29.1.2022 | Svátek má Zdislava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Šmilauer 1.3.2010 23:27

Pornografie je jen náhražkou

Pornografie je již stejně na ústupu. Zakázané lákalo, pokud to bylo zakázané.

Ve stáncích vidíte časopisy a DVD, které nikdo nekupuje, a prodejci je nabízejí za sníženou cenu.Co také nového v této branži nabídnout? Různé perverze již také nelákají a pokles zájmu nezastaví.

Pornografie, stejně jako prostituce, je jen náhražkou. Nemůže nahradit plnohodnotný vzájemný vztah dvou lidí, jehož naplněním je  tělesný styk.

V. Franc, MBA 1.3.2010 23:19

Nekupuj si prasečiny, Semín...

nehoň si u toho bimbasa a začni číst beletrii jako ostatní normální lidé...

I. Hil 1.3.2010 22:58

Pane Semín, najděte si babu!

Pane Semín, najděte si babu!

M. Vondráček 1.3.2010 21:28

nejlepší bude

Všechno zakázat  bude nejlepší. Jen mi víme , co je mravné, jen my víme co je správné. Sakra, to už tu přeci bylo :-)

M. Vondráček 1.3.2010 21:30

Re: nejlepší bude

PS.: Pokud Vám pár nahatých fotek rozvrátí rodinu, nutno konstatovat, že ta rodina za moc nestojí :-)

T. Rozsypal 1.3.2010 16:57

Krásné, autore,

je, že se lidé dokáží bavit různými věcmi. Někdo má rád Korán, někdo Hustler, někdo má rád svobodu. Někdo čte rád články od šílenců, aby se mu zvýšila hladina adrenalinu a nezapomenul si druhý den vzít prášky na tlak.

M. Franková 1.3.2010 12:16

Ach jo......

Tak jsem se tím,a nevím, co tím chtěl pisatel říci, prokousala. Zmátl mě titulek, dobře mi tak. Ale slibuji, příště si na autora dám pozor. Nesnáším totiž hlupáky a demagogy. Víc není co dodat.

V. Novák 1.3.2010 14:19

Asi nečtete blok HN.

To máte za to...

A. Ruščák 1.3.2010 12:02

Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

a sice že víra není jistota, ale naděje. Pokud věříme, tak věříme proto, že nevíme a chceme mít naději, že něco je tak, jak bychom to rádi čekali. Není to jistota, že to tak opravdu JE. Pokud z víry uděláme nezpochybnitelnou jistotu, stane se z toho totalita. Něco na tom je.

R. Langer 1.3.2010 13:03

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

To ne že na tom něco je, to tak JE. A všichni ti věřící to nesčetněkrát dokázali, ať už věřili v cokoliv. Protože víra je, na rozdíl od rozumu, slepá!

J. Roth 1.3.2010 13:14

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Soudě podle vašich roztomilých příspěvků vám schází obé.

R. Langer 1.3.2010 13:26

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

No myslet si můžete, co chcete. Vy ale stejně raději věříte, tak vám to nebudu vymlouvat.

J. Roth 1.3.2010 13:53

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Synku, člověk, který přirovná věřícího křesťana k nacistovi (pokud si to nepamatujete, jde o vás), může těžko hovořit o rozumu. Je mi vás líto.

R. Langer 1.3.2010 14:12

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Ano, hodně věřících se tím cítí dotčeno. Já skutečně žádný rozdíl mezi muslimem, křesťanem, nacistou a komunistou nevidím. Nevšiml jsem si také nějak rozdílných výsledků do praxe uvedených uvedených učení z dob, kdy byly u moci (některé setrvávají dodnes). Kdyby byla církev u moci dnes, asi byste se nestačil divit, pane. Já si u moci nepřeji věřící jakékoliv sekty, vždycky to totiž končí jenom totalitou.

J. Roth 1.3.2010 14:15

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

A která církev, voni mudrlante?

R. Langer 1.3.2010 14:36

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Třeba česká odnož ruské komunistické církve Komunistická strana Československa s trojjediným bohem Karlem Marxem, Bedřichem Engelsem a jeho pozemským vtělením V. I. Leninem a jejich svatou knihou - Komunistickým Manifestem. Jejím čelním představitelem v ČR byl zvolen chudý truhlář Klement Gottwald, který měl pochopení pro prostý lid a jeho útrapy. Společně pozvedli svůj hlas a svou víru za lepší zítřky na zemi (na rozdíl od křesťanů, ti slibují prebendy až po smrti - dnes se to už ukazuje jako chyba).

Samozřejmě že křesťany potírali jako mouchy, protože správné je pouze jediné učení a jedna víra, není-liž pravda, Otče?

R. Langer 1.3.2010 14:45

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Chcete ještě nějaký příklad?

J. Roth 1.3.2010 18:17

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Ne, to mi skutečně stačí. Směšovat dnešní křesťany s komunisty a nacisty je nesmírně nebohé.

R. Langer 2.3.2010 11:33

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Je to nebohé pouze pro věřící jiné víry. Zkuste se zeptat kovaného komunisty nebo muslima, co si myslí o křesťanech. Jde prostě jenom o to, čemu věříte. S realitou to pane ale nemá nic společného.

J. Roth 1.3.2010 13:18

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Finrode, já ta slova podepisuji. Ale už se na nás věřící, ksakru, vyprdněte a nechte nás věřit tomu, čemu chceme a chodit do kostela, který si vybereme. To se samozřejmě netýká Vás osobně.

A. Ruščák 1.3.2010 14:02

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Pane Rothe, v tom je právě ten problém, že tohle bych Vám s radostí podepsal a velice rád bych se přičinil o to, aby taková společnost opravdu byla. Průser je ovšem v tom, že třebaže já osobně nemám potřebu věřícím jejich víru (v cokoliv) vymlouvat, protože nejen že je toleruji, ale především je respektuji a jsem přesvědčen, že diskuse o tom, v co ti lidé věří, mohou obohatit i mne - jsou mnozí, kteří by mě nejradši ukamenovali za to, že nesdílím jejich víru. Rozumím Vašemu postoji k těmto lidem a přál bych si, aby takových věřících bylo co nejvíce; ovšem jak ukázal případ exkomunikace čtyř radikálních kněží na Slovensku, tito "zbloudilci" to mají velmi jednoduché - je pro ně až příliš snadné dělat mučedníky. A mezi takové lidi počítám i pana Semína, a po pravdě, než žít ve státě, kde by vládl systém vysněný panem Semínem, to bych radši emigroval.

J. Roth 1.3.2010 14:15

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Ále, Finrode (pane Ruščáku, najednou mi přišlo blbé, že Vás oslovuji nickem), já bych šel s Vámi. Nebo vlastně nešel, nějak bych se k tomu raději razantně a veřejně vymezil. Možná proto, že jako evangelík jsem na fanatiky citlivej. Ostatně, jako původem Žid ještě víc. Ale blbec se najde všude. Před pár lety se několik mých bratří (spíš sester) ozvalo, páč jsem na nedělní bohoslužbu dorazil na Harleyi. Sranda,co?

A. Ruščák 1.3.2010 14:43

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

Vaší citlivosti na fanatiky se nedivím, ostatně v tom je podle mě principiální rozdíl ve vztahu okolí u evangelíků a katolíků - zatímco katolíci vyrůstají s tím, že je jedna církev, která si dělá monopol na pravdu, evangelíci už jen v rámci reformované křesťanské komunity odmala vědí, že jsou stovky různých evangelických církví - a že to, že má někdo jiný názor není zavrženíhodné. Co se katolicismu týče, tak ten postrádá jakoukoliv "soft power", kterou by se dělal atraktivní - až na čestné výjimky typu pana Halíka si u sebe drží lidi výhrůžkami a násilím, protože se bojí, že povolí otěže a lidi utečou. V rámci takového systému je samozřejmě problém ten, že si člověk může vybrat - buď bude dobrý člověk, nebo dobrý katolík. Pokud si vybere být dobrým člověkem, tak jej bude významná část jeho komunity považovat za odpadlíka, pokud si vybere být především dobrým katolíkem, je dost pravděpodobné, že někomu ve svém okolí přinejmenším citově ublíží. Než jsem začal mít zkušenost s tím, jak to chodí v Polsku, tak jsem měl tendence být takovým tím "salonním konzervativcem", ale dost mi změnilo postoje, když jsem viděl, jak to vypadá, když se to implementuje na naprostou většinu společnosti... a opravdu není o co stát.

J. Roth 1.3.2010 18:21

Re: Tomáš Halík napsal jednu skvělou myšlenku

A tak je tedy důležité, aby byl především dobrým člověkem a křesťanem a až poté katolíkem či evangelíkem. Tož tak. Mimochodem, onehdy jsem slyšel jeden roztomilý bonmot - zatímco katolík se především Pána bojí, evangelík jej primárně miluje. Ale já se jinak katolíků často musím (tedy, nemusím, ale chci) zastávat, poněvadž je na ně zoufale a nevybíravě útočeno.

R. Langer 1.3.2010 11:50

To má být

nějaká legrace? Apríla je až za měsíc, si to autor nějak spletl, ne? Vážně to totiž myslet nemůže, to je jisté, jinak by musel být psychicky nemocný.

P. Kiebel 1.3.2010 10:40

náboženský fanatik

Hmmm, tak za rozklad společnosti a rodiny může ateismus - autore, jdi se bodnout s podobnými kydy. Pokud z nějakého článku kouká náboženská nenávist, dogmatismus a prosazování "jediné" víry tak, jako kouká z tohoto - je vždy něco špatně a je nutné si dát na podobné blbosti velký pozor...

J. Roth 1.3.2010 11:45

Re: náboženský fanatik

Za rozklad společnosti a rodiny může především to, že neustále a už tak přibližně 100 let slyšíme a čteme, jak je tradiční model rodiny překonaný, zbytečný a začasté škodlivý. Mnoho slaboduchých rádo slyší, že se nemusí snažit a mohou kašlat na hodnoty. Je to totiž snazší, než nějakou tu práci a odříkání vrazit do dobrého díla.

A. Ruščák 1.3.2010 11:54

Re: náboženský fanatik

Jenže tradiční rodina není náboženského původu. Chcete mi říct, že třeba do Japonska se dostala s křesťanstvím? Kdepak, tam byla mnohem dříve, a to i s monogamií (v podstatě stejně fungující tradiční rodina, akorát polygamní, nicméně se vztahy uvnitř podobnými fungovala v Číně tak tři tisíce let před tím, než křesťanství vzniklo). Kromě toho tradiční rodina a schéma manžel-manželka-děti fungoval v Evropě u Římanů či Vikingů ještě před christianizací. Co z toho vyplývá? Že nepotřebujeme křesťanství, stačí jen prosazovat osvědčený koncept rodiny, který se ukázal, že funguje. Ale křesťanství na něj patent nemá.

J. Heincl 1.3.2010 12:20

Re: náboženský fanatik

Podle mého názoru bylo vždy manželství a z něj vyplývající rodina s náboženstvím úzce spjato. Ateismus totiž neznamená popírání  jen křesťanského boha, ale i boha či bohů jiných. Tudíž výsledkem rozšíření ateismu může být likvidace manželství a tradiční rodiny jako náboženské instituce nezávisle na druhu náboženství. Křesťanství sice patent na osvědčený koncept rodiny sice nemá, ale zároveň nevidím jinou instituci, která by prosazovala, nebo-li  učila od dětství lidi, že manželství a tradiční rodina jsou podmínkou zachování naší společnosti.

A. Ruščák 1.3.2010 12:24

Re: náboženský fanatik

Nesouhlasím - například já sám nábožensky nežiju a přesto uznávám takové hodnoty jako věrnost přítelkyni/manželce, starání se o děti, atd. jako důležité a nutné se jimi řídit. Proč? Nevěra totiž druhému člověku ublíží, nepečování o děti zase ublíží dětem. Pokud žijete podle jednoduché maximy "žijte tak, abyste nepůsobil ostatním příkoří", bohatě to stačí. I bez Boha či jiných bohů.