18.4.2016 13:29

Nejsem pobouřen

Jsou mi tak nějak u řiti.

P. Selinger 18.4.2016 13:24

A jaká je na tom vina Generace 21 ?

Slyšeli jsme, jak pečlivý a podrobný výběr kandidátú na imigraci k nám byl prováděn..

B. Köhlerová 18.4.2016 12:50

Patřím k té "více než polovině",

protože si myslím, že dřívější klid a pořádek, pocit bezpečí a zabezpečení, stojí za výměnu za nějaké éčkové žvance, za možnost vyjet si na Havaj, když na to stejně nemám, za neustálý strach o zaměstnání, kdybych, nedejbože třeba si dovolila onemocnět, za vrcholnou nespravedlnost při rozdělování sociálních dávek, za nemožnost státu postarat se o nemocné děti, na které se musí pořádat sbírky...a další a další křivárny, které se dějí lidem. Nebylo to skutečně tak hrozné, jak dnešní vymývači mozků tvrdí, bylo sice méně potravin na výběr, ale byly kvalitní, ovoce a zelenina byly v dostatečném množství a hlavně naší produkce a ne aby to někde dozrávalo měsíce v podpalubí lodi...atd... Jsem stará ženská a jsem vděčná, že jsem převážnou část života mohla prožít a vychovat děti tehdy! A teď se třeba umínusujte, ale je nás hodně a v poslední době čím dál víc! Čekám pár sprostých reakcí, ale číst je nebudu, tak si klidně poslužte!

J. Chaloupka 18.4.2016 13:33

Asi jste žila někde jinde nebo máte jinou výchovu.

Dřívější klid a pořádek byl, jak vyprávěla moje matka, i za okupace. Nebála se jít pěšky domů, protože ani zloději tehdy nebyli. Já si dobu tzv. socialismu ještě dost dobře pamatuji, i když už také počítám 6 křížků. Boty pro syna jsme každým rokem jezdili pašovat z DDR, protože na jeho poněkud širší nožku bohužel nebyly. Ten strach, aby člověk sehnal obaly na sešity a knihy, cvičební úbor včas, aby děti ve škole neřekly něco nebezpečného (s povděkem vzpomínám na učitele syna, který nás upozornil na to, že syn ve třetí třídě řekl něco o demarkační čáře a Američanech v Plzni.), ten čas strávený na zbytečných tzv. odborářských schůzích apod. Možná ovoce bylo dost na venkově, ale ve městě jste musela koupit i petržel do polévky. Přežili jsme jen díky tzv. samozásobitelství, tj. vajíček od příbuzných z venkova a výpěstcích na zahradách. Ty, pravda, byly kvalitní. Ženy šily a pletly, jedna moje známá si stěžovala, že bohužel neumí šít boty. Muži např. stavěli domy svépomocí (nebo bydleli u rodičů) a opravovali auta. Děkuji, ale téhle doby jsme si užili dost. A to si dobře uvědomuji nedostatky dnešní doby, ale obecně bychom jako rodina neměnili za nic.

B. Köhlerová 18.4.2016 14:53

Re: Asi jste žila někde jinde nebo máte jinou výchovu.

Nojo, pravda, žili jsme na venkově, měli jsme tři děti a jakožto řidič a obyčejná účetní jsme si stihli postavit dvougenerační barák, protože jsme dostali pohraniční příspěvek a bezúročnou půjčku a během asi 10 let jsme byli bez dluhů. Podotýkám, že když jsme začali se stavbou, tak jsme ještě dlužili 13 tisíc za auto a měli jsme v hotovosti 8 tisíc za prodej garáže. Zkuste to dnes a zadlužíte ještě i vnoučata. Jinak souhlasím, že ve městě to asi bylo složitější, ale zrovna o botách bych se nezmiňovala, taky jsem nějaký čas pracovala v prodejně obuvi a vím, že pro děti bylo botiček dost a byly kvalitně vypracované. Ale nojo, šily jsme a pletly, kdežto dneska ženské čumí do tabletů a mobilů, to je asi fakt užitečnější.

I. Procházková 20.4.2016 3:43

Re: Asi jste žila někde jinde nebo máte jinou výchovu.

Njn, pro venkov byl socialismus do jisté míry "dobrodiním". Družstevníci (JZD) nemuseli pracovat od východu do západu slunce (jako rolníci za starých časů), na pole se chodilo od 9-12 a od 14-17:30 hod., akorát v živočišné výrobě se muselo kvůli dobytku vstávat brzo. Byla to sice dřina i tak, ale s minulostí se to nedalo srovnat. Záleželo také na financích, některá JZD špatně hospodařila a měla na jednotku jen 3 koruny (to bylo v 50. letech běžné). Postavit rodinný dům zřejmě nebyl na venkově velký problém, jak píšete (někde se dal možná nakrást i materiál). A když jste dostali pohraniční příspěvek na půjčku, tak jste byli takřka "za vodou".

Jenže ne všude byla taková "idylka", ve městech to bylo horší, např. v Praze se čekalo na byt 20 let i víc. Rodiče přihlašovali do bytových družstev svoje děti už jako malé (třeba v kojeneckém věku), aby až vyrostou a založí rodiny, měly kde bydlet. Spousta obyvatel byla nucena odejít z Prahy na venkov nebo do menších měst. Však jeden komunistický politik prohlásil, že je nutno to intelektuálské pražské hnízdo rozprášit, proto tam byty dostávali přednostně obyvatelé z venkova v rámci náboru pracovních sil do průmyslu a stavebnictví.

Pro mě byla zhoubou komunistická ideologie, uplatňovaná úplně všude, naši rodinu to ničilo celých 42 let. Nesměli jsme navštívit příbuzné ve Vídni (nebyli to emigranti), zatrhla nám to domovnice, členka uličního výboru. K tomu nedostatek všeho - potraviny, ovoce-zelenina, maso, oblečení, obutí; ledničky, pračky i nábytek byly na pořadník, rovněž tak auta, na barevné televizory se taky stály fronty. Pamatuju, když v Merkurii dostali automatické pračky, lidé tam bivakovali na schodech třeba 2 dny. Sehnat jízdní kolo byl taky problém, sama jsem vystála frontu od 4 hodin ráno do 15 hod. odpoledne (r. 1983). Docela mě štvalo, že Němci (NSR), kteří prohráli válku, měli už od konce 50. let relativní blahobyt. Ovšem oni měli Ludwiga Erharda, zatímco my jen komunistické papaláše a neschopné plánovače...

J. Jurax 18.4.2016 18:46

Re: Asi jste žila někde jinde nebo máte jinou výchovu.

Souhlas. Též si dobře uvědomuji nedostatky dnešní doby a též bych v žádném případě neměnil.

B. Köhlerová 18.4.2016 19:45

Re: Asi jste žila někde jinde nebo máte jinou výchovu.

Zdravím oponenty a děkuji za slušné, i když nesouhlasné reakce. Nebývá to u nás zvykem. Hezký večer!

J. Farda 20.4.2016 15:09

Re: Asi jste žila někde jinde nebo máte jinou výchovu.

Milá paní, jsme nejspíš vrstevníci. Mne po vstřebání Vašeho názoru napadá to podobenství z Exodu Židů, kteří na pouti pouští do země zalíbené naříkali nad ztrátou plných egyptských hrnců! Na rozdíl od Vás jsem šťastný, že jsem se pádu komunismu, jakkoli je současný stav někdy k naštvání, na rozdíl od svých rodičů dožil!

Z. Lapil 18.4.2016 13:40

Re: Patřím k té "více než polovině",

No jo, to je ten rozdíl mezi námi dvěma. Vám dali komunisti pocit bezpečí, protože Vám vyhovovali. Mně ten pocit bezpečí vzali, protože si táta dovolil nesouhlasit se vstupem. Vy čekáte pár sprostých reakcí a číst je nebudete.

Napsat něco podobného v dobách kvalitních potravin (fakt? Já třeba v poslední době nepamatuju, že bych koupil shnilé jablko nebo že by se mi hořčice u párkového stánku vsákla do tácku a nechala jen žlutý povlak) a zdravotnictví pro všechny (fakt? Já třeba pamatuju, jak byla máma před banální operací na nervy, jestli je tahle flaška pro doktora dost), tak nemůžete říct, že reakce číst nebudete. Ony by se vám vrátily, až byste chtěla na dovolenou jinam než do NDR, až by to vypadalo, že v práci povýšíte nebo až by Vaše dítě chtělo na nějakou školu, kde by poptávka převyšovala nabídku. A že takových škol bylo.

Mezi námi: dovedete si představit, co by se dělo, kdybyste vyhlásila sbírku na léčbu dítěte, kterou tehdejší pojištění (ať se to jmenovalo jakkoliv) nepokrývalo?

J. Jurax 18.4.2016 18:43

Re: Patřím k té "více než polovině",

No, neberu Vám Váš názor, dnes smíte mít i takový, aniž byste měla potíže :-)

Ale hluboce s Vámi nesouhlasím; žila jste patrně v jiné ČSSR než já. Nebudu Vám jednotlivá tvrzení oponovat, ač by to nebylo obtížné ... a jsa ročník 49, vím, o čem mluvím.

Ś. Svobodová 18.4.2016 12:40

Já to asi nechápu.

Z článku mi vyplývá, že se mnoho lidí rozčiluje nad dovozem - vývozem Iráčanů neoprávněně, neboť mnozí z těch rozčilujících se, neodsuzují socialistický režim před r. 89?

Co to má společného s vděčností???

A o jakém sobectví Iráčanů mluví? Mají žít někde kde se necítí dobře, jen proto, aby jiný měl stejnou možnost? Nebo aby nepošpinili dobré jméno jejich dovozce? Arabové jsou a byli kočovníci. Chtít po nich, aby si sedli na zadek někde, kde se necítí dobře a byli vděční je nesmysl.

J. Jurax 18.4.2016 18:49

Re: Já to asi nechápu.

Takže žádné připrchlíky sem nevozit - rozumím Vám dobře?

J. Fialová 18.4.2016 12:10

Dotaz

Pane autore, jak byste prosím okomentoval, že totéž předvedli v Polsku? J. Fialová

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/399598-odesli-bez-jedineho-slova-prijati-krestansti-uprchlici-ze-syrie-utikaji-z-polska.html

F. Matousek 18.4.2016 11:23

proc ?

Je mi divné, ze se doposud mikdo nezeptal jediného z tech irácanú, proc chtejí z CZ pryc? Kauzu komentuje kde-kdo, od pana Drápala az po Chovance a kdejakého prihlouplého reportéra.

Ale jeste nikdo nepodal jedinnému irácanovi mikrofon, aby se k tomu vyjádrili. Tak mi to nejak nehraje.

J. Vintr 18.4.2016 11:36

Re: proc ?

A co myslíte, že by vám řekli?

F. Matousek 18.4.2016 11:46

Re: proc ?

to není tak podstatné. Zatím mluví jen jedna strana a to není

dobre.

Z. Lapil 18.4.2016 12:30

Re: proc ?

Když jim mikrofon podali, byl průšvih z toho, jak se řekne persky kravín, jak ubytovna pro zvířata a jak to kdo myslel.

Celkem jsem nakloněn věřit na nedorozumění (když já řeknu, že se na to vysseru, nejspíš nebudu v Čechách napaden z choutek znečišťovat okolí, ale v daleké cizině to nejspíš vezmou doslova), ale i z této vstřícné intepretace mi plyne, že se o rozhovorů nikdo nehrne z jedné ani z druhé strany. A to ještě předpokládám, že nejméně jeden z těch pár funkčních tlumočníků neřekne, že nemá zapotřebí nechat se podezírat, že tlumočí schválně špatně. Což tehdy také někoho napadlo.

Z. Lapil 18.4.2016 12:33

Re: proc ?

Arabsky, ne persky. Tady na tom sejde.

F. Matousek 18.4.2016 12:44

Re: proc ?

mel jsem za to, ze pokud mají Asyl, smejí cestovat po EU ? To zrejme není pravda, kdyz jim byl výjezd do SRN zakázan. Taky nevíme o dalsím. Treba je odradila výuka ceského jazyka. Mozná Jim byly zabaveny peníze, telefony...

Nezastávám se jich !

A bejt sám v ohrození Zivota, ucil bych se i Cesky i Svahilsky a omezení osobní svobody bych také akceptoval.

Jen bych chtel slyset jejich názor at je jakýkoliv, zatím je nám vse servírováno z jen jedne strany a ptám se proc ?

Z. Lapil 18.4.2016 12:58

Re: proc ?

Souhlas. Jen nemám v repertoáru přístup "pomohli jste mi, tak se s váma nebudu bavit", tak hledám důvody, co se mohlo stát.

Bohužel - zdá se, že oni se nebaví nejen s novináři, ale ani s lidmi z Generace21, takže to vypadá, že ten přístup v repertoáru mají.

Mmch - žiju v domnění, že azyl nemají. Požádali o něj a žádost posléze stáhli. Proto je v Německu nejdřív nechtěli (stažení azylu v zemi EU ruší možnost žádat v jakékoliv jiné zemi EU), ale zdá se, že i v Německu platí zákony jen pro někoho.

V. Novák 18.4.2016 13:48

Re: proc ?

Nemají azyl. O azyl zažádali, pak žádost stáhli, vyzvedli si pasy a odjeli zažádat o azyl do Německa.

P. Lenc 18.4.2016 11:02

Pane autore,

můžete to okecávat jak chcete, ale ti lidé sem jeli už z představou, že jsme pouze přestupní stanice.A troufnu si tvrdit, že tak se zachová většina migrantů které přijmeme.A divit se rozhořčení občanů je opravdu směšné.

P. Vaňura 18.4.2016 10:57

Co si budeme namlouvat, tato kauza přišla politicky

ve správný čas. Dá se totiž použít jako argument proti migrantům obecně a kvótám na migranty zvláště.

Ve světle jednání těch, kteří byli ohroženi údajně skoro nejvíce, se argumenty vítačů totálně zhroutily, i když ne všichni jsou ochotni si to přiznat.

Pamatuji si, jak senátor Bublan naříkal nedávno v televizi, jak to vítačům politicky uškodilo...