24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Jak podepsat Adventní výzvu

My, kdo jsme podepsáni pod touto výzvou, varujeme před nebezpečím, kterému je naše společnost vystavena. Opět nás nejen okolnosti, ale i falešní vůdci rozdělují na dva tábory stojící proti sobě. Cílem naší výzvy je varovat před opakováním toho, co jsme prožili ve 20. století, a relativizováním hodnot, za které bojovali, trpěli a umírali naši blízcí a přátelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 8.12.2015 12:01

Hezky napsáno.

Nejsem si však úplně jist, že Adventní výzva byla myšlena tak, jak ji autor transponuje, proto nepodepíšu.

V. Školník 7.12.2015 21:59

Proč tu adventní výzvu vůbec číst?

asi proto aby zabedněnci se koukli kdo se k ní připojil. aby zabedněnci si uvědomili kdo tu výzvu napsal. aby zabedněnci si uvědomili že ti lidé pro historii tohoto národa udělali více než oni sami a aby jim byly za to co dělají vděčni.

A dokonce to nemusejí ani nikomu říkat, jediné co se po nich chce aby ty lidi respektovali a měli respekt před jejich názorem jako oni ho mají před názorem zabedněnců.

Zabedněnec nikdy nebude souhlasit s oponentem a nikdy se ho nebude snažit pochopit, protože pro zabedněnce je jednodušší se připojit vždy k většinovému názoru, ať už hlasitým kritizováním či svým tichým postojem, jen aby nikdo nevěděl co si myslí.

Jsem svépravný a nejsem hloupí, jak si všichni ti co mě urážejí, když mě nazývají sluníčkem, havlistou  a podobnými názvy.

Radši budu urážen a snažit se pochopit proč to dělají, a jít jim příkladem, než s nimi na ulici, v diskuzích zbytečně projevovat souhlas s jejich svérázným názorem, který je jen jiným vyjádřením jejich strachu.

Š. Hašek 7.12.2015 20:33

Nepřipojuji Svůj podpis.

Takhle zmatlat vše dohromady a dát tomu výraz "adventní" ............

Už jsem leccos zažil ............

A. Vágner 7.12.2015 20:07

Blábol

Naprostá zhovadilosti. Tyto přivandrovalce nechci nikde v EU.

Proč ? Protože jsem humanista .

Když se Křečkovi a jemu podobným nelíbí -Čechy čechům, tak ať táhnou do ....... IS.

J. Kanioková 7.12.2015 18:41

K tomuto textu se připojit nemůžu..

K. Kovář 7.12.2015 16:18

Křečka dostat do ruky

to by bylo, zafackoval bych mu uši do hlavy! Mít soucit s někým kdo má v plánu mou likvidaci je proti zdravému rozumu!!!

Ś. Svobodová 7.12.2015 15:39

Překlad 2

Milé stádo, varujeme Vás před nebezpečím. Uvědomte si, že nejednotný názor na migrační krizi je špatný. Cílem výzvy je mj. neopakovat relativizování svobody a demokracie. I když je to teda pěkně těžké, když vidíme ten až leckdy agresivní nesouhlas s naším názorem těch nacionalistů a demagogů. Skutečné vlastenectví je o demokracii a svobodě a tak moc nešpekulujte a pomáhejte. Možná je mezi nima pár lotrů. Ale s tím si nelamte hlavu, na to máte nás, abychom popostrčili naše politiky. Tímto je taky vyzýváme, aby laskavě nedumali a poslouchali příkazy bruselských politiků. A pak všichni bodou hledat řešení.

Nepřejem si šaríja, požadujeme respekt a úctu, taky chceme aby Putin vrátil Krym a vůbec pozor na rusáky, populisty, pošahané vlastence a nacionalisty. Když je teda ten Advent možná máme naději, že s nima pěkně po demokraticku zakročíme, s teroristy a demagogy. Čest lidským právům!

J. Kanioková 7.12.2015 18:36

1***

M. slavík 7.12.2015 14:38

Křeček,

už se rozhodněte kam chcete patřit! Chvíli vypadáte jako rozumný člověk a vzápětí bláboly bezmozka.

K. Luboš 7.12.2015 14:17

Hlavně nic nepodepisujte!

To něco podepíšete a vono se za takových pět deset let ukáže, co to vlastně bylo za blbost, a máte z ostudy kabát jako třeba ta naše europoslankyně Roithová, co se tak hezky postavila za přijetí té Lisabonské smlouvy... Teď to podepíšete a dopadnete jako těch 99 Pragováků....

R. Morava 7.12.2015 14:08

K adventu se ale hodí víc tato výzva

Podporujme křesťanství. Bezbřehá tolerance ke Zlu se nehodí k adventu. Protože Zlo je nepřítel Ježíše a tedy i adventu. Vykašleme se už na pochybné moderní ideologie do absurdity dotažených absolutních lidských práv, multi-kulti, marxismu, gendrismu, feminismu atd. Pomáhejme světu aby nebyly války, doktoři v Afgánistánu, mírová jednání, bojkot evidentně nelidských států. Křesťanské je i jednoznačně zavrhnout islám v evropské kultuře. Podporujme mírumilovná náboženství. Zaveďme 0 toleranci k agresivním kulturám. Ochraňme hranice EU abychom ubránili naši kulturu. Potom pomožme nešťastným lidem válčícím státům jako Sýrie, Afgánistán. Přivezme legálně malé nezkažené děti z těchto zemí, dejme jim křesťanskou výchovu a praktické vzdělání až se tu vyučí vrátí se domů budovat svoji zem. Pomožme vzděláním i lidem jinde ve světě. Ale nedopusťme tu chaos. To aby si naši "hosté" na nás otvírali korán a házeli kameny. Pomožme těm dětem ale netolerujme jejich agresivitu...

Myslím, že tato výzva je lepší a hlavně se hodí víc k adventu.

R. Morava 7.12.2015 13:49

Je to zneužití adventu propagátory islámu

Pro někoho možná zajímavá výzva... Ale já v ČR nevididím až takové vážné tendence k nacionalizmu německého typu. Mnohem evidentnější je islámský fašismus. Místo aby někdo bojoval za ilegalizaci agresivní ideologie, pořád někdo mluví o tom, že je špatné Čechy Čechům. Není, je to zdravé, normální a spravedlivé (čechem je totiž i každý přistěhovalec uznávající české hodnoty a kulturu)! Rozdělení společnosti dělají chorobné ideologie absolutních práv - humanrightismu, gendrismu, islamismu a marxismu.

Na co tato výzva je, když i průměrně inteligentní člověk ví, že je dobré pomoci strádajícím pokud to není sebevražda strádající Evropy. Ale Evropa strádá. Ztrátou schopnosti se bránit, ztrátou hodnot rodina, vlast, křesťanství. Takto slabá civilizace nezvládne přijmout jediného muslima.

I milosrdný Samaritán donesl člověka do hospody a zaplatil za jeho léčení. Nedonesl si ho k sobě domů. Ano plaťme za léčení válečných zraněných za podporu Kurdů... Posílejme doktory do Afgánistánu, pokud jsou ochotni tam jet... ale NEBUĎME ZA HLUPÁKY.

P. Klouda 7.12.2015 10:28

Ještě že tam byly ty pasáže ...

... v závorkách, začínající »Ve skutečnosti chceme říct:« Díky nim je možné v glose pana Křečka najít jak jeho názor na problém imigrace (ač ten už ani "tady", ani jinde není ničím novým), tak jeho kritiku oné "Adventní výzvy", a navíc výzvu k tomu, čemu by podle něj mělo být v Adventě věnováno úsilí primárně.

Proto se nepřipojím ke kritikům této glosy (aniž bych se připojil ke "kývačům" na "Adventní výzvu"), ale k těm, kteří ji vnímají jako ne sice objevnou, ale přesto v tomto čase přínosnou, a také nepřímo hovořící o neukřičeném hrdinství pana Křečka, který veřejně řekl "Advnetní výzvě" svoje »Ne.«

A. Alda 7.12.2015 12:23

Mnohým přispěvatelům žel chybí inteligence.

A tak trochu chytřejší nebo složitěji koncipavané texty nechápou.

A někteří nechápou ani komentáře, nemají-li podobu souhlasného či nesouhlasného výkřiku.

P. Klouda 7.12.2015 12:51

Re: Mnohým přispěvatelům žel chybí inteligence.

Ano. Náš národ nemá nouzi o ty, pro něž je křik roven argumentu, a když to není křik, pak aspoň označení jiného názoru za nesmysl, etc... Myslím si, že víme, oč jde, aniž bych tu grafomanil výčtem dalších oblíbených "argumentů"... ,)

Z. Lapil 7.12.2015 12:52

Re: Mnohým přispěvatelům žel chybí inteligence.

Cítím se být dosti inteligentním, ale dlouho jsem si nebyl jist, jak je ten text myšlen. I když v případě pana Křečka je to také tím, že ho pamatuju jako předsedu nájemníků bytů, či jak se ta funkce jmenovala, a od té doby ho mám za VELMI schopného demagoga. Takže - kdykoliv od něj čtu něco, co vypadá rozumně - mám tendenci nevěřit svým vlastním očím.

S. Donát 7.12.2015 14:24

Re: Mnohým přispěvatelům žel chybí inteligence.

Já v poslední době docela zírám, cožeto z pana Křečka vychází za texty. Dříve jsem jen nevěřícně kroutil hlavou, dnes s ním dosti často souhlasím.

S. Donát 7.12.2015 12:30

Re: Ještě že tam byly ty pasáže ...

Ano, připojím se též :)

P. Klouda 7.12.2015 12:52

Re: Ještě že tam byly ty pasáže ...

To je milé, a určitě především pro p.Křečka, pokud se na tuto drobnou diskusi na sklonku dne podívá... 8)

Z. Švrček 7.12.2015 10:23

Nepodepíšu ani za zlaté prase

Jsem dalek toho, abych si vykládal výzvu způsobem "co tím chtěl básník říci". Takovouhle výzvu přece nemůže žádný soudný člověk podepsat, aby zároveň nesouhlasil s importem islamizačních praktik všeho druhu do Evropy a do naší země.

Islamizace probíhá ve třech fázích.

První fází je pokrytecké apelování na soucit, požadování tolerance a hlásání islámu jako náboženství a ideologie soužití a míru. To je fáze probíhající tam kde je muslimů málo a jsou v silné menšině. Dnes již i u nás!

Druhou fází je křik, odpor proti těm, kdo islám nechtějí a kritizují jej, doporvázená ozbrojenou "obranou islámu" a vražděním hlasitých odpůrců a kritiků. Za napadení islámu a muslimů je považován i onen nesouhlas a kritika. Zároveň se dál pro islám požadují další výhody, další rovnoprávnost, více pochopení, další mešity a rovnoprávnost práva šaría. To se děje tam, kde islám má již výraznou podporu a je schpopen politických i fyzických akcí, vzdoru a dalšího šíření této ideologie. Viz Francie, Anglie, Holandsko, či Švédsko.

Třetí a poslední fází je tam, kde muslimové již mají převahu, uchopili politickou moc ruku v ruce s mocí fyzickou. Tam dochází k násilné islamizaci, vyhánění, či odstranění konkurenčních náboženství, či jejich ponížení a poddanství doprovázené platbou daně "za život". Tam již pro "neveřící" není jiné místo, než v postavení méněcenných, sluhů, či otroků.  Mrkněte třeba na Saudskou arábii, či jiné arabské státy. Tam to probíhá. Tohle tady přece nemůže soudný člověk chtít.

J. Pražák 7.12.2015 9:42

Adventní výzva je směsí hamižnosti a ignorance

„Péče o uprchlíky je výnosnější než kokain“. To jsou autentická slova Itala, který organizoval podvody na římské radnici, odposlechnutá policií. (EURO č.46, str.42). Proto etnobyznysmeni a Sluníčka tolik křičí. Asi jde o pořádný balík.

O islámské totalitní ideologii neví nic, hlavně když to vynáší pořádný profit. Jak pro Sluníčkáře, (Ne)ziskovky, pedagogy a absolventy "soft" oborů, kteří najdou uplatnění pouze ve státní správě, (ne)ziskovkách nebo ve frontách na úřadech práce, přerozdělovače grantů, dávek, příspěvků, dealerů levnějších drog,.....

Kdyby chtěli signatáři skutečně pomoci, tak po vzoru jezuitských misionářů odjedou pomáhat blíže ohnisek konfliktů, kde bude jejich pomoc účinnější i levnější a pomůže skutečně těm potřebným.

P. Remeš 7.12.2015 8:36

Výborně!

Pan Křeček vyjádřil naprosto přesně, o co myslím většině národa jde. Kdyby byla Výzva sepsána tak, jak ji on přetlumočil, podepíši ji rázem všemi deseti. Taková výzva by totiž - na rozdíl od Výzvy adventní - daleko více spojovala, než rozdělovala.

A. Alda 7.12.2015 8:19

No je zcela zjevné,

že tvůrci a signatáři té "výzvy" to s naším národem a státem dobře nemyslí.

Kdyby ta výzva zněla tak, jak ji pan Křeček přepracoval, byli by oni první, kdo by ji označili za populismus, nacionalismus, šovinismus, fašismus, nacismus, rusofilství, zastydlý komunismu, čecháčkovské maloměšťáctví...

Zapomněl jsem snad na některou z jeiich nadávek?

R. Gramblička 7.12.2015 9:28

Re: No je zcela zjevné,

Zaprděnost, ta je taky oblíbená, ač není zcela jasné, co se tím myslí (to ale platí pro většinu zmíněných nálepek)

A. Alda 7.12.2015 12:18

Jo, dík.

Na zaprděnost jsem zapomněl.

P. Dvořák 7.12.2015 1:17

Ve skutečnosti chci říct:

Nehledejme v Křeččí křeči slova, která nebyla vyslovena a myšlenky, které nebyly nastíněny.

Prostě tu pitomou výzvu nepodepisujme.

J. Kovaříček 7.12.2015 3:45

Re: Ve skutečnosti chci říct:

Naprostý souhlas. Co chtěl básník říci? Nu přece to, co řekl!!!! Jak nám to musí někdo překládat, tak to vždy poněkud zapáchá. Kdo vlastně tu výzvu vydal? Ale dýchá z ní moderní historie-  "Braňme se populistům, kteří navádějí k násilí a netoleranci." pravá se v té Výzvě.Tohle známe, my se nikdy nebráníme (1938,1948,1968), to jen populisti by takto zlobuli. A tolerancí tito bobráci také přetékají, třeba tolerancí ku komunistům. Kdy se tohle zbabělé myšlení vypaří z mnoha českých hlav?

K. Frauknecht 7.12.2015 8:30

Re: Ve skutečnosti chci říct:

Ano.

Úžasná pitomost.

P. Lenc 7.12.2015 9:16

Re: Ve skutečnosti chci říct:

Ano.Ono je Petře vůbec zvláštní, jak si naše"intelektuální elita" přímo libuje v různých výzvách. A čím je blbější nebo prolhanější, tím víc prostoru dostává.Někdy si myslím, že ten prostor dostávají záměrně, že někteří novináři přece jen nejsou takoví pitomci a propagují tato "moudra" schválně, aby národ viděl jakou že to má "elitu".

M. Krátký 7.12.2015 9:41

Re: Ve skutečnosti chci říct:

"Intelektuální jElita" se můžou jít bodnout - mě stačí selský rozum za období od 1945 do dneška - je mi 72 a musím hájit zájmy mých vnuček i pravnuček