28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Havel, Havel a Bátora – úvaha záhrobní

Aktuální dušičkový čas přivádí někdy mysl k otázkám funerálním. I ty mívají na stránkách předních deníků své místo v podobě elegií a nekrologů za umrlé V.I.P. Jsou však různé druhy smrti, některé i horší než je smrt těla, a i ty by si občas zasloužily dušičkovou vzpomínku, zvláště, když se odehrávaly před očima veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 7.11.2012 13:09

Zcela s autorem souhlasím

Doufám, že se i oběti EU-hujerské (masmediální) zvůle jako pan Bátora nebo např. Srbové (přinejmenším za uznání Kosova), nebo Lužičtí Srbové (za neochotu je zachránit)... dočkají omluvy od našeho představitele. Zatím se jim omlouvám já a doufám, že nejsem sám.

J. Jurax 5.11.2012 21:51

No jak u nás

Za haknkrajc nebo runy SS na tričku jdete před soud (podotýkám po právu), kdežto za rudou hvězdu či serp i molot tamtéž před soud nepůjdete (a to už po právu není, to je špatně). Kdejaký hňup nosí na tričku obraz Che Guevary a nic, kdežto podobizna řekněme Himmlera na tričku by byla trestná - pokud by ho někdo poznal :-) ...

Takže Bátora ač nestraník oné špatné strany ne, kdežto byvší člen strany stejně špatné, ne-li horší Fischer má nakročeno na prezidenta ... doba vymknuta z kloubů šílí a svět je divadlo povýtce absurdní ...

F. Eliáš 5.11.2012 20:14

Mně byl pan Bátora

vždy velmi sympatický. Nechápal jsem, proč proti němu téměř všichni novináři štvou. Podobně mi byl sympatický i ministr Dobeš. Věřil jsem, že si s tím marasmem ve školství trochu poradí. Prostě přání novinářů bylo silnější. Holt je to sedmá velmoc a nic s ní nenadělám.

K. Pavlas 5.11.2012 15:40

Velmi děkuji pane Bahník

za Váš článek. Mně se pan Bátora svým vystupováním velmi líbil.

V. Ondys 5.11.2012 14:12

NESCHOPNÍ, SCHOPNÍ VŠEHO A SCHOPNÍ

Někdy koncem šedesátých jsem si všiml, že především intoši v našich mediích a kultuře udatně podsouvají ostatním i navzdory tvrzení komoušů, že jsou vrcholem lidského snažení a je tedy na místě, aby se o ně stát příkladně staral až do konce života, když v mládí složí nějakou teoretickou zkoušku a později i další. Snad to pramenilo ze strachu i nechuti bojovat o přežití běžnějším způsobem, nicméně to někteří dokázali i v kotelnách, ale stejně se především ti patrně s nejsilnějším komplexem malosti nezbavili stigma úporné snahy vyšplhat na samý vrchol žebříčku lidí hýčkaných státem za každou cenu jenom i především na základě vidiny své nepostradatelnosti. Skutečnost je ale mnohem drsnější a určitě mi každý podnikavý jedinec potvrdí, jakou cenu musí zaplatit s riskantním uváděním spousty svých představ, aby se alespoň jedna uchytila a možná ho uživila. Za tenhle mnohem odvážnější způsob života má přislíbený bonus v podobě výjimečného úspěchu s absolutně nejistou cestou, kterou si samozřejmě musí financovat sám, ale stejně mu nikdy ani výjimečný úspěch nezaručí sebemenší jistotu v budoucnosti třeba už jenom kvůli tomu, aby systém fungoval, když by i on sám z jakéhokoli důvodu usnul na vavřínech po výjimečném úspěchu. Proč se tedy zabývám nositeli teorie, když jsem na straně mužnějšího přístupu k životu a nevadí mi šrámy na lákavých zrcadlech? Hrubě se mi nelíbí, když někdo vyžaduje stejnou zbabělost i pokleslost po jiných jako zásadní společenskou normu v zájmu svého osobního prospěchu, což mne přivedlo k povšimnutí koncem šedesátých let po invazi armád údajně bratrských států, a zásadně odmítám nestydatý požadavek i třeba vrcholových zaměstnanců státu po stejném luxusu, jaký si musí vydobýt podnikatel bez nejmenšího nároku na jistotu, poněvadž se pohybují na území zaručeně dotovaném všemi plátci daní a naprosto dobrovolně se rozhodli sloužit ostatním. Otázkou je, zda jsme se všichni už nestali pouhými otroky neschopných a schopných všeho.

O. Kadlec 5.11.2012 12:02

Vážení přítomní,

přijměte mou povinnou soustrast.

Bátora ovšem docela nezemřel, jak jistě víte. Zesnul tiše pro veřejnost, ale ve vaší rezervaci žije dál. Užijte si to. Co dělal na ministerstvu školství nebylo nikdy vysvětleno, a ani nebude, v propadlišti skončil i ministr který mu udělal místo.

Jistě jste taky pochopili že tento "nekrolog" je ve skutečnosti vyvoláváním z hrobu. Blíží se totiž chvíle, kdy cestou všeho pozemského odejde z úřadu i ten, kdo Bátoru jako svého emisara na MŠ vyslal. A ten bude umírat těžce, bude bojovat. A než se stane co se stát musí, založí ještě pravopravicovou partaj, která nahradí na politickém trhu ODS, a v které by pan Blahník rád viděl Bátoru po zakladatelově pravici nebo levici.

J. Vavrochová 5.11.2012 10:25

Dobře a pravdivě napsáno.

Pan Bátora je jednou z obětí naší podivné morálky.

Přirozené schopnosti, skutečná vzdělanost, neměnnost základních hodnot, čest a podobné jiné "trapnosti" jsou hodnoceny jako těžký zločin. Úplatná média se ráda účasní na honu na "bílou vránu" a neštítí se žádné z možných nechutností. Zklamal mne pan kníže, že se snížil k tomu, aby se v tom hnusu taky angažoval.

Ale co chtít, když na nejvyšších postech, přímo v koaliční vládě, je zvykem prohlašovat veřejně o koaličním partnerovi, že je slizký hnus. Příklady táhnou a lidé jsou velmi chytlaví.

E. Dadák 5.11.2012 9:07

Děkuji - naprostý souhlas !

L. Brabencová 5.11.2012 9:01

Čemu se divíme?

Naše media, soudy, strany jsou pohrobci komunismu. Od starých se učí mladí a jsou přesvědčiví. Lidé je slyší, protože věří planým slibům. Bátora nemohl uspět. Moc mluvil.

P. Schuster 5.11.2012 9:50

Re: Čemu se divíme?

Taky patřím k těm starším lidem a nedá se to paušalizovat. Ale co se týče soudců, tak tam určitě je hodně bývalých komunistů, částečně je to i u policie a v armádě, kde je ten generační přechod rychlejší (u policie a armádě je odchod do důchodu v 55 letech u soudců to chtěl pan Pospíšil snížit na 65 let ale nepochodil a 70-letí soudci tam straší dál). V mediích je to složitější, ty jsou manipulování nejvíc ale kým, to se neodvážím tvrdit.

Z. Rychlý 5.11.2012 14:03

Re: Čemu se divíme?

Bohužel, máte plnou pravdu.

Myslím, že hlavní příčinou tohoto stavu je lenost ducha.

J. Boleslav 5.11.2012 8:59

Mediokracie je mocná čarodějka

Blbé je, že většinou kope nalevo, resp. za levičáky. Proč tomu tak je, nechápu. U nás je ovšem většinou ovládána pravdoláskaři, takže není čemu se divit.

J. Maleček 5.11.2012 9:33

Re: Mediokracie je mocná čarodějka

Můžete to blíž specifikovat? Za pravdoláskovou pokládám maximálně MFDnes. A Respekt, tam je to beznadějné. Právo je sociálnědemokratické. Lidovky jsou dost provládní (nevím jestli to znamená pravdoláskové). Hospodářky zaměřené na ekonomiku a finance, to asi taky nebude příliš P&L. Blesk a spol de.ilní (aby mě nesmázli). Haló noviny na zavření (včetně autorů). Internet: Novinky = Právo.

Jiné je to ovšem s naší slavnou ČT1,2,3,4 - tam Vám musím dát dost za pravdu, i když bych to viděl spíš na Zemanův komentář o novinářích. Některé reportéry zásadně vypínám, jiní se dají poslouchat.

Jsem zvědav, až se to otočí a vládnout bude KSČSSD, kam bude podle Vás zařazena ČT. Zda jako podporující vládu, a pokud ne, tak zda jako opozice "pravdolásková" nebo ta správná.

B. Šourek 5.11.2012 13:53

Re: Mediokracie je mocná čarodějka

Suma sumárum jsou všechny levicové. Rozdíly jsou dány jen nutností odlišit se.

F. Eliáš 5.11.2012 20:19

Re: Mediokracie je mocná čarodějka

Prima, s vaším hodnocením vřele souhlasím. Nekupuju noviny, nesleduju rádio ani  televizi. Jsem fajnšmekr, četba "psa" mi pro orientaci ve světovém i místním dění, naprosto postačuje.

P. Schuster 5.11.2012 10:04

Re: Mediokracie je mocná čarodějka

Ta levicovost je podle mne historicky daná, v Čechách v demokratických volbách v roce 1946 získala vítězství KSČ s 43,25% hlasů, druzí Lidovci se 16,327%, na Moravě 34,43% KSČ, druzí Lidovci s 27,56% hlasů a na Slovensku zvítězila Demokratická strana s 63,19% hlasů a KSČ byla druhá s 30,76%.

Media, bohužel, aby měla odbyt(což je u některých medií na prvním místě) musí být populistická a český národ i po 40-ti letech nadvlády komunistů se ještě nepoučil. Jedině masová účast mladých lidí ve volbách může něco změnit (snad Pirátská strana?).

J. Boleslav 5.11.2012 12:31

Re: Mediokracie je mocná čarodějka

Souhlas, až na ty piráty.

V. Němec 5.11.2012 8:11

Zdivočelí novináři

Tito vždy spravedliví a vševědoucí novináři mi nahání strach jejich síla je v naprosté strátě svědomí . Je také příznačné že se vyskytují převážně naší jejich veřejnoneprávní ta se totiž nezbavila své minulosti a opět šíří tu jedinou pravdu a jiné názory jsou zločin nic nového

J. Boleslav 5.11.2012 9:01

Re: Zdivočelí novináři

Tak jest, ovládli ji pravdoláskaři.

P. Pavlovský 5.11.2012 5:47

To, co píšete o J. Havlovi je stoprocentní pravda

Ovšem informace o Bátorovi jsou polovičaté.

Mohl byste, prosím, pravdivě informovat o jeho vztahu k antisemitismu?

Vyjádřila se k tomuto nesporně aktuálnímu problému někdy jasně a zřetelně akce D.O.S.T.? Postavila se za Židy?

Zaregistroval jsem pouze článek R. Jocha ve prospěch státu Izrael, ale to jde trochu málo na to, abychom si v této záloežitosti mohli udělat o názorech  D.O.S.T. jasno.

Navíc: Stojí D.O.S.T. za Jochem nebo za Klausem?

V. Ondys 5.11.2012 8:52

:))))))))) Bohatě by mi stačilo, pane Pavlovský

poněvadž to v tomhle státě postrádám nejvíc, kdyby si každý stál především za svým, ale chápu, že na naše poměry je to až podezřele :))))))))))))))))))) mužný.

M. Martin 5.11.2012 16:32

Re: :))))))))) Bohatě by mi stačilo, pane Pavlovský

Pane Pavlovský informace o p.Bátorovi jsou pro vás možná polovičaté,ale informace o vás nejsou žádné.Takže si tady nehrajte na moralistu.

B. Šourek 5.11.2012 13:51

Re: To, co píšete o J. Havlovi je stoprocentní pravda

Takže existuje povinnost postavit se za Židy! Hlava nehlava! Není to semitismus?

A proč ta zmínka o R. Jochovi, který nemá s Akcí D.O.S.T. nic společného?

A navíc: Musí D.O.S.T. za někým stát? Nemůže mít vlastní pravdu?

L. Bátora 6.11.2012 9:17

Re: To, co píšete o J. Havlovi je stoprocentní pravda

Pokud si ještě vzpomínám, tak tomu bylo loni na jaře tak, že Akce D.O.S.T. byla zcela nespravedlivě a nesmyslně Židy pomluvena a zostuzena v jejich výroční zprávě o antisemitismu v Čechách. Tím tedy otázka "zda se postavila za Židy" padá. Bylo tomu obrazně přesně naopak - byla násilím předvedena před ně...

Ovšem otázka proč to Židi udělali, ta trvá. A sotva se jí do smrti zbavím..

J. Krásenský 5.11.2012 4:13

Případ Bátora

dokládá, že doba nesvobody pokračuje. Nesvobodě slouží nejlépe novináři a media neboť "nejlépe slouží, kdo neví že slouží" (Václav Havel Žebrácká opera),  to jsou paradoxy (od téhož autora).

J. Boleslav 5.11.2012 9:01

Re: Případ Bátora

Dovoluji si doplnit, že novináři většinou velmi dobře vědí, čemu slouží. I za co.

J. Schwarz 5.11.2012 3:52

Zde je třeba

jen připomenout ohodnocení našich "médií" a jejich pracovníků Milošem Zemanem - hnůj! Naši novináři mají morálku nájemného vraha.

P. Kolář 5.11.2012 8:20

Re: Zde je třeba

Když ten novinářský hnůj trošku nadzdvihneme vidlemi,aby více smrděl,tak musíte uznat,že se mouchám typu Zeman v tomto prostředí mimořádně daří.A že za pomoci tohoto hnoje dosáhne i na trůn.