16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka 11.6.2007 18:40

Mame

Ale zajimalo by me, jestli mame taky v genech blbost. Premyslim, jak to, ze se k tematu "nasili v genech" neustale nekdo vraci s podobnymi otazkami.

pepazdepa 14.6.2007 17:05

Re: Mame

..nekteri z nas asi trosku jednodussi ze zamenuji DŮSLEDKY činů

dementnich politiku kteri si chcou jen nahrabat takovejten šit (peníze)

takovyhlema kecy o nicem, misto toho aby resili PŘÍČINY proc tam ty lidi protestujou!!! Né každej to pochopí...jednoduší je si vytvořit mindrák a u piva nadávat...

Takze nasrat a mejte se :-D PEACEV

peen 11.6.2007 10:54

Válku máme v genech.

A proto zase bude. Bude hrozná, horší než cokoli co jsme zažili, ale lidstvo jako rod to přežije.

A k násilnostem na ulicích: Vyprávěl mi kamarád, který sloužil koncem šedesátých někde u paragánů nebo průzkumáků, snad v Holešově nebo v Kroměříži:  "Najednou poplach a ráno už jsme stáli u Václaváku, v Jindřišské, v kordonu, proti klukům stajně starejm jako my. Každej jsme měli nafasovaný dva zásobníky ostrejch do samopalu a čuměli jsme na sebe. Nějaký plastový nebo gumový kulky tu nikdo neznal. My jsme byli totálně nepřipravený na takovu situaci, jak výzbrojí -  žádný štíty, žádný vesty, -  tak psychicky: Střílet do svejch? Rozkaz ke střelbě můžou dát, ale nemůžou přikázat se trefit. Ale co když přiletí dlažka a rozmydlí kolegovi vedle obličej? Kam bych pak mířil? Nevím."

antabus 9.6.2007 15:03

smysluplná diskuze???

Já mám jenom jednu otázku. Třeba v případě G8 mám smyluplnou diskuzi vést s kým? S politiky kteří se lidem odcizili takovým způsobem že cizí názor je jim volnej? Kde může dnes člověk vyjádřit svůj nesouhlas když na něj všichni dlabou? Násilí se mi nelíbí, na několika demonstracích sem byl a mnohdy bylo násilí vyprovokováno policií(né provokatéry). Násilí se mi nelíbí ale chápu že frustrovaný mladý člověk který prostě nemá šanci někde říct svůj názor nebo jak bylo řečeno tady vést s někým smysluplnou diskuzi bere ve vzteku do ruky tyč. Ono totiž dneska je nám předkládán dostatek všeho a "demokracie" jenom ze cenu když se drží huba a krok...

Tak a ted me zpranýřujte ;-)

Jean Pierre Cretain 9.6.2007 7:42

RE:

Výkřik připosranýho důchodce. V roce 68 se na ulicích stavěly barikády a dělal se bordel,ale to těm důchodcům nevadí,protože dřív bylo všechno lepší a lidi dělali bordel z nějakých vyšších pohnutek.. Článek o ničem (asi mu platí od písmena).

lucina 9.6.2007 23:40

Re: RE:

To jako myslíte v srpnu 68? Nynější důchodci stáli s holýma rukama proti ruským tankům, dokud je vlastní vláda neprodala, místo demonstrací se učte dějepis, ať nevypadáte jako blbec, pak z toho třeba jednou vyrostete.

jezevec 9.6.2007 1:38

jak tomu zabránit? jednoduše

zavřít je do uzavřené zóny za šestimetrový plot, a nechat je at se tam pomlátí meti sebou.

Hledajíci 8.6.2007 21:20

Vývoj psychiky člověka

Professor psychologie Clare W.Graves  http://www.clarewgraves.com/ navrhl v 60-tých letech minulého století model vývoje psychiky člověka. Jeho žáci professor psychologie Don Edward Beck http://www.wie.org/bios/don-beck.asp a Christopher C.Cowan na tonto modelu dále pracovali.

Nynějši stav tohoto modelu je zhruba popsán na http://spiraldynamics.net/DrDonBeck/essays/stages_of_social_development.htm . Zevrubně je popsán v knize “Spiral Dynamics” http://www.amazon.com/Spiral-Dynamics-Mastering-Values-Leadership/dp/1405133562/ref=pd_bbs_sr_1/002-8588675-2991217?ie=UTF8&s=books&qid=1181329666&sr=1-1

Lidé, které popisuje pan Petr Litoš, jsou v knize Spiral Dynamics zařazeny do Red Values Meme – The Egocentric Meme. Co je to Meme naleznete v pojednáních anglického biologa Richard Dawkins. Lidé z této skupiny považují život za džungli, ve které přežíjí jenom ti nejsilnějši. Co dělají dělají bez pocitu viny, protože je nezajímá to co ještě nenastalo.

pepazdepa 8.6.2007 18:26

Mainstream media obcas (a casto) zkresluji informace...

MEJTE V

Kubeš 8.6.2007 18:24

Máme válku v genech?

Stojí to opravdu za zamyšlení, a všechno co s tím souvisí. Bohužel ti násilníci se rozhodně zamýšlet nebudou.

pepazdepa 8.6.2007 18:22

Nenechte se opijet rohlikem konzumu

škodí to zdraví

pepazdepa 8.6.2007 18:19

Pisatel clanku je zmasirovan mainstrem medii, nevytahl nikam paty, nevi o cem pise a h*vno vi..

Ze na vetsine demostraci je par hovadek co hodi tu dlazku na cajty ktery nekdy provokujou sami a jsou to rozhodne vetsi prasata, to vime.. ale jaksi autor clanku zapomel zminit ty stovky i napr. duchodcu, rodinek s detmi atd atd.. ti asi jedou proc??? pouzivej mozek kdyz te vzali jako pisalka... bóže růžo.......8-o

PEACE FOR ALL !!!!!!!

Richard III. 8.6.2007 17:29

Nejen mladí!

Žel, nejde jen o mladé, kteří by tímto způsobem dávali najevo svůj odpor k autoritám. V záběrech různých televizí se většinou vyjadřují lidé od třicítky nahoru, kteří by měli mít dostatek odpovědnosti, schopnosti argumentovat, vést debatu. Místo toho házejí kameny a zápalné láhve. Šunt!

Obávám se, že bude opravdu nutné, aby Evropu těmto dovednostem znovu naučila válka.

Johann 8.6.2007 18:43

Re: Nejen mladí!

Ale tohle uz je jina kategorie demonstrantu, tihle nejsou "mladici", jedna se casto o policisty v civilu :-)))

aalle 8.6.2007 16:53

Je to...

Je to vychazejici z přirody předběžna připrava na valku,ktera se bude vest v Evropě v dusledku  dnešni zločinne multikulturni politiky.

portwyn 8.6.2007 14:53

A nakonec omluva

za všechny ty překlepy.

Buvol 8.6.2007 14:50

U Němců jsem tomu ochoten věřit ....

portwyn 8.6.2007 14:50

Proč jim to rodiče dovolí? Hloupá otázka.

Protože nikdy neuvěří, žer jejich andílek hodil jen tak pro zábavu po jiném člověku zápalnou láhev. To byl přece policajt a diskriminoval ho. Můj syn je osobnost a nesmí se mu nic nařizovat.  Prostě opičí láska.

Protože sice v hloubi duše sice vědí, že jejich dítě je bezohledný agresor, jenže se ho bojí a doufají, že když mu polezou do řitního otvoru, obrátí svou zlobu jinam. Prostě strach.

Protože si odmítají přiznat, že v době, kdy se s tím dalo ještě něco dělat, se na to vyflákli. Buď uvěřili věrozvěstů moderních výchovných trendů, nebo byli prostě líní. Tzv. výchova dítěte jako osobnosti je zpravidla nevýchova. Rodiče jsou velmi citliví na porušení svobody svého dítěte, o¨všem je vůbec nepálí, že jejich dítě porušuje svobodu jiných. Proč taky - to se jich netýká.

Je spousta slušných rodičů a slušných dětí. Jenže ti agresívní je prostě uřvou - za potlesku užitečných idiotů, kteří ve jménu ideologie absolutní svobody budu do krve hájit kdejakého bezohledného grázla.

Johann 8.6.2007 18:48

Re: Proč jim to rodiče dovolí? Hloupá otázka.

za toho bordelu tady v praze pri MMF jsem sel domu s moji starou od Karlova namesti. Policajt co stal na krizovatce bylo klasicke hovado s pupkem, nevedl nic jetsli uz je to ok jit domu. tak jsme sli, ja a moje stara a nedaleko morane jsme potkali 4 smrady, vek tak 16-17 let vyznamne si pohazovali kameny a meli takove ty pohledy jake maji mladi smradi kdyz maji pocit ze neplati zadne pravidla a zakony a vyznamne se na nas divali :-))))

mel jsem u sebe sveho Glocka, kdyz by po moji stare zacali hazet tak je tam postrilim, akorat jsem mel hruzu ze to fakt udelaji a jak pak budu dochazet k soudu a budu tam poslouchat narek hysterickych matek a jejich vresteni ze "to by nas petricek nikdy neudelal aby vzal kamen a snazil se nim trefit nejakou cizi pani a jeji chlapa" :-)))

no hlavne ze je to za nama a nikomu se nic nestalo :-)))

portwyn 8.6.2007 14:41

Proč to dělají? Hloupá otázka

Protože vědí, že se jim nic nestane.

Zapomeňte na žvásty o nesvéprávných dětech. Když je vám pod 15, smíte naprosto vše - protože když uděláte něco, co máte zakázáno, nic vám nehrozí. Nikdo vás nesmí potrestat. Pokud před vámi někdo vysloví to hnusné slovo "povinnost", prohlásí ho vaši ochránci za komunistu nebo nacistu.

Pak vám je 18. Dostanete řidičák, pas, prostě všechna práva - jen o těch povinnostech nechcete slyšet. Pochopitelně - doteď jste mohli vše a najednou za sebe máte odpovídat? Takže (pokud vás náhodou rodiče slušně nevychovali) se chováte jako dobytek. Zaštítíte se lidskými a občanskými právy, svobodou jednotlivce a řečmi o policejním státě. A jestli dostanete od policajtů po čuni, zas přiletí nějaký ochránce nevinných.

Takže si děláte co chcete, tudíž děláte bordel, protože smysluplné aktivity vyžadují námahu (duševní nebo tělesnou) a tu po vás nikdo nikdy nechtěl. No, možná ve škole, ale tam to přece bylo týrání dětí.

Pravdu má pisatel, který napsal, že na argumentaci většina generace nemá.

portwyn 8.6.2007 14:32

Kde na to berou? Hloupá otázka.

Rodiče jim ty prachy cpou a ještě je prosí, aby si to vzali.

Kdo se pohybuje mezi mladou generací, ví, že slovo "nedostatek" pro ni neexistuje. Počet dospělých v rodině výrazně převyšuje počet dětí - takže dětem se koupí všechno, protože přece na dětech se nemá šetřit. Ztratil(a) jsi ve škole mobila? Nový dostaneš příští týden. Rodoče se domnívají, že když oni si museli kdysi něco odříci, bude nejlepší, když zahrnou děti penězi. (Kromě toho si koupí klid.)

Teenager je spoluvládcem trhu (vedle ženy). Podívejte se na reklamy, zejména na zbytné zboží. Téměř vše se řídí teenagerským vkusem. Možnost teenagerů vyprosit/ vydržkovat si danou věc nebo rovnou peníze je obrovský.

Tudíž naprostou pravdu má pisatel, který podal vysvětlení (parafrázuji): tatínek dře jako vůl a synáček si jezdí  dělat bordel.

Karel 8.6.2007 13:21

v genech...

Téma článku by bylo zapotřebí zpracovat ještě o něco víc z hlediska psychologie, nikoli politiky.

nepolitik 8.6.2007 13:16

Lidé mají opravdu "válku" v genech

V pravěku se rvala jedna tlupa s druhou. Později rodiny a kmeny atd. atd. Za mého mládí pokud venkovská taneční zábava neskončila bitkou s kluky z vedlejší vesnice, tak to nebyla žádná zábava atd. atd. Nějakým způsobem lidé své choutky vybít musejí. Nám "mírumilovným" se to protiví, ale těžko s tím něco naděláme. Vždy se najdou lidé, kteří se chtějí porvat. Ať už je to při fotbalovém zápase či schůzce G8. Oni si vždy příležitost najdou. Ovšem to neznamená, že by jim to mělo okolí trpět. Ne, naopak. Za každý takový incident by měli být viníci tvrdě potrestání. !!

Alfred 8.6.2007 23:00

Re: Lidé mají opravdu "válku" v genech

Proc je nenechat se vyradit. Za mestem mych zridil verejne bojiste, kde by se mohli fotbalovi fandove, anarchisti a nackove legalne pobit. Na place by mohli nafasovat samopaly a granaty. Kdo by prezil, uklidil by plac a do pristi dejinne bitvy by znovu sklouzl do nudne sedi bezneho zivota.

Vlado 8.6.2007 12:50

ostrá střelba proti vandalům a násilníkům

Ostrá střelba policie proti vandalům a násilníkům nemůže být  ničím nedemokratickým. Ostrá střelba proti vrženým kamenům a zápalným lahvím, proti speciálně vyzbrojeným jednotkám černě oděných "demonstrantů" připravených na organizované útoky na policii nakonec budou nutnou obranou demokracie. Pokud se tak nestane, přiznáme každé názorové menšině právo nejen vyjadřovat nesouhlas, protestovat a nenásilnými prostředky usilovat o změnu poměrů ve státě, ale také beztrestně zapalovat auto v ulicích a užívat k zvýraznění svých požadavků dalšího násilí.   

Johann 8.6.2007 18:51

Re: ostrá střelba proti vandalům a násilníkům

vlado ty jsi tak trosku jednodussi nebo chodis hrat airsoft ze :-))) kdyz zacnou policajti strilet tak si analove dotahnout par kulometu a pokosi robokopy jak obili :-) a pak policajti udelaji odvetu a zabijou par analnu a uz to pojede :-)

ale takhle se kriket nehraje, obe strany vi az kam se zajde. najdi si holku a nepis na internet a prodej svoji airsoftovou zbran.

sokrates 8.6.2007 12:46

chybí nám pořádná válka

Již dávno se zabývám otázkou, jestli by Evropa nepotřebovala zase nějakou pořádnou válku, které by se pak zúčastnily (musely zúčastnit) i jiné kontinenty. Už šedesát let nic (Balkán byl a je pouze lokální). Celá řada lidí, zejmena ti mladší, potřebuji se s tím adrenalinem nějak vypořádat. Možná, že by i nějaká pořádná diktatura také splninila tuto roli. Možná, že právě Putin jde tou správnou cestou.

Lucifer 8.6.2007 11:43

kvalitní diskuse

Je zde několik dobrých názorů a postřehů a přestože by se mohlo zdát, že se některé, včetně autorova, vzájemně vylučují, řekl bych, že spíše jen odrážejí část reality. Například to, že demonstranty někdo platí se nijak nevylučuje s názorem, že máme válku v genech, nebo že se něco špatného děje s kulturou a eventuálně lze i připustit existenci policejních provokatérů. Jsou to různé kamínky jedné mozaiky.:-)

Saša 8.6.2007 11:36

Znovuzavedení povinné vojenské služby by mohlo být dílčím řešením.

Samozřejmě ne na dva roky a ne tím buseračním stylem, jaký jsme zažili.

Ale intensivní půlroční výcvik k službě se zbraní pro muže i ženy po ukončení středoškolského vzdělání by byl vhodný a užitečný. Bez možnosti civilní služby - kdo by z důvodů morálních skutečně odmítal vzít do rukou zbraň (takových sekt ve skutečnosti zas tak moc není), ten by se aspoň mohl během služby vyučit kuchařem, ženistou, lapiduchem či řidičem... Peníze vynaložené na takovéto vzdělání a výcvik k sebekázni by byly vynaloženy společensky prospěšně a účelně. Lepší než nacpat je nezaměstnaným na sociálních dávkách, které obratem nastrkají do hracích automatů nebo dealerům všelikého svinstva.

Kon 8.6.2007 11:16

Agrese, příroda a člověk

Člověk je živočich jako všichni ostatní - a nikoliv andělská bytost stvořená k obrazu božímu. A stejně jakýkoliv jiný živočich by byl v přírodě nepřežil, kdyby nebojoval o přežití, o získání potravy, nezbytného teritoria o získání žen. Prostě, ti kteří v genech bojovnost neměli, ti všichni dávno vyhynuli. A stejně jako u jiných živočichů, nejbojovnější jsou mladí samci: potřebují si vydobýt samice a dominantní postavení a v boji se musejí zbavit dominantního postavení starších samců. V současné době dlouhodobého míru a dostatku potravin a všeho možného (v Evropě) se zda agresivita nefunkční a vybíjí se často nesmyslným způsobem a vymýšlením nepřátel aby byla záminka v boji. Takovým zástupným nepřítelem může být půro někoho třeba fotbalový klub nebo, pro intelektuála, Amerika a její president. Ale nepochybně v budoucnosti se obnoví situace, kdy bude nutno o přežití a všechno ostatní znovu bojovat. A bez bojovnosti zakodované v genech by lidstvo dlouho nepřežilo.