Sobota 8. února 2025, svátek má Milada
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

V. Vlk

7. 1. 2011 18:42
Hannoverská nostalgie

a neznalost dějinných reálií trčí z článku autora jak sláma z bot. Rozklad RU byl zapřičiněn hlavně politickými změnami společnosti konce 19 století  a agresivním nacionalismem Německa a Maďarska. RU neměla žádnou šanci na přežití. Jiná možnost než vytovřit ČSR bylo, že by pod tlakem německého nacionalismu připadly Bohmen und Mohren po rozpadu RU k Německu a kosti našich dědů a otců by ležely u Stalingradu a v Tobruku -ale na druhé straně. Nostalgická vyprávěnka bez reálných podkladů. On prý nacismus zacházel škaredě jen s osobní svobodou.No to už hraničí s výpadky některých činností mozku. Tak ono vraždění Židů, Poláků, Cikánů a dalších podlidí bylo o "oosbní svobodě " a nebo o likvidaci celých ras a národů? A co vraždění duševně nemocných? Nedávno  našli 220 mrtvol u rakouského blázince.

Jo a neberte si prosím Háchu do úst. To si ten nešťastný člivěk nezaslouží. Aby si na něm někdo léčil komplexy.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

7. 1. 2011 16:45
Politiky a hospodářství a rozdělování bohatství

Ke druhé straně mince politiky jsou poučné texty od expresidenta pana Beneše: Demokracie dnes a zítra.

Studoval, zkoumal jsem třetí vydání z r.1945. Kdo jeho texty nezkoumal (analyzuje skutečnosti), má o DEMOKRACI mlhavou představu, zváště v souvislosti s příčinami a následky válek. Třeba po první válce byl se vznikem státu ČSR znárodněn obrovský majetek církevní. S příchodem fašistů, byl převzat majetek židů i některých čechů. a po skončení 2.války byl tento majetek spolu s německým opět znárodněn. A po r.1948 došlo k totálnímu znárodnění a bylo ukončeno v r.1953, kdy byly znárodněny i finnační úspory veškerého obyvatelsta. Nedlouho po vojenské okupaci ruskou armádou v r.1968 (zabránilo se ekonomické transformaci a nasadily atomové rakety) pak bylo hospodářství podřízeno moskevské RVHP a přispívali jsme na mezinárodní komunistický boj proti kapitalismu na celém světě. Po roce 1989 (po předchozí dohodě USA a SSSR v r.1986 o sjednocení Německa a ukončení zbrojení a stažení atomových raket ze západní Evropy) jsme viděli na vlastí oči, co vše lze vybudovat za 20 roků.

Nicméně o tom, jak je vytvářené bohatství rozdělováno moc nevíme. Vímě, že většina velkých firem průmyslových má vlastníky v zahraničí, stejně tak média jsou zahraniční. Malé státy, jsou bohužel jen dílnami těch států větších. velké plus však vidím v EU a to, že nebyly zde války (kromě té na Balkáně). nicméně, zaděláváme si na válku další vojenskou účastí v Afganistánu (to již nejsou zdravotníci, ale vojáci bojující). Nevím v kolika milionech myslí tam je Čech oblíben a v kolika milionech bytostně nenáviděn.

0 0
možnosti
AR

A. Ruščák

7. 1. 2011 14:51
Děkuji, pane Frýborte

píšete to doslova i za mě. Vynikající článek, který nevyžaduje žádný další komentář.

0 0
možnosti
EK

E. Kůrka

7. 1. 2011 15:23
Re: Děkuji, pane Frýborte

připojuji se.

0 0
možnosti
MA

M. Andreas

7. 1. 2011 13:30
RU monarchii si idealizujeme

neb vezmeme-li v úvahu Annenské patenty (Nařízení rakouské (předlitavské) vlády hraběte Stürgkha z 26.7.1913. Patenty byly vydány v období politické krize v Čechách. Rozpouštěly český zemský sněm a de facto suspendovaly konstituční systém. Vznikl poloabsolutický režim reprezentovaný zemskou správní komisí, která byla podřízena místodržiteli.) a jiné vymoženosti. Byla to idyla jen ve srovnání s nacisty či bolševikem. První republika nebyla pochopitelně ráj na zemi, ale bylo to 20 let relativně plnohodnotné demokracie. Určujícími národy v RU byli Němci a Maďaři a Ti si jak známo v meziválečném období moc demokracie neužili. Pokud bychom zůstali v RU, vezli bychom se na jedné lodi (polo až celototalitní) s nima.

0 0
možnosti
LS

L. Severa

7. 1. 2011 15:04
Re: RU monarchii si idealizujeme

Ano,přesně. Ono by se našlo u nás i dnes hodně lidí, kteří zavzpomínají s nostalgií na komunistickou éru. Dívat se zpět - jako úvaha ano, ale hodnotit, co by kdyby? Protože z části pamatuji první republiku, zůstalo ve mně něco málo z té euforie nad získáním samostatnosti a  naprosto  jsem chápal Slováky, když se od nás oddělili. Je mi jasné, že to dnešní generace vidí jinak, jako my jsme nemohli pochopit některá chování našich předků z historie .

0 0
možnosti
BR

B. Rybák

7. 1. 2011 13:13
Pane Kuželi, Váš nadhled

projevený ve Vašich dosavadních textech mne přiměl k tomu, že jsem si (s přemáháním) článek pana Frýborta přečetl ještě jednou. Opravdu jsem tam ale nenašel nic vyváženého, jenom předem daný, např. glorifikací germanizujícího se starého mocnářství, křečovitě a jednostranně odůvodňovaný pokus nás naladit na germanizující se EU.

Národ, je téměř tak přirozený jako rodina a stejně přirozené je jeho právo, rozhodovat o sobě sám. To jenom veleříše jsou umělé, rodí se a nevyhnutelně hynou z krvácejících národů. Jak by svou svobodu mohl realizovat jednotlivec ve světě, ve kterém není svobody dokonce ani pro národ.

0 0
možnosti
KK

K. Kužel

7. 1. 2011 13:52
Re: Pane Kuželi, Váš nadhled

Pane Rybáku,

děkuji Vám za ocenění mého stylu/pohledu. Souhlasím s Vaším důrazem na národ. V tom (a mnoha jiných věcech) dávám zapravdu Rogeru Scruttonovi, kterého velice uznávám. Ale v naší první republice vidím problém právě z národnostního hlediska: poměr Čechů a Němců byl takový, že samotné Česko by bylo těžko prohlašovat za národní stát. Proto tatíček Masaryk vzal do party také Slováky, u nichž procento menšiny nebylo tak katastrofální, jako u nás.

0 0
možnosti
BR

B. Rybák

7. 1. 2011 12:21
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej?

Tvrdit, že 1. republika, která byla nejsvobodnějším státem v tehdejší (přinejmenším) střední Evropě, zahynula především na své chyby a ne na pangermánské světovládné šílenství a neospravedlnitelně zbabělou zradu západních demokracií, je neomalenost skoro neuvěřitelná. Uvádět jako příklad Švédy ve Finsku, jimž existence jejich suverénního národního státu v sousedství garantuje přinejmenším jazykovou, a kulturní autonomii a nepřipomenout právě teď se naplňující zánik suverénní stát nemajících Slovanů v Německu, je důkazem argumentační nouze a vědomého podvádění. To, že pan Frýbort dosud nepochopil za co jsme bojovali, je opravdu smutné, obzvlášť proto, že to očividně nechápe především u našeho národa. Z německého prostředí vycházející, i prostřednictvím nezákonně německými vlasníky získaného "našeho" tisku masivně přímo i nepřímo šířená nestárnoucí idea, "že si sami nedokážeme vládnout", mne jako projev oživující snahy o německou EU velmi znepokojuje (např. paní Thatcherovou taky).

0 0
možnosti
RJ

R. John

7. 1. 2011 12:46
Můžete prosím vyjmenovat ,co nesvobodného bylo v okolních státech ?

To jsou jen propagandistické řeči, nezakládající se na pravdě. Můžete vyjmenovat, co bylo třeba v Polské ústavě proti Československé tak pobuřujícího ? Znáte článek11 ČSR ústavy ? Nebo co říkáte tomu, že podle Ústavy ČSR,mohl být volen prezident jen dvakrát, ale pro TGM to neplatilo. To jsou znaky absolutismu, ne demokracie Amerického střihu, kterou se tak rád Masaryk zaštiťoval. Ale Vy budete pořád opakovat tu lež, jaký že jsme to tady v té střední evropě nebyli demokraté proti jiným z nástupnických států RU

0 0
možnosti
RJ

R. John

7. 1. 2011 12:06
Z dnešní persektivy je to jasné,

Rozbití RU byla chyba, velká. Dovedu pochopit , že ona touha některých po samostatnosti byla vedena upřímnou snahou . U některých samozřejmě  ne, ale tak to chodí, viz dnešek. Ale co nedovedu pochopit, tak to je odmítnutí "Podunajské celní unie", ve dvacátých letech, to byla chyba  přímo trestuhodná, nástupnické státy zůstaly roztříštěné a osamoceny, zmítající se někdy méně někdy více,  v šovinistických křečích. Ale je to na dluhé povídání, doba byla složitá, chaos politický i hospodářský. Do toho první útok bolševiků, jak na Polsko, tak uvnitř států. O to více je nepochopitelné, že převážily resemntimenty nad  politickou prozíravostí a odpovědností . No, v tomto punktu se moc nezměnilo, jak vidno, musím se ušklíbnout.

0 0
možnosti
DS

D. Štys

7. 1. 2011 9:23
Palacého dopis do Frankfurtu

ukazuje, že Češi si byli následků rozbití Rakouska of počátku vědomi  a také to nebyli oni, ale velkoněmecká myšlenka, kdo jeho rozbití způsobil. viz http://www.just.wz.cz/view.php?cisloclanku=2005010...

Někdy je holt i celý národ vlečen osudem.

0 0
možnosti
PS

P. Sulc

7. 1. 2011 8:51
Pane Fryborte, opet, jak jinak, vyborny clanek

ale mam obavu ze vas Cechackove, pistici vlasteneckove ustipou.Mozna nektera dalsi generace bude rozumejsi a brat veci z nadhledu, ale taky mozna se navzajem sezerou kvuli penezum, budoucnost nevypada dobre, poslouchate-li dnesni mladiky.

Bohuzel, na navrat do RU monarchie nelze pomyslet, kontinuita je prervana, bylo by to proste neco uplne jineho a asi horsiho.

0 0
možnosti
JH

J. Heincl

7. 1. 2011 15:15
Re: Pane Fryborte, opet, jak jinak, vyborny clanek

Pane Sulci, z Vašich příspěvků mám dojem, že Čechy nebo alespoň jejich nezanedbatelnou část hluboce nenávidíte. Viz Vaši terminologii "Cechackove, pistici vlasteneckove". Já osobně se považuji za českého vlastence a nevidím na tom nic špatného. Mám svou rodnou řeč raději než cizí jazyky a přitom čeština není jediným jazykem, kterým se slušně dorozumím. Přestože s názory pana Frýborta obvykle vřele souhlasím, tak tentokrát si myslím, že střelil hodně vedle. Když už bychom nebrali v úvahu nic jiného, tak povinnost používat němčinu jako úřední jazyk v království českém musela jít mnoha Čechům na nervy. Pan Frýbort si zřejmě idealizoval rakousko-uherskou monarchii kvůli téměř stoletému časovému odstupu od jejího zániku a v reakci na současný politický marasmus. Je v přirozenosti lidské, že to co bylo dávno před námi se nám zdá v porovnání se současností ideální a krásné. Z historie máme názorný příklad z antiky, kdy podle některých antických autorů byl na začátku lidstva zlatý věk, který se postupně měnil k horšímu přes stříbrný, bronzový a železný. Já osobně se domnívám, že přes všechny chyby 1. republiky nebylo ve srovnání s ní Rakousko - Uhersko zlatým věkem.

0 0
možnosti
KK

K. Kužel

7. 1. 2011 3:43
Pane Frýborte, Váš nadhled

se mi velmi zamlouvá. Obdivuji, jak dokážete spojit kosmopolitismus a solidní češství.

http://www.karelkuzel.cz

0 0
možnosti
RJ

R. John

7. 1. 2011 12:55
Marně přemítám, co je solidní češství a co nesolidní češství.

Je  solidní čeství, třeba strana Realistická, co nás zavedla do sireálných podmínek ? Nebo že by snad představitel nesolidního češství byl Emanuel Rádl ? Jak říkám, musíte pane Kuželi dosti přesně specifikovat, né sem hodit termín a utíkat dále. To aby se v tom stará Blažková vyznala.:-))

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz