29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ježišmarjá, jak mohli takhle jezdit?!

No ano, prohlížel jsem si zase jednou své sešity Rychlých šípů. Oni jezdili na kole bez helmy a bez cyklooblečení! Dokonce ani můj děda, který denně jezdil na kole z Nekmíře do práce do Plzně, neměl žádné speciální oblečení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Krátký 28.8.2019 15:57

Uhni vole - jedeme závod !!!!!!!!

v naší chatové osadě Čížov na Sázavě se přemnožili namachrovaní cyklisti, kteří si myslí, že jim patří svět - protože se mylně domnívají, že ta z Týnce nad Sázavou anoncovaná cyklostezka se týká i té polňačky přes naší osadu. Kulový s přehazovačkou - ta polňačka je vedená jako louka a to soukromá - my motorizovaní chataři jsme tam trpěni jako starousedlíci. A tak se občas vynoří taky "cyklisti", kteří pak na nás povykují v duchu výše uvedeném. Moje reakce jsou obvykle nepublikovatelné - hezký den

P. Harabaska 28.8.2019 13:49

Odkud vlastně píšete, stěžujete-li si na to,

že na vás někdo při chůzi v lese cinká? U nás na Plzeňsku (asi byste to tam měl znát) na vás nikdo na kole nezacinká. Ani na chodníku, ani v lese. Mně se to stalo naposledy před časem v parku kousek od domu, kde bydlím. Malá holčička na kole ještě s těmi pomocnými kolečky vzadu na mně zacinkala, chtěla se pochlubit, že jede na kole. Jinak nikoho s vytuněným kolem za desetitisíce neznám, kdo by měl na kole připevněnou tu věc za pár korun, kterou jsem míval na řídítkách já, když jsem ještě na kole jezdil, totiž zvonek. Až se člověk diví, že tvůrci všech těch bezpečnostních předpisů ty zvonky nepředepsaly jako povinné aspoň u kol v ceně třeba nad 15 tisíc. Asi je zdraví a bezpečí těch na kole vyšší prioritou než zdraví a bezpečí těch opěšalých. Píšete, že pohyb na bicyklu dokonce rozšíří i vlastivědné obzory. Moc těch s rozšířenými obzory asi nebude. Občas slýchám spíše jen o těch kilometrožroutech, kteří, byvše dotázáni, kde dnes vlastně jezdili, ani nevědí, snad jenom to, že vyjeli na sever a vrátili se z jihu. Nestačili se okolo sebe při té rychlojízdě ani podívat.

J. Hajský 28.8.2019 13:32

Nejde jen o cyklistiku.

Nejvíce jsem se zasmál, i když trochu hořce, při čtení prvních dvou odstavců článku. Schválně si je přečtěte ještě jednou a jistě vám dojde jako mě, že nejde jen o cyklistiku. Jsem už pamětník a tak mohu napsat další věty.

O přestávce jsme se ve škole s klukama domluvili, kde se odpoledne sejdeme a opravdu jsme se sešli. A představte si BEZ MOBILŮ. A hráli jsme čutes, vybiku, na pikolu, na lupy a na strály (znají dnešní děti a mladí tyto činnosti?), nebo - v zimě se koulovali a klouzali na klouzačce. Nikdo nikomu nezáviděl "značkové" oblečení, ani lepší ajfoun, neboť zkrátka nebyly. A když jsme byli doma, pouštěli jsme si magič nebo četli třeba májovky A něco jsme z toho měli, neboť jsme namuseli každých 5 minut sledovat, zda nám nepřišla esemeska. Těžko dnes někomu mladému vysvětlíte jak jsme mohli žít bez mobilů, bez fejsbůků, bez vačapů, bez tabletů, bez xboxů a bez internetu.

Byla jiná doba. Když jsme se s někým dohodli, že se za týden sejdeme tam a tam, tak jsme se také sešli. Jezdil jsem za svojí láskou každých 14 dní skoro 200 km a vždy jsme se sešli, protože jsme si za těch 14 dní vyměnili 5 dopisů a rande si domluvili.

Byl by dnes schopen někdo mladý vyznat lásku v dopise? Nebo vůbec napsat dopis? Proč by ho psal, když má fejsko. Je smutný pohled v restauraci na mladý pár, když hned po dosednutí každý vytáhne svůj mobil, čučí do něj a druhého si nevšímá.

Pokrok nezastavíš. Ale je vždy jen k lepšímu?

P. Harabaska 28.8.2019 13:50

Re: Nejde jen o cyklistiku.

!!!!

F. Brnušák 28.8.2019 12:06

Cykliste

Ja jsem vpostate ve skupine jak Rychlych sipu, tak trenujicich magoru, tak mladych kluku co jezdi jen dolekopcom a nevidim v tom problem. Kdyz potrebuju vezmu skladacu a jedu s ni nakoupit do mesta, klidne i po hlavni, staci motoristum obcas vyhovet, treba lehce zajet za krajnici, na krizovatce pridat, aby mohlo auto z vedlejsi drive vyjet atd. To same na cyklostezkach, ty jsou podle me primarne pro koleckare (brusle sk8 a jina havet vcetne el. kolobezek) a maminy. Tak nemam problem je objet po travniku nebo si chvilku pockat.

To ze obcas jedu po turisticke znacce je opravdu zlocin. Znam nektere turisticke ztezky po kterych evidentne nikdo nechodi a rok od roku zarustaji a kbyby tam obcas neprojel nejaky cyklista tak uz je pohltila priroda. Nektere uz pohltila nebo je pohltilo zemedelstvi.Tyhle utoky pesaku na cyklisty nechapu. To ze by kolo znicilo nejakou cesticku je fakt blabol. Pohybuju se po lesich docela dlouho a je naprosto zrejme, ze cesta vyrobena lesaky na svoz drivy (kdy jsou vyjeta 1m koryta) po 5 letech je velmi zarostla a po 10 letech ji uz ani nenajdete.

Nevidim na dnesni cyklistice nic vykloubeneho, nebo ano je vykloubena podobne jako ostatni sporty/dopravni prostredky jako napr. automobily, bezecke pomucky, kolobezky, ruzne elektroveci atd.

V. Mokrý 28.8.2019 12:45

Re: Cykliste

Znám pár míst, kde vedou silničky kolem samot i zemědělských, na které byly nainstalovány značky cyklostezka a cyklisti volají policii na obyvatele těchto samot, pro které je to jediná přístupová cesta.

V. Mokrý 28.8.2019 12:46

Re: Cykliste

Pro jejich auta, traktory.

P. Harabaska 28.8.2019 13:57

Re: Cykliste

Pěšákům obvykle nevadí cyklisté, proto, že okolo projedou, ale jejich častá bezohlednost, když bez upozornění (nemají zvonek, kde by na něj vzali?) projedou 5 cm okolo starého člověka, který díky stáří nemá už ten sluch tak bystrý, aby na půl kilometru slyšel svistot pneumatik na cestě. Také už je mi nějaký pátek a žehrám na to, že ne vždy je cesta v lese tak rovná, abych nemusel udělat třeba i úkrok stranou, a to právě v okamžiku, kdy mladý bezohledný cyklista mi koncem řídítek "sklouzne" po rukávu. Co by tomu sportovci udělalo, kdyby zazvonil třeba 10 - 20 metrů přede mnou? Nemůže, nemá zvonek. Jak říkám, po koupi drahého kola už mu na zvonek nezbydou peníze.

A. Alda 28.8.2019 10:46

Záleží také na terénu.

Kde je rovina či jen mírné zvlnění terénu, tam se kolo stalo dopravním prostředkem už dávno. Lidé na kolech začali jezdit do práce i na nákupy. Haná, Hlučínsko, Polabí... U obchodů i u továren tak začaly vznikat rozsáhlá parkoviště pro kola. A cyklistika se stala normální součástí života.

Kde jsou ovšem kopce a terén je členitý, tam se kolo začalo prosazovat jen jako prostředek sportu či dětské radosti a až s příchodem sofistikovaných dnešních kol mělo šanci stát se dopravním prostředkem. Cyklistika se tam nestala normální součástí života, ale zvláštním vyčleněním - pýchou některých proti jiným. A protože většina našeho území je kopcovitá, máme s tím problémy teď všude.

J. Chaloupka 28.8.2019 10:23

Hlavně utratit miliardy za cyklostezky.

a za to oblečení.

P. Brich 28.8.2019 11:42

Re: Hlavně utratit miliardy za cyklostezky.

Na to EU přispívá velice ráda. Dnes máme snad nejvíce km cyklostezek na hlavu v porovnání se světem.

A silnice pro auta jako polygon na zkoušení odolnosti konstrukce těžké vojenské techniky.

Další v čem jsme byli zaostalí a nutně jsme potřebovali dotovat z EU byly multikina, akvaparky a rozhledny.

F. Houžňák 28.8.2019 9:46

A kdo jste byl v Londýně, určitě si vzpomenete

na hordy šílených cyklistů řítících se na sportovních kolech po všech hlavních ulicích, aspoň tedy v centru.

F. Houžňák 28.8.2019 9:43

Ano, připomnělo mi to známý výrok Indiána

sledujícího kolaře, "Líná bledá tvář musí sedět, i když běží".

A. Alda 28.8.2019 10:47

Uááááááááááááááááááááááááááá

M. Krutý 28.8.2019 9:19

další zamindrákovanej nepřítel kola

Autor by byl asi překvapen, že naprostá většina lidí se chová na kole celkem normálně a jezdí opravdu pro radost. Jenom malá část z nich na kole trénuje a ještě menší část, převážně mladých, na kole blbne (to ale bylo vždycky).

Kecy o tom, že se jezdilo bez dresu jsou fajn jenom do chvíle, než si člověk uvědomí, že to oblečení tenkrát nebylo. A kdo na kole trochu jezdí, kalhoty s vystýlkou rozhodně ocení, stejně jako uplý dres, pod který nevletí při sjezdu vosa.

Daleko větší problém než cyklistika je rostoucí netolerance k úplně všemu, pravděpodobně díky trendu žít v sociálních bublinách udržujících jejich členy v blaženém přesvědčení, že zrovna oni jsou nositeli jediného správného názoru.

J. Fridrich 28.8.2019 10:10

Re: další zamindrákovanej nepřítel kola

Souhlas pane Krutý - jsem bajker a jezdím pro radost, někdy víc, někdy míň.. Jezdím také často autem - a na čelo si net'ukám, když cyklista, nebo řidič auta udělá nějakou chybku.. Je to o toleranci..

P. Harabaska 28.8.2019 14:00

Re: další zamindrákovanej nepřítel kola

Ovšem oni ti cyklisté tak rádi jezdí na silnici vedle sebe a ještě se provokativně roztáhnou, když na ně z dostatečné dálky, pro jejich i svoji bezpečnost, krátce zatroubíte.

K. Janyška 28.8.2019 9:14

Ano, odporné opatrnictví a až dětinské chování dospělých

je zdrojem snížení výkonnosti lidí a také ustrašených nálad, které vedou k pocitu nutného ochranářství státem, které vede k socialismu. A socialismus vede zpětně k odpornému opatrnictví a kruh hlouposti se uzavírá... Dzp.

M. Prokop 28.8.2019 8:50

Včera brečeli odborníci na Lidovkách

jak děti neumí plavat, jak je to škola nenaučí.

Bylo-li to dříve lepší, pak hlavně proto, že děti nedřepěly u PC, mobilů a tabletů, ale vypadly z domu a šly si zaplavat někam k řece nebo rybníku, ne na kurz v bazénu.

A tak je to prakticky se vším.

Ś. Svobodová 28.8.2019 11:12

Re: Včera brečeli odborníci na Lidovkách

Proč by je to měla učit škola, to odborníci nevysvětlili?

V. Halašta 28.8.2019 11:16

Re: Včera brečeli odborníci na Lidovkách

Jj, říkal to už praotec Janeček.

R. Langer 28.8.2019 8:49

No, já, nemaje řidičák,

jezdím na kole celý život. Já jezdím tak nějak pořád stejně, ale dnes je holt jiná doba, jiný provoz a jiné preference. Tak to prostě je. Dřív byl člověk v podstatě rád, že měl vůbec to kolo, pokud ho měl. A upřímně, po té době se mi zase tak nestýská. ;-)

V. Halašta 28.8.2019 8:48

Zas mi někdo říká, jak se mám chovat?

Co kdyby to nechal na mně!

V. Mokrý 28.8.2019 12:35

Re: Zas mi někdo říká, jak se mám chovat?

1*

M. Marek 28.8.2019 8:44

Bude líp? Až bude ... Připomíná mi to Rodáky - až budou zase na poli zpívat. Nezačali.

J. Kalíšek 28.8.2019 8:12

Nezminil jste cyklistu mestskeho agresivniho sebevrazedneho. Jedu, vsichni mi honem uhnete. Lidi na chodniku, auta, jini kolari... pakaz, ktera mi jen prekazi! A vse jen zhorsene cyklopruhy, cyklostezkami a cykloprejezdy, kde vladne cyklokultura jako v zapasnicke arene.

Kdo se dnes napriklad pohybuje po vnitrni Praze, vi, co mam na mysli.

R. Dubravský 28.8.2019 7:54

Aktivisté,

ekologisté, cykloteroristé, s podporou státní moci chtěli přinutit lidi jezdit na kole. Tak se jim to podařilo ... a dopadlo to jako vždycky.

V. Mokrý 28.8.2019 6:38

Je málo těch, kteří jezdí pro radost ze života, nebo

z nutnosti jako za starých časů, bohužel. Většina zblblá reklamou má snahu se předvádět, že jsou IN a že na to mají. Taková je doba. A k tomu jsou mezi nimi vlastně sebevrazi, když jezdí v časech největšího provozu dokonce na silnice 1.třídy.

J. Pospíšil 28.8.2019 5:45

Svět se mění.

Jako kluci jsme hrávali na ulici fotbal, když jelo auto, tak jsme odnesli školní tašky, co byly tyčky od branky na chodník a nechali auto projet. Měli jsme sportky a pak ty favority bez helem. Dokonce jsme jezdili po Brně hlavními ulicemi a největším nebezpečím byly koleje od šaliny.

Ještě, když už jsem byl zaměstnaný, tak jsem patnáct let jezdil do práce těch asi 5 km na kole, z toho část po hlavních silnicích. Šlo to v letě v zimě. Pak se musím přiznat, že posledních pár let jsem na tu trasu čím dál častěji bral auto. Další práce byla tak daleko, že vlastně pořád už jen auto.

Dnes by si tu trasu na kole netroufl ani vyspělý cyklista s helmou a přístroji. Není sebevrah.

Není to vina ani řidičů, ani cyklistů. Svět je prostě jiný.

J. Chaloupka 28.8.2019 10:28

Ano. Když jsme jezdívali po nové dálnici D1

v 80. letech minulého století, tak třeba 10 minut jsme nepotkali auto v protisměru.