28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Několik vět do prázdna

Jakoby bez souvislosti s dneškem, z lůna dávnověku se vynořil manifest Několik vět 2017. Také rozhovor s Michalem Kocábem na DVtv ukázal, jako by někteří lidé nepochopili dobu a žili stále ve svém „slavném Listopadu“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 10.7.2017 0:06

Dobře napsáno

A mimochodem ten text Několik vět 2017 byl tak marginální, že je skoro zbytečno mu ještě dělat reklamu rozborem pošetilostí v něm obsažených.

Mimoto nečíst tento článek, ani bych o tom textu nevěděl - až teď jsem si jej našel na https://www.petice24.com/nkolik_vt_2017 - a existence Politické platformy Spravedlnost & Inovace by mi zůstala utajena.

Inu - je před volbami, i SPIN si chce urvat svůj podíl, vystrčiv líbivá hesla. A podporuje to - soudě podle seznamu - až na opravdu nečetné výjimky samý humanitní intelektuál a umělec. A Táňa Fišerová a profesionální cikán, pardon Rom Holomek ...

M. Pechr 9.7.2017 15:43

...v podstatě autorovi rozumím...a v mnohém souhlasím... ...nicméně považuju za důležité zmínit...že nejsem přesvědčen... ...že šejdíři všeho druhu jsou produktem doby... ...každá doma má ty své...kterým morální zákonitosti nic neříkaj...nezávisle na tom...co jim kdo hustí do hlavy... ...na kterou stranu práva a spravedlnosti se kdo postaví je odpovědnost každého jedince...a každá společnost se skládá z těch jedinců...jací jsou k mání... ...žádný zákon...nebo předpis z člověka neudělá spravedlivého...soucitného...solidárního...laskavého nebo moudrého...každý ve svém dosahu...dle svých možností spoluutváří svět...každý začíná ve svém nitru...mysli...srdci... ...pro mně je největší inspirací biblický Ježíš... ...pro někoho jiná velká osobnost dějin... ...vzory jsou...jen se o ně trochu zajímat...

M. Hoblík 9.7.2017 11:22

Komedianti a cvičené opice?

Od takových se máme poučit?

P. Hlosta 9.7.2017 8:31

Kocáb?!

Kocáb už je tak obehraná figura, že běžně ani nenapadne od něj něco poslouchat. Jeho zásluhy o stát bez SSSR armád jsou dobře známy, že přišel až bylo hotovo a mediálně se realizoval. Typický přístup nedostatečného umělce. Může být, že ve svém oboru hudby je schopný a oblíbený. V oboru politické činnosti nenápaditý, táhnoucí jen ve prospěch úzkého kruhu jisté politické části. Odmyslí-li se jeho umělecká éra, pak zbývá jen politický nýmand, co si přivlastní cizí zásluhy!

P. Rudolf 9.7.2017 8:48

Re: Kocáb?!

Je normální, že Hlostové Kocáby nenávidí.

J. Vlček 9.7.2017 10:52

Re: Kocáb?!

Ještě nám prozraďte, pane Rudolfe, co vy na Kocábovi obdivujete.

P. Dvořák 9.7.2017 12:04

Re: Kocáb?!

Co víte? Na Kocábovi může obdivovat, že jsou na stejné myšlenkové vlně.

J. Kanioková 9.7.2017 17:56

:))))))))))

P. Han 9.7.2017 21:38

Re: Kocáb?!

Je normální, že Rudolfové nenávidí každého kromě dalších Rudolfů.

P. Portwyn 9.7.2017 14:24

Re: Kocáb?!

Co se týče hudby, došly Kocábovi nápady, tak se dal na politiku. Což je škoda, protože hudba mu šla mnohem lépe.

M. Pechr 9.7.2017 0:50

...v podstatě autorovi rozumím...a v mnohém souhlasím... ...nicméně považuju za důležité zmínit...že nejsem přesvědčen... ...že šejdíři všeho druhu jsou produktem doby... ...každá doma má ty své...kterým morální zákonitosti nic neříkaj...nezávisle na tom...co jim kdo hustí do hlavy... ...na kterou stranu práva a spravedlnosti se kdo postaví je odpovědnost každého jedince...a každá společnost se skládá z těch jedinců...jací jsou k mání... ...žádný zákon...nebo předpis z člověka neudělá spravedlivého...soucitného...solidárního...laskavého nebo moudrého...každý ve svém dosahu...dle svých možností spoluutváří svět...každý začíná ve svém nitru...mysli...srdci... ...pro mně je největší inspirací biblický Ježíš... ...pro někoho jiná velká osobnost dějin... ...vzory jsou...jen se o ně trochu zajímat...

V. Klepetko 9.7.2017 0:12

Několik vět pro pana Mertla

Myslím, že diskuse pod článkem pana Podrackého dobře ilustruje podstatu našeho sporu stran "Výzvy vědců" z roku 2015. Věřím tomu, že ambicí každého vzdělaného člověka, který se účastní veřejné diskuse (podepisuje nebo formuluje výzvy, přednáší, publikuje články nebo své názory) by měla být snaha nějak ovlivnit názory ostatních : když ne změnit, tak alespoň někam trochu posunout ... Bohužel, "Výzva vědců a diskusní příspěvky zdejšího pana Macha mají společnou jednu věc : zpupnou a arogantní dikci, která dokáže znehodnotit každý rozumný argument a pohřbít každou snahu o porozumění a dialog. Fatální deficit empatie v tomto případě funguje jako multiplikátor zla!

Pár poznámek k "vymírání" Západu / Východu. Jak známo, roční přírůstek obyvatelstva v každé zemi je součtem přirozeného přírůstku, daného natalitou, a migračního salda. Podivejme na ta čísla :

Přirozený přírůstek je zde: http://apl.czso.cz/pll/eutab/html.h?ptabkod=tps00007 Migrační saldo zde: http://apl.czso.cz/pll/eutab/html.h?ptabkod=tsdde230. a výsledný přírůstek obyvatelstva zde: http://apl.czso.cz/pll/eutab/html.h?ptabkod=tps00006

Jak si každý může snadno ověřit, v současné době "vymírá" například Řecko, Portugalsko, Španělsko, Itálie, pobaltské země, Chorvatsko a Polsko, naproti tomu například Německo, Francie, Rakousko, Švédsko, Turecko a Rusko mají kladné přírůstky obyvatestva. Z toho přírůstky Ruska a Francie jsou přirozené, Německa pak jen čistě migrační... Pro nás dobrá zpráva je, že v ČR máme poslední dobou mírně pozitivní bilanci přirozenou, migrační i celkovou!

P.S. Skoro bych zapoměl dodat: těch "několik vět" o kterých píše pan Podracký, nikdo neslyší asi z nějakého jiného důvodu než tu velenešťastnou "Výzvu vědců"... Nedokážu to ale posoudit: zatím jsem ty věty nečetl, nějak se mi dělá nevolno vždy když se k tomu chystám :-)))))))))))

I. Mertl 9.7.2017 8:04

Re: Několik vět pro pana Mertla

Přečetl, irelevantní, zmatečné. Sorry, už jsem se dvakrát vyslovil. Platí.

V. Klepetko 9.7.2017 9:37

Re: Několik vět pro pana Mertla

V tom je právě ten problém, pane Mertle. Výsledkem "diskuse" je jen jakási pravda, kterou se nesnažíte zprostředkovat jiným nějakou hlídkou argumentací, ale která Vám spíše pomáhá se ostře vymezit proti okolí - jakési pomyslné "temné mase zabedněnců".

A když ti zabedněnci přijdou - pomyslně - do kostela pravdu hledat, tak je - opět pomyslně - nepustite ke svatému přijímání, protože jim na krku výši nesprávná placka. Vy z toho pak máte příjemný pocit morální nadrazenosti, a ten chudák? Koho ten vlastně zajímá, že?

Svym způsobem je tento postoj analogický postojům těch, kteří odmítají vylovit z moře tonoucího člověka. Jen to pro Vás není "arab", "černoch" nebo "nebezpečný migrant", ale "zabedněný xenofob". Případně "idiot", jak jste nedávno napsal:-))) Princip je stále stejný. To proto je "Výzva" hlasem volajiciho v poušti! :-(

V. Klepetko 9.7.2017 10:33

Re: Několik vět pro pana Mertla

"vlídnou argumentací", oprava.

Vlídná argumentace je opakem argumentace nenávistné. A jestliže jej pravda, že otcem nenávisti je iracionální strach, a příčinou nešikovných formulací "Výzvy" je právě Váš iracionální strach z Vašich méně šťastných spoluobčanů s volebním právem, pak nezbývá než konstatovat, že "Výzva vědců" byla ve své podstatě xenofobní. A právě proto se stala výživným zdrojem nenávisti ve veřejném prostoru.

Nebude osud "Několika vět" Kocába vzor 2017 stejný, jaký byl osud té neblahé "Výzvy vědců" z roku 2015? A má to stejnou příčinu? Nejsem si jistý...

P. Rudolf 9.7.2017 8:45

Re: Několik vět pro pana Mertla

Pokud považujete výzvu vědců z roku 2015 za "zpupnou a arogantní", pak jste ji trestuhodně nepochopil. (Zde její znění: http://www.vyzvavedcu.cz/ ) Jednotlivé její odstavce jsou uváděny slovy jako "cílem této výzvy není zlehčovat skutečná rizika plynoucí z imigrace", či "jsme velmi znepokojeni", nebo "žádáme politiky", též "apelujeme na média", až po "prosíme veřejnost". Takhle si tedy zpupnost a aroganci dokáže představit asi málokdo. Ona, ta výzva, totiž taková ani náhodou, opakuji, ani náhodou není. Souhlasit s ní však nemusíte, to je pouze vaše věc a právo.

A co se týče pana Mertla, předpokládám, že reagujete na jeho příspěvek ve 21:38, ve všem má pravdu a napsal ji zcela srozumitelně.

V. Klepetko 9.7.2017 9:50

Re: Několik vět pro pana Mertla

Pane Rudolfe, vždyť je to jednoduché - jestliže velká masa vzdělaných lidí nějakou veřejnou "Výzvu" správně nepochopí, tak je asi špatně formulovaná. Nepodepsala to ani většina studentů... Byl to propadák - hlavně kvůli úplné absenci sociální inteligence petentů...

K té "trestuhodnksti"...Pevně věřím, že se neblížíme době, kdy nepochopení začne být opravdu "trestuhodné". Pokud byste mě chtěl ale nějak iniciativně ztrestat již dnes, nějakou možnost jistě najdete. :-))))))

P. Rudolf 9.7.2017 10:38

Re: Několik vět pro pana Mertla

No, na tom prvním odstavci asi shodu nenajdeme. Vy to vidíte tak, já zas onak. Ale tak je to na světě nejspíš co existuje. A demokracie je na různosti názorů přímo životně závislá.

Té poslední větě zase nerozumím já. Proč bych vás měl "ztrestat", natož "iniciativně", je mi záhadou.

V. Klepetko 9.7.2017 12:40

Re: Několik vět pro pana Mertla

Rád Vám to vysvětlím. Napsal jste dnes v 8.45 , že mé nepochopení je "trestuhodné". Což znamená "hodné trestu". Trestuhodné věci je ale třeba trestat, takže buď se toho musíte chopit sám, nebo dát nějaký podnět :-))))))

A s tou potřebou různosti názorů s Vámi vřele souhlasím. Možná že ještě důležitější je možnost svobodné diskuse. A prvky nesvobody nejsou vždy jen dílem nějakých vnějších zásahů, moderátorů, státní moci atd. Děláme si to sami, tím že se navzájem označujeme za idioty, píšeme "podracký", a své věty právě v důsledku toho směřujeme - kam? No, ano, tam. Přesně jak to říká pan Podracký:

Do prázdna!

R. Morava 8.7.2017 22:56

Velmi přesné

Kocáb se svými kámoši zamrzl na Václavským Václaváku 80tých let. Dnes jsou podstatnější výzvy, které jsou tu popsány, jakkoliv Rusko samozřejmě není beránek....

Jinak k článku není co dodat, snad jen jak dál. To je naznačeno na konci, ale zdá se že hlavní výzvou je Bohabojnost.

M. Pivoda 8.7.2017 23:20

Co je hlavní výzva pro dnešek?

Kemel před více než desetiletím prezentoval svůj kreslený vtip takto: "Lidé páchají zlo v dobré víře, že Bůh neexistuje."

Možná, že hlavní výzvou je Bohabojnost - ale překabátěných komunistů.

M. Pivoda 8.7.2017 19:11

Několik vět bývalého infomatika

Podracký ohledně prohlášení "Několik vět": "... Ani slovo o podstatných problémech společnosti. ..."

A bohužel, ani bývalý informatik Podracký se o podstatných problémech naší lidské společnosti nezmínil. Nezmínil se asi právě proto, že dnes už je jen bývalý informatik, který v tématu umělé inteligence nebyl ve své době nikdy vzdělán. Ťuk, ťuk, ťuk. Neudržitelná nezaměstnanost kapitalismu již klepe na dveře.

J. Vlček 8.7.2017 19:51

Re: Několik vět bývalého infomatika

Pane Pivodo, vůbec jsem nepochopil, co jste vlastně chtěl svým příspěvkem říct. Podle vás se pan Podracký o podstatných problémech naší společnosti vůbec nezmínil. A nechtěl byste nám laskavě sdělit, o čem tedy vlastně pan Podracký píše? Ještě, že vy jste to svým příspěvkem napravil a obohatil nás o spoustu informací. Ťuk, ťuk, ťuk, tentokrát na čelo.

M. Pivoda 8.7.2017 20:53

Reagoval jsem na toto prohlášení Podrackého

Podracký: Jakoby bez souvislosti s dneškem, z lůna dávnověku se vynořil manifest Několik vět 2017. Také rozhovor s Michalem Kocábem na DVtv ukázal, jako by někteří lidé nepochopili dobu a žili stále ve svém „slavném Listopadu“.

J. Vlček 8.7.2017 21:45

Re: Reagoval jsem na toto prohlášení Podrackého

Z vašeho textu, pane Pivodo, jednak není vůbec jasno na co jste reagoval, ani důvod vaší reakce na autorův článek. Co z toho, co pan Podracký napsal, není pravda? Nepravda je jen na vaší straně, když říkáte, že se ani pan Podracký nezmínil o podstatných problémech naší společnosti. Celý článek je totiž psán o těchto problémech s poukazem na zcela zbytečné a zcestné pamflety několika vět a na rozhovory známého kecala Michala Kocába, který místo aby se věnoval muzice, se mu zalibilo kecat do politiky, a to převážně zcestně.

M. Pivoda 8.7.2017 22:04

Takže ještě jednou "po lopatě"

Vůbec neobhajuji Kocába a jeho text, protože jsem jeho Několik vět (v původním znění) nečetl. Připomenu nepamětníkům, že v roce 1977 (a po roce 1977) čeští lidé houfně protestovali proti Chartě 77, a přitom její text vůbec nečetli. Nedělejme stejnou chybu v roce 2017 s textem Několik vět.

Podracký kritizuje Kocába a spol,. že Kocáb a spol. neřekli nic podstatného k dnešní době, a přitom on sám tu nejdůležitější věc pro budoucnost lidstva ve svém článku nezmínil. To se domnívám já.

No ano, teď se můžeme hádat, co jsou ony kritické faktory úpěchu či neúspěchu dnešní doby.

Kocáb je také občan (na rozdíl ode mne nebyl v Česku po listopadu 1989 zbaven občanských práv), takže se může vyjadřovat i k obecným problémům dnešní doby. Nemusí se tedy věnovat jen muzice.

R. Morava 8.7.2017 22:52

Re: Takže ještě jednou "po lopatě"

Asi máte problém si připustit, že Podracký má pravdu, nebo jste článek Podrackého nečetl. Jinak by to znamenalo, že máte problém s psaným textem.

M. Pivoda 8.7.2017 23:13

Neshodneme se na prioritách

Já nezpochybňuji civilizační problémy prezentované Podrackým, pouze nesouhlasím s kritičností jím vyjmenovaných problémů. A nejdůležitější problém Podracký nezmínil vůbec, což je pro člověka, který se ohání informatikou, jednoznačně ostuda. Právě pro jsem reagoval na jeho text. Tečka.

D. Procházka 9.7.2017 22:19

Re: Neshodneme se na prioritách

Nedělejte tečky a polemizujte a argumentujte. Protože do hlavy vám nikdo nevidí, tudíž těžko souhlasit nebo oponovat.

M. Pivoda 10.7.2017 8:30

Několik vět čeká na Několik činů

Konečně jsem si přečetl originální text "Několik vět". Pominu-li vnořené politické proklamace typu "Pohyb po šikmé ploše směrem do katastrofální krize musíme zastavit", což mi připomíná "Poručíme větru dešti", pak se s tím textem dá docela souhlasit.

Souhlasit je ale jedna věc, správně implementovat je druhá věc. Připomenu, že brzy po listopadu 1989 vznikla v Česku "Asociace inovačního podnikání". Velmi líbivý název, ale implementaci ušlechtilé myšlenky prováděl bývalý funkcionář zrušeného Svazu československo sovětského přítelství. Výsledkem byly návrhy nikoliv jak podpořit, ale jak ztížit inovační činnost v Česku. Proto jsem se s touto organizací musel nutně rozejít.

Takže ano, cosi líbivého bylo vytroubeno jako iniciativa SPIN - a s ní i Několik vět. Teď si ale musíme počkat na Několik činů.