30.9.2023 | Svátek má Jeroným, Ráchel


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Indoktrinace

Sociolog Miroslav Petrusek definuje na první pohled nesympatické slovo z titulku takto: „Indoktrinace znamená úsilí zaměřené k slepému a odevzdanému přijetí určité doktríny, názorů či postojů, které nepřipouští diskusi ani kritiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 14.1.2019 15:05

Re: Skautská energie

Pane Studente,

nejsem odborník a nevyhledávám primárně slevy. Ale zásadně/především seriozní, dlouhodobé dodavatele za dohodnuté ceny. To má přednost. Zkráceno.

Byl jsem poučen mladšími, že energie a přenos dat je možno dnes stále sledovat na burze, dohadovat ceny, ceny dle počtu odběratelů a výše odběru ....... Kupovat odběry za nízké ceny na další období. A poskytovat do uzavřené/definované sítě účastníků.

Jelikož to je naprosto v souladu s poučkami a odbornými termíny, které mi říkal otec (vyučený prodavač v roce 1928), nemám s tím problém a telefon využívám, jako skaut, podle těchto regulí. Snad to takto, v krátkosti napsané, postačuje.

J. Jelínek 14.1.2019 14:13

Re: Novinář?

Představte si, že by se tam třeba uchytila Lež a Nenávist. Nebo třeba i Ovčáček.

M. Prokop 14.1.2019 13:52

Re: Novinář?

Ovšem, pokud v tomhle článku nekecá, tak je to opravdu ostuda. V ústředí Junáka se zřejmě pevně uchytila P&L.

P. Papež 14.1.2019 13:50

Novinář?

Od Žantovského to sedí. Likvidátor Melodie před rokem 89, doktor z Ruzembersle VS, přispěvatel Parlamentních listů, Zemanův ritolezec Oni ho seripzni novinari nemaji radi, proto tady ubozak pláče.

J. Jelínek 14.1.2019 13:41

Re: Obrací se mi žaludek

To máe těžký, já zas bleju, když slyším Zeman, Mynář, IVK......

V. Student 14.1.2019 12:30

Dobře píše!

Na tyhle případy, kdy někdo využívá psychologických poznatků o lidech k tomu, aby s nimi manipuloval, je třeba poukazovat. Tahá se to do médií, do škol, všude! Neuškodí těmhle šíbrům ukázat, že se o nich ví, jak tohle hnusné umění ovládají, a bránit se tomu!

V. Heidlerová 14.1.2019 12:22

Re: No, to mne podržte...

Hááááááááááá, vy máte na tu dálku zázračný sluch. Jen si projděte diskuse, jak příznivci MZ a AB "argumentují". Já napsala svůj názor, vážený.

V. Heidlerová 14.1.2019 12:19

Re: A víte,

Podobně jako Babiš. Když to nevadí části voličů, proč by mně měl vadit Bakala??? Babiš byl navíc estébák.

J. Jelínek 14.1.2019 12:03

Re: Pan Žantovský

Ale kdeže, pan Pokorný není žádný drnohryz, nebo slamák. Je to jen obyčejný blb.

I. Štípek 14.1.2019 12:00

Obrací se mi žaludek

už jen jak čtu ty názvy a jména - Open Society Fund, Tabery, Wollner...

J. Schwarz 14.1.2019 11:57

Hlavní příčinou popisovaného stavu

ovšem bude samotné vedení Junáka, které si příslušné "borce" a organizace muselo k přednáškám pozvat. Nedovedu si představit, že by se jim násilím vnutili. Nejspíš to bude podle rčení "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" - tedy velí kdo má prachy a rozdává dotace. Nakonec se možná - dá-li Bůh - dočkáme toho, že dojde na realizaci původně levičáckých hlášek že "peníze nejsou všechno" a "existují i jiné hodnoty", tedy že normální lidé snenechají za prachy vymývat mozky ani sobě, ani svým dětem a zorganizují se za svoje. Sice chuději, ale podle svého. Dnešní věrchuška používá podobných metod jako komunisti, ti taky dotovali "podnikovou rekreaci", pionýrské tábory a rozdávali vánoční kolekce. Jen neměli tolik peněz jako EU, Soros nebo Bakala. Nejspíš tolik nekradli. Čučkaři.

J. Sedlář 14.1.2019 11:52

Re: No, to mne podržte...

Vážená, Vás nikdo neokřikuje. Jediný kdo křičí jste Vy.

F. Kusák 14.1.2019 11:31

A já jsem přesvědčen,

že by mediální výchova studentů měla vypadat tak, že si studenti vyslechnou více názorů na nějaký problém, třeba zavedení eura u nás, a pak mají posoudit, který názor je více přesvědčivý a proč. Určitě by se naučili lépe vyhodnocovat informace z médií. A pokud nemají dost argumentů, jak vyhodnotit nějaká tvrzení, pak je lepší se tím problémem vůbec nezabývat. Je to běžná věc, učíme-li se základům logiky.

R. Brzák 14.1.2019 11:26

Re: Pan Žantovský

ukázkový straw man...

R. Brzák 14.1.2019 11:25

Re: Výčet přednášejících není vypovídající

Je snadné připustit pravdu oponenta, když s ní souhlasím. Ovšem pro diskuzi je nutné především přijmout oprávněnost otevírat i ta témata, se kterými nesouhlasím. Protože dva lidé, kteří spolu souhlasí, spolu diskutovat nepotřebují - o to větší je význam debaty mezi těmi, kteří to tak nemají. Protože základním východiskem je nutnost se dohodnout - vzhledem k existenci sousedství mezi jedinci.

Autor neuváděl konkrétní osoby, ale hovořil o alternativních médiích. Mezi nimi jistě jsou i tací, kteří, v souladu s Vaším tvrzením, pravdu nepřijímají, i když je prokázána. Na druhou stranu, z povahy jejich existence, nikdy neodmítají debatu (nemohou si to dovolit, neb nemají žádnou moc nad druhými lidmi jinou, než tu, která plyne ze svobody slova). Zatímco kritizovaní panem autorem představitelé mainstreamu, z povahy své moci (jako mainstream mají velký dosah a vliv) často debatu odmítají (například výběrem diskutujících nad konkrétními tématy, kdy si nevybírají oponenty, ale trapné kašpary, či vůbec žádné).

S Vaším posledním odstavcem souhlasím. Jen vnímám za vysoce pravděpodobné, že je to právě omezování celospolečenské debaty vlivem mocenských projevů současného mainstreamu, co v reakci veřejnosti na tuto pozorovatelnou skutečnost k polarizaci společnosti vede. Protože je to právě výběrové omezování diskuze, co hloubí zákopy mezi těmi, kteří jsou mainstreamu poplatní a těmi, co s ním nesouhlasí. Ti druzí totiž mají pocit (o jehož oprávněnosti jsem ochoten diskutovat), že jejich hlas není žádoucí.

M. Dvořák 14.1.2019 11:22

Re: Výčet přednášejících není vypovídající

Ona ta diskuze, jak píšete, nezmizela úplně. Zmizela z médií, ta znějí pouze tím jedním "správným hlasem" a diskuze se přenesla na web.

Je to škoda, tam se zvrhla na vzájemné urážky.

Média se zideologizovala a to je začátek nepěkných konců jak jsem je zažil během mých 42 let s bolševikem.

Já osel si v 89. myslel že jdeme do Evropy která se řídí pragmaticky a ne ideologií. ☻

R. Brzák 14.1.2019 11:13

Re: Vyčkejte autore,

odpověď máte pod panem Burdou.

R. Brzák 14.1.2019 11:12

Re: Vyčkejte autore,

Pan Valenta navrhuje "řešení", kterým poukazuje na domnělou poplatnost autora Zemanovým postojům a jeho očekávanou náklonnost k obskurnímu spolku. Tím autora znevažuje, aniž by pro to použil jakýkoliv argument proti jím předkládaným tezím. To je podstata útoku ad hominem. V debatě se debatuje ad rem (k věci, ne k osobě).

Pan Valenta je natolik inteligentní, že nepotřebuje útočit jako buran - dělá to přiměřeně sofistikovaně. Přesto projevuje, že je pro něj důležitější znevážit autora, než se utkat s jeho tezemi. To je důkaz strachu.

R. Gramblička 14.1.2019 10:46

Re: A víte,

nu, proti gustu žádný dišputát, ale ládovat do děcek názory jen jedné strany mi přijde dost nebezpečné. Váš problém je ten, že mimo váš ideový tábor neoliberálů a eurohujerů vidíte jen ideové nepřátele typu Zemana, Okamuru či Putina. Nikdo další zde není. Buď jen vy nebo oni

K. Zelený 14.1.2019 10:45

Re: Vyčkejte autore,

Ciwe Brzák, na vyděšeného vypadáte teď spíš vy, hrůzou jat jste přehlédl, že pan Valenta navrhuje řešení Žantovského traumatu a ještě jej zcela logicky odůvodňuje.

V. Student 14.1.2019 10:36

Re: Skautská energie

Asi máte pravdu, a děkuji za tu informaci, nicméně pokud separátní síť slibuje až několikatisícové úspory, ptám se jak to, že právě oni jsou takoví šikulové a vědí jak na to.

Harvardské investiční fondy také slibovaly výnosy, které měly varovat. Nevarovaly. Až ex post se vynořili odborníci, kteří tvrdili, že to bylo jasné od začátku. Fakt ale je, že kdo se aspoň trochu v ekonomii vyznal, měl tušit, že tak vysoký úrok z vkladů není jen tak. Proto mi ta skautská energie, s úsporami ze kterých přechází zrak, trochu smrdí. Ale odborník na to nejsem, to je pravda. Skauting mám rád a skautům přeji úspěch.

V. Student 14.1.2019 10:32

Re: Skautská energie

Pane Chodovský, já už to s p. Jelínkem zkoušel opakovaně, a kdepak. To prostě nejde.

J. Jelínek 14.1.2019 10:14

Re: Pan Žantovský

Jasně!!! Poklonkujou západu, tihle skautíci, ta Trumanova smečka vzteklých vlčat. Vy však spolu se stranou bdíte a nedopustíte aby zrůdná obrazotvornost mládeže (pryč s ní!!) dospěla až k Armagedonu.

O. Uživatel 14.1.2019 10:10

Uživatel požádal o vymazání
V. Pokorný 14.1.2019 10:04

Pan Žantovský

napsal fakta. Co a jak se děje u těch skautů. Ti, kteří jsou zde uvedeni jako přednášející či jako lektoři, jsou kolaboranti a posluhové k tzv. EU i Západu prvního řádu. Jeden jak druhý. A když vidím, jak kdosi píše, že mu, nebo jí, začíná být dámský krejčí, tedy bývalý, a nic nemám proti dámským krejčím, jen proti tomuto soudně uznanému, grázlu Bakalovi, tak se směju.

P. Burda 14.1.2019 10:00

Re: Vyčkejte autore,

Pan Valenta neútočí, navrhuje řešení. Útok by vypadal jinak, byla by v něm jiná slova (třeba o nedostatku nebo přílišném nadbytku (ajťák by řekl, že došlo k přetečení) inteligence).

P. Lenc 14.1.2019 10:00

Re: Ano, je to šílené. Indokrinace.

Jo, Pionýr se vrací, jenom se mu říká jinak...

P. Lenc 14.1.2019 9:59

Re: Žantovský

Neurážejte blba, toto je Jelínek...

P. Burda 14.1.2019 9:57

Výčet přednášejících není vypovídající

Drahý autore,

výčet přednášejících sice vypadá, že je zachycena jen a pouze jedna strana názorového proudu, ale jak znám z médií jejich názory, je většina z nich schopna a ochotna připustit i pravdu svých oponentů. Jen tu pravdu musejí mít. Možná jsou mezi nimi i tací, co nevěří svým oponentům ani jméno - a nutili by to i ostatním.

Vaše drahé (a u skautů nezvané) autority jsou často názorově zaslepeni tak, že pravdu u opozice nepřipustí ani tehdy, je-li nepopiratelně prokázána.

Pokud byste například chtěl, aby o investigativní žurnalistice přednášel všeuměl a vševěd z TV Barrandov (ňákej Soukup), pravděpodobně by i u malých dětí došlo k záchvatům smíchu nad jeho omezenými znalostmi. Alespoň moji školáci z něj mají vysloveně "zadnici", když ho slyší u babičky.

Bohužel pro nás pro všechny došlo v posledních 6 letech k masivní polarizaci společnosti. Předtím jsme byli téměř všichni diskutovat o pravdě těch druhých, hledat společně pravdu objektivní, nebo hledat kompromisní řešení. Teď jsme buď kavárníci a sluníčka, nebo ti od Babiše a Zemana (nevím, jaký termín my kavárnická sluníčka užíváme pro dehonestaci oponentů) - a hledání kompromisů i pravd mizí ve vzájemné nevraživosti.

J. Jelínek 14.1.2019 9:56

Re: Skautská energie

Aha, tak to jo. Nyní je vše jasné.