25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Slušněvychovaný 2.6.2009 22:58

Nenápadný půvab bužoazních médií

K článku doplním jen jeden humorný postřeh. Při posledních eurovolbách v roce 2004 dostala sociální demokracie jen necelých devět procent hlasů a získala pouhé dva mandáty. To tedy obhajuje v těchto volbách. Sama tehdy očekávala nejméně třetinu hlasů i mandátů a to na základě předchozích volebních výsledků i různých odhadů. Volební kampaň tehdy proběhla za blahosklonného nezájmu médií o tehdejšího předsedu strany, nevýrazného Vladimíra Špidlu. Odtažité téma vzdálených eurokratů sociálně demokratické voliče zřejmě vůbec nezajímalo a k volbám nepřišli. Jakýkoli výrazný zisk sociálních demokratů v těchto volbách - zase jde o volbu vzdálených eurokratů, oproti minulým volbám, může být oprávněně připočítán jednoduchénu lidskému sociálnímu reflexu - bijí naše, pojďme jim pomoc ! Svádět tyto případné zisky na nějaká vnitropolitická témata či populistické sliby Jiřího Paroubka, by ze strany médií bylo humorné, protože tak jak tuto kampaň předkládala veřejnosti, šlo v ní vždy v podání médií jen a jen o vajíčka pro zloducha Paroubka. Spuštění tohoto obranného reflexu sociálně demokratických voličů je tedy zásluha našich médií a v tom vidím jejich jistě nechtěný, ale přesto nenápadný půvab pro voliče sociální demokracie.