19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Komu vadil Národní pochod pro život?

V sobotu 30. 4. 2022 uspořádal spolek Hnutí pro život ČR svou tradiční akci, která se letos zaměřila na pomoc rodinám s více dětmi. Zcela upřímně uvádím, že se spolkem spolupracuji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 5.5.2022 16:13

Jestli to dobře chápu, Hnutí si udělalo průzkum, ze kterého vyplynulo, že na potrat chodí nejvíce ženy se 2 dětmi. V průzkumu hodily rozhodnutí o potratu na manžely či druhy, kteří 3 dítě nechtějí a "vynucují" potrat zřejmě opuštěním. A Hnutí napadlo, že by bylo dobré takové chlapy trestně stíhat. Nebo je uplatit. To skoro vyváží jejich nápad píšťalek pro znásilňované Ukrajinky.

J. Jurax 5.5.2022 14:00

A ještě - signifikantní je, že v diskuzi o potratech je zde minimum žen ... :-)

P. Diviš 5.5.2022 15:09

Ono jich je na internetu obecně méně.

Ś. Svobodová 5.5.2022 16:33

Asi proto, že nečekané těhotenství pro nás ženy není jen nějaká teoretická diskuze :-)

J. Jurax 5.5.2022 13:49

No jo, autorce se možná stýská po potratových komisích a možná by ve jménu života zakázala potraty všem.

Proč by jinak tato iniciativa existovala a organizovala veřejné pochody?

J. Janotová 5.5.2022 15:19

Ono to její Hnutí pro pro život je součástí mezinárodního hnutí. A v USA teď chce Nejvyšší soud zakázat potraty na federální úrovni vůbec. Záleželo by na pak jednotlivých státech zda je zakáže vůbec nebo povolí, případně za jakých podmínek. A jak to po zpřísnění podmínek (praktickém zákazu) dopadá, na to se stačí podívat do Polska.... Děkuji, nechci.

Navíc se paní Jaklová vlamuje do otevřených dveří, u nás již veelmi dlouho počet umělých přerušení těhotenství klesá. Daleko rozumnější by bylo, kdyby např. požadovala pro mladé ženy do X-let antikoncepci zdarma. Ve Francii do nedávno uzákonili pro ženy do 25 let....Ona je pro dost lidí antikoncepce doost drahá... Vím, není to zrovna pravicové řešení, ale bylo by rozumné.

Navíc je autorka "dokonalý demokrat". Ona protestovat může, ale kdo protestuje proti jejímu názoru je špatný.

J. Jurax 5.5.2022 17:31

Je jistě demokrat, ale její názor je jediný SPRÁVNÝ! Ergo kdo nesouhlasí nemůže být než špatný :-)

V. Skolnik 5.5.2022 11:22

Milá paní Jaklová, váš článek je pěkně napsaný a logický.

Bohužel ale postrádá jednu dost podstatnou věc. Zmíněný spolek neprosazuje a ani neapeluje na dobrovolnost činu jako je potrat. Jeho vedení a většina jeho členů a příznivců se od samotného prvopočátku snaží o zákaz či velké omezení potratů.

A tak se dá jen konstatovat že i váš článek vytváří mylnou představu, že jde jen o umožnění se ženám rozhodnout zda potrat podstoupit či nepodstoupit.

Hnutí pro život, se snaží prosadit zákon omezující se ženám svobodně rozhodnout, zda potrat podstoupit nebo nepodstoupit, ale aby potraty byly omezeny v lepším případě zakázány.

S. Lorenc 5.5.2022 11:46

Pane Skolniku, nemáte pravdu, o omezeni možnosti potratu u nás neusilují. Stačí si dohledat.

J. Pavelka 5.5.2022 12:28

No asi jak kteří z nich...ale organizace jako taková neusiluje o přísnější legislativu..

J. Jurax 5.5.2022 13:49

O co tedy usilují?

F. Zrcek 5.5.2022 11:00

Volit nejmenší zlo není hřích. V reálném světě Bohu žel není nechtěné těhotenství jen důsledkem volného sexuálního života. Nezodpovědnost je jenom částí, další jsou násilí, vydírání a falešné sliby falešných amantů, zhusta "zbožných" pravičáků paní Jaklová, kteří zbouchnou holku, ale k následkům se pak hlásit nechtějí. Ti pak hlásí, že antikoncepce je hřích, potrat je vražda, a postinor je od ďábla.

Věřím v Boha, ale odpovědnost je na člověku, Bůh mu dal svobodnou vůli. Věřím, že paní Jaklová má bytostný odpor ke kondomům a na potrat by určitě nešla. Když holku na párty omámí a ojede celá parta nadržených chlapů, tak se z toho má jít nejspíš vyzpovídat. Možná ke knězi, který v tomto směru nemá čisté svědomí, ale opakuje naučenou mantru.

Ne, opravdu nejsem pro volnou lásku, ale dnešní mládež nejspíš taky ne. Kluci místo lásky volí porno, holky normálně masturbují, ale svému příteli chtějí vyhovět až po svatbě. Pak zjistí, že to drhne, ale rozvod by byl podle Jaklové tuplem hřích.

Tak co teď. Ve středověku se s tím nepárali. Manžel běžně chodil do nevěstince a manželka si taky našla spřízněnou duši. A pak se z toho vyzpovídali a bylo vymalováno. Máme i dnes žít ve falši a přetvářce, abychom vyhověli morálce paní Jaklové? A máme z jednoho hříchu odvodit kaskádu dalších? Připustit kažení životů nešťastným nechtěným dětem a zoufalým ženám?

Paní Jaklové bych doporučoval přečíst si Píseň Šalamounovu, aby poznala, co je láska. A taky aby se zamyslela nad Maří Magdalenou. Co asi Ježíš mínil svým odpuštěním.

P. Smatlak 5.5.2022 10:10

Český europoslanec zpochybňuje ruský masakr v Buče PAN SOUDRUH DAVID BY MĚL DO KRIMINÁLU A CHOVÁ SE JAKO vlasti vrádce ,škoda ,že není a nejde poprava tak jako to bylo jako v Rumunsku Už jen co tento duševní,amorální impotent by ho poslal do prvnlinie do Ukrajiny někde kde se bojuje.Tady se zabíjí lidé a on s vážností plácá nesmysli.To byl náš ministr?Zakopat takové lidi jako Klaus a u podobných by je zakopal do země.

F. Navrátil 5.5.2022 10:59

Masakr v Buče je tak závažnou záležitostí, že by to měla vyšetřit nezávislá mezinárodní komise, nejlépe pod patronátem OSN. Nevím proč se tomu ukrajinský prezident Zelenskyj tak brání.

V. Braun 5.5.2022 11:22

Nelzete tady o nějakém bránění.

P. Diviš 5.5.2022 12:15

Mezinárodní komise už to vyšetřuje.

Vyšetřování OSN blokuje ruské veto v RB.

A. Bytova 5.5.2022 11:44

Jak patrno, psal jste svůj příspěvek velmi rozrušen. Jak jinak si lze vysvětlit ten příval gramatických chyb. A technická poznámka - nejsme ve válce, takže popravovat vlastizrádce nelze. Ovšem vy jste asi ten, co by se na veřejnou popravu šel rád podívat, že.

J. Jurax 5.5.2022 13:56

Ehm ... článek, pod nímž zveřejňujete svůj příspěvek, se týká jiné problematiky než Ukrajiny.

Zde na Psu máte k dispozici hned několik článků o současné situaci na Ukrajině, u nichž byste do diskuze svůj příspěvek mohl umístit.

P. Diviš 5.5.2022 9:54

Ano, potrat je u nás legální. A mělo by to tak zůstat, přes všechny snahy těch, kteří chtějí rozhodovat o cizích tělech.

P. Sura 5.5.2022 10:57

Potrat je taky rozhodování o "cizím těle". Až se budeme množit dělením, pak potraty vymizí, protože zmizí nechtěná početí.

V. Skolnik 5.5.2022 11:41

Hloupost, to co jste napsal.

Žena, jakákoli, má právo se rozhodnout zda chce nebo nechce počít dítě. To právo má dané proto že je to její tělo. Teprve její rozhodnutí dítě počít zajišťuje dítěti právo na život, a žena se smiřuje dobrovolně k tomu mít ve svém těle "cizí tělo" a pečovat o jeho narození.

V momentě kdy jí zakážete rozhodování o svém těle, ji vlastně omezujete její svobodu.

Zapomínáte že v dnešní době je omezena doba provedení potratu, ale je to podloženo medicínsky a nikoli jen teorií o tom kdy se jedná o stvoření života.

P. Sura 5.5.2022 11:49

V zásadě jste napsal totéž co já, Takže taky hloupost...._

V. Skolnik 5.5.2022 14:27

V tom případě co je hloupost, to zda bude žena muset cizí tělo mít v sobě z donucení, nebo se k tomu rozhodne dobrovolně?

Odmítáním potratu, donucujeme ženu k nedobrovolnému porodu bez ohledu na její přání.

To je můj názor.

J. Janotová 5.5.2022 15:27

A jakou perspektivu asi má nechtěné dítě? Které se má narodit do nepříznivých podmínek (sociální důvody jsou častým důvodem potratu).

P. Sura 5.5.2022 15:38

Hloupost je to, když si myslíte, že poznámkou "Potrat je taky rozhodování o cizím těle" mě automaticky řadíte k odpíračům potratů. Potrat je fakticky zabitím živého organismu a je na ženě - nositelce plodu, zda si to vezme na svědomí. A cizím lidem do jejího rozhodování nic není. Nicméně jde o to, že ani ona v té chvíli už nerozhoduje o svém těle.

M. Valenta 5.5.2022 9:51

Nutit někoho k donošení nechtěného dítěte by mě nenapadlo ani ve snu a to i přes to, že potrat je hnusná věc.

F. Navrátil 5.5.2022 9:39

Mám konzervativní názory na rodičovství i ochranu práva na život. Přesto respektuji svobodnou volbu ženy, i když s ní nesouhlasím. Pokud někdo veřejně deklaruje svůj postoj, musí bez rozčilování počítat s tím, že jiní budou takto projevovat své postoje. A to je všechno.

V. Kuhaj 5.5.2022 9:31

Měla jste té dívčině říct něco v tom smyslu, že naše děti možná budou jako je ona, ale aspoň nějaké děti budeme mít.

J. Gutvirth 5.5.2022 9:08

Je to obráceně: Komu vadí jiný názor?!

Ś. Svobodová 5.5.2022 8:53

Možná ti lidé Vědí, že podobná "Hnutí" prostě sbírají podporu a když je tato dost vysoká, zamíří s požadavky do parlamentu. A pak už jejich tělo jejich nebude.