19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nestyďme se za vlastenectví

Nikola Schmidt kritizoval v článku „Humanismus či vlastenectví?“ (LN, 29.3.2018) předsedu TOP 09 Jiřího Pospíšila za to, že o francouzském policistovi Arnaudu Beltramovi napsal, že jeho oběť (nechal se vyměnit za jedno rukojmí islámského teroristy a následně byl tímto teroristou zabit) byla aktem „služby své zemi a jejím občanům“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 10.4.2018 21:38

Naprosto přesně, také striktně odmítám tuto tezi.

Humanismus, či vlastenectví? - https://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20180329/281724090102782

Autor toho hloupého článku v Lidovkách, to je už dnes druhý cvok, o němž čtu - Autor působí na Fakultě sociálních věd UK. Brrr..

Jistě "liberální demokrat" ! Ať si to "liberálové" přejí, nebo nepřejí, vlastenectví je jedním z přirozených rozměrů lidské mentality. Tvrdit, že národní princip je překonaný, nebo dokonce že je v protikladu s ideí občanství, je nepochopení reality sociálního a politického života společnosti. K základním rysům skutečného vlastenectví patří každodenní drobná práce pro rodinu, obec či komunitu, město, pro národní pospolitost. Tedy i pro jiné lidi..

„Levicový liberalismus“ vidí člověka JEN jako občana. Ve všech případech popírá kolektivní identity. Člověka definují jen jako individualitu.. Jenže každý člověk má i svůj rodinný/sociální i národní "rozměr". Úspěšní z "pražské kavárny" či ČT svoji národní a sociální identitu asi nepociťují jako součást svých osobních prožitků, zvláště když nejsou schopni se vcítit do problémů jiných lidí. Což je ještě povyšováno mediální byrokracií s pořádnou arogancí.

Je to děs, co dnes vyučují na VŠ "humanitních směrů".

V. Lunák 11.4.2018 0:01

Re: Naprosto přesně, také striktně odmítám tuto tezi.

Máte to popletené, nakonec jako vždy. Pokud je to něco přirozeného, jak tvrdíte, pak vás snad nemusí trápit, co se kde učí, protože to s nikým nehne, že.. Nicméně, jak zřejmě ne zcela vědomě tušíte, to samozřejmě nic přirozeného není.

J. Kanioková 10.4.2018 21:06

Naprosto přesně, také striktně odmítám tuto tezi.

Autor toho hloupého článku v Lidovkách, to je už dnes druhý cvok, o nichž čtu - Autor působí na Fakultě sociálních věd UK. Brrr..

K. Janyška 10.4.2018 19:29

Co je to levicově liberální ?

To je pravo-levá ? Liberalimus je totiž skvělým výsledkem vývoje lidského světa a je výsostně pravicový... Dzp.

J. Kanioková 10.4.2018 21:42

Zaspal jste

J. Kanioková 10.4.2018 21:47

Levicový liberalismus

http://www.katopedia.cz/index.php?title=Levicov%C3%BD_liberalismus

Levicový liberalismus je syntézou socialismu a liberalismu. Bývá označován také jako kulturní marxismus, neomarxismus, nebo nová levice. Je to ideologie, která se zakládá na materialismu, kolektivismu a etickém relativismu. Ke svému prosazení využívá politickou korektnost. Snaží se od základů změnit tradiční společnost.

V. Braun 10.4.2018 18:41

Všude se najdou lidé různí.

Nevím proč bych, jako autor, musel k některým národům mít větší či menší sympatie nebo antipatie, všude se najdou lidé různí. Byl jsem v Bělorusku, zemi to stále pod autoritativní vládou, a lidé, které jsem potkal byli příjemní. Byl jsem v Teheránu, metropoli to "osy zla" a s nikým jsem neměl problém. O státním zřízení a vedení daných zemí se ovšem nedá říci, že mají moje sympatie. Obdobně to jistě platí i naopak, mohu mít nějakou zemi rád jako celek, ovšem někteří jednotlivci z dané země mohou být pěkné .....

A. Alda 10.4.2018 16:32

Již samotné jméno

Nikola Schmidt jasně ukazuje, že jeho nositel neví, čí je. Neví, kam se zařadit. A proto chce, aby se nikdo nikam nazařazoval, aby nebyl odchylkou. I on chce být součástí vyššího celku - ale protože takový celek neexistuje, snaží se zničit vyšší celky jiné.

Podobné postoje má či měl např. ministr Zieleniec. A řada jiných lidí, kteří se nemohou rozhodnout, zda jsou Čechy nebo Poláky nebo Němci nebo Slováky...

J. Kanioková 10.4.2018 21:43

Ano

V. Lunák 10.4.2018 15:46

Autorova teze

"Zdá se mi, že když někdo miluje „celé lidstvo“, má problémy milovat konkrétního člověka." funguje stejně dobře, pokud se za "celé lidstvo" dosadí "národ". Jedno i druhé jsou již dostatečně velké a abstraktní celky na to, aby k nim člověk měl nějaký přirozený (citový) vztah. Alespoň autor nepodává žádný argument pro to, že by to v případě národa mělo fungovat jinak. Naopak se jednoznačně odvolává na výchovu. Jestliže však chce někoho vychovávat k vlastenectví (či národovectví, ne nutně v negativním slova smyslu), může je stejně tak vychovávat k lásce k celému lidstvu. V principu se neliší, neboť ani s jedním ani s druhým celkem jedinec žádné přímé vztahy nemá.

Z. Čábelka 10.4.2018 17:36

Re: Autorova teze

Moc to vaše tvrzení neladí a kulhá. Chybí i Marťani.

M. Valenta 10.4.2018 13:43

Celkem souhlas,

i když "provozovat" vlastenectví dá někdy dost zabrat.

Příklad : jsem věrný stále stejné značce (např. auta) a jako na potvoru je ten současný model samá porucha. Motor - moc chlastá a hulí, řídící jednotka - nefunguje a nejde ani vyměnit, řízení - táhne stále k východu, ovládání - příliš složité, mnoho součástek - převzato z předchozího modelu.......

M. Pesat 10.4.2018 13:27

tak si rikam, soudruhu farari Drapale

"Když Bible říká, že kdo se nestará o svou rodinu, je horší než nevěřící, pak to rozhodně neznamená, že bychom jinými lidmi pohrdali. Pokud neplníme své povinnosti vůči svým nejbližším, těžko je budeme plnit vůči „celému lidstvu“

tak si rikam, soudruhu farari Drapale, potkal jste nekde/nekdy nejake neverici, kteri klepou na cizi dvere za ucelem nabadani vericich aby se zrekli sveho boha/viry. Ja tedy ne, ovsem opacne, aby panbickari klavirovali do nevericich, resp. je rovnou zabili/protoze jsou neverici/ tak takovych prikladu jsou v historii lidstva miliony. Obecne, soudruhu farari Drapale, verici, lhostejno zda religiozne/politicky/sportovne, jsou obvykle fanatici, kteri nejsou tolerantni k nazorum jinych. Podivejte se napr. na komentare soudruhu modrobolseviku/tzv. ceska "pravice" zde, ze soudruhu nenavist k jinym nazorum/narodum/nabozenstvim primo kape. Znate to, soudruhu farari: po ovoci poznate je.

Cest :-)

A. Alda 10.4.2018 16:33

Pan Drápal není ani soudruh, ani farář.

Když nevíte, co slovo farář znamená, neužívejte ho, soudruhu Pešate.

Z. Čábelka 10.4.2018 17:43

Re: tak si rikam, soudruhu farari Drapale

Píšete a uvažujete jako levicový extrémista a názorové vaše odpůrce oslovujete soudruhu? Nehulíte tu trávu moc?

J. Kanioková 10.4.2018 21:52

Přesně..!

F. Houžňák 10.4.2018 12:06

Ano, jak říká známá píseň,

"man turns his back on his family, he ain't no good". A to jsou všichni "pokrokoví" zelení, eurofilové a podobná svoloč.

P. Lenc 10.4.2018 10:11

Nemám

problém s chápáním článku a dík za něj.

S. Rehulka 10.4.2018 10:39

Re: Nemám

Zdravím a souhlasím ! Dovolím si připomenout, že v přímé opozici k vlastenectví, je bolševický internacionalismus !

P. Lenc 10.4.2018 14:02

Re: Nemám

Přesné! Zdravím.

K. Janyška 10.4.2018 10:04

Nacionalismus je neutrální evoluční hodnotou a je pojivem

skupin, které označujeme za národy. Nic umělého na těchto entitách není a civilizace obchodema a spontánní řád lidského světa je vyvinuly jako jediné možné své prvky a správce zemského povrchu.

Samozřejmě, že zneužitý nacionalismus socialisty, tedy nacismus, je svinstvo, jako všechno na co socialisté, tedy hloupí organizátoři nezorganizovatelného, tedy lidského světa, sáhnou... Dzp.

M. Krátký 10.4.2018 10:00

České vlastenectví chápu a přijímám i na základě

naší státní hymny Kde domov můj.... Prosím aby si všichni ráčili všimnout, že naše hymna česká je snad jediná na celém světě, která vychvaluje krásy země České a neútočí brutálními výrazy na okolní národy jako absolutní většina cizích státních hymen. A taky proto protestuji proti současné snaze naši hymnu jakkoliv rozšiřovat a upravovat samozvanými jElitami z okolí zkorumpovaného Kejvala.

J. Anděl 10.4.2018 8:53

Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Vlastenectví jako ideu lze zneužívat jako jiné ideologie, velice jednoduše poměřováním, jak jsou druzí málo vlastenci.

To ale jen k pojmu jako takovému. K jádru článku nemám výtku, souhlasím, na vnímám to stejně. Myšlenka, že kdo miluje celé lidstvo, může mít problém milovat jednoho člověka, je přesná. Celé lidstvo totiž nikdy nemá jedinečné vlastnosti, tu milé, tu nemilé, v nichž by se lišilo od jiných lidstev, přičemž zejména ty obtížné je třeba u bližního přijmout, mám-li ho milovat jako jednotlivce.

V závěru autor píše o homosexuálních sňatcích apod jako útoku na rodinu a národ. Trochu to podle mě ředí intenzitu sdělení. Pak Drápal to tak asi nemyslel, ale podotkl bych přesto, zdůraznil, že nepřítelem či hrozbou není homosexuál, toužící po statusu manžela či rodiče. Je jím ideolog, snažící se veřejnost indoktrinovat, co jediné si smí myslet a říkat.

Nemyslím si, že nějaký sňatek homosexuálů ohrožuje moji rodinu a mé vnímání "soustředných kruhů"o kterých pan Drápal píše.

Z. Čábelka 10.4.2018 17:57

Re: Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Možná vaše kruhy neruší představa soudní adopce dítěte homosexuálním "manželům", "rodičům", které samo neví do čeho jde, s kým skutečně půjde a jak to v průběhu dospívání zvládne. Mně to zneklidňuje, Vás ne?

J. Anděl 10.4.2018 19:46

Re: Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Hele, přiznám se, že ne. Na jedné straně - na téhle planetě se v lidském světě děje věcí, že by mi pukla hlava, kdybych se jimi měl nechat zneklidňovat. Dětem se dějí strašné věci. Nějaká témata jsem si už pro zneklidňování vybral, tohle se mi do repertoáru nevejde.

Na druhé straně - a proto jsem tomu dal menší prioritu při výběru, čím se budu zneklidňovat - vcelku věřím v sílu přírody. Zní to asi dost banálně a jako klišé, ale když vidím, co se mnou dělá na jaře pohled na holky, a vím, že nejsem jediný, tak prostě pochybuju, že tohle nějaká ideologie dlouhodobě dokáže eliminovat.

Jo, napáchat nějaké škody samozřejmě může. Ale nic nevratného. A lidé ještě vymyslí hrůzy, které nás dneska ani nedokážou napadnout. Čistě statisticky, jestli tu budeme ještě pár tisíc let.

J. Schwarz 10.4.2018 20:55

Re: Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Rodinu ohrožuje trvání homosexuálů na názvech "sňatek" a "manželsví". K čertu, už je přece nikdo nekamenuje ani "nediskrimunuje" , tak co ještě chtějí? Je to stejná pitomost jakoby beznohej měl "nárok" na přidělení závodních tretrů a na oslovení "sprinter".

J. Anděl 10.4.2018 21:31

Re: Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Omlouvám se, já to nevidím. Mám heterosexuální rodinu, nějaké starosti řešíme, homosexualita mezi ně nepatří. Nejsem ideolog, abych řešil, jak mají žít ostatní.

J. Zaorálek 10.4.2018 8:53

Souhlasím také, samozřejmě

Mám za to, že jen opravdový vlastenec, který miluje svůj národ, může zároveň respektovat jiné národy a chápat ostatní vlastence. Pokud není člověk vlastenec, jsou mu všichni putna, jede si jen svoje. Je to stejné, jako když člověk musí mít určitým způsobem rád sám sebe a smířit se sám se sebou a s Bohem, aby mohl mít rád i lidi kolem. On to v článku pan Drápal vlastně říká, jen trošku jinak. :)

J. Rechnovský 10.4.2018 8:50

Vlastenectví? Proč?

Tak nevím. Miluji svou partnerku, udělám vše pro své rodiče a mám rád své přátele. Ale národ? Beru jej jako označení skupiny lidí se společnými prvky, ale hromadou různých názorů, hodnot, schopností, chování... Pokud někdo adoruje svůj národ, neberu mu to, ale nerozumím mu. Za mnohem důležitější považuji konkrétní osobnosti. Mohu si jich vážit nebo naopak. Vážím si Masaryka, nevážím Beneše. Vážím si Havla, nevážím Zemana či Klause atp. Stejně tak se mohu vymezit k nějaké myšlence nebo postoji.

J. Zaorálek 10.4.2018 8:54

Re: Vlastenectví? Proč?

O žádné adoraci v článku řeč není.