29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Katolíky sužuje krize identity

Žijeme v náboženské svobodě, a proto by společenský význam Velikonoc opět mohl narůstat. To se však neděje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Juránek 17.4.2017 22:32

Křesťané nás nevytrhnou!

Pan Semín je přilšný optimista, když si myslí, že stát se chovák náboženstvím neutrálně. Situaci lépe vystihuje komentář p. Berky shora. Cirkvím skutečně nadržuje kde kdo, protože si myslí, že jeho partaj bude potřebovat hlasy věřících. Je to smutné, protože ty klíny, co tlučou lidem do hlavy imámové v mešitách jsou ty samé, co používají faráři v kostelích. Oba chtějí lidi ovládnout tím, že jim zakaží myslet - a ani se tím netají. Proto si nedělejm iluze, že naboženští pomatenci ze Západu budou zachraňovat Evropu před náboženskými pomatenci z východu. Bránit se musíme sami.

J. Jurax 17.4.2017 23:14

Re: Křesťané nás nevytrhnou!

Asi tak ... ono křesťanský pomatenec je nám jaksi bližší než moslemínský, leč pomatenci jsou to oba. Dodal bych ještě, že zdaleka ne každý křesťan je křesťanský pomatenec; u moslemínů si tím ovšem jist nejsem; naopak jsem nakloněn myšlence, že vyznávání islámu je samo o sobě jistým pomatením.

Mimoto vztažmo k moslemínům nejde o střet náboženský, nýbrž ideologický, v případě moslemínů ovšem maskovaný právě tím náboženstvím. Tohle ovšem ani papež, ani ti kdož nám vládnou z brusele nebo doma neprohlédli - nebo, což je horší, prohlédli-li, nereflektují to.

J. Šula 19.4.2017 13:15

Re: Křesťané nás nevytrhnou!

Ty vaše informace máte načteny nebo jste o tom přesvědčen ? Obojí je nesmysl. Ten kdo nevěří v nic, věří takto v nic. Pak je s tím třeba něco udělat. Pan Semín se snaží věci vyložit, zkuste si to přečíst ještě jednou.

Č. Berka 17.4.2017 13:26

To je mi fňukání

stát je prý neutrální ke křesťanství... já vidím každou chvíli Duku, jak někde něco křtí- tu Večerníčka, tu naši vaši Českou televizi, odpaňuje Blanku, křtí drony... v tv Cesty víry, všelijaká Slova na neděli, jak to vidí ...Tomáš Halík- nezastupitelný vykladač etiky a mravů. Zeman, zvoucí papeže. Stát, který vydržuje všelijaké teologické- tedy pohádkářské fakulty. Vždyť je to tu prolezlé katolíky odshora dolů ( no, semtam nějaký evangelík...) Věřící Sobotka, věřící Kalousek, u Bělobrádka je to jasný, věřící Fiala, věřící Okamura...nakonec i ten Pirát...

O. Zuckerová 17.4.2017 15:23

Re: To je mi fňukání

Však Vy jste taky věřící. Věříte ve věčnou nespravedlnost!

M. Prokop 17.4.2017 16:19

Re: To je mi fňukání

Dokud si křtí, vykládají a nařizují sami sobě, nic proti nim, jejich věc (platí nejen na církve a náboženství).

Problém nastává až když chtějí dirigovat mne.

J. Karlík 17.4.2017 18:31

Re: To je mi fňukání

Snad nechcete tvrdit, že Vás nikdo nediriguje? To by jste byl sám Nejvyšší.

M. Prokop 17.4.2017 20:49

Re: To je mi fňukání

Byste, když už.

Dirigují mne obecně platné zákony, ne něčí pověry.

J. Jurax 17.4.2017 23:14

Re: To je mi fňukání

Souhlas.

J. Anděl 18.4.2017 11:16

Navíc v ideálním případě jen omezují mou možnost dělat něco, co má dopad na ostatní, nedirigují, co musím dělat.

Až na pár a mohlo by jich být méně, smutných výjimek.

V. Vaclavik 17.4.2017 11:11

Ruku v ruce s krestany

jsme dostali spolecnost do, rekneme to extremne mirne, neuspokojiveho stavu, a tak se neni cemu divit, ze krestane sami, na svem pisecku, dosahnou neuspokojiveho stavu ohledne papeze a smerovani sve cirkve vseobecne. Proste jaky lid, takova spolecnost a potazmo vlada, a to same plati i pro krestanstvi.

Kdo si mysli, ze se krestanstvi muze vyhnout zmenam, je pomyleny. Cirkev jen se zpozdenim nakonec vzdy bude nasledovat cestou, kterou se bude ubirat cela spolecnost, svetova spolecnost, k dobrym, nebo spatnym koncum. Ten dnesni papez neni nejaka vyjimka z toho radu sveta.

J. Jurax 17.4.2017 23:18

Re: Ruku v ruce s krestany

No, probereme-li dějiny papežství, pak uzříme, že na Petrově stolci za ta staletí seděl už leckdo, a občas to byli lidé diplomaticky řečeno podivní. Takže dnes jde jen o výkyv, jenž zdaleka není bezprecendentní.

M. Prokop 17.4.2017 11:02

Musulman naruby.

:-P

S. Rehulka 17.4.2017 9:56

Jsem vlažný křestan.....

....držím palce Židům, Muslimy považuji za prokázané nepřátele civilizace a podle chování současného papeže pouze cituji staré, biblické rčení: Podle ovoce, poznáte je !

Ten Franta 1., to je vlk v rouše beránčím a hlavně pokrytec !

J. Anděl 17.4.2017 9:48

dobrý

Snad nic nemůže výrazněji vystihnout posun mého pohledu na veřejné dění než to, že mi článek pana Semína připadá vcelku rozumný.

Samozřejmě mi nepřipadá, že bych se posunul já, to svět se celý šoupnul (jak jinak ;-).

Nejsem katolík a nesdílím stejný pohled na všechno, jako pan Semín, ovšem postoj - jsme křesťané a katolíci, buďme tedy jimi - je mi sympatický.

Zajímalo by mě, jestli papež opravdu považuje netřídění odpadu a používání klimatizace za hřích. Je to autorova nadsázka a sarkasmus, nebo holý fakt?

M. Prokop 17.4.2017 11:04

Re: dobrý

Pokud svá dobra chce pan Semín JEN pro katolíky, budiž.

Ovšem jak z různých záležitostí víme, obvykle to chtějí pro všechny.

J. Anděl 18.4.2017 8:56

Máte pravdu, tím jsem si u něj právě nebyl nikdy jistý. V tomhle článku to ale není moc výrazné (snaha o dobro pro všechny), je o krizi církve a tím její atraktivitě.

Občas tu čtu o muslimech, jak jsou hodní a uctiví, když jich je pár, toto však mizí, když jich je hodně.

Myslím, že to platí u všech (nejen) církví.

J. Jurax 17.4.2017 23:31

Re: dobrý

No, jsem neznaboh, bezvěrec a ateista, takže mi papežovy názory mohou a taky v zásadě jsou lhostejné a specielně co si myslí o třídění odpadu nebo klimatizaci je mi srdečně jedno.

Papež (naštěstí) nemá divize; bohužel ale z piedestalu svého úřadu více či méně ovlivňuje masy těch, kdož věří v boha po katolicku. Takže v dnešní turbulentní době není současný papež dobrou volbou, když to řeknu hodně diplomaticky.

A v době muslimské invaze do Evropy mi přijde škoda, že už pominula doba bojovných papežů, co byli ochotni bránit svou víru i silou.

Na druhé straně, věří vůbec vysocí církevní hodnostáři včetně papeže v boha? V tu pohádku o židovském blouznivci zvaném Jošua, jenž zemřev na kříži vstal z mrtvých? Nemají to jenom jako krytí své mocichtivosti a potřeby ovlivňovat své bližní?

J. Anděl 18.4.2017 10:10

Re: dobrý

Nejsem sice ateista, Boha však neznám (jsem neznaboh?) a nepovažuju zrovna za sémanticky exaktní tvrdit, že "věřím".

Ona "pohádka o Jošuovi" mi je blízká a její historická hmotná realističnost je pro mě nepodstatná. Hodí se k boji za církev nebo proti církvi, ale v mém praktickém životě není nijak nutné řešit, jestli byla Marie panna a jestli Ježíš fyzicky probral k životu své mrtvé tělo a i s ním odešel někam kralovat. V Bibli jsou ovšem (mnohé) pasáže, které mnou rezonují. I to vzkříšení. Nerezonují mnou všelijaké citace z Koránu, pro srovnání. Snad kromě "Bůh je veliký" - to má taky celkem šťávu, trochu jako "This is Sparta!" :-)

Současného papeže vůbec nechápu. A jestli věří v realističnost Bible tak, jako já věřím vám, když mi napíšete, že jste v noci spal a ráno vstával a došel si na záchod (třeba), to nevím. Ale věřící, který se se mnou bude hádat, že přesně tak, jak je to v Bibli, to doopravdy bylo, mě děsí.

Ovšem kdyby papež věřil a říkal, že netřídit odpad je hřích, to bych (jsa tím, kdo odpad náhodou zrovna třídí) považoval za podobně děsivé.

F. Houžňák 19.4.2017 15:47

Najednou by se vám, ateistovi, ti křesťané,

bojující silou za svou víru, nějak hodili. Aby bojovali za vás, a vy byste se jim pošklebovali, žejo. A co že ateisti nějak odmítají bojovat proti muslimákům za svůj ateismus a místo toho jim houfně lezou do zadků? Není vám to divné? Už vám dochází, že za ateismus není ochoten bojovat nikdo, ani ti největší huboateisti, a ateisti jsou ti nejlepší kandidáti na konverzi k islámu, protože žádnou víru nemají a považují ústřední židovskokřesťanské heslo "co sám nechceš, nečiň jinému" za ideově rovnocenné muslimáckému heslu "zabíjejte nevěřící psy všude, kde vám to situace dovolí"? Ten můj známý pokrokový ateista, jestli si vzpomínáte z naší poslední konverzace, ten si taky onehdy stěžoval na to, že mu utekla manželka s jiným. A najednou by se mu křesťanské ctnosti a zásady hodily, když na jejich absenci sám doplatil. Jo, není nad ateistickou zásadovost.

J. Jurax 19.4.2017 17:28

Re: Najednou by se vám, ateistovi, ti křesťané,

Ale houby - Vy jste holt věřící v bohy, pravda jiné, než muslimáci, ale furt věřící, a jako takový od muslimáka rozeznatelný jen podle vnějších symbolů - když tedy povedu argumentaci ve Vašem duchu, jež arciť mám - bez urážky - za blbý.

Mohu použít stejně pitomého argumentu jako Vy - že totiž věřící v jednoho boha se snadno smíří s vírou v boha jiného - nakonec pánbu jako pánbu a specielně u křesťanů a moslemínů je pánbu jeden a Ježíš je u moslemínů uznáván - na http://www.national-geographic.cz/osobnost-tydne/jezis-pro-muslimy-velky-prorok-pro-zidy-podvodnik-buddhistum-je-to-jedno.html jsem se dočetl "Ježíš má mezi proroky islámu výjimečné místo – byl jedním z mála, kdo byl schopen dělat zázraky; například Mohammed toho schopen nebyl".

A zde - cituji Vás - "... a považují ústřední židovskokřesťanské heslo co sám nechceš, nečiň jinému" za ideově rovnocenné muslimáckému heslu zabíjejte nevěřící psy všude, kde vám to situace dovolí?" - konec citátu - naprosto hloupě a pitomě žvaníte. Ono zabíjení nevěřících psů není jen výsadou muslimů, nýbrž i křesťanů - pravdu, u křesťanů přesněji řečeno bylo; křesťané jsouce již zcivilizováni už nebéřou písmo svaté tak doslovně. Vy jako znalec ono zabíjení jistě vyfutrujete vhodným citátem z bible svaté - viz třeba http://www.i-ateismus.cz/2011/01/bible-kniha-plna-genocid-a-krutosti/. Ateisté naopak věřících nevraždí - tedy pokud nejsou vyznavači náboženství bolševického, marxleninského - to už ale nejsou ateisté, mají taky víru, svatou trojici, strážce čistoty víry, inkvizici i poblázněné masy; ovšem nečekám, že zde se mnou stěží budete souhlasit.

Ateisté totiž, jsouce bezvěrci, nemají na to konto jednotící víry v patřičného boha, jež by jim velela semknout se pod praporci této víry, pobít kacíře či bezvěrce a ujmout se majetků takto osiřelých ku větší slávě toho kterého pánbíčka. Je ovšem fakt, že k ujmutí se majetků lze nalézt dostatek dobrých důvodů a podpory i zcela nenáboženských.

F. Houžňák 20.4.2017 12:21

To máte zajisté pravdu, křesťan, muslim,

vsjo ravnó, křesťani mají ve jménu křesťanského boha za sebou v poslední době mnoho vražedných útoků, v Berlíně, Stockholmu, Madridu, Bagdádu, Aleppu, Londýně, furt a všude vražděj, ani už to člověk nestačí sledovat. Vidím, že jste v akutní argumentační nouzi, když musíte takhle nenávistně lhát. I vaše citace ateistické propagandy o tom svědčí, kde popis událostí ze života Židů, obklopených nepřáteli, dáváte na roveň s dnešními výzvami koránu ke vraždění, které mohamedáni s radostí plní. Vy pokrokoví ateisti jste všichni stejní, lhaní, nenávist, pokrytectví, překrucování, to jsou vaše značky. Samozřejmě podle vás byli bolševici typičtí křesťané, že ano. Žádná lež vám není dost hloupá. Ještě jste zapomněl uvést Protokoly sionských mudrců ve výčtu židovských nepravostí. Onehdy jsem v nějaké muslimsko-muslimské diskusi četl, jak mohamedáni označují vás ateisty: a stinking turd. Tak se vám odplácejí za to, že jim lezete do zadků a nenávidíte křesťany a Židy.

J. Jurax 20.4.2017 16:17

Re: To máte zajisté pravdu, křesťan, muslim,

No jo, nesouhlas prakticky ve všem. Napsal jsem doslovně - "Ono zabíjení nevěřících psů není jen výsadou muslimů, nýbrž i křesťanů - pravda, u křesťanů přesněji řečeno bylo; křesťané jsouce již zcivilizováni už nebéřou písmo svaté tak doslovně.", takže Vaše první věta svědčí o argumentační nouzi i překrucování a/nebo o tom, že jste nečetl pozorně.

Citace ateistické propagandy - jednak stěží budu citovat propagandu náboženskou, že, jednak ty citáty nemůžete popřít. Korán má podobné - dal viz předchozí odstavec.

No a směle mohu parafrázovat Váš samozřejmě nepravdivý až hovadný výrok a napsat "Vy pánbíčkáři jste všichni stejní, lhaní, nenávist, pokrytectví, překrucování, to jsou vaše značky.". Jistě Vám přijde taky hovadný a nepravdivý; ba dokonce Vám uznám, že vztažmo k celé množině pánbíčkářů až na výjimky nepravdivý je.

Vaše sentence "Samozřejmě podle vás byli bolševici typičtí křesťané, že ano." - svědčí o tom, že nečtete pozorně a/nebo nerozumíte psanému textu. Nenapsal jsem, že bolševici byli typičtí křesťané (jak jste ne takovou hloupost vůbec mohl připadnout?), nýbrž že měli taky svou víru marxleninskou a ostatní víry pochopitelně potlačovali. To věřící v bohy ve jménu těch svých pravých a jediných bohů a víry pravé začasté činí, není-liž pravda? Víra marxleninská není výjimkou - konkurenci v boji o dušičky trpět nelze!

No a zmínka o protokolech siónských mudrců naznačuje, že popíchnut ztrácíte soudnost - ve stejném tónu odpovídajícím pošetilostí tomu Vašemu bych Vám mohl doporučit Malleus maleficarum a jeho aplikaci na prožluklé ateisty, jež si s temnými nadpřirozenými silami jistě nezadají ... :-) ... a že ateisté nenávidí křesťany a židy je jen Vaše ujetá představa. Pokud budu mluvit za sebe, připadá mi víra v bohy směšná a nehodná myslícího mozku, nicméně víra i nevíra je každého věc, pokud to své nevnucuje nátlakem či násilím jiným. Jen ty Vaše hloupě provokující žvásty z 19.4.2017 15:47 mne poňoukly k tomu, abych Vám ve stejném tónu odpověděl.

F. Houžňák 20.4.2017 17:47

No, nějak vás už ten váš původní výrok,

"A v době muslimské invaze do Evropy mi přijde škoda, že už pominula doba

bojovných papežů, co byli ochotni bránit svou víru i silou." přešel, a vykouklo vaše všeobecné odsuzování křesťanů. Samozřejmě prohlášení ateistických komunistů za "věřící" k tomu patří. Hlavně že vy jste ten pravověrný ateista, co nevěří na nic, jenom na sebe. No, já vám ty muslimáky přeju, a nezapomeňte, for them you are a stinking turd.

J. Chaloupka 17.4.2017 9:11

Prostě musíte se smířit, že v dnešní době

jen málokdo věří tomu, co předkládá církev a to ještě ústy a slovy značně nesrozumitelnými. Měli jsme možná štěstí, že císař zvítězil na papežem, a tak dnes je jedno, v co věříte, jestli v nějakého boha nebo prostě jen v sebe. To je svoboda a je dobře, že jí lidé využívají.

Co se křesťanských kořenů týče, ano, rovnost před bohem asi předcházela rovnosti před zákonem. Ale to je tak všechno. I ve středověku naše církev trvala na bibli (jako dnes muslimové na koránu) a být na ní, asi bychom nesměli číst jinou knihu.

J. Hruška 17.4.2017 15:35

Re: Prostě musíte se smířit, že v dnešní době

Co to tady plácáte za své smyšlenky, Chaloupko?? Ve středověku přežívaly pohanské zvyklosti negramotného lidu a barbarská světská moc různých králů a císařů na nimi. Nevkládejte své od marxistů převzaté smyšlenky na bedra církve. Podle Vaší smyšlenky "vítěz"--- císař se nechal korunovat papežem, zatracené vítězství. Pokud jde "svobodu", kde se vzala, to se vzala, že? Tu nepřinesl lidem ani Cézar ani Mohamed ani Karel IV. ani Marx ani Obama, ale Ježíš před Pilátem a na Kříži, Bůh, který tak miloval svět, že dal svého jediného Syna (pohanům) aby spasil ho. Spasil od strachu ze smrti a osvobodil z otroctví práce a hříchu. (Sedmý den světiti budeš a odpočineš od každé své práce).Syn člověka je pánem nad sobotou, to a mnoho ostatního přineslo barbarům, negramotným pohanům křesťanství, vzdělání, sebevědomí a skutečné osvobození. Nazdar. Josef.

J. Hruška 17.4.2017 15:38

Re: Prostě musíte se smířit, že v dnešní době

Co to tady plácáte za své smyšlenky, Chaloupko?? Ve středověku přežívaly pohanské zvyklosti negramotného lidu a barbarská světská moc různých králů a císařů na nimi. Nevkládejte své od marxistů převzaté smyšlenky na bedra církve. Podle Vaší smyšlenky "vítěz"--- císař se nechal korunovat papežem, zatracené vítězství. Pokud jde o "svobodu", kde se vzala, tu se vzala, že? Tu nepřinesl lidem ani Cézar ani Mohamed ani Karel IV. ani Marx ani Obama, ale Ježíš před Pilátem a na Kříži, Bůh, který tak miloval svět, že dal svého jediného Syna (pohanům) aby spasil ho. Spasil od strachu ze smrti a osvobodil z otroctví práce a hříchu. (Sedmý den světiti budeš a odpočineš od každé své práce).Syn člověka je pánem nad sobotou, to a mnoho ostatního přineslo barbarům, negramotným pohanům křesťanství, vzdělání, sebevědomí a skutečné osvobození. Nazdar. Josef.

J. Sova 17.4.2017 15:54

Re: Prostě musíte se smířit, že v dnešní době

Tak proto je sváteční den neděle.

J. Jurax 17.4.2017 23:55

Re: Prostě musíte se smířit, že v dnešní době

No, svobodu, resp. její zárodek přinesla lidem až renesance spolu s oslabením dosud všemocné katolické církve. Ono rovnost před bohem církví hlásaná byla v praxi celkem na nic - najmě těm podřízeným nižším stavům.

Barbarská světská moc různých králů a císařů trvala celý středověk a déle, jsouc mohutně podšprajcována křesťanskou vírou - ty vládni, ty se modli a ty pracuj. Žili králové i císaři v symbióze s církví, navzájem se potřebovali, a občasné škorpení mezi těmi králi a císaři na jedné straně a církevními hierarchy včetně papeže na straně druhé bylo jen zápasem o moc a statky pohříchu světské a pozemské.

Církev katolická taky kvůli té symbióze taky tak dlouho vydržela, protože byla s držiteli světské moci zadobře a v zásadních věcech je podporovala; všeliké reformátory, jejichž učení bylo schopno nahlodat moc světskou i církevní tvrdě trestala.

Nicméně když ta symbióza zaskřípala a když šli preláti i papež Jindřichovi VIII. na nervy, založil si církev svou, podřídil ji sobě a roku 1533 bylo vymalováno. Bůh ani necekl a král se po oddělení církve od Říma odškodnil rozsáhlými majetky církve.

S. Ševeček 17.4.2017 8:47

I kdyby Bůh neexistoval, tak ten plán

vyvedení Lidu z "egyptského" zajetí stál za to ... jen ho občas zopakovat.

Díky, Bože.