19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Hérostrates aneb O moci pitomin

Prohlásil tuhle v německých sdělovacích prostředcích jistý pan Herbert Grönemeyer, dle vlastního údaje hudebník, že příval utečenců ze všech koutů severní Afriky a Blízkého východu je pro zemi požehnáním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pokoutný 23.11.2018 20:50

A tak se houževnatým pátým kolonám povedlo:

místo o Hérostratech 70% diskuse o tom, kdo je nebo není nějaký Groenemayer...

M. Valenta 23.11.2018 14:29

Herbert Grönemeyer

pamatuju ho hlavně v osmdesátkách v západním Německu jako značně známého a úspěšného rockera s vyšším ostrým altem - neznámější píseň asi Was soll das.

P. Zinga 23.11.2018 12:21

Tisíce telefonátů za osvobození čau-čau

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6416181/Outrage-chow-chow-puppy-Bungle-locked-biting-policeman.html

J. Schwarz 23.11.2018 12:01

Tady je spíš

hodno pozornosti, jak se stane že nějaký pan Herbert Grönemeyer nebo jakákoli jiná nula kterou "nikdo nezná" dostane z ničeho nic k pronesení své pitomosti prostor v mainstreamových médiích. Kdyby to plácl v hospodě nebo na facebooku či twitteru, to může každý. Ale v televizi? To už je něčí záměr, politika. Na pitomý tweet či facebookový post netřeba reagovat, na prohlášení v celostátním médiu spíš ano. Jinak se podobné hlášky budou bez reakce množit až převládne dojem, že jde o většinový postoj veřejnosti.

S. Netzer 23.11.2018 12:06

Re: Tady je spíš

Svatá prostoto.

F. Houžňák 23.11.2018 12:30

To je tím, že Grönemeyer není pro běžného Němce

žádná nula, i když to Frýbort tvrdí (tedy lže, není možné, aby to nevěděl, když žije takové roky v Německu, jak tvrdí).

P. Grigar 23.11.2018 12:55

Re: To je tím, že Grönemeyer není pro běžného Němce

.. třeba se mu jeho tvorba nelíbí a nepovažuje ho za významného umělce, ale pouze komerčně úspěšného.

F. Houžňák 23.11.2018 13:54

No, považuje, nepovažuje, to je jeho věc, ale o

nějaké umělectví tady vůbec nejde, an Frýbort píše "Žádný neví, nikdo nezná pana Grönemeyera, nikdo si ho nevšímá, nikde se o něm nemluví", což manifestně pravda není, že ano. Co si vy myslíte, že si Frýbort myslí, je zase vaše věc. Já vidím jenom to, co píše, a do jeho myšlenkových pochodů se nehodlám a nepotřebuji vciťovat.

P. Grigar 23.11.2018 14:13

Re: No, považuje, nepovažuje, to je jeho věc, ale o

.. "Jestli je slaboduchý, nevím, spíš se potřeboval podepsat pod antichartu, abych tak řekl, tu potřebu má dneska každý pokrokový umělec, co potřebuje přízeň státu.." Tohle vám nepřipadá jako vciťování do myšlenkových pocitů p.Frýborta?

F. Houžňák 23.11.2018 15:49

Grönemeyer, ne Frýbort, použil jsem výrazu

páně Vávrovy (abych napodobil frýbortovský styl) týkajícího se Grönemeyera v jeho komentáři - z odpovědi na nějž jste mě citoval - a když jsem to napsal, říkal jsem si, uvidíme, jestli se někdo chytí. A chytil se, Grigar, holoubek sivý. Blahopřeji a gratuluji, obojí v jednom. A přitom je z té věty kontextuálně tak jasné, na koho se vztahuje. Nejdřív číst, pak pochopit a pak se teprve eventuelně rozčilovat, jaký je ten druhý slaboduchý blbec, to by měla být devíza každého zdejšího komentátora. Ale není.

P. Grigar 23.11.2018 16:37

Re: Grönemeyer, ne Frýbort, použil jsem výrazu

.. ale já vím, co jste napsal a proč, mám vás už trochu přečteného. Jenom jsem očekával rychlejší reakci. Z mojí strany šlo o způsob, jak z vás tohle přiznání dostat. Pokud si vzpomínáte, už dříve jsme se na toto téma střetli v jiné diskusi. Váš zlozvyk líčit pastičky a současně si nechávat pootevřená zadní vrátka pro napadání každého, kdo si dovolí s vámi nesouhlasit. Za slaboduchého vás v žádném případě nepokládám, o jisté vaší osobnostní disbalanci však nepochybuji.

F. Houžňák 23.11.2018 22:07

Ale já jsem žádnou pastičku nelíčil, já jsem si to

po odeslání jenom přečetl a tu (nechtěnou) konstrukci uviděl. A vy jste se chytil jako malej kluk, na to vás ani nemusím mít přečteného, abych viděl, že si teď dodatečně vymýšlíte, abyste vypadal chytrej. Holt, podle sebe soudím tebe, žejo. No, když vám to dělá dobře, jak říkávala nejznámější babička všech dob, proti gustu žádný dišputát. "Osobnostní disbalance", to se mi líbí. Taky se mi líbí, jak dokážete na dálku a přes psaný text diagnostikovat, tihleti psíchologové-amatéři jsou docela zábavní. Nazdar.

B. Rameš 23.11.2018 11:00

Nevím, nevím,

ona má stokrát opakovaná hovězina, proti níž nikdo neprotestuje, tendenci stát se normou (jak to ještě před věkem memů zapamatovatelným memem vyjádřil dr. Goebbels).

R. Brzák 23.11.2018 10:42

Nesouhlas.

Pan autor to zajisté myslí dobře. Avšak témata přinášená do diskuze, byť jsou sebepitomější, si zaslouží být povšimnuta - a seriózně komentována. To, co z nich dělá nebezpečný mem (který je pak šířen médii, toužícími v potřebě se uživit a pletoucími z exkrementu bič), je přehnaná reakce.

Abychom mohli komentovat seriózně, musíme využít do důsledků našeho nejlepšího evolučního nástroje - rozumu. Ten však dodává analýzu kvalitativně závisející na množství relevantních informací, které mu k dané věci dodáme. Okruh informací, který je námi zachycen, se však zmenšuje s tím, jak moc podlehneme v dané věci svým obavám. Strach nám zorné pole zúží - a naše analýza vyprodukuje pravděpodobněji něco, co odpovídá popisu odkázanému nám Šalamounem...

Takže, chci-li se s danou situací popasovat co nejlépe, abych nepodlehl svému strachu, mohu si uvědomit, že ta pitomina, kterou slyším z úst svého oponenta, je zároveň odraz podlehnutí strachu u mého bližního. Člověka, stejného, jako jsem já sám. A tehdy mám šanci, že namísto strachu z toho, co zas ten můj pitomí soused vyvádí a k čemu to může vést, ve mne převládne pochopení. Se kterým budu schopen jemu argumentovat tak, že jeho strach nebudu podporovat tím svým... A věřte, že takováto komunikace nebude médiím stát za zveřejňování.

R. Brzák 23.11.2018 10:44

Re: Nesouhlas.

...toužícími v potřebě se uživit "uplést z exkrementu bič"...

S. Netzer 23.11.2018 9:15

"Žádný neví,

nikdo nezná pana Grönemeyera, nikdo si ho nevšímá ...".

To by se taky chtělo trochu zajímat o dění ve vaší druhé vlasti, neintegrovaný autore, a ne jen nadávat na kancéřku.

Pro začátek doporučuji https://de.wikipedia.org/wiki/Herbert_Gr%C3%B6nemeyer#Soziales_Engagement

K. Janyška 23.11.2018 8:54

To jo. Ale bez znalosti kompozitivní teorie jste blázni

všichni. Nevíte nic o skutečných principech, které nás, lidi, životem vedou... Dzp.

Z. Lapil 23.11.2018 11:43

Re: To jo. Ale bez znalosti kompozitivní teorie jste blázni

Ale víme: https://www.youtube.com/watch?v=7qs5EdXWhhk

J. Lukavsky 23.11.2018 8:42

Herostrates?

"jak na velké i menší Hérostraty" No Karel Čapek na to napsal nádhernou povídku, kde ten kdo zapálil a chtěl se zviditelnit se jmenoval xxxxx ale sklaplo mu neb soudce přisoudil ten skutek jménu Herostrates. Takže pan xxxxx ostrouhal. Moc krásné čtení. J.L. end

J. Pokoutný 23.11.2018 8:34

Velmi moudrá úvaha,

i zde, stran odpovídání na provokace richterů, tricků a pátých kolon všeobecně.

P. Zinga 23.11.2018 8:23

Když nesmíme mohamedány, tak aspoň psy

Policie hrabství Northamptonshire uvěznila štěně plemene čau-čau za to, že pokousalo policajta. Podle speciálního zákona ho může věznit až devět měsíců.

K pokousání došlo při pokusu o odchycení zaběhlého štěněte.

R. Langer 23.11.2018 10:49

Re: Když nesmíme mohamedány, tak aspoň psy

Doufám, že je to jenom vtip...

P. Zinga 23.11.2018 12:25

Re: Když nesmíme mohamedány, tak aspoň psy

Není, pane Langere viz "Tisíce telefonátů za osvobození čau-čau".

P. Grigar 23.11.2018 13:06

Re: Když nesmíme mohamedány, tak aspoň psy

.. no nazdar, Britové ztrácí smysl pro fair zápas. Mě včera kousnul pes, který se pustil na vycházce do souboje s mým psem. Přiznávám, stejně jako ten "hraběcí policajt" na tom jistý podíl viny mám, svou ruku jsem mu v té mele k nakousnutí nabídnul, abych oba psy nějak dostal od sebe navzájem. Psi jsou naštěstí vakcinovaní, tudíž jsem si po zajódování kousance dal vakcínu taky.. dokonce dvakrát. Žádná šatlava nebude..

V. Vavra 23.11.2018 7:36

Jindy souhlas, ale tentokrát se mýlíte.

Píšete, že H. Grönemeyera nikdo nezná, nikdo neví kdo to je, nikdo si ho nevšímá, nikdo o něm nemluví, atd. To je velký omyl. Žiji v Mnichově už 36 roků a přestože mi je ten člověk velice nesympatický, musím konstatovat, že zejména jako hudebníka, ale i herce ho v Německu zná každé malé dítě. Bez ohledu, že při jeho "umělecké produkci" mě osobně naskakuje husí kůže. Tudíž dle mého názoru se tento člověk výše uvedeným způsobem zviditelňovat vůbec nemusí. On je prostě stejně slaboduchý jako Merkel a všichni její pretoriáni. Nic víc, nic míň.

F. Houžňák 23.11.2018 9:07

Ano, i já znám to jméno, a je mi stejně protivný,

a žádnou jeho píseň jsem ještě (vědomě) neslyšel, a to žiju na severu Německa jenom třicet roků. Pan Frýbort prostě kecá archaizujícím stylem, jak bývá zhusta jeho zvykem. Jestli je slaboduchý, nevím, spíš se potřeboval podepsat pod antichartu, abych tak řekl, tu potřebu má dneska každý pokrokový umělec, co potřebuje přízeň státu. To mi je už i Helenka Fišerovic daleko sympatičtější.

V. Vavra 23.11.2018 12:06

Re: Ano, i já znám to jméno, a je mi stejně protivný,

Mluvíte mi z duše. Víte, přestože jsem letitým každodenním čtenářem NP a dosud jsem neměl potřebu na nějaký článek reagovat, tentokrát jsem prostě musel. Neboť tvrdí-li někdo, kdo žije v Německu ještě déle než já, že Grönemeyer je zde zcela neznámý nýmand, tak buď žije v bublině nebo vědomě lže. A patrně spoléhá na to, že tohoto rádoby hudebního filosofa, který - ať to chápu nebo nechápu - během pár hodin dokáže vyprodat mnichovskou olympijskou halu, v Čechách nikdo nezná. Je to stejné jako kdybych tvrdil, že třeba Petr Janda z Olympiku je v Čechách neznámá osoba. Takže pan Frýbort, mimochodem jehož styl psaní mnohdy opravdu drásá nervy /snad si to jako bývalý novinář mohu dovolit posoudit/ tentokrát šlápl opravdu vedle.

S. Netzer 23.11.2018 12:28

Re: Ano, i já znám to jméno, a je mi stejně protivný,

U p. Frýborta se zřejmě zájem o dění v zemi v které žije, omezuje jen na remcání proti "naší spanilomyslné kancléřce".

Nebo píše ty své článečky pod vlivem úplňku: "Du bist voll, ich bin es auch / Begoß' den Kummer tief unten in meinem Bauch" (Grönemeyer-Vollmond) :-))))

F. Houžňák 23.11.2018 12:28

Frýbort

lže, když se mu to hodí do krámu. Toho jsem si už několikrát povšiml. Zastává velkoněmecká stanoviska a tak nějak načichl tou německou Rechthaberei.

D. Polanský 23.11.2018 6:57

Někdy není potřeba vyslovit ani pitomost

a jaksi dějin vás tak nějak bezděčně popostrčí do popředí. Tak teď kupříkladu pan Hamáček, kdo doteď o něm věděl? A hle teď je každý den i několikrát v TV. Z minulosti takový Alexander Dubček, obyčejný tichý, nenápadný kariérní politik, s bídou okresního formátu a hle, co z něho dějiny udělaly. V každém případě u politiků se pro zviditelnění nejvíce osvědčila pořádná pitomost, o moudra totiž nikdo nestojí. A nakonec mnozí se jenom moudře tváří, ale realita je smutnější, viz kupříkladu neúspěšný kandidát na prezidenta pan Drahoš.