19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
marrssina 1.7.2009 21:26

ha o 50%zvyseneho najmu to je sila pro cesi!

To bude pecka pro cesi jak jsem jim zvedne o 50% najemneho to uz utahnou dost opasek to uz nebude parecek ale doma upeceny chleba po domacky ze jo?Ale cigani se maji protoze v cizine maji otevrene dvere a co vy cesi budete chcipat hlady to bude stoupat dluzne najemne!

kamila 1.7.2009 21:20

Cesi se nikdy nezmeni hahehi

Uz jsem ti rikala frantisku ze uz mas hotovou veceriAle delej nebo ti ta topinka natrena cesnekem vystydne :-)

Suchoř 28.4.2009 20:49

Romům by měly víc pomáhat církve

Zkušenosti z první republiky, kdy faráři navštěvovali romská obydlí, byly dobré. Romská kriminalita prakticky neexistovala a před jejich příchody se leštili kliky a boty, pokud nějaké byly. Také zkušenosti z dnešní slovenské Žehry mluví jednoznačně o tom, že církve mohou Romům vydatně pomoct.

Šéfová 28.4.2009 10:35

bohužel, máte pravdu!!!

Pár úrývků z rozhovoru s "Romy":

P. učitelka ve ZŠ - Dežo, proč nemáš koupený sešit, jak jsem vám říkala?"

" Já nemám peníze". Jak to, vždyť tvůj táta pracuje!"  "Už ne, bolely ho ruky, a strejdu taky. Tata říkal, že máte dělat vy, bilí, vás práce baví!!!!"

"Paní ......., proč jste neposlala vašeho syna do školy?" " No, neměl žádné čisté ponožky a bos nepude."" Paní .... proč jste neposlala vaší dceru do školy?" " To bych přece musela ráno vstávat, ne. A po vopici to nevstanu!"

To nejsou vtipy, to je realita.

Kot 27.4.2009 6:26

Napsal jsi ti trefně! Já jsem také nebyl rasista do doby, než jsem získal zkušenost

s cikánskou pakáží! ;-D

horduch 26.4.2009 21:30

někdy

jsem na pochybách ,kdo vytvořil tento stát ,jestli Češi ,nebo cigáni

Kot 27.4.2009 6:26

Re: někdy

R^R^R^

Jelínková Naďa 26.4.2009 17:09

máte pravdu

Vtip je ten, že těch našich romů neustále přibývá,takže za 20 let já už tu nebudu,ale děti mých vnuček budou mít ve škole polovinu romských spolužáčků,kterí budou přesně po svých rodičích,to zn.že budou zase na velféru.A neříkejte mi,že je za tu dobu někdo dokáže vzdělat  a předělat na normální občany.Mají totiž zcela jinou mentalitu - něco jako ty mohamedáni, psi pohanský  !!!

Napřed jsou mešity plné hodných muslimů a časem se z nich stanou teroristická hnízda.Takže problémy jsou tu už od středověku  a   budou pořád  !!!

Pozorný čtenář 24.4.2009 20:50

jsem tu zase

Problém je, že je obtížné psát o těchto věcech vyváženě. Jeden extrém je publikovat idealizované články o pracovitých a vzorných a zcela nevinných Romech a opačný extrém je paušalizovat a vyvolávat záporné postoje vůči Romům. Tento článek je psán z pozice tohoto druhého extrému a to už jen tím, že autor neustále opakuje "Romové" a vyvolává tak asociaci "všichni Romové". NP je manipulátorský deník, který přece prosazuje zcela otevřeně jasné politické postoje a s romskou problematikou zachází za určitým účelem - vytvářet obraz nepřítele české společnosti a tím si upevňovat propagandistický vliv na českou společnost., 

Pavel Kaleja 24.4.2009 21:22

Re: jsem tu zase

Osobně musím říct, že článek mi v některých věcech taktéž nevyhovuje, ale nemám zájem ani náladu to rozebírat. Spíše je to tak, že mě tento autor poskytl prostor k napsání pár řádků o má práci s romákama ve škole. Díky.

pozorný čtenář 24.4.2009 22:17

Re: jsem tu zase

To by mně zajímalo, jak vy vidíte postoj médií v česku vůči Romům. Mně přijde, že je to nenápadné vyprovokování české společnosti vůči nim. Když si vezmu, jaké možnosti výběru média mají a jak jich nepokrytě využívají - mám na mysli možnost něco prostě zamlčovat, něco příliš zdůrazňovat, něco zlehčovat - tak pokud se týká romské problematiky, vidím to jako nenápadné rozeštvávání. 

Pavel Kaleja 24.4.2009 23:18

Re: jsem tu zase

Mohu říct jen to, že televizi, noviny nesleduju. Denně je tam smrt někoho, politika která se mi skoro po každém shlédnutí zhnusí atd. atd. Sleduju akorát internet, Lupu a Psa. Občas se kouknu na romove . cz Ale opravdu bych se nerad vyjadřoval. Věnuju se víceméně jen mé práci. Řeknu alespoň tolik, že bulvární plátky buď něco zlehčí nebo dělají velbloudy. A protože je čte každý druhý, třetí člověk v této zemi, nechá se snadno ovlivnit a potom taktéž dle toho smýšlí. To samé platí o televizních stanicích. Jistě to má "hlubší" rozměr, ale to už nechci řešit.

Kenavo 24.4.2009 22:40

Re: jsem tu zase

Ty nejsi pozorný čtenář ale blbý čtenář.

pozorný čtenář 24.4.2009 22:42

Re: jsem tu zase

Můžete vážený podat bližší vysvětlení?

pozorný čtenář 24.4.2009 23:28

Re: jsem tu zase

Docela legrace, diskuse je už prázdná, je totiž pozdě večer, bojovníci proti zneužívání sociálních dávek už opustili svá zaměstnání, na kterých se věnují diskuzím na internetu a já, poloviční Rom, i nyní neustále pracuji.:-)

Ladislav N 25.4.2009 0:18

Re: jsem tu zase

Kecáš blbosti. Že jsi hlupák a proč, jsem ti psal už ráno. A jestli to chceš zopakovat, no prosím. Tak ještě jednou... Rv(Y)

Leoš 24.4.2009 20:18

Geny.

Geny jsou geny. S ím prostě žádné vládní programy nic nenadělají. To  by si měli politici v Praze a v Bruselu konečně uvědomit. Možná v blízké budoucnosti, by mohli pomoci genoví inženýři,kteří by mohli paralyzovat geny zodpovědné za lenost, ulhanost, lehkomyslnost, nezodpovědnost, hloupost a jiné negativní vlastnosti typické pro cikánské etnikum..

mamina 24.4.2009 20:37

Re: Geny.

V blízké budoucnost přestane český národ pojídat chlebíček postavení většiny v rámci celku. Bude se muset začít učit přizpůsobovat svůj život většinové kultuře tak dobře, aby nebyl odsuzován pro "diskriminaci většiny" - abych citovala slepce.

Dolly 24.4.2009 23:22

Re: Geny.

Jestliže se český národ stane menšinou, pak by mě dost zajímalo, kdo bude živit nově vzniklou většinu s uvedenými vlastnostmi.

wild duck 24.4.2009 21:02

Re: Geny.

A co takhle paralyzovat Vaše geny elitářského nadutce?

Pavel Kaleja 24.4.2009 17:36

...a je toho vícero, co mi vadí

Co se týče soc. dávek, vidím tam jasný problém, ale netroufnu si ho řešit, ba i komentovat, to ať řeší jiní, mě to jednak nebaví a mám jiné priority. Mé priority jsou v budoucnosti nynějších cigánských dětí a vůbec v přístupu  majority k nám cigánům a nás romáků k majoritě. Otevíráme zde obrosvký problém, takže prosím zodpovědnost za to co se zde píše. Další problém nás cigánů je agresivita a rasismus vůči gádžům(termín, kterým je označen nerom, čili i černoch, zrkátka kdokoli, kdo není cigán, bohužel dnes je to urážka). Cigánský děti, ale i český jsou velice drzí na učitele, agresívní, neposlechnou. Snaží se situaci velmi hrotit aby to vypadalo, že se útočí na ně. Jakmile osočím jedno dítě, aby šlo zpět do třídy(dle šk. řádu), nebo aby neotravovalo další děcka, hned jsme ti špatní, já jsem proti cigánům a český učitel je hned rasista a ten velice špatný. A tohle pokračuje. Dítě si zavolá do školy rodiče. Cigánský rodiče většinou přijdou, začnou křičet jak na lesy, jaktože se ubližuje jeho dítěti, aniž by si předem vyslechli a nejdříve podezíravě brali synovo výpověď o stituaci, která se stala ve škole. Prostě nás nejdřív seřvou a po další půlhodině vysvětlování se teprva uklidní a s neochotou přijmou názor, že jejich dítě opravdu něco provedlo. Ale pozor, týká se to i českých dětí, ale musim říct, že nějvíce se to týká nás, cigánů, což je hodně smutný. Na to navazuje rasismus. Já když jsem studoval v Čáslavi školu, musel jsem jezdit vlakem. Sedl jsem si do prázdného kupé. Věřte, že jsem potkal toliko lidí, kteří si ke mě nesedli jen díky tomu, že jsem přičmoudlej cigán. Někteří to dali najevo svým výrazem ve tváři, jiní to řekli na plnou hubu. Takže díky předsudkům a díky tomu, co předvádí dnešní cigánská mládež (ne všichna) já narážím na takovéto situace, i když o ně nemám zájem a předcházím jim tim, že se snažim něco se sebou dělat. To je ta ostuda, co mi dělají ostatní mí spoluobčané.

jihočech 24.4.2009 18:58

nevzdávejte to

Asi se musite citit jako hlas volajiciho na pousti, ale stoji to zato! Češi nejsou programovi, genocidni rasiste hitlerovskeho typu, naopak myslim, ze jsme celkem trpelivi a pres vsechny predsudky dame kazdemu sanci. Treba s usklebky nebo hloupymi poznamkami nebo jen s pozvednutym obocim, ale barva pleti ma asi takovy vyznam jako obezita, knir u zen a podobne. Vietnamci jsou rasove, tedy fyzicky odlisni, jejich prichod do Cech se neobesel bez problemu, ale jejich, vlastne ted uz i nase, deti jsou dnes na strednich a vysokych skolach, jsou plnohodnotnou soucasti skolnich particek...

Petr 24.4.2009 19:34

Re: nevzdávejte to

Naneštěstí nemáte pravdu neonacistické bojůvky napadají úplně stejně jako romy i větnamce a černochy.

NevericiTomas 24.4.2009 20:54

Re: nevzdávejte to

Hmmm ale neonacisticke bojuvky maij stejnou vypovidaci hosnotu jako Krejcir, Kajinek, jak zo toho chcete delat zavery o celel spolecnosti?

jihočech 24.4.2009 21:15

mate pravdu

ale kolik tech nacku  je? Par stovek z desetimilionoveho naroda. Jejich partaje voli par tisicovek volicu. Ze jim semtam nekdo pri pochodu problematickou ctvrti zatleska je sice pravda, ale je to spise vyraz zoufalstvi, kdyz se tech lidi nikdo jiny nezastane.

Pavel Kořenský 24.4.2009 19:38

Re: ...a je toho vícero, co mi vadí

Vážený pane Kalejo,

opravdu by stálo za to najít si čas a tyhle postřehy sepsat do článku. A klidně více článků. Jsem přesvědčen, že Neviditelný Pes by je rád uveřejnil.

Witch 26.4.2009 8:12

Re: ...a je toho vícero, co mi vadí

Pane Kalejo, obdivuji každého, kdo se při takovýchto tématech dokáže postavit před debatéry (kteří často rádi pokřikují zpoza rohu) a dokonce svým jménem obhajovat své vidění světa. Máte mou úctu.

Přikláním se k názoru, že byste se měl ozývat častěji a popisovat, co kolem sebe vidíte. Vy, z pozice člověka, který šel za svým cílem a překročil dost překážek na cestě. Pouze s lidmi, jakým jste Vy, se něco změní. Jste možná důežitější, než si myslíte - i pro ty křiklouny, kteří by mohli začít něčemu rozumět, i pro ty Vám podobné, kteří jakoby stáli mezi dvěma světy. Ten svět je ale jen jeden, můj i Váš, a co mne se týče, právě Vy v něm máte svoje místo. Teď velmi viditelné.

Suchoř 28.4.2009 20:44

Re: ...a je toho vícero, co mi vadí

pan Kaleja by se měl spojit s knězi náboženských společenství. Zkušenosti z první republiky, kdy faráři navštěvovali romská obydlí, byly dobré. Romská kriminalita prakticky neexistovala a před jejich příchody se leštili kliky a boty, pokud nějaké byly. Také zkušenosti z dnešní slovenské Žehry mluví jednoznačně o tom, že církve mohou Romům vydatně pomoct.

Budíš. 24.4.2009 17:12

Za vše můžeme poděkovat

soiální politice soc.demokratů.Proč by dělali, když jím stát strká peníze, aby nepracovali.Proč by měli jedno dítě, když je stát podplácí, aby měli dětí pět.Proč by nekradli když do výše 5tis.mohou beztrestně.Dnes kočují, né utíkají.Romáci šli vždy tam, kde se jím lépe žilo, kde mají výhody.Ze Slovenska do Čech, dnes z Čech do Kanady atd. To je přirozené a normální.Nikdo je nediskriminuje.Jednoduše si myslí, že  bude jinde lépe tak se stěhují.Změňme konečně debilní sociální politiku.

langer 24.4.2009 20:29

Re: Za vše můžeme poděkovat

Tak nějak.Srazit dávky na polovinu a bude klid.Mají víc peněz než poctivě pracující.Kapitalismus naruby.