23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
dan sojka 6.4.2007 13:27

bravo

presne muj nazor;-)

Mtgne 6.4.2007 13:25

Re: i.

a kdo tomu slovu cikán dal nádech pejorativnosti, my nebo oni? A jaké další označení si cikáni vymyslí , až dostatečně zdikreditují označení Rom?8-o(Y)

dulcibelka 6.4.2007 13:22

Re: i.

Nadávat sami sobě nemusíme. To zvládají bez problémů příjemci těch podpor. Čím vyšší podpory, tím víc se dozvídáme, jací jsme rasisti.

kakuro 6.4.2007 13:20

Re: Re: Napřed povinnosti a potom práva.

Veřejně prospěšné práce jsou nanic, sociální úřad vyplácející nezaměstnané je taky nanic, zbytečně akorát dubluje "Úřad Práce", dal bych smysl názvu "Úřad Práce" a peníze určené na soc dávky plně převedl na "default" zaměstnání které by vykonával každý nezaměstnaný, zaměstavatelé by měli povinnost tyto lidi zaměstnat (4h/den) a ÚP je platit, bylo by to stokrát lepší než je to dnes, spoustu lidí irituje platit "povaleče" a spoustu lidí zase štve být doma a nechat se vydržovat, zaměstnavatel by měl levnou pracovní sílu na lehké pomocné práce (zde by bylo potřeba omezení aby zaměstavatelé toto nezneužívali a o práci nepřicházeli pracovníci pracující na HPP).

Petr Benes 6.4.2007 13:15

Re: i.

Ano, stejne jako je jednoduche nadavat, ze ostatni jen nadavaji. Nejake vlastni reseni? Nula?

Mtgne 6.4.2007 13:15

Re: Re: Povzdech nad volbou slov

;-D;-D;-DR^

i. 6.4.2007 13:13

i.

Takže přestaňme se už

kruci dívat jen černo-bíle. Za nynější situaci si můžeme jen my sami. Proč by

netrávili život na podpoře, když můžou? My jsme si to takto sami nastavili, tak

to máme. A  teď najednou máme oči jen pro pláč. Znova zdůrazňuji, že jsme

si to udělali sami, tak proč nadávat na ně?Nadávejme si sami sobě.

i. 6.4.2007 13:13

i.

Navíc, neházejme je

do stejného pytle. Jistě, my už všichni víme, že kradou a prodávají svoje děti

a kdo ví, co ještě, ale proč nevidíme ty slušné? Protože slušný člověk nikoho

nezajímá! Podívejte se například na zprávy na nově, je tam nějaká dobrá

zpráva?Ne!A proč? Protože dobré zprávy nikoho nezajímají!

i. 6.4.2007 13:12

i.

Termín cikán začal být opravdu pejorativní. V některých slovnících byl

například vysvětlen termín krádež, k němu bylo ihned přiřazeno v daném slovníku

přirovnání: "krade jako cikán". Je samozřejmé, že pokud o sobě někdo

prohlásil, že je cikán, pak si každý řekl, že je to zloděj.

i. 6.4.2007 13:11

i.

Chtěla bych reagovat na fakt, že se začal u této

populace používat termín Rom. Rom je totiž slovo, které pochází přímo z

romského jazyka a znamená to člověk. Stejně tak jako my "bílí"

mluvíme o člověku v našem jazyce, tak oni mluví o Romovi ve svém jazyce, je to

totéž.

korsika 6.4.2007 13:11

Re: Děkuji za článek

Absolutní souhlas s panem Nufem

i. 6.4.2007 13:10

i.

Řekla bych, že je naprosto úchvatné, jak každý umí akorát

nadávat a nadávat!Tak pokud jsme všichni tak nespokojení, tak proč nic neděláme

tedy? Tyto výkřiky do tmy jsou naprosto k ničemu! Ale přece tohle je tak

jednoduché, jen nadávat. 

Hawk 6.4.2007 13:00

Re: Napřed povinnosti a potom práva.

Veřejně prospěšné práce jsou dobrý nápad. Jenže, pokud nepůjde o 5 nezaměstnaných někde na vsi, musí tu práci někdo organizovat, kontrolovat, pravděpodobně dělat  nějaké výkazy pro sociálku, aby vyplatila dávky....Kdo to bude ? Přece ÚŘEDNÍK (a jistě dobře placený). Takže se budou platit dávky + úředník. To ale  ještě nemusí být špatně

Co míníte tím: "zde by mohli muži v osmihodinových pracovních dobách lopatami přehazovat hlušinu "? a)práci na rekultivacích, b) přehazování hlušiny z jedné hromady na druhou? Pokud půjde o práce na rekultivacích - jak to ovlivní firmu, jejíž pracovníci dělají totéž za mzdu? Nebude propouštět a nevzniknou jiní nezaměstnaní? Pokud by to měl být přehazování kamení z jedné hromady na druhou ,pak je to naprosto nesmyslné. Užitek = 0 a jen by se zbytečně platil člověk, který by se o ty lidi organizačně staral. A podstatné je, že ti lidé NEJSOU trestanci. Něco takového není přípustné ani v kriminále.

Ještě poznámka k názvu Vašeho příspěvku . Ne -Napřed povinnosti a potom práva, ale - Práva i povinnosti současně.

kakuro 6.4.2007 12:59

Re: Re: Re: Re: Re: Bohuzel je to tak, ze za vetsinu nezamestnanosti mohou davky na podporu v nezamestnanosti.....

Lidi nejsou nádor aby se dali řezat nebo střílet, nechte se vyšetřit u psychiatra.

kakuro 6.4.2007 12:56

Re: Naprostý souhlas

Soc dávky jsou dnes už opravdu jen pro cikány, když přijdete o práci, úředníci berou v potaz vaše poslední příjmy za čtvrt roku a je to nastaveno tak šikovně že i při inkasování minimální mzdy nedostanete NIC, zato cikán který nikdy nepracoval je stále "v klidu" a dávky dostane.

Ve výsledku je to tak že stát dělá pro cikány a nehnědí dělají na stát který jim nenabídne žádnou protislužbu.

Pěkné.

Honza42 6.4.2007 12:56

Prožil jsem dětství na periferii Prahy

a tehdy (70 léta) bylo naprosto bezpečné projít cikánskými uličkami třeba i večer. Jako kluk jsem si s nimi i někdy hrával a vždy bez jakékoli újmy, snad kromě blech.

Brkles 6.4.2007 12:53

Re: Přeposílejte to, přátelé!

Dlouho mi vrtá hlavou: Z diskuse o táboře v Letech vyplynulo, že po válce v Česku bylo 1687 Cikánů. Kde se tedy vzalo těch cca 300-400000 Romů? Nebo víme, kolik jich u nás bylo k 1.1.2003 po rozdělení se Slovenskem? Kdo za to může? Jeden z tipů: Po zavedení ekonomických reforem na Slovensku a po nástupu Paroubka k moci na jaře vedla jeho jedna z prvních cest na Frýdeckomístecko. Místní radní chtěli pomoc státu v zabránění přistěhovávání Romů ze Slovenska po reformě, když jim tam přestala kvést pšenka. Odpověď Paroubka? "Já bych to neviděl tak dramaticky"!!!! Co vidí tento člověk krom sebe? Odkud vane vítr? 100%ní souhlas s článkem a dát ho jako povinnou četbu poslancům před hlasováním o ekonomické reformě, která by měla být ještě razantnější!!! Nebo co můžeme my obyčejní dělat, vždyť si vzpomeňme na 90. léta a problém v Ústí nad Labem s vystěhováním rodiny Červeňáků. Prodali bydlení, odjeli na Slovensko, za chvíli byli zpátky s celou rozšířenou rodinou s tím: tady nás máte, dejte nám bydlení, máme na ně nárok. Jestli se s diskutovaným problémem nezačne s podporou shora, tak tu máme rasismus na ruby, jak ve Státech. Jak se mám vyjadřovat o černochovi, kterého bych potkal na ulici a chtěl by po mně informaci na cestu? Mluvil bych s Afroameričanem, Afroevropanem nebo s Afroafričanem? A kámoši, co žijí za Velkou louží jsou Evropoameričani? Proč se bílí Amíci  taky o sobě nevyjadřují jako o Evropoameričanech? Je to holt velmi citlivý problém. Potřebujeme více osvícených Čunků na vysokých místech, aby se s problémem CikánoRomů konečně začalo něco dělat. 

Saša 6.4.2007 12:51

Dobrý...

;-D

Charlie 6.4.2007 12:51

Re: Re: Re: Re: Bohuzel je to tak, ze za vetsinu nezamestnanosti mohou davky na podporu v nezamestnanosti.....

To samé můžete říct o lékaři, který vyřízl nádor.  Taky nejdřív teče krev a bolí to. Celkový výsledek je ale záchrana života. Nádor skončí sice v odpadu, ale komu je líto nádoru ?

kakuro 6.4.2007 12:50

Re: Re: Napřed povinnosti a potom práva.

Vrátit se na zem.

Pavel 6.4.2007 12:47

Re: Bohuzel je to tak, ze za vetsinu nezamestnanosti mohou davky na podporu v nezamestnanosti.....

AD 2: Když se začaly zavádět nulté třídy pro cikáňata, tak se ozýval řev z EU, že je to rasizmus. Dokonce se kvůli tomu jejich zavádění asi o dva roky zdrželo.

Charlie 6.4.2007 12:46

Re: Napřed povinnosti a potom práva.

Vázat socku na sterilizaci.

Charlie 6.4.2007 12:43

Re: Povzdech nad volbou slov

„..aby se stali plnoprávným a plnohodnotným etnikem... Oni nejsou?..“ 

Ne nejsou. Nejsou rovnoprávní, ale víceprávní, projdou jim svinstva, za které by Čech šel do lochu.

Nejsou ani plnohodnotní. Má snad průměrný cikán stejnou hodnotu pro společnost jako průměrný Čech ?

Vaše naivní a idealistická Gleichmacherei pochází z dob, kdy o genetice se vědělo jen tolik, že je to cizí slovo.  

Šedovous 6.4.2007 12:40

Já se pana autora místo drbání za ouškem pokusím podpořit jen suchým konstatováním, že

čeština je jeden z mála jazyků, který nezná název pro NE Čecha. Pokud tedy  přehlédnete jméno Němci neboli lidé němí srozumitelnou řečí nemluvící .....

kakuro 6.4.2007 12:36

Re: Re: Re: Bohuzel je to tak, ze za vetsinu nezamestnanosti mohou davky na podporu v nezamestnanosti.....

Lidi s názorem jako VY věci jenom zhoršují.

Honza42 6.4.2007 12:35

Re: Povzdech nad volbou slov

Cikáni nejsou v Čechách plnohodnotným etnikem, protože žijí jiným způsobem života, než se od nich očekává. Na tom není nic rasistického. Češi z pohledu Eskymáků taky nejsou za polárním kruhem plnohodnotným etnikem. Dovedu si představit to hodnocení: "Sedí to na kře, rybu to neuloví a furt to brečí, že je zima."

Nuf 6.4.2007 12:30

Děkuji za článek

Pane Slupecký, děkuji za Váš článek. Je naprosto výstižný. Bohužel pokud se v této oblasti říká pravda, jedná se o rasismus, takže mám strach (nebo spíš smutnou jistotu), že kromě této diskuze, kde si můžeme postěžovat, si i nadále budeme z našich daní a pojištění platit každý toho "svého cikána" (pardon-Roma), aby on/ona nemusel/a pracovat, čímž by docházelo k jistě bezprecedentní dikriminaci....

Charlie 6.4.2007 12:27

Re: Re: Bohuzel je to tak, ze za vetsinu nezamestnanosti mohou davky na podporu v nezamestnanosti.....

Kdyby se to spojilo s odměnou za zastřelenou škodnou, tak bychom byli blíž “ráji na zemi“.

Vlad 6.4.2007 12:21

Re: Rsismus či nerasismus, toť otázka.

Chanov byl původně obyčejným panelákovým sílištěm, v jakých bydlí statisíce rodin.

Jestliže je Chanov ghetem, protože tam bydlejí převážně Cikáni, pak jsou ghety také stovky sídlišť, kde bydlí převážně Češi nebo  Moraváci :-)

Pryč s českými ghety! Pryč s rasismem! Dovezte Papuánce. Jednoho znám: je to slušný, gramotný a pracující člověk.

Velda 6.4.2007 12:11

Naprostý souhlas

Profesionální Romové si udělali dobře placenou živnost z kritiky všech a všeho co by jen trochu zavánělo pokusem dostat své soukmenovce k dodržování nějakých zákonných norem a mohlo omezit tzv. sociální příjmy,které stejně spadnout do klína romským lichvářům.A páni Romové si skutečně jezdí pro státní dávky v autech na která já jako člověk platící poctivě daně a nemající nárok na cokoli z tzv. Státní sociální podpory (ačkoliv přispívám nemalou částkou ze svých daní) nikdy nedosáhnu.Ale pan Uhl a jemu podobní jsou zřejmě jiného názoru.Ostatně jsou za to placení tak musí nějakou aktivitu vyvíjet.A dostat jejich děti do normálních škol? Postavte se před naše zvláštní školy a uvidíte,ale není to tím,že by je na ZŠ nechtěli,ale tím,že sami rodiče,kteří si vstávají okolo poledne na jejich vzdělávání nedohlédnou a proč by.Vždyť technologie výroby dětí je dostatečně příjemná a finanční přínos od státu a obcí jim veškerou možnou námahu kompenzuje.