25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Kdo tu šíří fake news?

Tak jsme prý mediálně negramotní. Jsme prý snadnou obětí fake news. Říká se to. Lidé to říkají, protože to slyší od jiných lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 4.11.2019 7:41

Naprostý souhlas s autorkou. Ale je tu jedna okolnost. Dnes je možnost tolika informací přes internet, že každý má šanci si najít informaci takovou, jaká mu vyhovuje. Nemusí být manipulován přímo určitou informací, ale stává se vlastně fandou určitého typu informací, kterým dává svou víru v ně. A tak je otázka výběru informací, přičemž zavádějících, ať už úmyslně, či nevědomky, je převážná část. Lidé se tak názorově polarizují o vlastní vůli. Je libo být součástí národní elity? Žádný problém si pro svůj názor na sebe najít informaci, která to potvrdí. Zároveň dodá informaci proti názorovému oponentu jako nevyvratitelný fakt, protože je to o víře a ne argumentu.

A tak je jen otázka na které straně které barikád občan stojí. Navíc je tu tolik barikád, že přibude-li další, nic se nemění. Co s informační přehlceností? No, něco si na to najdu na internetu. ;-)

J. Kaniokova 4.11.2019 7:21

A co tahhle sama paní ředitelka.......?EU

R. Tesařík 4.11.2019 9:56

Co jako? Zlodějko.

J. Fridrich 4.11.2019 7:18

Ano, ze světa odchází ZDRAVÝ LIDSKÝ ROZUM, smysl pro vnímání REALITY, znalost a poučení z Historie - a přichází na svět IRACIONALITA. Velký podíl na tom má nadprodukce levicových " intelektuálů " z universit a vysokých škol Západních zemí.. Přibývá lidí, kteří věří zcela přihlouplým konspirativním teoriím, čtenářů Blesku, sledovačů primitivních seriálů a stupidních reklam v televizi, odmítačů očkování svých dětí a naopak příznivců rodit v obýváku a pod.. Také jsou kouzelní ti hlupáci co tvrdí, že Armstrong s Aldrinem nebyli na Měsíci a chodili po poušti v Novém Mexiku - ty " odražeče " radarových signálů a vozítko Rover atd. tam poslali " zlí Američané " asi poštou a ten cca milion lidí přítomných na startu Apolla 11 k Měsíci na Cape Canaveral s několika tisíci novinářů z celého světa tam přičaroval David Copperfield, Také Dvojčata WTC v NYC si odpálili sami Američané jadernou pumou, jak píše jeden sovětský-ruský akademik a hlupáci tohoto typu - tvůrců těchto mailů ty fantasmagorie šíří dál....

J. Vintr 4.11.2019 8:56

Ano, to s odpálením WTC jadernou pumou je naprostá fantasmagorie. Podobně jako tvrzení, že se rozpadly samy vlastni hmotností po tom, co se do nich údajně trefili nějací muslimové, kteří nikdy neřídili dopravní letadlo.

P. Harabaska 4.11.2019 10:46

Ještě jste zapomněl na úlohu toho sovětsko-ruského akademika. To bývají obvykle ti největší tupci.

J. Fridrich 4.11.2019 11:14

Mýlíte se zásadně - velitel všech 4. teroristických posádek Muhammad Atta a jeho lidé měli profesionální výcvik v pilotáži - " Pokračovali v kontaktování letových škol, několik jich osobně navštívili. Nakonec se rozhodli pro školu ve floridském Venice. Zde od července 2000 intenzivně studovali. Další z únosců a člen Hamburské buňky Ziad Jarrah, studoval ve stejném městě v jiné škole. V listopadu 2000 získal Atta pilotní průkaz pro malá letadla a pokračoval ve studiu na větší stroje."

Před dvěma roky jsem vám napsal :

Jsem rád, že jste nám naivkům, kteří věří každé lži zlých Američanů odhalil to, co vy a podobní vyvolení víte od počátku toho Amerického podvodu, vy přece víte, že WTC odpálil tehdejší president USA George W. Bush mladší, který donesl do dvorany Dvojčat atomovou bombu v igelitce a s vicepresidentem a šéfy FBI, CIA a NSA tam pumu nastražili na pánské záchodky a potom utekl jak malý kluk na Floridu odkud tu jadernou nálož odpálil. Američtí agenti pouze šikovně zkoordinovali start těch 4. civilních letadel s několika stovkama cestujících na palubě a v pohodě 2 z nich nasměrovali na ty dvě věže WTC, jedno na Pentagon a to čtvrté letadlo netrefilo Bílý Dům, protože to cestující toho letadla neplánovitě pokazili..

Zde link na celý popis jejich příprav na tento odporný a nelidský zločin :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Muhammad_Atta

Konspiračním teoriím na toto téma může věřit jen úplný hlupák...

J. Vintr 4.11.2019 20:26

Pominu všechny ty debility, které mají vypadat jako ironický nadhled. Prakticky všichni (i většina podle vás konspiratorů) asi věří té hlouposti, že trefit se dopravním letadlem do mrakodrapu je něco jako zaparkovat do garáže. I s tím trefením do garáže byl měl člověk, který neumí pořádně řídit, dost problémů. Řídit dopravní letadlo je o několik levelů výš než řídit auto. Trefit se v cestovní rychlosti do budovy uprostřed městské zástavby je ve skutečnosti mnohem obtížnější, než s ním přistát na letišti. Přistává se v mnohem menší rychlosti a pilotům pomáhá řada pomůcek. Hlavně rovná linka přistávací dráhy, která umožňuje srovnat směr daleko před cílem. Na to, aby se dalo trefit do budovy, by muselo mít letadlo absolutně přesný směr mnoho kilometrů před cílem, kdy by ty mrakodrapy ještě nejspíš ještě ani nebyly vidět. Kličkovat s letadlem pár vteřin před nárazem by nezvládl ani profesionální pilot. Údajní muslimští únosci by se mohli trefit jen velkou náhodou. A tři velké náhody v jeden den je trochu moc. Tohle ale samozřejmě neznamená, že by se ty budovy zřítily, i kdyby do nich opravdu ta údajná letadla narazila.

V. Petr 4.11.2019 11:15

Nerozpadly se "vlastní hmotností," ale ztrátou pevnosti!

Dokonce i řada obyčejných zedníků ví, že se ocelové konstrukce zřítí při požáru ještě dříve, než kdyby byly dřevěné, protože ocel zahřátím ztrácí pevnost!

V. Novák 4.11.2019 14:58

Navíc ty konstrukce v "Dvojčatech" byl potaženy jakousi údajně teplovzdornou látkou, která nesměla obsahovat azbest, ale měla tu nemilou vlastnost, že se "srážela". Endoskopická pozorování asi rok stará (9/11/2001) to ukazovala zřetelně.

Jenže nikdo nepředpokládal požár mnoha tun leteckého paliva, tak oprava neměla vysokou prioritu.

J. Vintr 4.11.2019 20:04

Minimálně 99 procent oceli v těch budovách, když se během pár vteřin rozpadly desetitisíce šroubových spojů a svárů, mělo pokojovou teplotu. Zrovna tak cca 60 tisíc tun betonu v každé z těch budov, který se současně rozpadl na prach. Tak co tady žvaníte o nějaké ztrátě pevnosti?

V. Novák 4.11.2019 15:47

Každý pilot se dostane do situace, kdy konkrétní dopravní letadlo řídí poprvé - po intenzivním výcviku na trenažéru. Teroristé výcvik na tenažéru absolvovali - ostatně potřebovali (a zaplatili si) jen výcvik v té nejjednodušší fázi letu, tedy samotném letu. Problematické jsou starty a zejména přistání.

Nevím, jakým autopilotem byla vybavena unesená letadla, moderním stačí zadat požadovanou výšku, směr, rychlost a souřadnice cíle a ony už vědí co dělat. Někdy, když se pilot sekne a nerozpozná problém včas, nebo nastaví parametry úmyslně špatně (jako ten sebevrah a multivrah z Germanwings v Alpách v 2015. roce) navede letadlo rovnou do země...

Attovi a spol stačilo nastavit souřadnice budovy a pak mírně doladit směr. A neuhnot, což je normální lidská reakce.

J. Vintr 4.11.2019 20:34

Zkuste hádat, proč se s letadlem nepřistává na autopilota. To mírné doladění směru vypadá jednoduše, pokud si neuvedomujete, jak se řídí letadlo. To není auto, které poslušně mění směr podle natočení předních kol. Letadlo při každé změně směru opisuje poměrně velký oblouk. Na jemné manévrování musí mít pilot řízení hodně "v ruce" a automaticky počítat s touto vlastností. Člověk bez zkušeností nemá absolutně šanci.

J. Vintr 4.11.2019 20:52

Ještě obtížnější je změna výšky. Když se letadlo nakloní, změní se aerodynamické vlatnosti křídel. Když nakloníte čumák letadla směrem dolů, tak nepoletí rovně směrem, kterým tento čumák ukazuje, ale díky zrátě vrztlaku se prosedne. Když takový manévr udělá nezkušený pilot pár set metrů nad zemí, tak se s největší pravděpodobností do té země zapíchne daleko před zamýšleným cílem.

P. Zinga 4.11.2019 9:35

Pane Fridrichu,prosím odkaz na toho Rusa.

V. Novák 4.11.2019 15:01

Též by mě zajímalo, který "sovětsko-ruský akademik" netuší, že výbuch jaderné bomby je doprovázen snadno prokazatelnou (a změřitelnou) radiací...

P. Grigar 4.11.2019 17:12

..inu, pan Fridrich nemá valného mínění o kvalitách ruských lidí, a to ani v akademickém postavení. Oni mají vůbec Rusové štěstí, že jim tam kdysi pomáhal vylepšovat "holubičky míru", jinak by se jim to sesypalo mnohem dřív. ;-)

J. Kolomaznik 4.11.2019 7:03

Fake news se hlavne siri z hradu od tulpasa Ovcacka jeho sefa Zemana a cele hradni smetanky;-D

V. Církva 4.11.2019 8:06

Děkujeme za duchaplný komentář plný argumentů a odkazů.

J. Svoboda 4.11.2019 8:51

Peroutka, kouření po 27 roce života, cukrovka se vyléčí sladkostma, ...

Pěkný den.

J. Kolomaznik 4.11.2019 9:42

Pane

Církvo Nemate za co dekovat Jsem rad ze jste aspon neco pochopil ;-D

R. Tichý 4.11.2019 6:39

Takove kvizy jsou k nicemu bez odpovedi NEVIM.

Opravdu si nekdo pamatuje, co rekl nejaky anarchista pred 5 lety?? Lide si nepamatuji mnohem dulezitejsi sdeleni.

H. Paculová 4.11.2019 6:38

"Stávající boj s fake news je tedy do velké míry bojem s politickými oponenty, nikoli bojem za pravdu."R^

V. Mokrý 4.11.2019 6:20

Většina zpravodajství a komentářů ČT, je fejk ňůs.

J. Svoboda 4.11.2019 6:17

Pan Balda kácel stromy na koleje, protože neuvěřil FakeNews ...

Pěkný den.

R. Gramblička 4.11.2019 7:30

... a spořádaní muslimové ve Švédsku pomocí granátů nacvičují silvestrovský ohňostroj, protože jsou skvěle integrováni a dbalí zákonů a vědí, že tím dělají domácím radost

škaredý upršený den

J. Svoboda 4.11.2019 8:50

Pan Balda se nebál muslimů ve Švédsku, ale chránil před nimi ČR.

Pěkný den.

R. Gramblička 4.11.2019 9:25

Pročpak před nimi chránil ČR, pokud se jich nebál?

Sám nevím, čeho chtěl pan Balda, nutno říci, že v ČR ojedinělý případ, svým počinem dosáhnout, nicméně faktem je že muslimská nepřizpůsobivá menšina má v západní Evropě toho na rováši zatraceně hodně, takže důvodů se jich obávat je víc než dost

škaredý den

V. Braun 4.11.2019 10:05

Škaredý den? To přejete ostatním? To není moc v souladu s křesťanskými hodnotami.

R. Langer 4.11.2019 10:43

Svobodův pěkný den pro spoustu lidí a i pro mě představuje pravý opak, tak je to nutné chápat. Takže mu vlastně přeje to samé... ;-)