28.1.2022 | Svátek má Otýlie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vlk 15.8.2010 23:47

za slovo demokratura

by měl někdo dostat pár facek. A to ze tuhle hnusotu  říkal i Kryl, svědčí o tom, že i nadaní lidé mají své mantinely, přes které jejich mozek nepřejde.

V. Pavel 16.8.2010 7:48

Re: za slovo demokratura

Pane Vlku, možná to chcete mínít dobře, ale nezlobte se, připadá mi velmi hloupé uvádět, že  byste pokládal za vhodné profackovat Karla Kryla! K tomu raději nemám slov!

V. Kusý 15.8.2010 15:18

Ono by se to pane četlo úplně jinak,

kdyby člověk nevěděl, že jste od začátku byl u toho, když se to peklo.Paní Reedová také začala být jediná poctivá až vypadla z pražského magistrátu.

J. Matuška 15.8.2010 18:32

Re: Ono by se to pane četlo úplně jinak,

Chtěl bych to vidět, kdyby rozhodující slovo tehdy měli lidé jako pan Hofhanzl. /Za trest už bylo tu "kládu" přelouskat./ V roce 1948 byly zřízeny Akční výbory. Postiženi byli tisíce lidí. Nenávist vůči komunistům u mnoha  trvá do dnes. Jak s V. Havlem nyní většinou nesouhlasím, s jeho heslem "Nejsme jako oni" souhlasím i dnes. Pan Hofhanzl žije minulostí.

Poznámka o paní Reedové je také trefná. Pobavila mě, když se zmiňovala v televizi o zbourání Paláce kultury, na jeho místě by postavila Chobotnici. To jsou ti praví...

M. Bílý 15.8.2010 15:01

Takže znova!

Velmi dobrý článek pana Hofhanzla i mnoho diskuzních příspěvků k němu se zabývá  vývojem politické situace u nás po roce 1989 a jejím současným stavem, které hodnotí jako demokraturu, tj.  tuhou státní centralizaci s ryze formálními prvky demokracie (definice je od pana senátora Přemysla Sobotky z jeho přednášky Jak dál v EU a pozice ČR z 09.02.2007). Hned v úvodu poznamenávám, že jak článek, tak i definici demokratury je nutno chápat statisticky t.j., že neplatí pro celý rozsah společnosti. Situace je ovšem natolik alarmující , že je třeba hledat, co možná nejrychleji, její řešení.

Článek sám i ohlasy na něj ovšem neřeší komplexněji, jak se z tohoto marazmu dostat. Návrhy dílčích řešení níže uváděné,byť míněné sebelépe, případně fundovaně pojaté nemohou na celkové situaci s hydrou objímající svými chapadly velkou část společnosti nic změnit  Je nutno začít od obecné představy a postupně ji v detailech propracovávat. Tuto obecnou představu jsem ve svém příspěvku z 14.08.2010 17:05 nazval "pracovně" (omlouvám se za tu "drzost") DRUHÉ_NÁRODNÍ_OBROZENÍ a uvedl, že výsledkem tohoto obrození, musí být (ideově a ekonomicko-politicky) systém ( zejména v počátku) se silnými sociálními prvky, ale za žádnou cenu systém socialistický, který se udržuje při životě produkováním chudých a hlavně pseudochudých s falešným prohlašováním, že je tu od toho, aby chudobu odstranil.

Je zřejmé, že to není úkol pro čtenáře Neviditelného psa. Ti mohou dát jen, pokud možno hlasitý a důrazný, impuls k  jeho relizaci. Je to práce pro lidi z oblasti t.zv. třetí kultury, jak ji ve svých knihách popisuje pan MUDr. František Koukolík DrSc.On sám by mohl být jedním z nich. Víte o dalších? A pak je tu ještě problém financování. Bohužel české Rockefellery a českou šlechtu jsme si sami zničili. Tak jak?

V. Pavel 16.8.2010 7:40

Kdy bude možné v ČR začít s obecnou mravností?

Pane Bílý! Především vysoce oceňuji Vaše angažované a společensky nadstandardně hodnotné příspěvky! Je to zde něco nevídaného v moři pokleslých osobních nenávistných agresí, udavačství, či jiného primitivismu, které zde, bohužel, zřetelně převládají. Je na místě si uvědomit, že intelektuální i mravní pokleslost nepřehlédnutelné části přispěvatelů tohoto fóra velmi reprezentativně koreluje s mravní a intelektuální úrovní reálných českých občanů. Bez změny obecné mravnosti k lepšímu nelze žádný podstatný a potřebný pokrok v ekonomice českého státu očekávat. Máme nejdražší elektřinu a naftu v EU, nejdražší pozemky, nejdražší nové byty a k tomu nejnižší odměny vyplácené za poctivou práci. Přitom řada "užitečných idiotů" z řad voličů tzv. "pravice" adoruje novou vládu za program masivního plošného zvyšování daní a přitvrzení v neustálém "utahování opasků". Je podle mne zřejmé, že v obecném mravním marasmu, kdy vytunelování státu je prezentováno jako "úspěšná ekonomická transformace " a rozkradení majetku státu  jako "úspěšná rychlá realizace" zmíněné transformace, nelze očekávat pouhý začátek prosazování mravnosti alespoň skončením s lhaním a zahájením nazývání věcí veřejných pravými jmény, dokud v čele českého státu bude setrvávat Václav Klaus.    

V. Pavel 15.8.2010 9:10

K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? I.

K "20. letému opoždění", zmíněném ve včerejší zdejší večerní diskuzi váženým panem Bílým, chci vyjádřit názor, že na skutečně neuspokojivém polistopadovém vývoji u nás se podle mne podílejí tyto dva faktory. 1) Negativní dopad prožitých cca 47 let v diktaturách na morálku českého a slovenského národa; 2) Špatné podmínky pro poctivé podnikatelské aktivity. 

Pokud jde o ad 1), je patrně neoddiskutovatelné, že nápravu osobní morálky každého jednotlivého občana českého státu lze čekat až od budoucích generací. Druhou věcí je, zda morálka občanů ČSR po r. 1918, kdy se nově založený stát stal zakrátko 10. nejvýkonnější ekonomikou ve světě, byla opravdu o tolik lepší, než morálka občanů dnešních? Domnívám se, že tomu ani nemuselo tak být a že proto by pro nás a naši vládu mělo být meritorním zaměřit se cíleně na zmíněný důvod ad 2). Zde totiž bychom nápravu odkládat nemuseli a neměli! Je však zapotřebí přestat si lhát a začít aspoň nazývat věcné skutečnosti správnými jmény! Tedy přestat si navzájem nalhávat známé šovinistické hlouposti o "geniálních českých originálních vlastních cestách" a začít o nás mluvit pravdu! To však jistě souvisí i se zmíněným bodem ad 1). Pokud však přestaneme o uplynulých 20. rocích lhát, musíme správně označit podmínky vytvořené pro poctivé podnikání na začátku 90. let, jako špatné a demoralizující. Bohužel, tyto podmínky přetrvávají. Není přece v pořádku, když  protekčně dosazený představitel prakticky státního podniku který ani nezaložil, má příjmy ve stylu Rockefellera za monopolní prodej produktu jako je pro každého zcela nezbytný elektrický proud a že rovněž velmi slušné příjmy mají vrcholoví manažeři ve státem dotovaných firmách, které přitom trvale neprosperují, jakými jsou ČD, ČSA, ČTV a další. 

V. Pavel 15.8.2010 9:11

K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Na druhou stranu začínající poctiví skuteční soukromí malí podnikatelé, kteří ve vyspělých tržních ekonomikách tvoří "gró" státní ekonomiky, byli u nás nedomyšlenou účelově nemravně rychle provedenou transformací socialistické ekonomiky na tržní, ve většině dokonce zlikvidováni. Fatální důsledky na stav státní pokladny se táhnou zcela zákonitě dosud. Permanentní "utahování opasků" obyčejných občanů, vč. matek, dětí a důchodců, samozřejmě nic napravit nemůže a také nenapraví! To si nenalhávejme! Pokud o těchto skutečnostech nezačneme vyslovovat nepříjemné pravdy třeba pouze z ohledů na nedotknutelnost autority současného nejvyššího představitele státu vyžadovanou jím samým a jeho příznivci, kterých není zanedbatelný počet, zcela logicky a zákonitě nelze ani definovat reálné cesty ke skutečnému zlepšení naší neuspokojivě výkonné ekonomiky. Je potřeba, aby nová "pravicová" vláda hledala právě zde cesty ke zlepšení situace! "Utahování opasků" a zvyšování daní u nás přece není nic nového! Vlastní praktická zkušenost by nás již měla dostatečně poučit o tom, k čemu byly takové nejprimitivnější ekonomické kroky dobré?

K. Janyška 15.8.2010 9:40

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Pavle, jděte do háje s tím moralizováním !!! Morálka je výsledkem lidské aktivity, ne naopak ! Dzp.

V. Pavel 15.8.2010 9:46

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Janyško! Nemám nic proti neškodným hlupákům, když však neobtěžují! Zkuste se zamyslet nad svou rolí v tomto diskuzním fóru, ano?

PS Místo komického napomínání si třeba nechte někým psychicky zdatnějším vysvětlit Hayekovu Cestu do otroctví a v ní uvedenou komparativní analýzu, když jste o její existenci již slyšel, jak se zde opakovaně rád chlubíte.

K. Janyška 15.8.2010 10:03

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Co to melete, architekte ? Kompozitivní teorii ! Dzp.

V. Pavel 15.8.2010 10:09

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Janyško! Hayek ve své knize předložil právě Komparativní analýzu a nikoliv teorii! Právě proto, že jste ani tuto základní skutečnost nepochopil, vám přátelsky doporučuji nechat si věc někým schopnějším vysvětlit!

K. Janyška 15.8.2010 10:28

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Člověče, Pavle, Vy jste úplný mimoň a je opravdu s podivem, že se s takovými znalostmi pouštíte do debaty o Hayekovi pod vlastním  jménem ! Úplně se znemož'nujete ! Dzp.

V. Pavel 15.8.2010 10:36

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Janyško! Nemyslíte, že bychom si neměli vyhrazovat veškerý prostor pouze pro sebe? Osobně  výměnu názorů s vámi nepokládám pro sebe za zajímavou a proto s ní zde končím .

K. Janyška 15.8.2010 10:52

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Pokrytče, lháři a útěkáři od nezodpovězeného ! Co je to kompozitivní teorie nevíte a ne a ne to přiznat ! Mylím, že jste lhář přímo patologický ! Dzp.

K. Janyška 15.8.2010 9:03

Kajan

Nic jiného, než typické Hoffhanzelovy vzdušné zámky, nepočítající s tím, že lidé jsou lidé a ne andělé a nesmyslně se pokoušející opravovat minulost, která je neopravitelná !  Návrhy pro budoucnost jsem od Čendy nikdy nečetl ! To je podstatně složitější a tam se pozná síla a kvalita člověka ! Dzp.

V. Kusý 15.8.2010 15:23

Re: Kajan

Ač na jiných místech k Vašim závěrům skeptický, zde souhlasím naprosto.Inženýři lidských duší nikdy nic nedosáhli.

V. Pavel 15.8.2010 6:55

Mravní odkaz Tomáše a J. A. Bati.

Standardní úrovni zdejších diskuzí se vymyká včerejší večerní výměna názorů mezi pány jménem Bílý, Vandas a Štrobl. Jak obsahem, tak formou. Obsah o kterém diskutují je hluboký a jimi praktikovaná diskuzní forma je kultivovaná. Osobně se stavím na stranu úrovně a stylu diskuzí představovanou jmenovanými. Naopak u diskuzí které zde reprezentují nejmenovaní představitelé hlouposti a nesnášenlivosti, jejichž tématem bývají primitivní a často vulgární osobní výpady na druhé, pociťuji smutný údiv nad tím, mezi jakými spoluobčany je v Česku 20 let po pádu komunistické moci nutno žíti. K nejvýraznějším představitelům konfrontačních osobních výpadů, kteří smysl diskuzí spatřují např. v neustálém zpochybňování identity některých účastníků a jak bývá u primitivů oblíbené i jejich psychického zdraví, dovolují si druhé dokonce nesmyslně označovat za "parazity" a podobnými zhovadilými přívlastky, mohu přirozeně pociťovat pouze pohrdání. Jako realista si však uvědomuji, že spektrum osobností zde zúčastněných diskutérů výstižně reprezentuje existující skutečné občany České republiky. Nezbývá než doufat, že morální a intelektuální úroveň reálných občanů Česka se snad aspoň v budoucnu začne někdy vylepšovat. Obecné mravy určitě souvisí také s dosaženou hospodářskou úrovní. Proto bychom zlepšování životní úrovně měli sledovat, avšak nikoliv pouze některých vyvolených, kteří většinou bezpracně nemravně bohatli a stále bohatnou na úkor převládající části občanské veřejnosti, pro kterou zbývá již 21. - tý rok po "něžné revoluci" pouze stále aktuální "utahování opasků", nýbrž pro všechny občany našeho svobodného státu. Jako se samozřejmostí sobě vlastní činili Tomáš a Jan Antonín Baťové, správně připomenutí  v diskuzi mezi shora vyjmenovanými třemi pány.

M. Pivoda 15.8.2010 1:14

Dle čeho vybírá redakce NP články k publikaci?

Téma Hoffhanzlova článku je velmi závažné, docela adresné a dle dosavadního ohlasu čtenářů velmi žádané. Může mi v tomto případě někdo rozumně vysvětlit, proč tak důležitý článek ležel v redakci NP jeden měsíc nečinně? (Pod článkem je uvedeno datum napsání!)

Jsem teď už tři týdny za velkou louží, sleduji proto české problémy poněkud s odstupem.

M. Bílý 15.8.2010 6:12

Re: Dle čeho vybírá redakce NP články k publikaci?

Ten měsíc bych redakci prominul. Horší je, že my jsme to nechali "ležet" 20 let!!!

M. Bílý 14.8.2010 17:05

Pan Schwarz (12:16) správně napsal:

Vypadá to pravděpodobně, ale CO S TÍM? Já dodávám:na stránkách Neviditelného psa se to nevyřeší. Jak spustit DRUHÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ? Rozhodně to nepůjde způsobem: každý musí začít u sebe.

Za základní ideu bych určil: musí to být systém se sociálními prvky ale za žadnou cenu socialistický, který vyrábí chudé a pseudochudé a pomocí nich parazituje na celé společnosti

Dosavadní pokusy zkrachovaly (Děkujeme odejděte), nebo se ukázaly být nerealizovatelné (Impuls 99). Našlo by se asi šest  lidí, kteří by vypracovali základní ideu onoho Druhého národního obrození? Kdo si myslíte, že by to mohl být? A druhý problém, kdo by to financoval a jak?

P. Vandas 14.8.2010 17:25

Re: Pan Schwarz (12:16) správně napsal:

 Vcelku, je to zajímavý podnět, avšak je třeba si položit otázku, zda je zde v naší zemi dost těch, kteří si nějaké národní obrození přejí. Jakmile o tom začneme přemýšlet vyvstanou další otázky 1.) Jaký by měl být cíl,  tohoto druhého obrození, když cílem prvního, bylo vybudovat kulturu českého národa srovnatelnou s kulturou německou. A dalším cílem bylo získání samostatného státu a mezinárodního uznání.Oba cíle byly dosaženy, tak jaký cíl stanovit dnes. 2.) Je vůbec, poptávka po "Národním obrození". To obrození má být české? 3.) Mluvíte-li o změně systému, myslíte systém ekonomický? Jiný než kapitalistický? Sociální prvky, měl i systém otrokářský a nevolnický. 4.) Proč by to kdo financoval ? Hodnotné a svobodné ideje, lze vytvořit jen za své. Za cizí peníze, to budou cizí ideje.

   Tak že, nejlépe by bylo, kdyby jste Vy sám, či další oslovení, napsali na téma "Druhé národní obrození" článek, dali jej k otisknutí NP a budeme o něm diskutovat. Je to v podstatě snadné.

M. Bílý 14.8.2010 18:28

Dík za odezvu, pane Vandasi! (17:25)

Obával jsem se, že první příspěvek bude typu: to je blbost plus nadávky. I když jste začal trochu ze široka (já bych si to představoval, vzhledem k obtížnosti problému tak, že by směr oné cesty mělo určit oněch asi šest chytrých hlav, já jsem dal to úplně základní a neměnné: žádný socialismus) ale pokusím se vám odpovídat. Že to budou odpovědi trochu  z voleje, a proto méně přesné, přesto se pokusím. Budu rád začnete-li pak zpřesňovat, ne se jen ptát. Takže ad: 1). a) Obnovení kultury, srovnatelné s kulturou před nástupem diktatur a její rozvíjení  Zjednodušeně: od držení příboru, přes slušné oslovování, diskutování a vystupování až po vytvoření prostoru pro alespoň dva Karly Čapky b). Dostat se do čela v Evropské unii. 2). a). Nebude-li mít zájem (na začátku) alespoň 30% lidí, je to zbytečná námaha, ale já věřím, že se najdou (jsem stejně jako Vy optimista). b). Ano, české, bez toho nemá cenu usilovat o vedoucí úlohu v EU.3) Kapitalistický, zatím není nic lepšího. A sociální prvky? Něco na způsob Baťova Zlína v transformaci do 21. století. Vaši připomínku o řádu otrokářském a nevolnickém považuji za trochu  "ujetou" 4) Rozumí se, že jen za své (přesněni za naše). Bohužel české Rockefellery a českou šlechtu jsme si zničili. Doplňuji za  5). Zapomenul jste na morálku: máte slovo!

P. Vandas 14.8.2010 18:58

Re: Dík za odezvu, pane Vandasi! (17:25)

 Děkuji pane Bílý, že jste ty mé připomínky nevzal konfrontačně. Pokusím se zpochybnit vše, co jste napsal, avšak s nadějí, že mé námitky vyvrátíte. První námitka, proč zrovna šest chytrých hlav. To číslo se mi nelíbí neb v Janově evangeliu, je toto číslo jmenováno, jako číslo satanovo.Lichá čísla jsou, lepší a obvyklejší, skýtají navíc tvorbu jasné většiny. K bodu 1.) O obnovení kultury, se snažíme na místě, kde jsme postaveni už dnes. Vidíte, že i náš společný zápas o slušnější komunikaci zde, k výsledkům, byť malým vede. Myslím, že jakýkoli návrat, natož kulturní nemůže být programem, neb je to zbožné přání. Vkus i názor, co je kulturní, je úzce vázán, v dnešním globalizovaném světě, na světové trendy, které můžeme komentovat, nikoli však významně měnit. I umělci našeho národného obrození, tvořili v kontextu světovém, ať to byli malíři, pařížané, Hynais, Mucha, Brožík, Marold či skladatelé Smetana či amerikán Dvořák, či architekti Zítek, Schultz z vídeňské a mnichovské školy. Rád bych si nového Čapka přál, možná i nového Hrabala, či Kunderu, neb ať se nám to líbí či ne,jsou to právě oni a jsou autenticky světoví. K bodu b.) Tento cíl, je přesně ta ambice, kterou bychom měli přijmout za svou. Naše úsilí je třeba srovnávat s cíly, které měl už Baťa ve své vizi o Republice pro 40 milionů, či s heslem vzduch je naše moře.

M. Bílý 14.8.2010 20:05

Neutopme se v maličkostech, pane Vandasi! (18:58)

V prvním příspěvku jsem napsal ASI šest!! Berte to jako průměr z pěti a sedmi. Mystiku a magično bych nechal stranou. S tím se nikam nedostaneme! Jsem člověk racionální, ke kartářkám nechodím a astrology považuji za podvodníky. Také se občas odvolávám na bibli, ale ne v tom, jestli je šest číslo satanovo. (Trochu to odlehčím. Dumám třeba nad tím, pomohla-li by mi v mém věku nějaká Šunemanka Abišaga). K číslovaným dvěma problémům: ad 1a).Někde se s obnovováním kultury začít musí. Vzal jsem pro zjednodušení za základ rok 1938. Neviditelný pes není zrovna to správné místo. Těch pár lidí na úrovní mezi které patříte třeba Vy nebo paní Boublíková to nemůže vytrhnout.  a to, že se snažíme komunikovat slušně bych nenazýval zápasem. K ostatnímu jen tolik: malý ten, kdo si dal malý cíl. K 1b) Jsem rád, že se tady (být vedoucí silou v EU) shodujeme. Rovněž tak s názorem na T. a J.A. Baťu .Zdravím!

PS Kunderu mám též rád, zejména jeho Nesmrtelnost (četl jsem ji asi pětkrát) i když o ní říkám, že je to geniální slátanina. V ostatních Vámi jmenovaných umělcích se shodnem. Snad bych doplnil Janáčka.

P. Vandas 14.8.2010 20:30

Re: Neutopme se v maličkostech, pane Vandasi! (18:58)

 Já taky nejsem žádný mystik, o kartářkách a astrolozích, podobně. Šamanka Abigaša či jiná víra, pomůže už tou vírou, byť proti fyzice a matematice mnoho nezmůže. NP je podle mne prestižní fórum s větším ohlasem, než blogy.Já bych to nepodceňoval. S tím marným zápasem, mám drobný postřeh. Vliv kultivované a poněkud archaické češtiny pana Schwarzenberga už přinesl viditelné plody, všiml jste si jak i socialisti v parlamentu značně ustoupili od kolotočářské stylu, jejich bývalých projevů? Navíc, velmi mne rozesmál Radek John, když na tiskové konferenci použil výraz "přejeme si býti", a pak, že to nepůjde. Exempla trahunt. Takže nepropadejme skepsi, že to nevytrhneme. S tím Kunderou i jeho hodnocením, jsme na tom podobně, nicméně jeho světovost je nepochybná, sám z dnešních autorů čtu se zájmem Václava Cílka. S tím doplněním, bychom oba jistě přidali i Mahlera či Martinů o malířích jako Adolf Born, či Anderle nebo Sýs nemluvě. Jinak, tu Nesmrtelnost, jsem ještě nečetl. I já Vás zdravím!

M. Bílý 14.8.2010 21:21

Pane Vandasi! (20:30) Ne Šamanka Abišaga, ale Šunemanka Abišaga...

...to je biblická postava z druhé Knihy Královské. Račte tamtéž. Uvedl jsem ji s poznámkou, že je to pro odlehčení při naší debatě o bibli.Srdečně zdravím!

P. Vandas 14.8.2010 21:26

Re: Pane Vandasi! (20:30) Ne Šamanka Abišaga, ale Šunemanka Abišaga...

 Tak, to jsem ze sebe udělal pěkného troubu, a to si namlouvám, že Bibli dobře znám. To jméno mi povědomé není, nebo je to jiný překlad Kralické Abigail?

P. Vandas 14.8.2010 21:47

Re: Pane Vandasi! (20:30) Ne Šamanka Abišaga, ale Šunemanka Abišaga...

 No jistě, to bylo snadné vítězství. Teď jsem si otevřel ekumenický překlad a tam jsou mně známá jména úplně jiná. I ten Eliáš je zde jako Elíša. Kralickou Bibli, se kterou jsem vyrůstal,u sebe nemám , neb si ji ode mne půjčila dcerka, do nemocnice.

M. Bílý 15.8.2010 5:54

ŠUNEMANKA ABIŠAGA je ...

... uváděna v ekumenickém překladu, ale omlouvám se je to v První Královské (nikolv v Druhé, citoval jsem zpaměti a sekl jsem se), kapitola 1., verš 3. V Bibli Kralické je to Abizag Sunamitská, děj je pochopitelně stejný. Zbytečně jsem naši diskuzi zasvinil, ve snaze nebrat  se moc vážně. Jinak souvislosti jsou v Biblickém slovníku A. Novotného pod heslem Abizag. Ještě jednou se omlouvám.