23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Kadlec 20.8.2011 21:12

Re: Komunismus

Kecáte. jako obvykle.

Ale i kdyby...i v nacistickém Německu se vyšetřovaly loupežné vraždy. Oni tam taky měli normální kriminálku, víte?

J. Kanioková 20.8.2011 21:09

Komunismus

v padesátých letech byl naprosto srovnatelný s nacismem let čtyřicátých. Idealizovat si onu dobu by bylo hrubým nepochopením toho, co se tehdy v Československu odehrávalo. A poměřovat ji dnešními měřítky je neskutečné ignoranství, omezenost

O. Kadlec 20.8.2011 20:53

Lokomotivo,

víte co? Je vlastně škoda že Mašínovi se nevrátili a nestanuli před soudem. Dovedete si představit to haló až by je hájili lidi jako Štrobl tak stupidními argumenty? Dovedete si představit tu strašnou vostudu? Mašínovi byli hrdinové, což znamenalo že lidi okolo nich nemaj právo na život. Je čistě benevolence hrdinů, že někoho nechali žít. Mohli přece zabít víc lidí, kdyby chtěli. Za to, kolik lidí ušetřili, si vlastně zaslouží to vyznamenání.

Vážně: já nechci ty lidi urážet nebo jakkoli zlehčovat. I když jejich činy nemohu akceptovat do té míry že bych se k nim hlásil. Ale tahle smečka magorů, co se k nim veřejně hlásí, to je uráží. Počínaje autorem tohoto článku. Ten je hájí tak vehementně - až z nich udělal to co nejsou. "nepotřebují uznání veřejnosti na to aby si byli jisti morálností svých činů"...hmm - tak blázni ani teroristi taky nic takovýho nepotřebují.

Z. Trunecek 20.8.2011 20:14

Re: Pane autore,

Pokud chcete někoho poučovat, kdo a hlavně kdy dostal tenkrát do ruky pistoli pro převozy peněz, měl byste o tom něco vědět.

Znám "bezpartijní" účetní (dnes už asi nežije), která měla manžela ve Švýcarsku, 4-6x ročně se na ni chodila ptát do fabriky STB, protože ji za manželem museli pouštět, ale měsíc co měsíc chodila s fabrickým kvérem v kabelce pro peníze na výplaty.

J. Štrobl 20.8.2011 20:06

Re: Pane autore,

Neměli esenbácké, ale nějaké špatné milicionářské uniformy. Koukám, že o tom moc nevíte. Nebo máte informace z Klubu českého pohraničí?

Z. Trunecek 20.8.2011 20:03

Re: Pane autore,

Vytáhnout na esenbáka pistoli, to chtělo od účetního hodně odvahy. Nebo se mu ten magor v esenbácké uniformě napřed legitimoval?

M. Trhlík 20.8.2011 19:43

Re: Co jste dělal Vy?

Sice jste nic nevysvětlil,ale i to mi stačí.

B. Volarik 20.8.2011 18:47

Re: Co jste dělal Vy?

Dělal jsem, co jsem mohl. A když už jsem dál nemohl, odešel jsem do exilu. Stačí?

J. Štrobl 20.8.2011 17:45

Re: Pane autore,

Vytáhnout na neozbrojeného Josefa Mašína pistoli, Mašínovi vypadla v autě, bylo úžasné hrdinství. Nicméně Mašín měl rychlejší reakce. Kdyby Rošický Mašína neohrožoval, tak se mu nic nestalo. Jako se nestalo ostatním, kteří s ním seděli v autě, tzn. bezpečnostnímu referentovi Karlu Skokanovi, řidiči Františkovi Kočímu a vedoucí kuchyně v Kovolisu Ludmile Minaříkové. V té době neměl povolení k nošení pistole jen tak někdo. Musel to být zatraceně dobře prověřený a spolehlivý soudruh. Což ovšem Rošický ke své smůle dokázal. Z hlediska Mašínů šlo o podnik, který stejně někomu ukradli, takže byl vlastně součástí zlodějské party. Můžete za něj klidně brečet dál.

Z. Trunecek 20.8.2011 16:53

Re: Pane autore,

Takže kdyby byl odpůrce režimu tak těm esenbákům zasalutuje, předá peníze a ještě ji přidá nějakou korunu ze svého.

J. Štrobl 20.8.2011 16:32

Re: Pane autore,

Účetní byl člen KSČ a Lidových milicí.

M. Bílý 20.8.2011 16:17

Velmi hezky podáno. S článkem souhlasím!

Z. Trunecek 20.8.2011 16:09

Re: Pane autore,

Zajisté byl učetní přishovačem režimu, protože bránil peníze před dvěma magory v uniformách SNB a dokonce se s jedním z těch esenbáků pral.

P. Brodský 20.8.2011 15:54

Žádná Ženevská konvence , stanovící pravidla

vedení drobné(partyzánské, guerillové) války dosud nebyla uzavřena. Suverenní státy na ní nemají zájem, neboť potřebují mít možnost povstalce svobodně a "suverenně" popravovat.Pokud neporadíte, co má dělat povstalec, který zajal k vládě a jejím zákonům loajalního občana, který je s největší pravděpodobností rozhodnut povstalce při první příležitosti udat, je Vaše povídání o neexistující Ženevské konvenci pro partyzánskou válku těžko pro někoho užitečné. Mimochodem američtí experti, kteří Mašíny vyslíchali v SRN, jim naopak vytkli, že při svém probíjení se na západ ponechali naživu několik potenciálně nebezpečných svědků a ohrozili tak nejen své životy, ale i životy svých spolubojovníků.

J. Schwarz 20.8.2011 14:34

Re: Pane autore,

Vy si zřejmě myslíte, že "správný  bojovník" by se nechal chytit kdejakým blbcem, který ho "Považuje za lupiče, žháře, zloděje či pytláka" jenom proto, že dotyčný umí rychleji běhat a má větší svaly? Lecián měl prostě smůlu,  stejně jako kdyby si šel laškovat s chovným bejkem, kterého "považoval za jalovici".

M. Trhlík 20.8.2011 14:34

Re: Díky za článek !

Pane Svobodo a co jste dělal Vy a Vaše rodina?Také se tím chlubíte,že Mašínům nesaháte ani po paty? Zkuste se zeptat těch,kterým vinou Mašínů odešli příbuzní.Já si myslím,že každý si z jejich hrdinství vybírá to co se jim hodí.Nebo si myslíte,že už jsou bezestopy zameteny seznamy těch,kteří souhlasili s popravou Milady Horákové,či dalších neoprávněně popravených?To nikdo otevřít nechce.

L. Kubeš 20.8.2011 14:29

Re: Díky moc, autore, s vaším textem téměř zcela souhlasím

Naprostý souhlas s paní Kaniokovou, výstižné, stručné a jasné, pro mnohé občany ovšem nepochopitelné, protože svoboda jim nic neříká, ještě tak kus uzeného a pulitr piva... =(

E. Heusinger 20.8.2011 12:18

Re: Pane autore,

Lump jeden. Pronásledoval hrdiny, které naprosto nesmyslně považoval za žháře.

M. Trhlík 20.8.2011 12:03

Re: Díky panu autorovi

Ale zatím jak je vidět,ta vzteklá a nenávistná pěna létá od huby Vám.A ty řeči o nakradeném materiálu jsou zřejmě platné i pro nekomunisty.Nebo jste v té době nežil?

K. Hejkal 20.8.2011 12:02

Re: ok

Konvence. Ženevské. Hm.. hezké. Ono se s těmi zajatými nakládá člověku trochu jinak, když má v zádech nějakou tu divizi vlastní armády, než když se osamoceně pohybuje v zóně nepřítele a jakákoliv informace o jeho činu ho přibližuje k provazu.

Mimochodem nikdo nebere v potaz, že toho člověka nezlikvidovali ihned. Projevili tedy vůli nechat ho žít. Bohužel vývoj událostí a zvážení okolností jim to neumožnily. Padá takové rozhodnutí na vrub Mašínům, nebo systému, proti kterému bojovali? Hlasuji pro systém.

M. Trhlík 20.8.2011 11:58

Re: Vrah zůstane vrahem a vražda vraždou.

Pane Volariku,proč reagujete na jiný názor takovým způsobem?Všichni příznivci Mašínů se ohání jejich hrdinstvím,ale co dělali oni,nebo jejich rodiče?Nebo chcete říci,že zbytek,národa,který se chtěl komunistům postavit byl zavřený? Co jste dělal Vy?Nebo si už léčíte své mindráky alkoholem? Já si myslím,že i tento případ je složitý a ještě dlouho bude.Kolik procent národa souhlasí s jejich činností a kolik nesouhlasí?A když nesouhlasí jsou to darebáci.To byla ta nejlepší volba bolševiků.Zkuste vyhlásit sbírku  na pomník batrů Mašínů.Myslím,že by byly dost velké problémy.

B. Rampír 20.8.2011 11:27

Re: ok

Usmrcení bezbranného, spoutaného zajatce je podle ženevské konvence válečný zločin. Každý zodpovědný velitel by pachatele podobného zločinu nechal okamžitě zastřelit, jenom vy děláte z vrahů hrdiny. Styďte se!

J. Štrobl 20.8.2011 11:25

Re: Pane autore,

Lžete, Lecián byl pomocník VB a ti bývali kolikrát ještě horší než esenbáci. Však si je ještě dobře pamatujeme. Lecián byl postřelen, protože Švédu a Mašína pronásledoval.

L. Orlita 20.8.2011 10:50

Mašíni jsou kontroverzní

sympatičtější mi je u nich, tak část kdy utíkali přes východní Německo. Nicméně, když se podívám na názory jejich jednostranných odsuzovačů, neschopných přiznat a uvědomit si, jaké zločiny tady komunisté páchali nebo spíš rovnou názory komunistických sympatizantů, jsem nucen sympatizovat s Mašíny. V diskuzi s fanatickým blbcem jsem nucen stát na straně hodně problematické.

E. Heusinger 20.8.2011 10:43

Pane autore,

ve výčtu hrdinských činů bří Mašínů jste zapomněl na hasiče Leciána. Hasiči, to byli přece také slouhové režimu, možná, že ještě větší než venkovští policajti.

F. Svoboda 20.8.2011 9:40

Díky za článek !

O bratrech Mašínových toho bylo napsáno a diskutováno víc jak dost. Tento článek však podstatné myšlenky i posouzení jejich činů bezvadně popisuje. Každý si může sám o sobě , tak jako autor uvádí, udělat obrázek, který by byl většinou nelichotivý. Rodině Mašínů bychom ve své většině nesahali ani po paty. Proto čest památce jim i jejich spolubojovníkům ! ! !

J. Schwarz 20.8.2011 9:00

Mimochodem,

co chtěl vlastně Palach svým upálením docílit? Aby se "osvoboditelé" zastyděli, zahodili zbraně a odešli? Nebo vyburcovat  národ k odporu? Pokud by "Národ" zareagoval, znamenalo by to válku a rád bych věděl, jak by ho potom "odsuzovači Mašínů" vnímali. Jako hrdinu nebo jako válečnéhpo štváče?

P. Urban 20.8.2011 8:53

Palach vs. Mašínové

Osobně pokládám boj brayří Mašínů za legitimní. Ovšem tvrdit, že jejich boj poškodil komunismus více, než Palachova sebevražda je mimo realitu. Spíše naopak, činy Mašínovců se daly skvěle propagandisticky využít ve směru k lidem, kteří s válkou komunistů a s komunisty nic nechtěli mít nic společného. O úspěchu této propagandy ostatně svědčí i současný postoj české veřejnosti. Palach se takhle využít nedal.

Komunismus podobné nepřátele potřeboval, a pokud jich nebylo dost, vymýšlel si je sám.

T. Vodvářka 20.8.2011 8:15

Pane Zálome

souhlasím. Až po napsání své reakce na pana Polaneckého jsem si přečetl Váš článek a úplně se shodujeme. Přeji Vám pěkný den.

T. Kočí 20.8.2011 8:06

Re: Vrah zůstane vrahem a vražda vraždou.

Naštěstí jsou Vaše bláboly i Mašínům u zadele.Co to má být za vlajku?