25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kočí 20.8.2011 8:06

Re: Vrah zůstane vrahem a vražda vraždou.

Naštěstí jsou Vaše bláboly i Mašínům u zadele.Co to má být za vlajku?

J. Kanioková 20.8.2011 2:04

Díky moc, autore, s vaším textem téměř zcela souhlasím

Mašíni jednali jak museli, byli tak vychováni a měli v duši vzkaz jejich otce. Vlastenectví. Tehdy to slovo mělo ještě vysokou hodnotu. Už jako malí kluci za války se tak chovali, za což v roce 1946 byli oba bratři osobně vyznamenáni prezidentem Benešem za jejich boj proti nacistům československou medailí Za chrabrost. Udílela se vojákům za statečnost v poli a oba bratři, kterým bylo v r. 46 teprve 16 a 14 let, byli jejími vůbec nejmladšími nositeli. Byli na toto vyznamenání ohromně hrdí.     Všech jejich kritiků je třeba se ptát, aby se zamysleli, kdo vraždil jako první...?  Zrůdná doba.....H. Píka 1949,  M. Horáková 1950  +  další ze skupiny tehdy obžalovaných + další na uran. V dobách největšího komunistického teroru u nás v létech 48 - 54 zavraždili 241 lidí. plus další tisíce zničenýc životů. 

Útěk Mašínů - 1953 !

I jiný úhel pohledu je možno vnímat - Mašínové možná zabránili dalšímu vraždění. Pokud totiž přišel o život příslušník LM, tzv. ozbrojené pěsti dělnické třídy, jistě si i další členové nejrůznějších ozbrojených složek od milicionářů po bachaře připomněli starou moudrost, že na každou svini se vaří voda. Takže se zcela jistě začali trochu brzdit při likvidaci svých spoluobčanů, aby tak aspoň snížili riziko, že si na ně někdy někdo v tomto smyslu vzpomene. Po útěku Mašínů se snížil počet vražd, spáchaných nomenklaturou a jejími ozbrojenci. Jistě přispěla hlavně Stalinova i Gottwaldova smrt, ale i případ Mašínů měl určitě vliv.

Jen s hodnocením Palacha a Zajíce nesouhlasím, i tyhle zdánlivě pasívní činy zanechaly ve společnosti šok. Bylo to memento, které se, bohužel, zúročilo až v dětech Palachových vrstevníků.  Věřím, že jim rodiče určitě něco o tom povídali, že ta děcka vyrůstala s povědomím o tomto apelu. Já tak aspoň své děti vychovávala..

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/exkluzivne-na-ct24/textove-prepisy-na-ct24/10600-masinove/

J. Bakulová 20.8.2011 7:39

Re: Díky moc, autore, s vaším textem téměř zcela souhlasím

jen drobnost: nejvíc politických poprav podepsal Antonín Zápotocký

L. Kubeš 20.8.2011 14:29

Re: Díky moc, autore, s vaším textem téměř zcela souhlasím

Naprostý souhlas s paní Kaniokovou, výstižné, stručné a jasné, pro mnohé občany ovšem nepochopitelné, protože svoboda jim nic neříká, ještě tak kus uzeného a pulitr piva... =(

O. Kadlec 20.8.2011 1:29

Takové články

a diskusní příspěvky sem píšou lidi, na které je třeba dávati pozor. Běda kdyby se dostali k moci - tím myslím ke zbrani - mohl by jim překážet v podstatě kdokoli. podle tohoto autora bratři Mašínovi nepotřebovali uznání veřejnosti, aby si byli jisti - zdůrazňuji JISTI - morálností svých činů. Je na pováženou, že pěvci na oslavu Mašínů je samé degradují na deprivanty. Mám za to že jimi nebyli. Amorální není Mašín, ale Zálom. Jistotu bez požehnání zvenku nepotřebuje žádný terorista. Nepotřebuje ji ani Fantomas. Fantomas jí pohrdá, terorista čerpá jistotu ze své buňky. Tam venku jsou samí potencionální nepřátelé. Co oni uznávají to bude asi špatně.

Je skutečně na pováženou pohrdat tolika oběťmi komunistické zvůle, k tomu ignorovat že někteří zločinci dosud nerušeně žijí skryti mezi lidmi, a přitom osobně vyznamenat tak kontroverzní lidi, jako jsou bratři Mašínovi. Přesto to bývalý premiér udělal. Neřekl ani bé, když Mašínová veřejně urážela lidi postižené komunistickým režimem. Nehnul prstem aby byli pachatelé konkrétních zločinů postaveni před soud - ačkoli moci na to měl dost. Ale nelenil se vysmát obyvatelům vlastní země tím že jel do Ameriky vyznamenat lidi, kteří se na této zemi provinili, nikdy pro ni nic neudělali a dodnes jí pohrdají.

Mašínovi byli, kromě toho že jsou jasně vinni, i oběti krutosti své doby. A byli to stateční chlapci, to jim nikdo nevezme. Zálom je jen politováníhodný a možná i potencionálně nebezpečný spojenec někoho horšího. A tyto lidi, s nimiž nemá nic společného, mylně vidí na své straně.

S. Moc 20.8.2011 1:26

ok

Jaroslave, některým lidem vadí to podříznutí omámeného strážmistra a považují je za vraždu. S takovými, pokud neuvedou co teda měli Mašínové s ním udělat, nemá cenu debatovat. Odpovědi jako .. já nevím co měli udělat ale rozhodně ho neměli oddělat... totiž jejich tehdejší situaci neřeší a tudíž je nerealistická.

B. Rampír 20.8.2011 11:27

Re: ok

Usmrcení bezbranného, spoutaného zajatce je podle ženevské konvence válečný zločin. Každý zodpovědný velitel by pachatele podobného zločinu nechal okamžitě zastřelit, jenom vy děláte z vrahů hrdiny. Styďte se!

K. Hejkal 20.8.2011 12:02

Re: ok

Konvence. Ženevské. Hm.. hezké. Ono se s těmi zajatými nakládá člověku trochu jinak, když má v zádech nějakou tu divizi vlastní armády, než když se osamoceně pohybuje v zóně nepřítele a jakákoliv informace o jeho činu ho přibližuje k provazu.

Mimochodem nikdo nebere v potaz, že toho člověka nezlikvidovali ihned. Projevili tedy vůli nechat ho žít. Bohužel vývoj událostí a zvážení okolností jim to neumožnily. Padá takové rozhodnutí na vrub Mašínům, nebo systému, proti kterému bojovali? Hlasuji pro systém.

P. Brodský 20.8.2011 15:54

Žádná Ženevská konvence , stanovící pravidla

vedení drobné(partyzánské, guerillové) války dosud nebyla uzavřena. Suverenní státy na ní nemají zájem, neboť potřebují mít možnost povstalce svobodně a "suverenně" popravovat.Pokud neporadíte, co má dělat povstalec, který zajal k vládě a jejím zákonům loajalního občana, který je s největší pravděpodobností rozhodnut povstalce při první příležitosti udat, je Vaše povídání o neexistující Ženevské konvenci pro partyzánskou válku těžko pro někoho užitečné. Mimochodem američtí experti, kteří Mašíny vyslíchali v SRN, jim naopak vytkli, že při svém probíjení se na západ ponechali naživu několik potenciálně nebezpečných svědků a ohrozili tak nejen své životy, ale i životy svých spolubojovníků.

H. Lukešová 20.8.2011 1:20

Autore, souhlas, uvidíte to nenávistné bučení sockomoušů,

kteří byli pasivními a v bratrech Mašínech viděli svůj opak, hrdinství proti pasivnímu vystupování, a proto je nenávidí...Mnichovanství je v některých lidech zakořeněno, držet hubu a krok, nikdy nebojovat...vždy se vzdát...Ale statečnosti, hrdinství, odvahy a boje se někteří lidé bojí jako čert kříže...

J. Kanioková 20.8.2011 2:23

Jo, statečnost, odvaha je dnes na tom mnohem hůř,

natož slovo vlastenectví. Nějak se nám ty hodnoty zvrátily postupem času, absurdní.!  Dost se tu vžilo - kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti... kolikrát já to v životě slyšela a vždycky mě to spolehlivě vytočilo..  Statečnost a odvaha k obraně... bývá v přímé úměře s vzory, precedenty.  a naše historie jich moc nemá..  To ten střed Evropy, každou chvíli nás kdosi "okupoval".. 

Dnes to není jiné, už zas se začínám cítit jako občan gubernie... čtvrtá říše..

J. Kovaříček 20.8.2011 1:12

Díky panu autorovi

Konečně inteligentní článek k záležitosti bratří Mašínů a spol. To, co si kdo myslí o odbojové činnosti těchto mladých hrdinů je jeho či její věc, celková diskuze na toto téma je však pravdivým obrazem stavu českého myšlení. Není to radostný pohled. Bratři Mašínové byli "vrazi" jen proto, že se nenechali sami zavraždit. Jaký to český prohřešek!!! Všichni jejich protivníci byli přece ozbrojeni!!!!

Jak se tedy jeví, většině dnešních Čechů jsou cizí koncepty jako vůle po svobodě pro kterou nutno přinášet i oběti. Mašínové a jejich přátelé přeci nešli do akce proto aby zabíjeli a loupili, věděli, že riziko bude veliké a může je případně stát i život. Což se také některým z nich stalo. Také koncept lidské důstojnosti a statečnosti. Jako prototyp moderního Čecha nabízí se tu tedy postava přihrbeného lokaje, který mírně krade v práci, honí jen banální požitky a svou mravní velikost projevuje toliko nadáváním po hospodách. Je děsivé jak je ve své většině české myšlení prolezlé bolševismem. Ta hrsta statečných a důstojných lidí to nemá v této zemi snadné. Čecháček bude spíše obdivovat Pavku Morozova nebo Pavku Kohouta, jen Mašíny ne. Komunisté dovedli řádně zviditelnit a oslavit každou svoji lumpárnu, bez ohledu na mravní hodnocení, to je jejich specialita. Estébáci, kteří mučili vězně, jsou tolerováni českou společností, ovšem Mašínové ne.

Teď už je skoro vše vykradeno a nastane splácení dluhů. Karma vskutku funguje, nastanou časy neradostné.

V. Kain 20.8.2011 7:43

Re: Díky panu autorovi

Všichni ti komunističtí nenávistníci jsou zřejmě ve svých výkendových objektech kde nemají internet,protože jinak by jim opět létala vzteklá a nenávistná pěna od huby.Oni si ty svoje chatičky postavili z větší části z nakradeného materiálu a jsou na to jaksepatří pyšní.Vždycky když byla na netu zmínka o Mašínech tak se těm komunistickým p.r.a.s.a.t.ů.m. podlily oči krví.

M. Trhlík 20.8.2011 12:03

Re: Díky panu autorovi

Ale zatím jak je vidět,ta vzteklá a nenávistná pěna létá od huby Vám.A ty řeči o nakradeném materiálu jsou zřejmě platné i pro nekomunisty.Nebo jste v té době nežil?