Diskuze
SPOLEČNOST: Jak dál s Romy?
Děkujeme za pochopení.
B. Hudzieczek
S tím kočováním to není tak docela pravda
Kočovala jen část Romů, tradiční to bylo u Oláhů, ale na Slovensku žili i Romové usedlí - zpravidla na okraji vesnic, živili se prací na poli u bohatých gazdů (z toho pochází zkomolenina "gadžo"), čeští Sintrové si kočování zhusta nahrazovali jako světští. Kulturu a tradice samozřejmě mají, ale ve velkých městech se vytrácí stejně jako u bílých.
J. Kanioková
Mě především štve trošku jiná položka toho problému,
jak je možné, že "přivandrujou" a dostanou tady trvalé bydliště ++ ! ++ to, že jim tím vznikne nárok na soc. dávky?
To je pro mě naprosto nepochopitelné !
A uvítala bych, kdyby jim nevynášela porodnost. To je taky obrovský problém, protože oni se o své děti většinou nestarají, nedělají nic pro to, aby byly aspoň solidně vzdělané a zaměstnatelné ! Zní to sice dost blbě, ale oni rodí jen další příživníky na sociálním systému..
J. Kanioková
Ale podotýkám, že to nemyslím paušálně,
znám dost solidních cikánů, pracovala jsem s nimi v jedné firmě 17 let.
M. Dubanová
Nesmíme zapomenout, že
Cikáni jsou nomádi, přišli do Evropy z Indie někdy ve středověku a větší část z nich, si tyto nomádské zvyklosti podržela do dnešní doby. Staletí kočovali, nikdo je nic jiného neučil a nic jiného neuměli, pak přišli komunisté, ukradli jim koně a vozy a přesadili je do paneláků. Muselo to být pro ně hrozné, Cikáni neuměli "bydlet", uměli jen kočovat a to byl jediné co uměli. Tehdy se asi cítili podobně, jak by se cítil dnešní člověk, kdyby jej "přesadili" do jeskyně a chtěli od něho aby se "přizpůsobil" a to se vším všudy..Je to těžké, ale vzpomínám si, jak Cikáni když odjeli do Anglie, nebo Canady, přesně věděli, že se musí chovat slušně, že by nedostali žádné peníze a ještě by byli vyhoštěni. K Cikánům se musí přistupovat stejně, jako k ostatním, není možné jim pardónovat všechno, jen proto že jsou cikánská menšina, jiným menšinám se nepardónuje nic..Oni si musí uvědomit, že když nebudou respektovat zákony, že nedostanou žádné peníze, to je zřejmě jediné, co na ně bude působit.
J. Heincl
Romský osud
Co má autor na mysli touto větou: "Na konto "bílé" většiny nutno ovšem připsat její naprostý nezájem o romský osud." Proč se mají Češi, Slováci, Ukrajinci, Moldavani, Bělorusové, Poláci, Rusové, Němci, Američani (řazeno podle předpokládaného množství těchto občanů v ČR) a další běloši žijící v ČR zajímat o romský osud. A když se budou zajímat k čemu to bude dobré pro Cikány? Já jsem se asi jako jeden z mála zajímal a přečetl jsem na toto téma větší množství seriozní literatury. Na základě svých bohatých osobních zkušeností a informací z prostudovaných knih jsem dočel k názoru, že Cikáni jsou ve velké většině neschopní přizpůsobit se evropskému způsobu života a pravděpodobně se to minimálně další stovky let nezmění.
Jako realistická řešení vidím 1. Snížení sociálních a jiných dávek pro občany nemající zájemo práci tak, aby dávky sloužily jen pro skromný život, 2. Zločince nekompromisně trestat tak, aby život na svobodě byl mnohem příjemnější než život ve vězení. 3. Přestat financovat různé začleňovací agentury, které peníze nás daňových poplatníků nesmyslně rozhazují a ještě nám nadávají do rasistů a bůhví čeho dalšího.
d. Šimáček
vsichni si tu stezujeme
jake strasne to je ted, ale co dal, pri soucasne socialneasocialni politice statu ktery cikanum umoznuje velmi uspesne parazitovat na spolecnosti i nekontrolovatelnym mnozenim, tj. neustale se zvetsujici skupinou celozivotnich prijemcu socialnich davek, musi zakonite nastat situace kdy produktivni cast obyvatelstva nebude uz moci dal unest stale rostouci socialni brime a cele se to tu pos....
P. Rajman
Stejná práva, jiné povinnosti
to je integrace. "Integrace ano asimilace ne" volali černoši v šedesátých letech v USA. Segregace ( heslovitě - žádná práva, žádné povinnosti ) jako reakce majority vyplývá z obavy z asimilace ( stejná práva, stejné povinnosti ), o kterou se z ideologických důvodů pokoušely všechny české vlády od konce války a kterou po těchto vládádch papouškuje dav. Jsem přesvědčen, že integrace ( stejná práva jiné, ale přesto povinosti ) jako zralá střední cesta mezi asimilací a segregací je tou jedinou možnou cestou.
P. Čulík
Podle nadpisu článku jsem čekal myšlenku,
bohužel jsem si nevšiml otazníku. Autor s ničím konstruktivním nepřišel, rozbít gheta, no ale kam pak s nima? Já jsem bydlel v činžáku s jednou nepřízpůsobivou rodinou, tak vím ,co to obnáší. Rozprášit gheta mezi normální - přizpůsobivé lidi, no to jenom proti cikánům poštvete další lidi a cikány tím nezkulturníte, ostatně to už tu bylo v bleděmodrém. Ale tlačit je do práce, to mi přijde normální, zrovna tak, aby jejich děti dostaly vzdělání. Ostatně oni si stěžují, že nemohou sehnat práci, alespoň někteří, tak proč jim to neumožnit? A že lidi nemají o cikánskou otázku zájem? Mají, jenom už jsou znechuceni debilními nápady naší politické reprezentace, kde každý začne prasečákem v Letech a také tím hned po volbách skončí. "Napříč" politickým spektrem..
P. Rajman
Re: Budete mít stejná páva, ale
jiné, ale přesto povinosti. Toho se vláda bojí. Přiznávám-li, že je někdo jiný, nemůžu po něm chtít aby byl stejný. Když to, ale nepřiznám můžu to po něm považovat až do chvíle, kdy mi dá přes hubu.
V. Heidlerová
Nepřidělovat občanství
V prvé řadě začat vracením přivandrovalých ze Slovenska, které žijí u příbuzných. Vždyť mi vůbec nevím, kolik máme cigánů, oni se mohou podle dokumentů vydávat za Čechy. Kdo přivandroval pozdě, nemá doklady atd. - šup s ním do rodné obce! Zpátky na východ, odkud nám je Husák poslal jako dárek. Nazdar.
P. Rajman
Kdo je na Šluknovsku starousedlý ?
Výraz starousedlík, se na Šluknovsku používal ( jako výraz usmíření a tolerance ) pro nepočetnou a roztroušenou skupinu německého obyvatelstva, která po válce směla nebo z nějakých důvodů musela zůstat v pohraničí. Pochopitelně čas oponou trhl a časy se mění a za starousedlé je dnes považován pomalu každý, kdo se nepřistěhoval letos. Vzhledem k dosud žijící historické paměti bych považoval za trefnější ( i když poněkud neobvyklé ) používat výraz dlouhousedlý. Výraz starousedlý je dle mého názoru pro dlouhousedlé obyvatelstvo ve šluknovském výběžku poněkud frustrující, protože u těch chápavějších chtě nechtě a bez ohledu na původ musí evokovat nelehký a přezíravý postoj českých politiků k této oblasti nejen během první republiky a bzprostředně po válce, ale po celou dobu čtyřiceti let komunismu i dvaceti let postkomunismu.
To, že území bylo za komunismu "odkladištěm" mentálně slabých ( neříkejme nepřizpůsobivých ) a v současnosti je "odkladištěm" sociálně slabých, je tou nejhorší vizitkou a současně nejlepším příkladem dlouhodobé arogance postotalitních, šovinisticky orientovaných politiků, kteří po vzoru ruských samovládců považují tuto oblast za jakousi "Sibiř" svých politických zájmů.
J. Havelka
Cikáni mají "svoji" kulturu".
Krást, nepracovat, opíjet se, podvádět, nic se nenaučit a otravovat život slušným lidem. Bylo to tak vždy, ale při kočování to nebylo tak vidět a tolik to nevadilo. Přišli, krátkou dobu pobyli a odešli. Dalo se to vydržet. Potom jim Komoušové vzali vozy, zakázali jim kočovat, nastěhovali je mezi "bílé" , se kterými neuměli a ani nechtěli žít. V poslední době přidali drogy, loupeže a rvačky. Nevěřím, že by se to dalo nějakými státními akcemi změnit.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz