18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Klaus jako premiant, který propadl?

Vím asi, jak se Václav Klaus či Miloš Zeman chovali ve škole. Sám jsem byl takovým premiantem, ale pouze premiantem druhé kategorie. Na ZDŠ nezpochybnitelná jednička třídy, tedy co se prospěchu týče, na průmyslovce pak stabilní "číslo dvě".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyhnalík 25.2.2013 11:01

Re: Jej, autore,

Zapomeňte na to pero. Celou věc zevrubně zhodnotil Ladislav Špaček, kterého snad z nadržování VK nikdo nebude podezírat http://www.ladislavspacek.cz/blog/clanek:klaus-krade-pero

Jiří Hermánek se logicky pozastavuje nad neuvěřitelným mediálním humbukem a zlomyslností, které tato záležitost vyvolala. Ti, kdo nemají VK rádi konečně dostali do ruky klacek.

Uvědomte si, že náklady na zahraniční návštěvu se pro hostitelskou zemi pohybují v milionech a pera si státníci na památku běžně nechávají.

R. Houška 25.2.2013 11:14

Re: Jej, autore,

Ano, dostávají. Proto neměl být pro VK problém vzít kazetu s perem do ruky, na stole ji otevřít, pero vyjmout, ukázat hostiteli a naznačit, zda si jej může vzít. Logicky by mu pak bylo věnováno. On jej ale i s kazetou schoval pod stolem, otevřel kazetu, vrátil jí na stůl, naaranžoval jí na původní místo, a pero zastrčil do své kapsy. Takto se seběvědomý státník na návštěvě nechová. Takto nevychovaný Venoušek krade Pepíčkovi při hodině svačinu.

J. Vyhnalík 25.2.2013 11:28

Re: Jej, autore,

To nešlo, protože v té chvíli jeho chilský protějšek držel projev pro TV. Nepopírám a dokonce i VK to nejednou řekl, že to bylo neobratné, ale nebyla to žádná krádež. Byla to neobratnost podtržená nejapným výrazem VK, ale nic víc.

R. Houška 25.2.2013 12:03

Re: Jej, autore,

Nazvat to můžeme různě. Jedno vím ale jistě. Udělat to jako dítě a vidět mě u toho můj děda nebo babička, týden bych si nesednul na zmalovaný zadek.

J. Vyhnalík 25.2.2013 12:14

Re: Jej, autore,

Četl jste ten názor Ladislava Špačka, odborníka na etiketu a bývalého Havlova mluvčího?

Jinak VK prohlásil, že kdyby tušil, co z toho média udělají, radši by si tu ruku usekl :-)

J. Ryba 25.2.2013 21:02

Re: Jej, autore,

a co řekl Obama senátorovi, který stopil pero?

J. Vyhnalík 25.2.2013 21:31

Re: Jej, autore,

A už ten senátor sedí natvrdo?

V. Kusý 25.2.2013 13:50

Re: Jej, autore,

Byla to pitomost, což je horší než neobratnost, nebo krádež.

Š. Hašek 25.2.2013 17:30

Re: Jej, autore,

Až konečně za to pero (v té chvíli již jeho do jeho vitriny) bude president republiky na Staromětském náměstí v Práglu popraven i s utětím té ruky (nevím zda předem nebo po, rozhodne Ústavní soud na popud socdem a bolševiků), zavládne konečně v Čechách, na  Moravě a Slezsku klid a mír a dělný lid spolu s TV NOVA bude mít konečně čas to konečně těm Švýcarům či Bavorákům nandat.

Ach jo.

V. Kusý 25.2.2013 17:50

Re: Jej, autore,

Zapomněl jsem dodat - u prezidenta!

J. Adler 25.2.2013 22:51

Re: Jej, autore,

Ale o tom je právě řeč - vedoucí delegace si prostě pero může vzít a nemusí se nikoho ptát, ani nemusí nic nikomu naznačovat. Od toho tam to pero je.

M. Moravcová 25.2.2013 15:49

Re: Jej, autore,

To máte pravdu. Vypadá to, že Havel ani na záchod nechodil. Sice párkrát zvracel do potoka, ale na záchod? No to ani náhodou.

O. Zuckerová 25.2.2013 9:07

To je ale blbý článek!

Pakliže autorovi nedochází, že "kopat do mrtvoly" NENÍ totéž jako "šťouchat klacíčkem do kultu", je marné cokoli dodávat. Klausovy výroky na adresu Havla v posledních týdnech byly nehorázné a daly svědectví o jeho naprosté nevychovanosti. To, jak se vyjádřil o bývalé, prezidentovi bez jakéhokoliv ohledu na paní Dagmar, podává názorný obraz o tom, jaký má asi vztah k vlastní ženě. Dělalo se mi z toho zle, jakkoli mám např. v případě EU názory s ním shodné.

R. Houška 25.2.2013 9:20

Re: To je ale blbý článek!

Václav Klaus má vztah pouze k jednomu jedinému člověku. Totiž sám k sobě. Ostatní podle jeho "Velikosti" není hodno respektu, natož úcty.

J. Kulheim 25.2.2013 9:39

Re: To je ale blbý článek!

Otázka. Řada publicistů srovnává Vaše působení s Vaším předchůdcem Václavem Havlem. V čem se s ohledem na filosofii myšlení o státnosti liší Vaše působení od období, kdy byl prezidentem Váš předchůdce?

Odpověď V.K.-Václav Havel (a jeho specifická ideologie, pro kterou nemám lepší název než havlismus) byl absolutně jiný svět. Trh nazýval hokynářstvím, místo demokracie chtěl elitářskou postdemokracii, místo konzervatismu a tradičních hodnot prosazoval modernistické boření existujícího lidského řádu. Byla to spíše ozvěna francouzského jakobínství než britský konzervativní princip klasického liberalismu. Bylo to extrémní levičáctví. Tyto věty jsou jen stručným naznačením zásadních rozdílů mezi námi dvěma, není to vážné pojednání o Václavu Havlovi.

Měl bych ale snad také alespoň zmínit jeho kosmopolitismus proti mé důvěře ve stát, ve kterém žijeme. Byl to také výbojný zahraničně-politický intervencionismus (a humanitární bombardování) místo respektu ke kterékoli zemi světa. Ale to už začíná být spíše než odpověď na Vaši otázku nástin osnovy k delšímu textu na toto, pro naši zemi stále ještě, nebo spíše zase znovu tak klíčové téma. Myslím, že i Poláci tomu dobře rozumějí.”

“…Tyto věty jsou jen stručným naznačením zásadních rozdílů mezi námi dvěma, není to vážné pojednání o Václavu Havlovi….”

Je to jeho pohled na Václava Havla. V.K. vídí svět jinak jak. V.H. Na tom není nic nového a nic co by odsuzovalo V.H. Neříká, že je to, co si myslí on, lepší nebo horší. Každý mají jiné vidění světa.Každý z nás si to může rozebrata napsat s čím nesouhlasí a proč.

J. Vyhnalík 25.2.2013 10:50

Re: To je ale blbý článek!

To máte těžké. Tohle si čtenáři novinových titulků stejně nepřečtou. A kdyby ano, tak si nedají práci s tím, aby to pochopili.

V. Venc 25.2.2013 11:06

Re: To je ale blbý článek!

Ad Kulheim

Omlouvám se, ale nějak nedokáži z Vašeho komentáře zjistit, o co Vám vlastně jde, jaká je hlavní myšlenka, názor?

J. Kulheim 25.2.2013 15:07

Re: To je ale blbý článek!

Je to jeho pohled na Václava Havla. V.K. vídí svět jinak jak. V.H. Na tom není nic nového a nic co by odsuzovalo V.H. Neříká, že je to, co si myslí on, lepší nebo horší. Každý mají jiné vidění světa.Každý z nás si to může rozebrata napsat s čím nesouhlasí a proč.

L. Severa 25.2.2013 16:31

Re: To je ale blbý článek!

Bohužel nevím v jakém televizním pořadu (marně jsem hledal v progamu) jsem včera slyšel starší úvahu Šabatovu. Chartisté prý hledali něco nového, protože demokracie, katolická církev, komunismus, Islám(!) a další (vypadly mi z paměti) nedokázaly světu přinést to pravé a proto je třeba hledat něco nového, nový řád. Oni skutečně snili o nepolitické politice, jak uvádíte V. H. měl úplně jiné vidění světa. 

P. Kmoníček 25.2.2013 14:44

Re: To je ale blbý článek!

ona se "vytáhla"celá Klausovic rodina.A to jsem mu ,promiňte,kdysi fandil.

P. Scheck 26.2.2013 2:09

Re: To je ale blbý článek!

zcela souhlasím s panem Kmoníčkem, že vystoupení celé Klausovic rodiny bylo tragické.

Aspoň o paní Livii jsem chtěl mít lepší mínění, ale že mi dala "ťafku", až jsem zalapal po dechu. Holt vrána k vráně sedá...

R. Houška 25.2.2013 8:57

Jo, jo, zatímco si Václav Havel užíval života na Borech,

Václav Klaus trpěl jako úředník v režimní instituci. Zatímco Václav Havel mohl akorát tak přikulovat, komunistický synek Klaus studoval za soudružské peníze v té zahnívající, odporné kapitalistické cizině. Každý, kdo tu dobu pamatuje ví, že studovat na "Západě", mohli pouze komunisty vyvolení, přesvědčení soudruzi, a že to bez podpisu vázacího aktu pro první nebo druhou správu StB prostě nešlo.

Pan autor nám tu dokonce krádež v přímém přenosu líčí, jako akt zlidštění premianta. Podobné snahy nejsou už ani trapné, jsou přímo zoufalé, na na ostudném "odcházení premianta" už nemohou nic změnit. Václav Havel nám před deseti lety předvedl poněkud nepovedené "Odcházení". Z "odcházení" Václava Klause zbyde jen pachuť a smrad.

J. Vyhnalík 25.2.2013 10:48

Re: Jo, jo, zatímco si Václav Havel užíval života na Borech,

Pokud jde o studium na Západě, záleželo na roce, v některých letech to bylo nemožné, v jiných relativně snadné. Václav Klaus absolvoval dvě stáže na zahraničních univerzitách zhruba ve stejné době, kdy v Berkeley studoval Ivan Havel a v divadlech se hrály hry Václava Havla.

R. Houška 25.2.2013 11:24

Re: Jo, jo, zatímco si Václav Havel užíval života na Borech,

No, v roce 1966, za Novotného, se nokomu ještě o nějakém "Pražském jaru" ani nezdálo, a StB to měla pevně v rukou. Nečlen KSČ neměl nárok ani na dovolenou v Jugošce, natož jít studovat do Itálie. A v roce 1969, rok po okupaci, se už moc Havlových her nehrálo.

J. Pancíř 25.2.2013 12:00

Re: Jo, jo, zatímco si Václav Havel užíval života na Borech,

Lžete! V roce 1966 bylo možné u všech studentů žádat volně o granty ze západních universit, JEDINOU podmínkou byla dobrá znalost jazyků, a řada našich studentů této možnosti využila. Už od téhož roku bylo pro všechny lidi možné jezdit na pozvání k příbuzným. Od roku 1967, tedy ZA NOVOTNÉHO, bylo pro vědecké pracovníky možné jet do ciziny jen na pozvání kohokoliv, třeba vědeckého kolegy. A tato volnost platila až do poloviny roku 1970, kdy byla zrušena. I po této době si však bylo možné bez kádrování studijní pobyt ještě o pár let prodloužit.

R. Houška 25.2.2013 12:16

Re: Jo, jo, zatímco si Václav Havel užíval života na Borech,

A u které správy jste sloužil? To si toho ti studenti moc nevážili, když se v 67 na Strahově vzbouřili proti nesvobodě?!

J. Kanioková 25.2.2013 22:23

Lžete....

1964 – 1. září, nastupuje do Ekonomického ústavu ČSAV

1966 – studijní jednosemestrový pobyt v italské Neapoli

1969 – od ledna studijní pobyt na Cornellské univerzitě v USA

1980 – 1985 oficiální (i neofic.) semináře pro 100 až 200 lidí

1987 – od 1. prosince práce v Prognostickém ústavu ČSAV

P. Scheck 25.2.2013 10:59

Re: Jo, jo, zatímco si Václav Havel užíval života na Borech,

To, co říkáte, pane Houška, je velmi smutné a bohužel velmi pravdivé.

Pro ty mladší bych chtěl zdůraznit Vaše slova o studiu Václava Klause na "Západě".

Milí nepamětníci, tyto výlety skutečně nebyly jen tak "zadarmíčko". To vám už po druhém pivu přizná každý bývalý příslušník STB. Já jednoho takového znám...

P. Pavlovský 25.2.2013 16:33

Re: Jo, jo, zatímco si Václav Havel užíval života na Borech,

V roce 1967 jsem se dostal jako student na zemědělskou brigádu do Anglie.

Stálo to hodně běhání. A to jsem z Angličtiny maturoval jako z výběrového předmětu jako dělník na večerní střední pro pracující, Wilhelma Piecka 1!

M. Marek 25.2.2013 12:11

Re: Jo, jo, zatímco si Václav Havel užíval života na Borech,

Na pachuť v ústech si dejte hašlerku a jestli tam máte smrad, tak si vyvětrejte.