25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Jací jsme

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
bb 26.11.2009 9:31

Abychom s vaničkou nevylili dítě

Myslím, že Hubálek to řekl trochu tvrdě, ale jeho závěry bychom neměli posunovat do roviny, kde nejsou. Jádro pravdivé je.

1. nemyslím, že jsme pitomější než jiné národy 2. přiznejme, že většina národa si v listopadu 89 myslila, že nám budou padat za chvilku holubi do huby, jenom když nám v tom mistr až ministr nebude bránit 3. přiznejme, že většině vůbec nešlo o osobní svobodu, ale o ty holuby do huby a do dneška si myslí, že to je svinstvo, že ti holubi padají do huby sousedovi a ne mi 4. přiznejme, že stále se málo hovoří o tom, že v prvé řadě je každý svého štěstí strůjcem a listopad 89 nám k tomu dal předpoklady, ale to ještě neznamená, že každý to štěstí má a bude mít  5. přiznejme, že naše politická reprezentace , kterou si volíme (resp. její hlasitější a médií zviditelňovaná část) zdůrazňuje právě ty hmotné aspekty života a nikoliv ty morální 6. a k tomu jim vydatně pomáhají plytké články novinářů, kteří musí psát tak, aby to četla většina ,bez ohledu zda je to Blesk nebo LN (jde jen o míru) 7. nejsme věřící a máme v sobě opravdu málo morálních principů, ale nevolám po náboženské víře, která napáchala a páchá v historii hodně špatného 8. a teď to nejhorší - jak z toho? Poraďte! Souhlasím s Havlem, ale jen souhlasit - to je asi málo.

K. Babák 26.11.2009 9:24

Třetina

S. Hubálek pronesl bonmot a teď ho tady kdekdo (včetně mne) komentuje. Přísně vzato je jeho věta definicí pitomce - je to ten, kdo je součástí 33% percentilu statistického souboru obyvatel, roztříděného podle kritéria pitomosti (asi měření IQ). To je ale jeho vlastní definice, obecná definice neexistuje a dokonce ani výraz "pitomec" se v psychologii nepoužívá (nejsem psycholog, pitomci mi můžou nadávat). Pokud řekneme, že pitomec je ten, kdo má IQ pod 50 nebo ten, kdo nevěří v klimatickou katastrofu (opravuji se: katastrofa může a nemusí přijít, pokud přijde, bude asi úplně jiná. My ne/pitomci si jen myslíme, že nemůžeme řídit zeměkouli), dostaneme úplně jiná čísla.

Pan Hubálek rychleji mluví než myslí. Jeho slova by byla v hospodě u piva naprosto neškodná. Protože ale je vědec (naštěstí ne v panelu), a jeho názor otiskl pitomec novinář v seriózně vypadajícím článku, vytvořila se virtuální pravda, která bude dále rozšiřována a třeba se na ní odvolá někdo, schopný opravdu škodit.

dulcibelka 26.11.2009 9:16

Hubálek má pravdu!

"Ti, kteří milují svobodu, rádi cestují a umějí cizí jazyk, u těch přetrvává nadšení, že jsme konečně svobodní. Ale ve společnosti jsou vždy lidi, kterým to nic neříká, kteří se jinde nedomluví, jsou to ti, co mají "ty králíci". Těm svoboda skoro nic neříká" Já bych ještě dodala, že ti s těmi králíci (které je nikdo nenutí pěstovat - mohli se místo toho taky učit cizím jazykům!) jsou nepochopitelně naštvaní na celý svět, místo aby se začli sami starat. A proto taky patří do té třetiny pitomců.

Mgr. Milda 26.11.2009 9:10

Stav mysli našich presidentů je typický pro postkomunismus

oba se starali především o své objednané a někdy prý i zaplacené čestné doktoráty, tak okolo 40 na osobu. K tomu oslavné filmy a knížky, psané lokaji presidentské kanceláře.

Jinak měl každý svůj okruh lobbystů, který jej podporoval a přispíval na různé zájmy pana presidenta. Slyšeli jste snad, že by si třeba některý, i minulý US president nechal od nějaké firmy financovat vydání neprodejné knížky, podporující jeho ego?

Yosefa 26.11.2009 9:09

Re: Nejen natvrdlý ale i zatvrdlý a zastydlý

A autor měl zůstat na ostrově If!

Standa 26.11.2009 8:43

Re: Ale pane Beran,

Ani profesory nechrání jejich tituly před hloupostí, se kterou se nedá bojovat, ale je nutno ji alespoň se snažit omezovat.

Standa 26.11.2009 8:39

Svátá pravda.

Vysokoškolský titul neochrání člověka před hloupostí! Hubálek je toho dokladem.

milan 26.11.2009 8:24

Re: Nejen natvrdlý ale i zatvrdlý a zastydlý

Teda, to se divím. Lidičky, odkdy BERAN nemá rád (v.v.st.) -VLKA?? 8-o

Sibi 26.11.2009 8:24

Re: Skvěle napsané

Naopak, Hubálek má pravdu. Takových "králikářů", kteří necestují, nečtou a nové příležitosti neocení, je spousta. Jde hlavně o lidi s nižším vzděláním, kteří dělají nekvalifikovanou práci. Mám taky několik takových v příbuzenstvu.

ll 26.11.2009 6:55

Pan Hubálek asu bude soudním znalcem

A to je děsivé.

Jiřík 26.11.2009 6:25

Skvěle napsané

Namyšlený Hubálek patří určitě mezi tu slabomyslnou třetinu-už jen tím,jaká má kriteria pro zařazení do ní.No, a jásat nad Havlem,také není moc hodno obdivu

TF 26.11.2009 6:04

Pan Hubálek to jistě myslel dobře, škoda, že jsem nečetl jeho článek

Ale nekradou náhodou u nás nejvíce Slováci, Rumuni a další spřátelené národy sjednocené hlavně v tomto případě etnikem hromským? To jsou ti, co nás tak rádi navštěvují, nebo zde dlouhodobě pobývají a velmi rádi získávají naše občanství a pobírají sociáoní dávky. 

Samozřejmě se to pak objeví v českých statistikách. Ale to možná panu Hubálkovi nedošlo, tak ho omluvte. Anebo že by myslel těmi voříšky ty z předchozího odstavce?

TF 26.11.2009 6:02

Pan Hubálek to myslel jistě dobře, škoda že jsem nečetl jeho článek

Ale nekradou náhodou u nás nejvíce Slováci, Rumuni a další spřátelené národy sjednocené hlavně v tomto případě etnikem cikánským? To jsou ti, co nás tak rádi navštěvují, nebo zde dlouhodobě pobývají a velmi rádi získávají naše občanství a pobírají sociáoní dávky. 

Samozřejmě se to pak objeví v českých statistikách. Ale to možná panu Hubálkovi nedošlo, tak ho omluvte. Anebo že by myslel těmi voříšky ty z předchozího odstavce?

XY 26.11.2009 4:59

Ale pane Beran,

buďte aspoň trochu objektivní! Přečtěte si článek ještě jednou, Já jsem pochopil, že autor nehájí názor, že vše české je super, naopak sám uvádí, že jsme první v Evropě v drobných krádežích.

Jestli jsem jeho názor dobře pochopil, tak  zpochybňuje "vědecké" dedukce pana profesora! Jako je čistá rasa a to si najděte ve svém Mein Kampfu, který je možná pro Vás bibli, ale autor hájí obecně lidské zásady, které naopak pan profesor pomíjí, takže Češi zde jsou pouze náhodně, mohl to být jiný národ, který se pan profesor rozhodl deptat. Místo Mein Kampfu si přečtěte něco o anglickém obrození a najdete paralelu s naší dobou "temna."

Takže otupte svůj osten výtek a zla vůči všemu českému, protože obětí kritiky nejsou Češi jak píšete, ale opakuji, vědecké moudrosti vysokoškolského profesora, který asi také vyznává jako Vy Mein Kampf, viz čistá rasa.

BERAN 26.11.2009 4:48

Re: Nejen natvrdlý ale i zatvrdlý a zastydlý

samosřejmě Hilsner

BERAN 26.11.2009 4:46

Re: IQ

Jako obvykle, demokraticky, většina odhlasuje, že odpadlíci národa patří na smetiště dějin.

Máme už takovou pěknou národní tradici. Židomil a hanobitel Rukopisů Masaryk by mohl vyprávět.

Po sto letech je pokrok nezadržitelný. Co se dřív psalo jen v novinách, dnes lze psát i na internetu. A navíc, ti co byli negramotní tehdy, dnes alespoň dokáží psát, i když s myšlením jim to pořád moc nejde.

BERAN 26.11.2009 4:41

Také já jsem ten článek četl

Pokud si přetete Mein Kampf, možná tam najdete, že jeho autor byl přítel zvířat, vegetarián a abstinent.

Když se obdivujete pisateli, který "autor kritického článku naopak má postřech, když si dal věci do kontextu a pak lze říci, že naopak byl velmi stručný", pak se nedivím, že i vy se ozýváte jako potrefená husa.

Bude určitě zajímavé, spočítat večer kolik takto potrefených a zamindrákovaných "Čechů" se rozhorlilo nad drzostí, kritizovat, co je doma nedobré.

BERAN 26.11.2009 4:29

Nejen natvrdlý ale i zatvrdlý a zastydlý

A hlavně zapomenutý v 19. století:

Co je české, to je hezké, nejhorší je německé!

Takových národovců je tu na tuny. Od prezidenta až po V.V. st. : Rukopisy jsou pravé a Hilner je rituální vrah. Kdo tvrdí opak je zaprodanec a nepřítel národa

XY 26.11.2009 4:10

Re: Dante nebo Al dente?

Článek jsem kupodivu četl. Pan Hubálek zde píše o inplantované falešné době národního obrození, pitomec je v podstatě každý spisovatel snažicí se pozvednout národního ducha, (což se v jiných národech dělo a děje, viz americké filmy, kdy Američan je vždy nejlepší z nejlepších a je lepší než všichni marťané) pitomci byli husité, semlel zde co řekl nadporučík Lukáš o českém národě, Heliodora Píku, pomník parašutistů, řádové sestry atd.

Takže lze říci, že autor kritického článku naopak má postřech, když si dal věci do kontextu a pak lze říci, že naopak byl velmi stručný, to za prvé a za druhé. Položili jste si otázku, kdy ve světě zavládné mír, pohoda a vymizí všichni pitomci, no zkrátka kdy nastane nirvána? Nevíte? Ale pan Hubálek vám to jasně řekl: Až ostatní lidé zprovodí za světa všechny Čechy, kteří reprezentují ten nejhorší lidský odpad.

Tonda Novak 26.11.2009 3:09

Dante nebo Al dente?

Ten Dante je spise Al dente, neboli trochu natvrdo. Hubalek to napsal dobre - jen to procento tech pitomcu je vetsi.

Koba 26.11.2009 2:25

IQ

Pitomci se ozyvaji, jsem zvedav jak to vyjde na procenta.

BERAN 26.11.2009 2:25

Děkuji za souhlas

Úplně.

milkom 26.11.2009 2:02

Re: Jak to vlastně je?

Před lety pronesla jedna fiktivní filmová postava slavnou větu: "Pro hlupáka každý hloupý"

Bude tam přímá úměra - čím vyšší % dotyčný uvádí, tím větší je jistota, že je sám  opravdovým hlupákem"  ;-D

milkom 26.11.2009 1:50

Re: Potrefená husa

Jistě - stačilo by napsat stručně: Hubálek je pitomec, nechce v tom být sám a proto obvinil mnoho dalších...

Jenže by hrozilo, že 30% lidí bez uvedení faktů nepochopí vo čem to je...  ;-)

Už, je vám to jasný Beran?

BERAN 26.11.2009 1:29

Potrefená husa

Mohlo to být kratší.

Výsledek by byl stejný!:-/

důchodce 30 26.11.2009 1:12

Jak to vlastně je?

Před lety jiný profesor, tentokrát psychiatr, uvedl, že pitomců ap. je v národě procent padesát.  Kdybychom pokračovali v oborové škále (např. psycholog, psychiatr, parapsycholog, patafyzik, patolog atd). jistě bychom se dočkali čísla "množina občanů státu mínus jeden".

milkom 26.11.2009 0:16

Pěkně shrnuto

R^ R^