Středa 12. února 2025, svátek má Slavěna
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

asfalt

16. 10. 2008 19:49
za deste na cyklostezku...

krom toho asfaltova cyklostezka trpi nehezkymi vlastnostmi ve srovanni s prohanenim se na kole travou hlavne za mokra. zadni kolo ma tendenci casteji predbihat predni, pravda sice brzdi lip nez trava a hlina, ale taky se tam tvori kaluze a vic to splicha.

0 0
možnosti

no comment.

16. 10. 2008 19:46
nebo jeden jo. nejprirozenejsi rikate?

Zvlastni, ze kdyz se vyskema na kole a zrusim si kolenni vazy, tak nemuzu udelat krok, ale slapnout do pedalu mi nedela problemy. Na kole ujedu bez bolesti klidne 100km ale ujit pesky 100 metru je utrpeni a kdyz je k tomu jeste jeden schod, tak bych upalovalo dehtem potrene v peri vymachane architekty barierovych pristupu.

0 0
možnosti

Martin D.

16. 10. 2008 18:26
budování cyklostezek

Bohužel ulice nejsou nafukovací a tak se musíme všichni - chodci, cyklisti, auta a busy - vlézt do jednoho prostoru a jinak než ukrojením z něčeho to nejde. Ideální je, když se stezka pro kola udělá odděleně od chodníku, nejlépe zelení, ale to mnohdy nejde ani mimo zastavěná území. Bohužel. Ať jsou v tom majetkové nebo jiné důvody.

V zastavěném území by bylo nejlepší ubrat autům a zvýšit podíl dělby přepravní práce ve prospěch MHD a cyklo s chodci. Ne každá radnice má odvahu a prostor razantně omezit vjezd do centra města a udělat z něj pěší zónu.

Další a dost podstatným důvodem je to, že dotace se dávají jen na cyklostezky. Je-li tudíž potřeba upravit chodník na dělenou stezku, tak dostanete prašule jen na tu půlku, kde je cyklostezka. Tu druhou, mnohdy taky v dezolátním stavu (např. dosluhující lité asfalty), si zacalujete sami. Tohle je ´"logika" SFDI a dalších poskytovatelů dotací. Takže se to obchází tak, že se stezka udělá jako smíšená, tj. může být celá z dotace. Bohužel častokrát je to na úkor bezpečnosti jejich uživatelů.

To, že se nerespektujeme navzájem a nedržíme se každý svého pruhu, je už věc osobní zodpovědnosti každého z nás.

Jinak mimo zastavěná území jsem všemi 10ti pro, aby stezky byly z přírodě blízkých materiálů a aby krajina nebyla zalévána kilometry asfaltů mnohde naprosto zbytečně. Vžyť kolo je o zážitcích a ne rychlostních rekordech na cyklodálnicích.

0 0
možnosti

Jiří

15. 10. 2008 21:13
Jen poznámka

Budování stezek pro cyklisty je asi zcela kladná záležitost.  Možná, ale, by se mělo jednat o skutečné budování, teda výstavbu. Osobně mi připadá velice levné a jen  propagandistické, když stávající cestičky a pěšiny dostanou pouze nové tabulky, oznamující že se právě změnily v cyklistickou stezku. A do  statistických údajů místního zastupitelstva přibude x km  "vybudovaných či otevřených" stezek pro cyklisty. Tak se to stalo například  v Praze 4 v Krčském lese. Tam byly vybudovány či otevřeny skutečně jen ty cedule. A tak po těch již letitých cestičkách a pěšinách nyní drandí cyklisté (v přesvědčení, že je to stezka jen pro ně) a pochodují maminky s kočárky a další chodci i rekreační běžci (také v přesvědčení že jsou to cestičky jen pro ně, bez ohledu na nově nainstalované cedule). Když tam ty cedule nebyly tak to bylo stejné. Jen neměl obecní úřad ve statistice tolik km "nově otevřených cyklistických steyek".

0 0
možnosti

Honza42

15. 10. 2008 22:04
Re: Jen poznámka

Přesně tak. Na mnohých místech budování "cyklostezek" akorát znamená sdělení:  "Ježdění po chodníku dovoleno".  Protože představa, že lidé na procházce s malými dětmi, nebo stařeček o holi budou zkoumat čáry na zemi je iluzorní. Krčským lesem jsem se s dětmi něco nachodil.

0 0
možnosti

Honza42

15. 10. 2008 18:33
Možná chcete moc.

Kdo touží alespoň po troše klidu, těžko se toho může dožadovat uprostřed městské aglomerace. Už z principu je na tom něco neřešitelného. Nespokojencům doporučuji vyklidit pole a zmizet alespoň 30km od nejbližší aglomerace a nejmíň 120km od Prahy, jako jsem to udělal já před 15 lety.

Já jsem si teď dal krásných podvečerních 65km na kole, nikým nerušen, protože s pár venkovany si vždycky nějak vyhovíme a většinou taky nikam nespěchají. Uprostřed týdne jsou totiž agresivní chovanci největší a nekvalitnější  psychiatrické léčebny  bezpečně doma (mají ratingové označení A a vycházky budou mít zas až o víkendu.)

V provinčním městečku jsem si ověřil, že cyklostezky jsou pro cyklistiku celkem k ničemu, protože slušný cyklista v proudu vozidel není nikterak pomalejší (pokud tedy neveze na zádech husu a na řidítkách košík s vejci).  Ti chytřejší řidiči to již pochopili a projedou město klidně za cyklistou na trojku a zvýšený volnoběh. Ti slabší v úsudku se za stejnou dobu stačí čtyřikrát zastavit a čtyřikrát rozjet, prověřit spojku a převodovku a v případě dieslu i vytvořit nááádherné černé bouřkové mraky. Na konci městečka se potom všichni v dobré náladě sejdeme v čase +/-5 sekund.

0 0
možnosti

R. J.

15. 10. 2008 19:01
Re: Možná chcete moc.

Hergot , To Ti kamaráde závidím, já, ač rozen v Praze, zmizel bych hned. Ale co s prací, pro mne neřešitelné. Rostou houby? Jel bych, na ně, na mršky. Zdravím , a ať to krásně jede.

0 0
možnosti

Tommy

15. 10. 2008 17:10
Muj nazor.

Do zacatku predesilam, ze plne souhlasim s vsobecnou toleranci a s ohledy, ktere by k sobe chodci x kolisti x autickari meli mit. Jenze...

Kolisti jsou vetsinou banda id/io_tu co jen vykrikuji na co maji narok, ale nejake povinnosti uz nejsou pro ne. Zhusta jsou to pi/tom_ci co maj na pr/d_eli nejakou blikajici svetlusku - tim je vse vyreseno. Jak takovy blikani vypada z auta a jak mate v odhadu pohybu objektu, to vam snad rekne kazdej ridic. Nicmene - pro bicyklisty nezajem. Navleceni do smesnych vypasovanych kalhot a pupky narvane do dresu vsech moznych barev, ale strach z noseni reflexnich vest (viz prispevek v debate). Prejizdeni ve meste ze silnice na chodniky, pres prechody pro chodce a zpet na silnici je taky zcela normalni. Jizda takoveho opentleneho borce do kopce, kdy je rozkyvan jak Armstrong pred vrcholovou premii v Tour de France, je podle nej taky normalni (hlavne v hustem mestskem provozu je to chutovka). Zcela bezna je jizda dvou kolistu vedle sebe. Ze omezuji plynulost dopravy - nezajem. Taky jsem potkal stadecko, co vyvezli mladata a z obavy pred zlymi vlky (autickarema, motocyklysty, prostredky MHD...) zabrali 3/4 cesty. Co ostatni - nezajima. Presvedceni o vlastni vylucnosti. Dobrej priklad pro mlady, ze. Prestoze jsou aktivnimi ucastniky sil. provozu, ze strany kolaru potkavam naprostou lhostejnost k vecem jako vyhlaska a prav. sil. provozu. No a nakonec to jejich tahnuti od hospody k hospe. Kdyz ono to tak pekne jede, dyz jsme nality... Ale opet naprosta ignorace toho, ze jsou na silnici.

Veru neznam nebezpecnejsi a vic ukrivdenou skupinu na silnici, nez jsou bycyglysti. Pohybovat se vsude bez omezeni, sami zadna nemit a ostatni at se prizpusobi. Takovy je proste muj dojem. Cest svetlym vyjimkam v debate (pana s vestou, taky toho co doporucoval dobre svitici vybaveni...). Bohuzel takovych neni moc.

Vic ohleduplnosti na cestach, chodnicich i stezkach. Salut.

0 0
možnosti

Chris Kelvin

15. 10. 2008 17:28
Re: Muj nazor.

Možná jste narazil na výběrový efekt. Dneska (při dnešním stavu komunikací pro auta, kola i pěší) totiž do ulic na kole vyrazí jen blázni (a poslíčci). Proto Vám cyklisté připadají divní. Třeba až se to zlepší a začnou jezdit i ti normální, tak se situace rychle urovná :-)

0 0
možnosti

Mikro

15. 10. 2008 15:29
V Plzni taky

Myslel jsem , že tahle stupidní  "výstavba" cyklistických stezek  zabráním části chodníku je nějaká specialita v Plzni. Ale jak vidím, je to asi všude...

0 0
možnosti

MLOK1

15. 10. 2008 15:06
V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

V Hamburgu jsou cyklostezky převážně na chodníku, tedy na zvýšeném pruhu chodníku za obrubníkem. Na některých křižovatkách jsou dokonce semafory speciálně pro cyklistýry. Totéž v dříve "dederonském" Stralsundu. Jak to mají zavedeno jiných cyklisticky rozvinutých zemích nevím.

       Přeji Vám hezký den.

0 0
možnosti

AdVy

15. 10. 2008 20:13
Re: V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

Chodník by měl být vždy bezpečným místem pro chodce a mám na mysli volně běhající malé děti, maminky s kočárky, starší lidi, invalidní osoby i na vozíčku a koneckonců i pro pejskaře. Chodníky byly v minulosti vytvořeny proto aby pěšák nebyl ohrožován třeba koňským povozem a v dnešní době se to vztahuje na novodobé dopravní prostředky mezi které se nepochybně řadí i jízdní kolo.

0 0
možnosti

honzak

15. 10. 2008 14:29
v jednom příspěvku

jsem se dočetl, že "Vyšehradský tunel, kde jezdí přes tabuli "Cyklisto sesedni z kola" po chodníku, který je široký metr."

Jelikož tam dost často jezdím, tak bych doporučil ctěným cyklistobijcům, aby pomocí svinovacího metru zjistili šířku "soupravy" cyklista vedoucí kolo a porovnali ji se šířkou řídítek běžného kola. Vyjde jim zajímavý výsledek.

Je zkrátka vhodnějšína tom kole jet . Pravda, je nutné přizpůsobit rychlost, já sám jezdím s vycvaknutou nohou a rukama na brzdách rychlostí cca 10 km/h. Ještě jsem nikdy nikoho nesrazil. 

0 0
možnosti

R. J.

15. 10. 2008 15:18
Re: v jednom příspěvku

Jedu tam krokem, když jdou chodci,zastavím a nechám je projít.Nechci je "plašit". Jinak se tam dva protijedoucí  vejdeme, je to knop, ale vejdem.

0 0
možnosti

R. J.

15. 10. 2008 14:08
Přátelé, nenadávejme si.

K diskiuzi, kdo to plánuje v Praze cyklostezky, Vám povím  vtip,mnozí možná znáte

Zajíc, medvěd a vůl si chtějí postavit nové doupě, chtejí si ale vyběhat povolení na úřadech. Tak pošlou zajíce,je přece rychlí,ten se vrátí za týden a říká, mám 35razítek,36 ale nemám. Pošlou teda medvěda,ten je silný,s úřadem si "poradí".Vrátí se za tři neděle a to samé jako zajíc,36 razítko chybí. Jde tedy vůl,zajíc a medvěd se smějí, co ten tak zařídí. Vůl se vrátí odpoledne a říká,mám všechna razítka. Ty čumí jak puk, a ptají se "jak jsi to dokázal"? A vůl říká, jednoduše, na úřadě je to samý můj spolužák a spolužačka.

0 0
možnosti

Zebra

15. 10. 2008 14:15
Re: Přátelé, nenadávejme si.

1. Sím, voni si začali !

2. Až na toho rychlího zajíce dobrý.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz