25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MP 6.4.2007 7:30

Souhlasím s článkem

 aj e mi líto našich dvou cikánských rodin, které bydlí v přízemí domu(jsme společenství vlastníků 19 bytů), všichni pracuji, děti posílají i mimo školu na angličtinu. Prostě normálka soužití a rádi by se chtěli oddělit od té jiné "rómské komunity".

Alča 6.4.2007 7:30

Naprostý souhlas, není co dodat!

Alča 6.4.2007 7:29

Souhlas s Kabbou

a nabízím trochu jiný pohled: zažila jsem spoustu cikánských dětí, které chodily do školky s modřinami - rodiče je bili za to, že doma chtěli mluvit a zpívat česky, že si chtěli čistit zuby, umývat se  a mít čisté a slušné oblečení. Samozřejmě se vše hlásilo, výsledek - oni jsou specifické etnikum, musíme je chápat, vysvětlete dětem, že s příchodem domů musí zapomenout na všechny návykyky, ke kterým je tady tady vedete, protože jejich rodiče si to přejí. Přitom ti malí cikánci jsou v předškolním věku k nerozeznání od ostatních, velmi bystří a rychle dohánějí ostatní. Lži, pokrytectví, falešná lidskost, zdeformované a ublížené dětské dušičky. Také proto už 20 let neučím.

MOON 6.4.2007 7:25

Kam se nám stratili....

Každý rozumný člověk ví ,že pomoci nelze tím ,že někomu něco dám a nic po něm za to nechci.Většina lidí ,ať černých,bílých,žlutých,červených či hnědých ví,protože tak byla vychována,že v životě je vždy něco za něco.Jen naše vyspělá společnost to neví a tím pádem poničila již několikátou generaci jiného etnika a toto etnikum již tuto zásadní věc také neví.Již několik generací žije z dárů a podpor,či sociálních dávek nebo jak se tomu kdy říkalo a považují to za normální.Považují za normální ,že matka rodí a rodí,že otec nepracuje,že se chodí pro peníze na úřad,že byty někdo dává,že se neni třeba učit,že je spousta dětí po různých domovech,kojeneckých ústavech,diagnostických ústavech,výchovných ústavech,ostatně jejich rodiče tam také byli a že mnozí jsou v kriminálech a že mnozí tam určitě také budou.Nepomůžete zaplavenému Thajci, když mu dáte peníze,pomůžete mu když mu dáte loďku a síť.To by mělo platit i v našich podmínkách.Hezký den MOON

Pišta 6.4.2007 7:18

Rsismus či nerasismus, toť otázka.

Na tu "dámu "od Anděla si také vzpomínám.Byla nepřehlédnutelná. Pokud jde o "gheta",mostecký Chánov byl postaven ještě za časů bolševika.

Gaston 6.4.2007 7:12

Je taky Číňoameričan??

vláďa 6.4.2007 7:12

objektivní článek

Naprosto souhlasím.

mou 6.4.2007 7:11

ano

Moudré, pravdivé, odvážné.A proto hodné napadání a překrucování od politiků i investikativních idiotů ( část novinářské obce, jdoucí za senzací, nikoli za pravdou ) Díky za ten článek. Ne všichni žurnalisté jsou namyšlení hlupáci . Přesvědčil jste mě.

Kabba 6.4.2007 7:11

Končně rozumný novinář

Pane Slupecký,

ten článek nemá chybu.Konečně se našel novinář,který tu situaci popsal jaká je a jaká byla(je vidět,že pamatujete i kočující Cikány.Já rovněž je mi 63.)To hodnocení situace kolem Matiční nemá chybu.To se tam prostě sjížděli Uhlové,Šabatové Vodičkové,Motejlové,Karáskové a jim podobní sbírali body před kamerami televizních štábů našich i cizích.A dnes je tam situace stejná binec,špína,noční bujaré pitky ze sociálních příspěvků.Tak se věci mají.Přeji vám hezký den a více takových pravdivých článků,které nám obyčejným lidem,kteří počítají každou korunku z důchodu ,protože poctivě 40 let pracovali,udělají radost.Pracoval jsem posledních 11 let jako učitel v diagnostickém ustavu v Ostravě,tak jsem často pracoval s adolescenty naší minority,tak tu problematiku znám a mohl bych psát romány.

Kabba 6.4.2007 6:45

Re: zvláštní školy

Pane Hawk,v tom automatickém zařazování do zvláštních škol se mýlíte.Pracoval jsem   40 let ve školství,tak Vám to mohu objasnit.Třídní učitelka spolu s výchovným poradcem školy požádá pedagogicou psychologickou poradnu o vyšetření žáka ,který má problémy s učením.Tato poradna provede vyšetření a doporučí rodičům zařazení do zvláštní školy(dnes speciální třídy v rámci ZŠ).Jestli to rodič nepodepíše,protože s tím nesouhlasí,tak jej ani ministr školství nepřinutí,aby do spec.třídy dítě šlo.Proč tedy bylo ve zv.školách tolik Romů?Protože Ondra,Robert,Michal,Arnka,Julek,Josef do zvláštní školy už chodí,tak přece ten náš nejmladší nebude chodit na opačný konec města,aspoň ho budou vodit do školy, když my spíme do desíti.A přitom ta poradna hodnotila to dítě,že do zvláštní školy nemusí.A víte co dělají Romské asistenky ráno?Vodí malé Romské děti do školy ,protože jejich rodiče nebudou k vůli tomu vstávat před osmou hodinou.Tak je to.Přeji hezký den.

jirka 6.4.2007 6:40

Bohužel pravdivý článek...

...jenomže, jak dál? Pokud pravda v této oblasti bude i nadále trestána, bude z toho nikoliv konec problému s bolestmi, ale bolestný problém bez (dohledného) konce. A to se na některé aspekty doposud zapomíná, když kupř. zdravotníci s pojišťovnami by mohli spočítat, kolik se dává na de facto neplatící  (péčí státu leda tak symbolicky) romskou komunitu s patrně nadstandardními potřebami, danými způsobem života; to v době, kdy už začíná být z úsporných důvodů v módě pasivní eutanázie... Já měl v mládí za sousedy Cikány Holubovy a nikdy mně nepřišlo, že by byli nějak jiní. Jim podobným Cikánům držím palce; bohužel nemají možnost se od zdivočelých soukmenovců distancovat, ač by mnozí rádi. Jsem Čech, tedy předpokládám, že česky je to správně Cikán. Rom, či gadžo patří do jiné řeči a taky "nepřekládám", zda se mně gadžo líbí, či ne. Nicméně - v elektronice vždy šáhnu raději po paměti typu RAM, než ROM. Chtěli-li by Romové říkat neromům Ramové, tak to beru. Do ROM se pasovali sami (prý).

MILA 6.4.2007 6:39

volani na pousti, neni to jen u cikanu, ale vsude na svete kde se dava a nechce se za to nic

easy come easy go, co si clovek nevydre, toho si nevazi. Vazime si toho co nas moc stoji. Tito samozvani humaniste nici cele narody tim ze davaji zadarmo (za cizi penize samozrejme), a nevyzaduji za to nic.

Cikani nejsou geneticky odlisni od nas, kdyz dostaneme bez prace a snahy cokoliv tak si nejenom nevazime, ale nenavidime toho co nam dava (nebo toho co nas brani) viz evropsky antiamerikanismus. V tom se chovame presne jako ti Romove

BuBu 6.4.2007 6:37

Špičkový článek !

R^R^R^ . . . a vůbec nic už nebudu dodávat - abych článek a dojem z něho, nepokazil ! >-

suši 6.4.2007 6:08

Souhlas

jenom s malou výhradou - neznám časy idylického soužití s Cikány a to je mi už skoro 60.

třetí 6.4.2007 6:03

To tu ještě nebylo.

Jediný příspěvek není proti. To tu ještě nebylo. Pane Slupecký, s takto skvěle podaným výkladem máte 100 bodov. Nejhlubší poklona. Jen ve Strakovce nenaleznete sluchu, bohužel.

Artur 6.4.2007 5:14

Re: Je mi upřímně líto všech slušných Cikánů.

Myslíte, že bych se naučil likvidovat Romy jako štěnice? To by bylo vzrůšo. Už dlouho netekly !potoky krve".

Mirka - Houston 6.4.2007 4:41

Re: Skvely clanek

Amy,  omlouvam se, ze se lepim na Vas clanek, ale to co pisete potvrzuji a podtrhuji. Ale pockejte, az se tady ukaze pani Sarka z CA, ta to vsem vysvetli  :-/   Pane autore, clanek je opravdu dobre napsan, bez ruznych " zaclonek ". Zde jsem se s Cikany nesetkala. Ostatne,  pripadne dobre zapadnou mezi Mexicany, na teto strane zeme. Kdyz vsak vidim, ze hostuji a hraji v nejakem klubu, nezavaham a jdu si jejich nenapodobitelnou muziku poslechnout. Asi proto, ze mam rada housle. Vzdy sklidi uspech - proste umi a vsichni si jich vazi !

Speedy 6.4.2007 4:25

Je mi upřímně líto všech slušných Cikánů.

Pane Slupecký,

chtěl bych Vám poděkovat za Váš velice výstižný článek. Není k němu co dodat. Snad jen to, že je mi opravdu líto všech slušných Cikánů, kteří se ještě poctivě snaží o spořádaný život svých rodin a výchovu svých dětí. Myslím, že jich není zas tak málo. Bohužel díky některým konjunkturálním politikům, snadnovystudovaným pokryteckým obhájcům práv samozvaných Romů a hrstce potrhlých intelektuálů to budou slušní Cikáni v Česku mít snad ještě horší. Možná, že to všechno ti slušní Cikáni nakonec ani nepřežijou a nám všem tady zbydou jen Romové. Tedy hlavně  jako mandatorní položka na výdajové straně státního rozpočtu, samozřejmě pod nějakým pseudonázvem, nejlépe takovým, aby to moc nepobuřovalo ostaní pracující. A potom také několik poctivých organizací a spolků, které budou pečlivě dbát na to, aby ta položka ze státního rozpočtu nevymizela. To by asi také byl konec jejich opravdovosti a poctivosti.

S pozdravem, Speedy 

    

 Věřím, . Přišel jsem večer z práce docela utahán. Po přečtení zpráv jsem se dostal na Váš článek a docela mě zaujal.    

chytrý horák 6.4.2007 4:16

skvělý článek

to zas bude mít ÚOVK (útvar pro odhalování verbální kriminality) plné ruce práce.

chytrý horák 6.4.2007 3:53

Re: Tady bude ráno veselo.

No to se mě raději ani neptejte.

Amy 6.4.2007 3:51

Skvely clanek

Vyborny clanek. Ziji v USA a uplne to same se stalo s cernochy. Muj manzel mi vypravel, ze dokud se do nich nezacali cpat penize za nic nedelani, dokud nebyli protezovani a chraneni , jejich rodiny byly funkcni a mnoho s nich pracovalo a chodilo do skoly. Proste byli normalnimi obcany.Tenkrat se nazyvali se cernochy. Ted se nazyvaji Afro-Americani, nepracuji, rodiny jsou rozvracene , polovina jich sedi ve vezenich a lide se jich boji. Vsechna ta ochrana a pomoc prispely k tomu, ze jsou vice segregovani nez pred 30 lety.Jejich nefunkcnost a kriminalita se napr. projevila po hurikanu Katrina v New Orleansu. Dodnes se tam nepodaril obnovit poradek.

kuliselinas 6.4.2007 3:33

povětšinou si článků v novinách necením

pro uspěchanost, s jakou bývají napsány, povrchnost záběru a povětšinou i chabou argumentací pro to či ono. Vaším článkem jsem příjemně překvapen. Tak se věci mají. Taky znám a mám rád Cikány a nedůvěřuji a vyhýbám se Romům. V Řecku, například, při posledním sčítání jich, Cikánů, bylo cca 6000. Tam totiž žádné dávky pro ty, kteří nikdy zaměstnaní nebyli neexistují a tak tam ti lidé žijí, jak žijí a nepřemnožili jako jinde

a v neposlední řadě, neproměnili se v Romy. Problém tady je v tom, že jich, Romů, neustále, přibývá, a nepříjemný stav se pomalu, ale o to jistěji mění v neúnosný, lhostejno, zda pro negativní postoj společnosti, nekvalifikovanost jejich ochránců či neumětelství státní správy. Na řadě jsou otázky. Jak dál. Kam s nimi. Co s nimi. Kdo je bude donekonečna živit a snášet navíc jejich aroganci. Jak dlouho jim bude procházet,

že znají jen svá práva a ne již své povinnosti.

Charlie 6.4.2007 2:01

Re: Drogy

Dobrej nápad ! A silný !

Ignacy M. 6.4.2007 1:17

Tady bude ráno veselo.

Všechny potrefené husy se na Vás vrhnou a budou kejhat, až se jim zobáky vyvrátí. Udělají z Vás druhého Eichmanna. Tak jako minulý týden vždy nejméně jeden takzvaný novinář v nejméně každých novinách si povinně plivnul na pana Čunka. Jako za socialismu.

Ano, říkám to veřejně: Počítám se k té rozzuřené střední vrstvě, která to nekonečné a čím dál obludnější subvencování grázlů a přemazávání černého na bílé a bílého na černé platí. Každý rok jsem okraden o více peněz z menší hromady (teď je na ty řeči zrovna vhodné datum) a pak  vidím, jakým lidem a proč se tyto peníze dají, zatímco slušný člověk v opravdovém maléru na ně nedosáhne, protože se nenarodil jako xxxx. Pak ministryně tohoto státu také placená z mých daní mluví něco o dobrovolných sbírkách. Pak čtu v novinách komentáře mudrlantů, kteří mi s radostným úsměvem psychiatra jednajícího s nebezpečným bláznem vykládají, že se mám oprostit od předsudků.

Říkají například, že "Bez práce nejsou koláče" je takový typický předsudek a že moderní zásada je "Čím rozglábenější huba, tím větší koláč."

Páni politici, páni novináři, ucpávejte pojistné ventily. Fedrujte pod kotlem. Ignorujte své voliče a dělejte z nich blbce.

Jsem hodný člověk a nehledám s nikým rozbroje. Ale jestliže já si myslím to, co si myslím, tak mě děsí představa, co si asi tak myslí takový průměrný cholerik.

šakal 6.4.2007 1:11

Že něco pobuřuje "Romy",...

...že něco vadí "Romům", že něco nutí "Romy" k protestu - to je mi celkem pumpička.  Romové jakožto profesionální výběrčí sociálního výpalného, citoví vyděrači a aktivističtí potřeštěnci mě nazajímají. Kdyby však něco vadilo Cikánům, kteří jsou slušní a sebevědomí lidé, tak to bych se zamyslel ;-P ;-)

zp 6.4.2007 1:09

Drogy

jsou docela efektivním způsobem řešení cikánské natality. Měly by se jim rozdávat zdarma.

Hawk 6.4.2007 1:05

zvláštní školy

Myslím, že dost podstatně se na současném stavu podepsalo i téměř automatické zařazování cikánských děcek do zvláštních škol. Nevím, kdy to začalo. Já začátkem 60. let ještě cikánské spolužáky měl. Jeden z těch kluků se jeden i vyučil a dělal v jedné z místních fabrik na údržbě. Měl tuším 2 dcery a rodinka se ničím nelišila od okolí.

tojuska 6.4.2007 0:58

Perfektně napsaný a výstižný článek.

Blbci typu Kačeny auau či Bursíka ovšem spustí řev, čímž jakékoli rozumné řešení zase zazdí. Ono jim taky o žádné řešení nejde, jenom aby byli vidět a slyšet.

Mell 6.4.2007 0:44

hájení brzy skončí

Pane Slupecký přečetl jsem celý Váš článek a plně s ním souhlasím. Jste asi první, od koho čtu o této problematice v novinách, co si udělal čas a popsal problém do hloubky. Škoda, že většina pisálku používá jen hloupá hesla, jako číňané za Maa.

Přeju cikánským spoluobčanům, aby se jich ujal pan Čunek, který má sociální i lidské cítění,.Měli by to jednodušší, než s někým co je nepřipraví na reálný život nebo s někým, kdo je bude převychovávat podle Makarenka. Škoda, že oni nemohou pochopit, že už jim doba neomezeného hájení stejně musí brzy skončit, protože na to prostě nebude.

Mishule 6.4.2007 0:28

Svatá pravda...

bohužel, politicky nekorektní a tak ji někteří nechtějí slyšet