29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nastoupí generace sebevědomých polovzdělanců?

Dost nevěřícně jsem si přečetl stížnosti na náročnost testu z matematiky, který byl předložen uchazečům o středoškolská studia v pondělí 3. května t.r. (Jiří Mach: Deváťáci u příjimaček tvrdě narazili, Novinky.cz, 5. května 2021).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 10.5.2021 9:43

Ono je toho, co na té stupidní oficiální verzi odporuje fyzice pochopitelně hodně, ale třeba jedna věc. Ty stopatrové budovy se rozpadly za zhruba 10 sekund. V průměru je to 10 poschodí za vteřinu. Dovede si představit, že řeknete jednadvacet a deset pater solidní ocelové konstrukce se rozpadne na kousky a tisíce tun betonu se změní na prach? A to všechno jen vlastní hmotností? Co třeba takové zrychlení, které je funkcí času a síly. Kde by se tam síla vzala!?

L. Novák 10.5.2021 9:43

Naprosto marně jsme se mu pokoušeli vysvětlit zásadní rozdíl mezi statickým a dynamickým zatížením budovy při destrukci nosné konstrukce v důsledku nárazu letadel a požáru... ;-(

V. Kuhaj 10.5.2021 9:31

Já jsem ten test viděl, a opravdu nevím, v čem přesahuje předchozí roky...

https://www.statniprijimacky.cz/matematika/ctyrlete-obory/testy-2021

V. Kuhaj 10.5.2021 9:23

Kdysi jsem četl jakousi scifi povídku, ve které se začaly rodit děti s IQ do 80 bodů. Všem a všude. Za dvacet, třicet let byly ze škol sklady, z architektonických skvostů sqaty pro bezdomovce, po ulicích pobíhaly tlupy ožralých idiotů, které nebylo radno potkat...

Myslel jsem,že k naplnění této vize dochází přeneseně, v souvislosti s migrační politikou EU, ale jestli lidi začali považovat přijímací testy za natolik těžké, že proti nim prostestují, tak to asi opravdu začalo přesně podle předpovědi autora té povídky! Kdo to jen napsal? Ale jestli měl pravdu, tak už je to vlastně jedno:-/

J. Pokoutný 10.5.2021 9:20

... a EDUINu přestat poskytovat dotace i prostor v ČT i jinde. Elfové jsou škůdci.

J. Pokoutný 10.5.2021 9:18

S matematikou jsem bojoval od doby, kdy jsem se s ní na devítce setkal, a skončilo to až po VŠ. Na gymplu jsem chodil na doučování, protože mi těžce kazila průměr (byl jsem spíš dvojkař), na VŠ taktéž, ale skousl jsem to. Doteď jsem si jist, že za veškeré ty problémy si můžu sám, protože jsem tomu zcela iracionálně nevěnoval tolik času co jiným zájmům. A souhlasím s autorem, že nejhoší idiot je ten sebevědomý (a nejzákeřnější ten, který sice sebevědomý není, ale žije sociálními sítěmi).

V. Šedivý 10.5.2021 9:12

"Test jsem neviděl, ale bylo by jistě velkou chybou ..."

J. Jedlička 10.5.2021 8:57

Testy mají obecná pravidla, mám s nimi dosti zkušeností v jiném oboru. Nediskutuje se tu otázka jediného testu, ale pravidel, jak by optimální test měl vypadat. Jestli to nechápete, tak si svoje agresivní komentáře nechte pro sebe.

V. Braun 10.5.2021 8:57

Pokud věříte, že si američané sestřelili dvojčata sami tak máte tu logiku poněkud pokřivěnou, a pravděpodobně i znalosti fyziky nic moc.

V. Šedivý 10.5.2021 8:46

Tak se na něj podívejte a nefabulujte, co by bylo chybou kdyby v p* byly ryby.

J. Jedlička 10.5.2021 8:42

Raději upřesňuji : kdyby obsahoval JEN otázky na úrovni 10-15% špičkových studentů....

J. Jedlička 10.5.2021 8:40

Zcela souhlasím s autorem, že test by měl především odlišit dobré studenty od horších, měl by mít tedy jednoznačnou rozlišovací schopnost. A tady začíná problém struktury testu, který by tedy měl obsahovat škálu otázek od lehkých po ty nejtěžší. Test jsem neviděl, ale bylo by jistě velkou chybou, kdyby obsahoval otázky na úrovni cca 10-15% špičkových studentů, když by pak např. student na úrovni cca 80% mohl snadno dostat "nula" bodů a dostat se na úroveň těch, kteří nevědí "skoro nic".

J. Pavelka 10.5.2021 8:38

Ale tak nějak...pokud test neviděl, neměl by o něm psát...

L. Novák 10.5.2021 8:21

... A nechtějí vám uvěřit, že NewYorkská dvojčata si 11. září 2001 odstřelili Američané sami... ;-D

J. Moravec 10.5.2021 8:20

Je to jako se vším. Buď hledám a najdu chybu u sebe, nebo v tom druhém. Obojí vede k cíli. Víc bolí to první. Snažší je to druhé. Jaký je náš cíl, je jenom na nás. Buď vyhlásíme boj s montovnami, nebo s matematikou. Jinak to bude nekončící boj protikladů.

L. Novák 10.5.2021 8:18

Ono je to jinak. Vy jste věřící magor. A spiklenecký maniak k tomu. :-P

V. Šedivý 10.5.2021 8:15

To je tím, že nestíhají sledovat vývoj v čase, co ještě je "dezinformace" a co už je akceptovaný fakt.

J. Vintr 10.5.2021 8:15

Neodpustím si rýpnutí. Lidé s nízkou (nebo spíš nulovou) gramotností ve fyzice (a absencí elementární logiky) zase věří oficiální verzi událostí 11. září......

V. Šedivý 10.5.2021 8:13

Ty obory, které se skutečně dají uplatnit jen v obskurních "neziskovkách"

... no, když se podívám na studijní programy FSV nebo FHS UK, tak musím konstatovat, že tam těžko hledám něco jiného, než tlamocvičné zbytečnosti. Ani jediný z absolventů nevyrobí nic, co by se dalo v (zejména mezinárodním) obchodu směnit, ani jediný neposkytne svým spoluobčanům službu, za kterou by byli ochotni zaplatit.

J. Vintr 10.5.2021 8:08

Slovo "odborník" se silně zdiskreditovalo. Za odborníky se označují i evidentní debilové. Třeba ta sebranka, která vymýšlí "proti covidová opatření"...

L. Novák 10.5.2021 7:59

Vám ta matematika taky moc neříká, což? :-P

Dezinformacím o koronaviru věří lidé s nízkou matematickou gramotností, zjistili vědci

https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/dezinformacim-o-koronaviru-veri-lide-s-nizkou-matematickou-gramotnosti-zjistili-vedci-40339221

J. Pavelka 10.5.2021 7:32

Humanitně vzdělaní jsou třeba překladatelé, tlumočníci , právníci...Znalců, myslím opravdu znalců cizích jazyků je také nedostatek, i když jazyky studuje lidí celkem dost.......ty obory, které se skutečně dají uplatnit jen v obskurních "neziskovkách"., zas takové procento lidí nestuduje....A zájem o studium technických oborů i těch jazyků musí být probuzen už na základce...moc to zatím nevypadá musí být

L. Hančar 10.5.2021 7:31

Výsledky testů jsou jeden z mnoha vedlejších účinků jediné správné léčby koronaviru: oddělení člověka od přírody lockdowny, desinfekcemi a kovidpasy. Zlatým hřebem je masové očkování ale úplně zdravých lidí zázračnou kapalinou.

V. Šedivý 10.5.2021 6:53

Nemají za úkol učit, ale sestavit test.

Problém není v této organizaci, ale v žácích, kteří nechtějí překonávat překážky a v jejich rodičích, kteří jim chtějí zaručit pochvalu i za mizerný výsledek.

R. Langer 10.5.2021 6:52

Ta generace evidentně už dávno vládne, tedy alespoň podle toho, kam se celý "vyspělý západní svět" ubírá. Myslím, že to její inteligenci vypovídá celkem dostatečně. :-(

P. Hák 10.5.2021 6:16

No, když jsme u toho CERMATu, tak kritici CERMATu jsou vesměs z okruhu společnosti Scio a touto společností sponzorovaných či s ní spřátelených aktivistických neziskovek.

Ani novináři, kteří tepou a rozhořčují se, před žáky nikdy nestáli. Tudíž se zeptají učitelů - ovšem pečlivě vybraných z okruhu kamarádů kolem společnosti EDUin a s EDUinem personálně a názorově provázané Učitelské platformy, která, ač má minimum členů, je v médiích jako doma.

I. Mentlík 10.5.2021 6:05

Ale proč takový odsudek? Doufám, že to odborníci jsou, nikoho z nich neznám, takže nemohu soudit. A pokud to jsou odborníci, jak tvrdíte, bezesporu vědí, jakou úroveň mají mít znalosti žáků pro potřeby dalšího studia. Ne, jak jim ty znalosti vtlouci do hlavy, což je právě úkolem aktivních pedagogů. Společnost zoufale potřebuje absolventy technických oborů, zeptejte se příslušných náborářů. Tzv. humanitně vzdělaných máme přehršel a ti většinou nejsou pro společnost přínosem, protože státu zůstávají na krku v podobě čerpání z veřejných peněz. Sám stát by měl mít zájem, aby postupná vzdělávací síta (v podobě přijímaček) vyhovovala potřebám společnosti. Čímž netvrdím, že Cermat se tím letos řídil. Když nebude mít nikdo jedničky, vyšší školy si vyberou z dvojkařů a trojkařů. To přece není žádný problém, jen jurodiví rodiče, a pravděpodobně někteří diskutující, to nechápou. Druhým aspektem je, jestli ti pedagogové umí učit. Všichni jsou chudáci a je třeba jim plošně přidávat. Ředitelé prakticky nemají možnost lépe odměňovat ty opravdu dobré kantory. Ani po třiceti letech se se socialismem ve školství nepodařilo pohnout. A tak se nedivte, že to odskáčou zrovna žáci.

V. Mokrý 10.5.2021 5:26

Cermat = výnosná živnost, bez jakékoliv odpovědnosti.

J. Berger 10.5.2021 5:05

Průšvih je jediný: Cermat. Organizace, kde jsou všichni na slovo vzatí odborníci v oboru, kteří ale mají jednu nevýhodu: nikdy nestáli před žáky. Jsou tedy absolutně odtrženi od reálného školství. Vše berou toliko teoreticky, dle svých názorů. Cermat by se měl bez náhrady zrušit.

S. Kalužík 10.5.2021 0:49

Co k tomu dodat, souhlas, ale aby byla nějaká oponentura, tak místo "žeano" bych napsal klasické "žeáno" :)