20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Karel Gott se zasloužil o socialismus

Pamětní deska tohoto znění by měla být (třeba násilím) umístěna na mistrově vile na Bertramce, jak v to alespoň tajně doufají vyznavači jediných správných názorů pánové Hutka, Rejžek, Šídlo a další, jež se rovněž v pytli neutají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 23.7.2019 9:03

Karel Gott a pomazánkové máslo

Karel Gott patřil k tehdejší době stejně jako pomazánkové máslo a po sametové revoluci ke svému úžasu oba tyto produkty zjistily (Gottova slova), že jsou v kurzu pořád, což zase dobře vysvětluje, proč tu máme dodnes v politice "pomazánková másla". So geht das.

F. Houžňák 23.7.2019 9:00

No, to je možné, já se v těchhle kruzích

nepohybuju a nevyznám. "Veřejná" rádia a televize jsou jedna velká banda, takže by mě to nijak nepřekvapilo.

J. Kombercová 23.7.2019 8:57

Suchý a Kubišová

mluví o Gottovi hezky. To je pro mě směrodatné. Plivat po jiných je lehké a nic to nestojí.

Nebyla, nejsem jeho fanynka, na druhou stranu oceňuji jeho hlas, píli, profesionalitu, vtip. Hodně zdraví, pane Gotte.

M. Mikulec 23.7.2019 8:55

Re:

Excelentní!Japonštinu jsem kdysi studovala, krátce. Ano, angl.A bohužel sledujeme brexit a ten paskvil kolem v přímém přenosu. Už bych nejradši řekla, ze se vším jen bavím a maloco mě překvapí, ale ty změny k horšímu jsou bohužel rychle a nevratné.

M. Hubáček 23.7.2019 8:55

Re:

A to je dobře, nebo špatně? A nešlo třeba o "rehabilitační" marketing? Prachy by na to Láďa Štancl vulgo Michal David určitě měl/má.

Hokejista je jako každý profi sportovec mimo své umění i reklamní panel. Když může nést na chrbátě Škodovku či jiné adidasy, co by si nemohl sborově zanotovat "Pijeme kolu" nebo "Poupata"?

D. Stirský 23.7.2019 8:51

I autor žije tak trochu v bludu velmi častém,

že známí lidé (umělci, sportovci, popř. vědci, politici)musí být morálními skvosty. Dr. T. Volek zkritizoval Amadea, neb Forman vykreslil ve filmu Wolfiho jako prostořekého spratka (co na tom, že prostořeký, ne moc spolehlivý a rozhazovačný opravdu byl, a to i na tehdejší rokokově uvolněnou dobu). Jistá autorka životopisu Leonarda da V. (z Polska) věnovala celou kapitolu tomu, aby vyvrátila, že Leonardo byl gay (ona si samozřejmě myslela, že je to něco dehonestujícího a u Mistra tudíž nepřípustné). Petr Brandl chlastal, byl ve vězení pro dlužníky, rval se, nedával manželce peníze na děti. Nohavica byl na seznamu spolupracovníků STB, Wagner byl zuřivý antisemita... Němcovou bychom asi nepověřili vedením domácnosti a rodinného rozpočtu a mít za sousedku třeba Edith Piaf, no potěš Bůh. Gott chtěl zpívat a tak se zaprodával. Což nic nemění na tom, že - pokud považujeme populární hudbu středního proudu za umění - je velký umělec.

M. Mikulec 23.7.2019 8:50

Re:

Aha, tak se dělá kultůra. Dneska obecně kvantita vytesnila kvalitu.

V. Kotas 23.7.2019 8:50

Re: ???

Tady se ptejme, kdo si ty dva na tom balkóně přál. Že prý osobně V. Havel.

M. Hubáček 23.7.2019 8:49

Re:

Od té doby, co mám VPN, dostanu se přes české servery i na programy ČTV. V posledním měsíci mě zaujaly dva normalizační detektivní seriály - v obou byla v kanceláři náčelníka na polici bysta Gottwalda a Lenina a se zdi do kamery laskavým okem na herce shlížel Felix Edmundovič.

Jak to, že Hitler je špatně a Dzerdžinskij v pořádku? To se smí?

Češtinu si snažím pěstovat, i když po těch letech mimo hroudu už na ní určitě raší tu a tam nějaká ta plíseň. Bohužel, doma česky jen nadávám a kleju, děti jsem k češtině nedovedl, takže mluvíme jen japonsky. Vy doma anglicky?

V. Kotas 23.7.2019 8:47

Re: Otázkou je o co se zasloužil autor,

1* a čim dál od války, tím jich je víc.

E. Derat 23.7.2019 8:40

Re:

Když hráli čeští hokejisté v Naganu, a vyhráli olympijské zlato, tak si v šatně pouštěli pro dobrou náladu písničky Michala Davida. A v rozhovorech říkali, že se jim to hrozně líbí. No, jistě o jejich vkusu si můžeme myslet své, ale vybrali si to dobrovolně, a byli většinou mladí. To, že milovaní zlatí hoši z Nagana poslouchali Davida mu velmi pomohlo k "rehabilitaci" z prorežimního zpěváka u spousty lidí.

M. Mikulec 23.7.2019 8:37

Re:

Ano, Havlovo Cosmesi tosmesi. V TV koukám jen na Netflix, my doma nemluvíme česky.

P. Hlosta 23.7.2019 8:31

Re: ???

Když Kubišová neměla práci a byla režimem dehonestovaná, Gott byl jediný, kdo ji k sobě vzal na bydlení a zdarma podporoval. Jiní raději přešli na druhou stranu cesty, aby se náhodou nemuseli Kubišové podívat do očí, kde by viděla jejich strach z reakce režimu komunistů.

M. Hubáček 23.7.2019 8:30

Re:

Poslech (ale i televizní pokuk) ve mně budí dojem, že se jedná o součást sametového předání moci.

Prostě "Na kulturní frontu nám ale nesahejte".

P. Hlosta 23.7.2019 8:27

Ale no ták :-(

Ono se i přese všechno špatné v tomhle státě vždy přeci jen cosi povede. Není nic špatně, když někdo maká na sebe a pro sebe a zároveň vidí, že u druhých to má úspěch. Že toho zneužívá režim, politika?! To je irelevantní.

Něco jiné je, když poddaní podlézají svým pánům, aby měli zachovánu určitou výhodičku, kterou si dříve sobě zabezpečili loajálním přístupem k moci. Pokud má kdo co takového o Gottovi... Hodně bych se divil, kdyby cosi takového bylo.

E. Derat 23.7.2019 8:16

Re: Karel Gott se zasloužil o socialismus

Já zase cítím silnou nevolnost, když slyším z radia barda Jarka Nohavicu, estébáckého udavače kamarádů. A přesto vyprodává stadiony, vydává desky a lidé mu nadšeně fandí, mnohdy stejní lidé, kteří to vyčítají Babišovi.

M. Mikulec 23.7.2019 8:10

Re: Otázkou je o co se zasloužil autor,

Tady nejde o autora.

Co tam mate dal?

M. Mikulec 23.7.2019 8:09

Re:

Přesně. Oblíbenci minulého režimu se neztratí. Pripomnelo mi to stávky pražských taxikarů proti Uberu: vypečené taxikáře by volný trh vytesnil, tak je na ten “volný trh” raději ani nepustíme. Hrozné metody. Chtějí dominovat ti, co dominovali predtim.

D. Polanský 23.7.2019 8:05

Otázkou je o co se zasloužil autor,

Hrdinů po vybojované válce je vždy jako hnoje.

J. Karlík 23.7.2019 7:44

???

Viděno stejnou optikou se tedy Lendl, Navrátilová, Matuška a desítky dalších zasloužili o propagaci kapitalismu. Když tady někdo chtěl dělat, co ho baví a co mu jde, musel nejprve vlézt do řitě nejbližšímu tajemníkovi, který by se normálně neuživil ani jako hajzldedek. Gott chtěl taky pláchnout, ale Gustik mu to rozmluvil. Ty pomůžeš nám a my tobě. A mistr si to spočítal a rozhodl se pro projev proti Charte77. Pro podporu nejlepšího řádu na světě. Kubišová to viděla jinak. Mistr prostě nadřadil své popěvky nad slušné chování. A korunu tomu svému pružnému postoji nasadil zpěvem hymny s K. Krylem. Skutečný národní umělec.

M. Hubáček 23.7.2019 7:41

Re:

Naprostý souhlas. Do Česka se vracívám tak jednou za půldruha roku. Pustím rádio a pokaždé mi přijde, že v něm doba zmrzla někdy v roce 1985. Nejúžasnější je Lenka Filipová, ta se vysíl/racího času drží zuby nehty pouhýma dvěma písníčkama...

J. Kindl 23.7.2019 7:38

Karel Gott se zasloužil o socialismus

Jo a my oslavujeme Karla Gotta, který reprezentoval hudbu bez paměti. On potřeboval komunismus, protože jinak by nebyl nic a komunismus potřeboval jeho. Také mu za službu komunistům dal prezident zapomnění titul národní umělec, protože prezident zapomnění i idiot hudby patřili k sobě. On si jezdil na diplomatický pas na západ a jiní a daleko schopnější hudebníci nemohli dělat to, co měli rádi, protože jim to komunismus zakázal a svoji beznaděj utápěli v alkoholu. V jiné zemi, by takovou osobu, která vystoupila veřejně, proti vlastní lidem by po změně režimu hnali, ale u nás ne. Za 30 let nevydal ani jedno album a náš lid by jej nejraději kanonizoval. Ještě to podporují veřejnoprávní media. Je mně z toho šoufl.

M. Mikulec 23.7.2019 7:22

Re:

To je blábol. Protože je vysílají, jak píšu výš, posluchač ma dojem, ze žije v predlistopadu. Nemá z čeho vybírat.

J. Kouk 23.7.2019 7:15

Jo, nevysilat je a kdyz to nepomuze a lidi budou chodit radsi na jejich konzerty, nez nejake dvojce ze soutěže talentu, tak je i zakazat uplne... Joo a ty penize co za to maji, takovy Janda, ja jim to nezavidim :) nejak sis poplet dobu

P. Dvořák 23.7.2019 7:07

Paradoxem je, že jeho de facto první slavná TV píseň,

dnes bychom řekli, že se jedná o videoclip, nepletu-li se, byla Šťastný Woody a pojednávala o pasáku krav, tedy byl to cowboy jakožto typický a symbolický představitel amerického způsobu života.

M. Mikulec 23.7.2019 6:58

Re: No jo, ale za to Karel Gott, v podstatě poctivý

Agentura GoJa, Gott- Janeček, oba mají dlouhé prsty. To jsou přesně ti, kteří neuznávají volný trh, protože by na něm nedominovali sami! Takže i když je z čeho vybírat, tihle zombies to nedopustí.

F. Houžňák 23.7.2019 6:50

No jo, ale za to Karel Gott, v podstatě poctivý

řemeslník v hudební brázdě, jaksi nemůže, že kulturní fronta omílá Helenku a socialistické seriály.

M. Mikulec 23.7.2019 6:17

Porovnavani

Pred rokem 1990 si stranovláda vybírala i ty správné lidi s talentem, kteří mohli byt vpuštěni na veřejnost a dokonce i na obrazovky. Srovnání s řemeslnikem a jeho rodinou naprosto kulhá.

Za druhé mám dnešním mafioznim kulturním pracovníkům masmedii za zlé, ze neustále omílají normalizační hity v podání Helenky, Hanicky, Michala D. a Mistra. Dnes, kdy je z čeho vybírat, a 30 let od konce totality, je to hnus.