25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Lustrace jako nástroj národního sebetrýznění?

V souvislosti se smrtí Lubomíra Dorůžky (16.12.2013) se na sociálních sítí objevila nikdy nekončící diskuze na téma lustrací a viny/neviny osob evidovaných komunistickou státní bezpečností. Jak popisují dochované svazky, byl Lubomír Dorůžka agent StB s krycím jménem Pixa, evidenční číslo 16 868.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vaclavik 23.12.2013 12:36

Dokud z nas budete delat blbce

jsou lustrace na miste a navic je porad na miste postavit komunismus mimo zakon tak, aby si ho zadna strana, ci hnuti nebo zajmovy krouzek nemohl dat do sveho jmena.

Babis napriklad, muze byt dnes potizista zavedenym pijavicim u ceciku statniho vemene, ale prinejlepsim je neco jako Dubcek, proste socialista a navic na rozdil od Dubceka, vseho schopny socialista. Babis mel neskonale lepsi vzdelani nez jsem mel ja, a ve veku, kdy on vstupoval ke komunistum, jsem ja vedel dost na to, abych emigroval (a ne, nebyl jsem nijak vice utlacovany, nez jiny bezny obcan). A ted ctu, ze Babisova maminka, na popud ktere on vstoupil do komunisticke strany, sama byla zamestnankyni Ustavu Marx-leninismu... a urcite tam nebyla vratnou, nebo satnarkou (i kdyz i to by byl hnus). Babis je u me hnus, i kdyz mozna muze byt tim potizistou jak jsem napsal. Ani to ho nikdy nevyvini z toho, ze byl jednou mizou zlovolneho komunistickeho stromu, daval mu zivotnost, uz jen jakoukoli asociaci s nim.

Dneska tito nemoralni zmetkove muzou volne dal budovat kariery i na tech nejvyssich mistech, protoze bezny obcan, i ten antikomunisticky a treba pronasledovany vezneny disident ma kolektivismus zazrany pod kuzi, prikladem budiz prave ti nasi slavni disidenti, o beznych obcanech nemluve. Odtud prameni nase vlaznost vuci tomu byvalemu zlocineckemu rezimu.

J. Jílek 22.12.2013 22:48

píšete velkého umělce?

:-) až tak?

P. Gabriel st. 22.12.2013 22:45

Restituce i nadále nutné!

Zatím nikdo nevymyslel nic lepošího, jak alespoň částečně bránit tomu, aby veřejný život ovlivňovali protagonisté minulého režimu. A zachování LZ je nezbytné zvláště v situaci, kdy se silou 7. ministerstev do vlády chystá prominentní synek prominentních bolševiků, sám bolševik a zřejmě estébák!

J. Bělka 22.12.2013 9:49

Lustrace jsou na místě ...

Autorovo přesvědčení, že cituji: "kořeny demokratického systému jsou přes všechny problémy, nejistoty a

konflikty již dostatečně hluboké a nehrozí žádné faktické nebezpečí od

bývalých nomenklaturních kádrů, a to ani od bývalých agentů nebo dokonce

důstojníků StB", považuji za zásadně zcestné. Stačí se jen podívat, jak hysterický povyk spustila KSČM a přizvukovali bývalí červení a nyní oranžoví socani v okamžiku, kdy zjistili, že by mohli na základě výsledků voleb a rozložení sil ve sněmovně tento zákon zrušit. Tím pádem je vidět, že jeho existence je na místě, protože správně vadí těm, kteří by rádi zastávali odpovědná místa ale svinstvo napáchané v jejich minulém životě jim v tom překáží.

Osobně si myslím, že klidně může zůstat v právním řádu naší mladé demokracie na věky. Protože až zemře poslední konfident StB, pozbude významu sám.

J. Sládeček 21.12.2013 20:59

Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

v rozporu s Ústavou. Je narušen princip rovnosti před zákonem, lidé jsou trestáni soudním trestem, aniž spáchali trestný čin a aniž o tom rozhodl soud. Zločinec je ten, kdo páchá trestný čin a ne ten, kdo dbá na dodržování zákonů. Ale v Česku je vše naopak, pravda lží a lež pravdou.

M. Stuchlik 22.12.2013 1:16

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

S komunisty, StBáky a dalšími zločinci minulého režimu měl být uspářádán nějaký norimberský proces. Bohužel, nedošlo k tomu,takže aspoň ty lustrace ať oddělují největší špínu od vysokých funkcí.

J. Marek 22.12.2013 9:27

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Norimberský proces se konal pouze se špičkami nacistické hierarchie. Tady se místo toho hodil mezi lid nějaký podivný seznam agentů s tím, že to jsou viníci. Mezi těmito agenty jsou komunisté naprostou výjimku např. pan Babiš.

J. Jílek 22.12.2013 22:51

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

a denacifikace je vám neznámý pojem?

J. Sládeček 22.12.2013 22:54

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Denacifikace je fikce, celá státní správa "demokratického" Německa byla fašistická. Kdyby tak měli disidenty, tak by šli do kytek, jako my.

J. Jílek 22.12.2013 22:59

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

zákaz činnosti NSDAP je fikce? :-))))

P. Gabriel st. 22.12.2013 22:58

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Na seznamu není nic podivného, je zcela vpořádku! Pokud měl někdo  dojem, že je v něm uveden neoprávněně, měl se obrátit na soud. Mnoho jich nebylo, co to udělali a ještě méně uspělo. Viníci jsou jak agenti a spol, tak jejich řídící orgány a velitelé, byli rovněž zveřejněni. Viníci jsou i funkcionáři KSČ od okresu výše + ti, kreří ri tak žrali, že ač sami komunisti, ještě bonzovali na smlouvu... Jinak vedle Norimberského procesu, byla uspořádána řada dalších a podstatná část nacistických zločinců byla souzena a odsouzena. Zatím, co bolševičtí hrdlořezové... což vám pane Marku uniká!

J. Sládeček 22.12.2013 11:44

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Proces můžeš udělat s tím, kdo porušuje zákony. StB dbala na dodržování zákonů. Po roce 89 se k moci dostali kriminálníci, feťáci, psychicky vyšinuté osoby a diletanti všeho druhu. Největší kvalifikací dodnes je disident a emigrant. Proto se nám tak daří.

J. Jílek 22.12.2013 22:52

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

koukám, kdo je tu ten vyšinutý....

P. Han 22.12.2013 1:17

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Jo, vidím, jak se vám ta lež a pravda plete. Ještě nějak vysvětlete, co to je "být trestán soudním trestem, aniž o tom rozhodl soud".

J. Sládeček 22.12.2013 11:45

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Vysvětlím, zákaz výkonu povolání je soudní trest. Není možné soudním trestem někoho trestat, pokud o tom nerozhodne soud.

J. Jílek 22.12.2013 22:54

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

zákaz povolání? :-) ministr není povolání

P. Gabriel st. 22.12.2013 22:59

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Nebo zákon pane Sládečku!

J. Jílek 22.12.2013 22:50

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

a o jaký trest se jedná, sedmsettrojko? :-)

P. Gabriel st. 22.12.2013 22:51

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Ale prd, velebnosti! Dle našeho právního řádu je komunistický režim zločinný a protiprávní a ten, kdo jej podporoval, ba byl součástí jedné z jeho mocenských represivních složek, se dopouštěl ptotiptávní činosti. Zamezit jeho působení ve struktuře demokratické společnosti je právně zcela vpořádku. POKUD VÁM, PANE SLÁDEČKU TOTO UNIKÁ, MĚL BYSTE NEKAM ZALÉZT, TIŠE SE STYDĚT A NE TADY PLÁCAT TAKOVÉ NESMYSLY!

J. Sládeček 22.12.2013 22:55

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

Pokud byl předchozí režim protiprávní, tak co je potom ten současný??? Superprotiprávní.

J. Jílek 22.12.2013 23:02

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

pěkně se tu demaskujete....

J. Jílek 22.12.2013 22:55

Re: Lustrace jsou skvrnou na právním řádu ČR a jsou

třeba nemá jediné ev. číslo....

P. Vaňura 21.12.2013 18:46

Opět se naskýtá kardinální otázka, "existovali slušní

nacisté?" A slušní agenti Gestapa?

A co soudíte o tom, že příslušní SS, kteří vykonali zločinný rozkaz, byli za jeho splnění po válce zastřeleni jako váleční zločinci? Kdyby jej nevykonali, zastřelili by je už tenkrát...

M. Stuchlik 22.12.2013 1:16

Re: Opět se naskýtá kardinální otázka,

Vstoupili do SS dobrovolně nebo museli?

P. Han 22.12.2013 1:18

Re: Opět se naskýtá kardinální otázka,

Dobrovolně. Stejně jako estébáci.

F. Matousek 22.12.2013 8:35

Re: Opět se naskýtá kardinální otázka,

estébáci dobrovolne, jejich "pomahaci" na seznamech z 99 procent nedobrovolne.

Nepletme si hrusky a jablkama. Nikdo se tu myslím nezastává SS ani Stb.

Clánek jak já ho vnímám, je na obranu lidí na seznamech, které nám Stb vedome neservírovala. Zatímco jiní pomocníci z titulu funkce, ci z presvedcení, na zádnych seznamech nejsou a hybají dodnes celou nasí politikou a ekonomikou.

P. Gabriel st. 22.12.2013 23:05

Re: Opět se naskýtá kardinální otázka,

A co ti, kteří dobrovolně a s rozmyslem NEVSTOUPILI A NENECHALI SE DONUTIT, ANI ZLOMIT NÁTLAKEM?!

P. Gabriel st. 22.12.2013 23:01

Re: Opět se naskýtá kardinální otázka,

A představte si, pane Vaňuro, že byli i takoví. Dnes jsou uznáváni, jako čestní lidé, kteří uznali svůj omyl a zachovali se čestně!

J. Marek 21.12.2013 15:17

Autor

se asi velmi dobře orientuje v problematice. Zapomněl nám však sdělil zda pan Dorůžka někomu ublížil. Pokud ne, potom to byl naopak statečný člověk.

P. Vaňura 21.12.2013 18:42

Naskýtá se otázka, věděl agent že někomu ublížil nebo

ne. Pokud donášel na někoho, mohla s těmi informacemi StB naložit tak či onak a on sám to předem nevěděl. Mohl třeba donášet na někoho, kdo byl také agent a StB si tak své lidi testovala (viz Žebrácká opera ve variantě Václava Havla). Dokonce existoval seznam lidí, kteří měli bát v případě války či něčeho podobného zlikvidováni.