18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
asfalt 16.10.2008 19:49

za deste na cyklostezku...

krom toho asfaltova cyklostezka trpi nehezkymi vlastnostmi ve srovanni s prohanenim se na kole travou hlavne za mokra. zadni kolo ma tendenci casteji predbihat predni, pravda sice brzdi lip nez trava a hlina, ale taky se tam tvori kaluze a vic to splicha.

no comment. 16.10.2008 19:46

nebo jeden jo. nejprirozenejsi rikate?

Zvlastni, ze kdyz se vyskema na kole a zrusim si kolenni vazy, tak nemuzu udelat krok, ale slapnout do pedalu mi nedela problemy. Na kole ujedu bez bolesti klidne 100km ale ujit pesky 100 metru je utrpeni a kdyz je k tomu jeste jeden schod, tak bych upalovalo dehtem potrene v peri vymachane architekty barierovych pristupu.

Martin D. 16.10.2008 18:26

budování cyklostezek

Bohužel ulice nejsou nafukovací a tak se musíme všichni - chodci, cyklisti, auta a busy - vlézt do jednoho prostoru a jinak než ukrojením z něčeho to nejde. Ideální je, když se stezka pro kola udělá odděleně od chodníku, nejlépe zelení, ale to mnohdy nejde ani mimo zastavěná území. Bohužel. Ať jsou v tom majetkové nebo jiné důvody.

V zastavěném území by bylo nejlepší ubrat autům a zvýšit podíl dělby přepravní práce ve prospěch MHD a cyklo s chodci. Ne každá radnice má odvahu a prostor razantně omezit vjezd do centra města a udělat z něj pěší zónu.

Další a dost podstatným důvodem je to, že dotace se dávají jen na cyklostezky. Je-li tudíž potřeba upravit chodník na dělenou stezku, tak dostanete prašule jen na tu půlku, kde je cyklostezka. Tu druhou, mnohdy taky v dezolátním stavu (např. dosluhující lité asfalty), si zacalujete sami. Tohle je ´"logika" SFDI a dalších poskytovatelů dotací. Takže se to obchází tak, že se stezka udělá jako smíšená, tj. může být celá z dotace. Bohužel častokrát je to na úkor bezpečnosti jejich uživatelů.

To, že se nerespektujeme navzájem a nedržíme se každý svého pruhu, je už věc osobní zodpovědnosti každého z nás.

Jinak mimo zastavěná území jsem všemi 10ti pro, aby stezky byly z přírodě blízkých materiálů a aby krajina nebyla zalévána kilometry asfaltů mnohde naprosto zbytečně. Vžyť kolo je o zážitcích a ne rychlostních rekordech na cyklodálnicích.

Jiří 15.10.2008 21:13

Jen poznámka

Budování stezek pro cyklisty je asi zcela kladná záležitost.  Možná, ale, by se mělo jednat o skutečné budování, teda výstavbu. Osobně mi připadá velice levné a jen  propagandistické, když stávající cestičky a pěšiny dostanou pouze nové tabulky, oznamující že se právě změnily v cyklistickou stezku. A do  statistických údajů místního zastupitelstva přibude x km  "vybudovaných či otevřených" stezek pro cyklisty. Tak se to stalo například  v Praze 4 v Krčském lese. Tam byly vybudovány či otevřeny skutečně jen ty cedule. A tak po těch již letitých cestičkách a pěšinách nyní drandí cyklisté (v přesvědčení, že je to stezka jen pro ně) a pochodují maminky s kočárky a další chodci i rekreační běžci (také v přesvědčení že jsou to cestičky jen pro ně, bez ohledu na nově nainstalované cedule). Když tam ty cedule nebyly tak to bylo stejné. Jen neměl obecní úřad ve statistice tolik km "nově otevřených cyklistických steyek".

Honza42 15.10.2008 22:04

Re: Jen poznámka

Přesně tak. Na mnohých místech budování "cyklostezek" akorát znamená sdělení:  "Ježdění po chodníku dovoleno".  Protože představa, že lidé na procházce s malými dětmi, nebo stařeček o holi budou zkoumat čáry na zemi je iluzorní. Krčským lesem jsem se s dětmi něco nachodil.

EWCZ+ 16.10.2008 21:20

Re: Jen poznámka

Ja ty silnicni vsi nesnasim jak na silnici tak na chodniku. Na silnici, to  vyzadujou ohledy, ale na chodniku se  klidne propletaji mezi chodci naprosto bezohledne.  Kolikrat kolem mne zezadu prosvistel cyklous kdyz jsem ho ani neslysela a kdybych v tu chvili nahodou ukrocila vic do strany, tak jsme ho mela v zadech. ;-O

Honza42 15.10.2008 18:33

Možná chcete moc.

Kdo touží alespoň po troše klidu, těžko se toho může dožadovat uprostřed městské aglomerace. Už z principu je na tom něco neřešitelného. Nespokojencům doporučuji vyklidit pole a zmizet alespoň 30km od nejbližší aglomerace a nejmíň 120km od Prahy, jako jsem to udělal já před 15 lety.

Já jsem si teď dal krásných podvečerních 65km na kole, nikým nerušen, protože s pár venkovany si vždycky nějak vyhovíme a většinou taky nikam nespěchají. Uprostřed týdne jsou totiž agresivní chovanci největší a nekvalitnější  psychiatrické léčebny  bezpečně doma (mají ratingové označení A a vycházky budou mít zas až o víkendu.)

V provinčním městečku jsem si ověřil, že cyklostezky jsou pro cyklistiku celkem k ničemu, protože slušný cyklista v proudu vozidel není nikterak pomalejší (pokud tedy neveze na zádech husu a na řidítkách košík s vejci).  Ti chytřejší řidiči to již pochopili a projedou město klidně za cyklistou na trojku a zvýšený volnoběh. Ti slabší v úsudku se za stejnou dobu stačí čtyřikrát zastavit a čtyřikrát rozjet, prověřit spojku a převodovku a v případě dieslu i vytvořit nááádherné černé bouřkové mraky. Na konci městečka se potom všichni v dobré náladě sejdeme v čase +/-5 sekund.

R. J. 15.10.2008 19:01

Re: Možná chcete moc.

Hergot , To Ti kamaráde závidím, já, ač rozen v Praze, zmizel bych hned. Ale co s prací, pro mne neřešitelné. Rostou houby? Jel bych, na ně, na mršky. Zdravím , a ať to krásně jede.

Honza42 15.10.2008 19:03

Naštěstí nerostou.

R. J. 15.10.2008 19:28

Re: Naštěstí nerostou.

Nechutnají Ti?Ty houby. Nebo lidi?

Honza42 15.10.2008 20:11

Re: Naštěstí nerostou.

Ale ne, to já jen tak. Houby sice nejím, ale houbaři mně nevadí. Jen si dejte do nosu.

Joe Diesel 16.10.2008 19:54

Re: Možná chcete moc.

Diesle rikate? A co s nim?

http://www.wiggle.co.uk/c/Cycle/7/Anti_Pollution_Masks/

honza kokl 19.4.2009 20:07

Re: Možná chcete moc.

"Kdo touží alespoň po troše klidu, těžko se toho může dožadovat uprostřed

městské aglomerace. Už z principu je na tom něco neřešitelného."

Hm, právě tady píšu diplomku o úloze územního plánování na koncepce cyklodopravy, a nějak se mi nechce souhlasit s tímhle fatalistickým přístupem. Velkoměsto sice nemůže být z principu "klidné", ale co se týče individuální automobilové dopravy, tak na to jistě řešení existují. Chce se tp jízlivě zeptat: "a to tam v tém aglomeraci i pracujete, nebo dojíždíte za prací do Prahy?" Nechci předjímat odpověď, ale je to mimochodem právě rozvolnování zástavby a suburbanizace, která způsobuje nárůst jízd autem a zrovna do center měst, protože tam je nejvíce pracovních příležitostí. Tak poraďte těm chudákům, co neměli tolik fištrónu, jako vy, kteří se stěhujete za klidem, ale ubíráte ho těm, co ve velkých městech zůstávají. ;-(

Tommy 15.10.2008 17:10

Muj nazor.

Do zacatku predesilam, ze plne souhlasim s vsobecnou toleranci a s ohledy, ktere by k sobe chodci x kolisti x autickari meli mit. Jenze...

Kolisti jsou vetsinou banda id/io_tu co jen vykrikuji na co maji narok, ale nejake povinnosti uz nejsou pro ne. Zhusta jsou to pi/tom_ci co maj na pr/d_eli nejakou blikajici svetlusku - tim je vse vyreseno. Jak takovy blikani vypada z auta a jak mate v odhadu pohybu objektu, to vam snad rekne kazdej ridic. Nicmene - pro bicyklisty nezajem. Navleceni do smesnych vypasovanych kalhot a pupky narvane do dresu vsech moznych barev, ale strach z noseni reflexnich vest (viz prispevek v debate). Prejizdeni ve meste ze silnice na chodniky, pres prechody pro chodce a zpet na silnici je taky zcela normalni. Jizda takoveho opentleneho borce do kopce, kdy je rozkyvan jak Armstrong pred vrcholovou premii v Tour de France, je podle nej taky normalni (hlavne v hustem mestskem provozu je to chutovka). Zcela bezna je jizda dvou kolistu vedle sebe. Ze omezuji plynulost dopravy - nezajem. Taky jsem potkal stadecko, co vyvezli mladata a z obavy pred zlymi vlky (autickarema, motocyklysty, prostredky MHD...) zabrali 3/4 cesty. Co ostatni - nezajima. Presvedceni o vlastni vylucnosti. Dobrej priklad pro mlady, ze. Prestoze jsou aktivnimi ucastniky sil. provozu, ze strany kolaru potkavam naprostou lhostejnost k vecem jako vyhlaska a prav. sil. provozu. No a nakonec to jejich tahnuti od hospody k hospe. Kdyz ono to tak pekne jede, dyz jsme nality... Ale opet naprosta ignorace toho, ze jsou na silnici.

Veru neznam nebezpecnejsi a vic ukrivdenou skupinu na silnici, nez jsou bycyglysti. Pohybovat se vsude bez omezeni, sami zadna nemit a ostatni at se prizpusobi. Takovy je proste muj dojem. Cest svetlym vyjimkam v debate (pana s vestou, taky toho co doporucoval dobre svitici vybaveni...). Bohuzel takovych neni moc.

Vic ohleduplnosti na cestach, chodnicich i stezkach. Salut.

Chris Kelvin 15.10.2008 17:28

Re: Muj nazor.

Možná jste narazil na výběrový efekt. Dneska (při dnešním stavu komunikací pro auta, kola i pěší) totiž do ulic na kole vyrazí jen blázni (a poslíčci). Proto Vám cyklisté připadají divní. Třeba až se to zlepší a začnou jezdit i ti normální, tak se situace rychle urovná :-)

Joe Diesel 16.10.2008 19:58

Re: Muj nazor.

vyberova cyklotrasa znacena po silnici je treba v brne kousek od turan. kamion uz tam jednou lezel v prikopu protoze urval na tech dirach napravu. smerem ze zapadu na vychod se to neda jet jinak nez na prostredku protoze diry u kraje jsou tam hlubsi nez nevyssi Marzzochi vidlice.

R. J. 15.10.2008 17:49

"Pán s vestou" děkuje za uznání.

Když jsem si jí bral první dny,před těmi deseti lety, ve vodáckém klubu,kde jsem členem, to bylo "veselí na starém bělidle". Mohli se popukat smíchy. Již tak pět let, nikdo z nich na kolo večer nesedne bez vesty. 7 lidí, krom jednoho, ten chce být za každou cenu "nevyditelný". Je příznačné, že je to také i v jiném "divný patron".Bohužel, nejde říci, kdo chce kam,pomožme mu tam. Je škoda přijít o kejhák na kole, a to vůbec nemluvím o tom nešťastném řidiči auta,který ho neuvidí a sejme. Je nešťastný zbytek života, lítání po soudech, výčitky, kdybych jel o kousek dál a pod.Myslím, že by to mělo být samozřejmé.A nakonec je možno to nařídit zákonem s tvrdou sankcí.  Ave.

Honza42 15.10.2008 18:16

Re: "Pán s vestou" děkuje za uznání.

Zkuste si jet v té vestě průměrnou rychlostí 30km/h po dobu alespoň dvou hodin.

R. J. 15.10.2008 19:25

Re: "Pán s vestou" děkuje za uznání.

Za bolševika byla výjímka z povinné výbavy kola,zvonek, světlo,blatníky a odrazky,pro toho, kdo měl licenci, ta byla přidělena na základě výkonosti, členům cyk. svazu. Proč by nemohla být výjimka pro závodníky i dnes?Ale ty zase nejezdí většinou večer a v noci. A co výrobci? Ti by asi začali dělat" funkční " vesty ne? Dnes je k tomu nic nenutí.

Honza42 15.10.2008 20:19

Re: "Pán s vestou" děkuje za uznání.

Už s tím začínají. Ale pomalu a opustit obligátní čerň se jim moc nechce. I když podzimní bundu mám oranžovou až hrůza.

Bohužel právě nejvíc namakaní jedinci nemají zapotřebí svítit vůbec. Alespoň má zkušenost. Asi je život nebaví - furt jen šlapat, to omrzí.

Novák 15.10.2008 18:55

Re: Muj nazor.

No, mlý pane. Všude na západ od hranic ČR je cyklista i řidiči aut považován za rovnocenného účastníka silničního provozu i tím, že je předjížděn v bezpečné boční vzdálenosti nejméně 2 metry, ne 20 cm, jako v Čechách. Tady v USA mne konkrétně vždy objíždějí druhým pruhem, a to nijak nekličuji. A že při jízdě do prudšího kopce má kolo menší stabilitu, to je zcela normální a neví to jenom arogantní hlupec, co na kole nikdy nejel.

Honza42 15.10.2008 19:08

Re: Muj nazor.

Bezpečný boční odstup (snad na to existuje někde soudní precedens) je 1m + 1cm na každý 1km/h rychlosti. Takže při 50km/h to je 1m + 50cm = 150cm. Při 90km to dělá už 190cm. Jako řidič a cyklista to považuju za rozumný a snažím se tím řídit.

pahejl 15.10.2008 20:56

Re: Muj nazor.

jestli ono to nebude tim ze na zapad od hranic CR se cyklista chova jako ucastnik dopravniho provozu a ne jako by mu ta silnice patrila.

Joe Diesel 16.10.2008 20:05

Re: Muj nazor.

zkus si chytraku odbocit v kolone vlevo na kole. davas radne znameni do ruky te prasti pospichajici podnikatel v land roveru pravym prednim sloupkem. tak si reknes nejsem sebevrah odbocim na dalsi dyt je to jedno jedes dal davas znameni zacinas menit smer a potlaci te pospichajici sekretarka v nissanu z kola na zem.

R 15.10.2008 21:15

Re: Muj nazor.

Jestli to nebuce tím, že cyklista tam není považován za chudáka a socku, co nemá na auto a proto musí jezdit na kole jako často u nás  a taky tím, že pokud by cyklista při předjíždění spadl, řidič zaplatí víceméně automaticky všechny náklady na léčení a zničené věci plus soudní poplatky včetně tučného palmáre advokátům.

Joe Diesel 16.10.2008 20:07

Re: Muj nazor.

A pak se nastves objednas pro to svy Murrano s lift kitem a bigfoot gumama kontejner a nechas si milaska dovizt do mestskyho provozu a vsem to natres az je nepredjedes, ale v kolone prejedes.

Mikro 15.10.2008 15:29

V Plzni taky

Myslel jsem , že tahle stupidní  "výstavba" cyklistických stezek  zabráním části chodníku je nějaká specialita v Plzni. Ale jak vidím, je to asi všude...

MLOK1 15.10.2008 15:06

V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

V Hamburgu jsou cyklostezky převážně na chodníku, tedy na zvýšeném pruhu chodníku za obrubníkem. Na některých křižovatkách jsou dokonce semafory speciálně pro cyklistýry. Totéž v dříve "dederonském" Stralsundu. Jak to mají zavedeno jiných cyklisticky rozvinutých zemích nevím.

       Přeji Vám hezký den.

AdVy 15.10.2008 20:13

Re: V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

Chodník by měl být vždy bezpečným místem pro chodce a mám na mysli volně běhající malé děti, maminky s kočárky, starší lidi, invalidní osoby i na vozíčku a koneckonců i pro pejskaře. Chodníky byly v minulosti vytvořeny proto aby pěšák nebyl ohrožován třeba koňským povozem a v dnešní době se to vztahuje na novodobé dopravní prostředky mezi které se nepochybně řadí i jízdní kolo.

Honza42 15.10.2008 20:21

Re: V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

Přesně tak, kolo na chodníku je pitomost. A chtít po starým člověku nebo dětech hlídat nějakou čáru na zemi ještě větší.