18.10.2021 | Svátek má Lukáš


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Mají sexuální menšiny nárok na veřejný prostor?

Nedávno jsem v jenom diskusním fóru připomněl tzv. Den památky obětí transfobie (přesněji "Transgender Day of Remembrance"). Můj komentář byl stručný: "116 transsexuálů bylo zavražděno jen za prvních devět měsíců letošního roku. A 681 obětí hlásí 50 monitorovaných zemí od roku 2008."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brodský 3.12.2011 0:10

Článek je napsaný inteligentně a s nadhledem, nejde ale ke kořenu problémů.

Ty kořeny jsou podle mého mínění nejméně dva.

1) Podstatou skutečné heterosexuality(alespoń mužské heterosexuality) je instinktivní odpor proti homosexualitě. My, opravdoví heterosexuélové, pocitově  vnímáme homosexualitu jako něco mezi pojídáním hoven a kanibalismem. Z toho samozřejmě vůbec nevyplývá, že těmto pocitům musíme natolik podléhat, že bychom byli všichni povinně homofobní. Já osobně mám několik homosexuálních přátel, a moje averze k homosexualitě to nijak nenarušuje, pouze se do diskuzí o tomto problémů s nimi nepouštím, abych se jich nějak nedotkl.

2) Druhým problémem je současné postosvícenské právo, které usiluje o naprosté potlačení prvků personálního práva ve prospěch práva čistě teritoriálního. Zatím se sice uchovávají jakési drobnosti respektující odlšnost mužů a žen, ale ideálem tradic Francouzské revoluce je nepochybně odstranění podobných archaismú. Přiznání skandální skutečnosti, že existují dokonce dvě kategorie mužů se značně odlišnou, a přitom v obou případech legitimní etikou, je myslím mimo hranice fantazie tzv. západní civilisace. Zatím to vede k tomu, že se právo čím dál více přizpůsobuje homosexuální etice a vzdaluje etice heterosexuální. Je půlnoc, Aston Nasadí nový denník. Pokud byste byl ochoten o těchto věcech diskutovat, pane Bílek, moje mailová adresa je Brodský6@seznam.cz

T. Bílek 3.12.2011 23:42

Re: Článek je napsaný inteligentně a s nadhledem, nejde ale ke kořenu problémů.

Pane Brodský, jen krátce k Vaší poznámce (resp.k prvnímu bodu):

1.Zdráhám se tomuto tvrzení věřit, i když jsem ho už opakovaně slyšel, byť v mírnějších verzích. Nicméně se obávám, že byste mohl mít skutečně pravdu, a že nemusí jít jen o vaši patologickou fobii. Upřímně, tato Vaše teorie mi připadá absolutně hrozná, nechutná a vedoucí ke katastrofální prognóze (obdobně urážlivě by znělo, pokud bych jako gay totéž tvrdil o sexu mezi lidmi zcela opačného pohlaví).

Jinými slovy, ještě více tak umocňujete mou tezi, kterou jsem uvedl v závěru svého článku. Polarizace mezi heterosexuály a homosexuály tak vlastně působí (v současné západní civilizaci) spíše skrytě až latentně, neboť homosexuálové si většinově nejsou vědomi této vaší teze. Pokud si ji vědomi budou (tzn.někdo tyto teze mediálně zviditelní nekorektním jazykem, a navíc ideově podloženým způsobem, obecná ustrašenost gayů se může přetavit v revoluční étos (znovu tak podotýkám, že ti, kteří tvrdí, že gayové se politicky zviditelňují, jsou zcela mimo misu. Zviditelňují se pouze některé jejich elity a "parádoví" exhibicionisté (a to pouze apoliticky).  Střední vrstvy mlčí a celá kauza je tak samotnými gayi trestuhodně politicky ignorována.

Na druhé straně, pokud část gayů rozpozná, že onen "imperativ" (homosexualita jako "ohavnost," řečeny slovy Starého zákona) je eticky objektivní, může to vést k jistým východiskům (byť pro gaye dosti krkolomným).