28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Minulost se nevrátí

Silně mne potěšila zpráva Hospodářské komory, že v České republice existují podnikatelé, kteří by chtěli zaměstnat přišedší uprchlíky. Konečně někdo mluví věcně a nešermuje emocemi, konečně někdo nabízí tolik potřebnou pomoc!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 22.12.2015 0:28

Hm

"že v České republice existují podnikatelé, kteří by chtěli zaměstnat přišedší uprchlíky" ... no jistě. Jak ušlechtilé, bez ironie. Ale chtělo by to doplnit jaké uprchlíky, odkud uprchlíky, kolik jich zaměstnají, v jakých profesích a za kolik.

Ono levní gastarbajtři, na které bude lze ze státu vyrazit ještě nějaké prachy na začleňování a podporu jejich pracovních míst, se mohou některým podnikatelům do některých profesí vždy hodit.

Z. Lapil 22.12.2015 0:18

Dobré ploty dělají dobré sousedy

Nebo aspoň podobné představy o tom, jak by měly vypadat zákony (může se mi to líbit nebo nelíbit, ale korán prostě není demokratická ústava). Nebo aspoň podobné představy, jak by měl vypadat život (může se mi to líbit nebo nelíbit, ale fatalismus - když Alláh dá - není Bez práce nejsou koláče).

Já si fakt upřímně myslím, že mezi potenciálními příchozími není jiné procento lumpů, než mezi námi, ale stejně si nedovedu představit, jak žít s lidmi, se kterými se vzájemně máme za nevěřící psy.

K. Janyška 21.12.2015 21:17

Vy je zaměstnejte. Založte si firmu Trockistka. cz a

valte to. Už se těším, jak chodíte v burce za čas a zmizíte mi z očí... Dzp.

I. Mertl 21.12.2015 19:06

Troufá si, co?

Agentka Mekky a Mediny. Ale máte pravdu, paní Šustrová, jen tito pánové/dámy to vidí tak, jak jim strach velí.

D. Polanský 21.12.2015 19:05

Božínku já rozpláču a to jsem tak trochu i levičák

Doufám, že autorka se alespoň o jednu imigrantskou rodinu vzorně postará a ji zaintegruje. Integrace je nesmysl, smysl má pouze asimilace!!! Já jsem Slovák, od roku 1976 žiji v Česku a dávno jsem již asimiloval. Co je to integrace, to znám jedině z matematiky? Romy integrujeme, integrujeme a stále jsme je nezaintegrovali. Do hajzlu s integrací.

J. Křivánek 21.12.2015 17:53

vlhké sockomoušské sny

Soudružko autorko, máte svůj věk. Nechcete už přestat snít své vlhké sockomoušské sny? A přest nimi ovlhčovat veřejný prostor?

L. David 21.12.2015 17:52

Milá, drahá Petruško,

je to poněkud zbabělé poraženectví psát, že uprchlíci k nám stejně přijdou. To by se vám tak určitě líbilo, abyste následně mohla moralizovat, jací jsme to barbaři, když se o ně řádně nestaráme, když je (ó ta drzost) prověřujeme, a když islámské vojáky (t.č. bez uniformy) pošleme zpět.

Ještě jsem neslyšel ani nečetl jedinné vyjádření českého občana, že by snad nechtěl pomoci těm skutečným pronásledovaným a trpícím uprchlíkům z válečných oblastí.

Ale tu ostatní výbojnou muslimskou lůzu si milá Petruško nastěhujte do bytu svého a do bytů sobě rovných poraženců a následně se o ně (za své peníze Petruško, za své) starejte ! ! !

Z. Koutecký 21.12.2015 16:35

Potřeba pracovníků

je prý velká a naši podnikatelé prý mají k dispozici spoustu volných míst, o která nemají Češi zájem. Podle prof. Švejnara je prý podobná situace i v Německu. Asi je to pravda, ovšem taky je pravda, že zaměstnanost mezi muslimskými usedlíky v Německu není ani 30%. Mají jich tam dneska kolem 4 milionů a většina žije v ghettech ze sociálních dávek. Včetně těch, kteří mají již německé občanství a představují druhou či třetí generaci původních imigrantů a nejeví ani valnou snahu o dosažení nějakého vyššího vzdělání. Podobná situace je i ve Francii, Švédsku a dalších zemích s dlouhou tradicí přijímání imigrantů včetně imigrantů z Blízkého východu a Afriky. Myslím, že není třeba příliš dumat a filozofovat nad tím, jak bude vypadat situace u nás, pokud se naplní otevřená náruč paní Šabatové muslimskými uprchlíky z Blízkého východu a Afriky. Nevidím totiž jediný důvod, proč by to mělo v ČR dopadnout jinak, než v jiných, vesměs bohatších evropských státech. Představy paní Šabatové a naděje našich podnikatelů jsou v tomto směru z kategorie zbožných přání, které jim ani Ježíšek nemůže splnit.

J. Kyselková 21.12.2015 15:33

Příkladný byl

nedávno v Komentářích ČT24 rozhovor pana Diensbiera, který hájil tragedii "vyloučených komunit". Zároveň bežel dokumentální šot vybydlených sídlišť s batoletem v moři odpadků. Moderátor se optal : "A kdo je vyloučil ?" Ministr trochu zcepeněl, ale vysvětlil, že je třeba jim pomoct.

S ostrými hochy, kteří začnou přepadávat od sousedů to bude drsnější.

L. Florner 21.12.2015 14:38

Tak vám nevím

ale když tedy neumíme integrovat (což nám nebrání integrační programy financovat), nemlůže být chyba taky na straně integrovaných? Stojí o to vůbec? Nebo vůbec?

J. Kanioková 21.12.2015 14:37

Jaké obavy z NEZNÁMÉHO ???

za 1. - informace o Islámu a možných fundamentalistech známe..

za 2. - proč ti podnikatelé nelákají domácí nezaměstnané ? Pokud chtějí mít možnost nižších mzdových nákladů (nevím, jak je to zákonně), znamená to, že by ti migranti museli pracovat za minimum, a tudíž by nejspíš těžko platili své životní náklady a stát by jim jistě musel i tak leccos dotovat.

za 3. - v jaké procentuální výši má ČR mandatorní výdaje ??? Máme na to, abychom je dál zvyšovali ?

Kricipísek, už mě štvou názory tvořené jen emocemi, ne racionalitou! Na úkor domácí populace !

J. Hejmala 21.12.2015 15:36

Re: Jaké obavy z NEZNÁMÉHO ???

Rika se krucipisek ha ha ale jinak s vami souhlasim

S. Donát 21.12.2015 14:11

Reportáž

Viděl jsem zajímavý rozhovor a reportáž - někdy v létě dorazili do některého ze záchytných táborů politici a s nimi přijelo pár podniketelů. Měli nabídku práce pro řádově několik desítek uprchlíků - byli ochotni jim pomoci s hledáním bydlení a do začátku je podpořit, pomoci jim naučit se česky a získat základní kvalifikaci pro tu práci. Počet zájemců - nula. Ani jediný se nenašel, kdo by tu chtěl zůstat a nedejbože pracovat... Takže s nějakým začleňováním to vidím opravdu bledě. Spíš černě :-D.

P. Vaníček 21.12.2015 12:51

Petromilo,jste blbá nebo navedená?

Ne nadarmo se říká:drž hubu a nic se ti nestane! O Vás to platí v plné míře,stejně jako mluviti stříbro,mlčeti zlato:

J. Hejmala 21.12.2015 12:35

Zaclenovani uprchliku

To jste me ale dozrala Jak chcete zaclenovat uprchliky kdyz 80% je jich muslimu,Za prve muslimove jsou lini jako vsi a nemaji vubec zajem se ucit jazyk te zeme ktera je zivi a dava jim moznost zit jako lide.Bylo by dobre abyste si vzala ze par jich domu a snazila se jich zaclenovat ze sveho a uvidime .

J. Schwarz 21.12.2015 10:23

Tady máme půl milionu

nezaměstnaných co znají česky, nikdo je nemusí "začleňovat" a "podnikatele" to nijak nezajímá. Čím to? Pokud sem "utečenci tak jak tak přijdou" tak schopnej a ochotnej pracovat za "podnikateli" nabízenou mzdu bude tak desetina. Zaplatí "podnikatelé" i náklady na ty ostatní nebo jen vyzobou hrozinky?Proč bychom měli utečence přijímat? protože je nás tu pořád stejnejch deset milionů jako před 50-ti lety a ne čtyřnásobek? kdybychom se tu množili jako v Arábii nebo v Africe, pak by i tady byl hlad, občanská válka, svrab a neštovice. Než rady paní Petrušky bych to spíš viděl na obnovu vojenské služby, vyzbrojení a výcvik obyvatel tak, abychom dokázali svou zem ubránit a utečence, kteří podle paní Petrušky "stejně přijdou" nechat tam kam je pustí. Což, jak doufám, ČR nebude.

K. Novák 21.12.2015 8:30

Exponentka sudetoněmeckého landsmanschaftu

nám doporučuje dělat to, co dělá Německo. Žádné překvapení.

Podnikatelé si dělají naději na získání levné pracovní síly. Udělení azylu hromadně spoustě přivandrovalců by obešlo otravná vyřizování pracovních povolení, spojených se zjišťováním, jestli o volná místa nemají zájem občané ČR. A kdyby se zjistilo, že o mizerně placená místa nemají zájem ani azylanti nebo se nehodí, tak by se podnikatelé na ně jednoduše vykašlali, popřípadě by přece jen fabriku přestěhovali do Číny.

P. Lenc 21.12.2015 8:26

A toto

je tak drzé, že je to dokonce schopné po tom blábolu přát k Vánočním svátkům.Kuš babo.

P. Maleček 21.12.2015 8:01

Petruška na vánočním stromečku

Ano šťastné vánoce a krásný nový rok budou mít hlavně ti, kteří díky řádění Petrušky v USTRu budou dál před veřejností tajit svá svinstva páchaná v prospěch komoušského režimu.

Ti nejspíš foto Petrušky umístí na špičku vánočního stromečku.

M. Pivoda 21.12.2015 8:00

S čím lze bezvýhradně souhlasit se Šustrovou?

Šustrová: "... svět se mění a minulost se v původní podobě nikdy nevrací. Připravme se raději na věci budoucí ..."

Takže: Budoucnost je taková, že lidí pro stávající kapitalismus je dostatek a v důsledku nezadržitelného technologického pokroku jich bude již brzy nadbytek. Navíc stávající populace bude v důsledku technologického pokroku (pokroky v lékařství) stárnout.

Uzavřené hranice dlouhodobě nic neřeší a integrace uprchlíků do hlavního proudu společnosti je běh na několik generací (sledoval jsem v USA současnou polointegrovanost u lidí Amish, kteří z Evropy emigrovali někdy kolem roku 1750!!!). Takže (až na výjimky) doporučuji: neintegrovat ale civilizovaně je připravovat je na budoucí návrat domů. Kdo jiný by měl v těch válkou postižených jižních zemích provést změnu společnosti k lepšímu, když ne poučení emigranti? Souhlasně se Šustrovou mohu tedy (v tomto smyslu) prohlásit: "Připravme se raději na věci budoucí ..."

A sarkastická závěrečná poznámka: Kdyby Václav Havel (a spol.) tolik nechlastal v době českého reálného socialismu (i když chápu že byl v té době hodně stresován), ale cílevědomě připravoval plány na post-komunistickou českou společnost, pak obnovený český kapitalismus by býval mohl mít lidštější tvář.

S. Rehulka 21.12.2015 7:31

...Petruško...

....mimořádně jsem ocenil, že ve Vašem dnešním příspěvku není ani zmínka o ruské kultůře, ba ani o Kavkazu , ale to marxistické nebo trockistické "kazatelství", z Vás stále čiší !

Co takhle nějaké činy, místo keců ? Co třeba dát své kočičky do kočičího útulku a místo nich ubytovat, anebo osobně "zaměstnat" nějakého toho "uprchlíka" ? Domluva s nimi by pro Vás jistě nebyla problem, vždyt ti Syřané byli po léta "pod ochranou" Sovětského Svazu a Ruska (ono je to vlastně jedno!) takže jsou to asi také "Azbukové", jako Vy !

B. Volarik 21.12.2015 5:30

podnikatelé, kteří by chtěli zaměstnat přišedší uprchlíky

Podnikatelé je mohou chtít zaměstnat....hehehehe....vy si vážně myslíte, že ti kolonisté (nikoli uprchlíci) se chtějí nechat zaměstnat? To si jako fakt myslíte, že se vykašlou na sociální dávky a půjdou pracovat? Svatá prostoto.....

R. Čtvrtníček 21.12.2015 4:34

uprchlici

mila petrusko,

zapominas na jednu malickost,95% tak zvanych uprchliku jsou ekonomicti emigrant, kteri dobre vedi kde se plati nejvetsi davky (nemecko ,svedsko).Na rozdil od tebe poslednich 40 let jsem byl s temito lidmi v kazdodenim styku.Zivil jsem se totiz jako slevarensky metallurg a na vlastni oci jsem videl jakeho pracovniho vykonu jsou tito lide schopni.Priklad, to co udela Cesky nastrojar levou rukou za jeden den, nastrojar ze zemi odkud emigranti pochazeji dela tyden a jeste je spatne.Mohu te ujistit, ze lide z techto zemi, kteri neco umi,(anglictina je samozrejmost) nemaji problem si sehnat praci v Anglii, USA Australi nebo v zapadni Evrope a nemusi se plavit pres more.Jestli jsi si toho nevsimla,tak v zapadni Evrope, v kazdem vetsim meste sedi v taxiku Ind, Pkistanec,obyvatel middle eastu nebo cernoch.Myslim si,ze v cesku je taxikaru dost a exoticke restourace se jen tak v Cesku nechytnou.Jediny prinos bude , ze krasky z techto zemi prinesou trochu exotyky do mistnich bordelu.Mohu te vsak ujistit, ze nemecko a zapadni Evropa si zadelala na peknej prusvih.