19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
N.A. 6.9.2007 16:39

Re: Nevím, kde pán bere právo "mluvit za Pražany.

Vazeny pane, o problemech Klanovic mate opravdu mlhave poneti, tak jen velmi strucne:

Klanovice nejsou financne silna enklava. Klanovicti velmi casto jezdi zpravidla za praci do vnitrni Prahy (zde take konci jejich dane), ale skola a skolka se financuje z klanovickeho rozpoctu. Totez silnice osvetleni, uklid snehu atd. Financne silni jsou developeri v okolnich obcich (nastesti ne v Klanovicich), obce maji z masove vystavby jen vydani.

Klanovicky les neni zalezitosti klanovic, je to vec cele Prahy. Stejne jako je vec jakekoliv jine metropole, aby zachovala alespon ty zbytky zelene, ktere se v jejim okoli vyskytuji.

Ohledne toho, co je a neni demokracie - prvnim a zakladnim pravem je pravo lidi sdruzovat se. Jinak by totiz pravo na svobodu projebu a shromazdovani nemelo cenu, vime?

 Co se toho svince tyce, jiste by uklid neskodil, ale nyni se jedna o tom, zda bude co uklizet a kde uklizet.

N.A. 6.9.2007 16:31

Re: Re: Jakožto Klánovický rodák

No, on i zaneradeny les produkuje kuslik, lapa prach, zvlhcuje vzduch a lame vetry (nesmejte se, tady v polabi je vitr opravdu problem, porovnejte s okolnimi obcemi).Sorry ze se opakuju, vycistit zaneradeny les je otazka odpoledne, obnovit vykaceny les je otazka pro svateho Dyndy.

Apropos, kde jste vzal ty splasky? Klanovice maji kanalizaci a navic je les smerem do kopce... Jinak co v lese obcas potkavam je tak nejvejs posekana trava a shnila jablka. ne ze by to vypadalo a vonelo prijemne a le les si stim poradi snaze nes s hektolitry herbicidu nutnych pro travnik bez pampelisek...

Klokanka 6.9.2007 16:10

Re: A nemohli by si soudruzi golfisté koupit kus pole a vybudovat hřiště na něm?

Prosím Vás, přečtěte si trochu, oč tady jde. Možná Vám uniklo, že jde o OBNOVU již dávno založeného (unikátního) hřiště, že jde právě o tu krajinnou oblast a dostupnost z Prahy. - Na betonu vybydleného průmyslového skladiště se dá pár jamek také postavit, ale hřištěm bych to nenazvala....

Baud 6.9.2007 16:07

Re: Re: Re: Re: Re: To je ale blabol...

Vazeny Tome, pro ucely diskuse, kdy obe strany aspon chapou, o cem se mluvi, doporucuji v encyklopedii prostudovat heslo "analogie". Nasledne se zamyslet, jestli primer cisticky neni ponekud demagogicky. (Ne ze bych to neznal, oblibeny argument napr. proti JETE je srovnani s jadernou bombou :-/ )

A k vasemu dalsimu prispevku: pokud vam prijde zatezko hlidat skotacici ditka, aby nepobihala po vyuzivane hraci plose (a nedelejme si iluze, ve vsedni dny tech golfistu tolik na hristi nebude), tak jsem zvedavy, koho obvinite, az dojde napr. ke zlomenine nohy o parez nebo k nejake podobne ujme.

Vubec, zkuste si pred sepsanim dalsiho prispevku zajet treba do Podebrad a zjistit, jake restrikce budou vasim prochazkam kladeny ze strany golfistu.

anad 6.9.2007 15:56

Re: Nevím, kde pán bere právo "mluvit za Pražany.

Nevim, jak vy, ja jsem odjinud a presto mne ten problem zajima a tizi, politika, ze se kazdy ma starat jen sam o sebe mi prijde dost kratkozraka. Prestoze jsem v Klanovicich casto, zadny bordel a svinec tam nevidim, ale pokud byl prehlednut, tak resit ho tim, ze se les vykaci misto uklidi je opravdu reseni hodne texaskeho masakru motorovou pilou.

oakman 6.9.2007 15:53

Paradoxem bude to, až za pár let bude stejný autor požadovat nonstop policejní vartu v tomhle "čarokrásném kousku přírody"

to až se z něj stane "protor plný mladých feťáků ohrožujících mravnost veřejného prostoru.

Pán se chce venčit....... a nechce golf - pravděpodobně ho neumí... přitom procházkářům by tenhle "sport" vadit neměl, s klacky je procházka pokaždé jiná...

anad 6.9.2007 15:52

Re: Re: Re: Re: Re: To je ale blabol...

Nechte se vysetrit, vase prirovnani by ocenil leda psychiatr, srovnavat volnou prochazku po lesich, kterou vy asi neznate, kdyz to pro vas neni hodnota se smradlavou cistickou muze akorat schizofrenik.

oakman 6.9.2007 15:49

Nevím, kde pán bere právo "mluvit za Pražany.

Tohle je věc lokální, ani jedna obec Prahu nepotřebuje, když se kapsuje na prodeji polí do developmentu, je to finančně silná enkláva, která si umí poradit s daleko složitějšími problémy.

Golf je také problém lokální a proto velmi doporučuji, aby si autor, který patří ke skupině, která, jak se zdá podléhá, nebral zbytek města do huby. Klánovičtí se čerta starají o zbytek města, tak nechť v tom pokračují, když se jedná o jejich hádku.

Demokracie není v tom, že si pozvete fanoušky ze sousedství - to je socialismus. Demokracie je v tom, že poražení se musí naučit respektovat vítěze a řešit si své Klánovické problémy doma. Chtělo by to trochu méně skandalismů a více snahy a trpělivosti - ale kde jí dnes u nás vzít?

Koneckonců, jak se každý může přesvědčit, nejdříve by v tom "klenotu lesů" bylo třeba trochu uklidit ten svinec, který tam místní nanosili - ale od toho tu máme Magistrát, co?

Klokanka 6.9.2007 15:42

Guláš v majtekových záležitostech

Trochu nekonsistentní:

"...faktem stejně je, že výstavba hřiště znamená privatizaci prostoru ve prospěch provozovatele hřiště, který jej bude pronajímat hráčům"

a o pár odstavců dále zase, že:

"Lesní pozemky Klánovického lesa mají patřit Lesy ČR, a.s. Budovatel hřiště má zájem si je dlouhodobě pronajmout"

Privatizace ve prospěch provozovatele hřiště, který je zas bude pronajímat hráčům, je pitomost. Hráčům se při golfu nic nepronajímá, platí za hru poplatek (green fee), jsou-li členové příslušného klubu, tak poplatky klubové (přičemž golfový klub nemusí být nutně ani provozovatelem toho hřiště). Ani "budovatel" hřiště nemusí být jeho majitelem, dokonce ani pronajímatelem.... Článek je po této stránce trestuhodně informačně zašuměný :-/

bombardak 6.9.2007 15:26

Re: Jakožto Klánovický rodák

Pokud jde o les samotny, momentálně je zrovna tahle část lesa dost odpudiva, neboť tam mistni vyvezli spoustu bordelu a vypousteji tam splasky. Takze myslim, ze by vystavba hriste tuto část lesa spise zkultivovala, rozhodne by hriste bylo lepsi, nez ten humus co je tam ted. No lkat nad tim, ze se tam nebude moci chodit špacírovat, muze jen ten, kdo tam uz dlooouho nesel, nebo to tam spise vubec nezna.

bombardak 6.9.2007 15:24

Jakožto Klánovický rodák

jsem byl kamarádem dotázán, zda má přeposílat mailem "výzvu k záchraně 30000 stromů". Zde je má odpověď:

...Je to souboj mezi dvema skupinami, jedna chce obnovit golfove hriste, které tam byvalo za 1.republiky a druha jim v tom chce zabranit.

jezevec 6.9.2007 15:00

Re: Re: Rekreační les je veřejným statkem????? Nezaspal jste trochu dobu?

z hlediska ochrany územního plánování nevidim rozdílu mezi lesem a golfovym hřištěm. obojí je zelený a obojí je příroda.

ano tedy stát má chránit aby někdo les nevykácel a nepostavil tam hypermarket - ale změna kultury na malinkém kousíčku velkého lesa mi nepřipadá jako hodna pozornosti státu.

když vy doma si pokácíte tři staré jabloně a uděláte tam pískoviště s trávníkem pro děti, každýmu je do toho kulový - když se totéž stane na ploše 1x1km lesa, každýmu by do toho mělo bejt kulový.

anad 6.9.2007 14:53

Re: Rekreační les je veřejným statkem????? Nezaspal jste trochu dobu?

A ty si myslíš, že každou kravinu musíme napodobovat po ostatních? Jestli pro něco Čechy miluju, tak mj. proto, že si tu můžu chodit lesy jak chci a ne jako v cizině, kdy na mně hned na každé cestě vyběhne vlastník s holí, kup si les sám, ty nabobe ;-O

Tom 6.9.2007 14:36

Re: Re: Re: Re: To je ale blabol...

Nezlobte se, ale na hlavu jste Vy. To je jako bych pred Vasim barakem postavil smradlavou cisticku a po vasich protestech Vam rekl, ze pokud se vam moje cisticka nelibi, tak si mate svuj barak postavit nekde jinde. Viz diskuze o vlivu na nemovitosti vyse i nize.

N.A. 6.9.2007 12:53

Re: Rekreační les je veřejným statkem????? Nezaspal jste trochu dobu?

No, asi vas prekvapim, ale takhle to davno nefunguje ani v USA, o Evrope menluvim. Les si muzete oplotit - nekde - ale to je vse. Uzemni panovani, biotopy, rezervace - funguje to vsude. A vsude se najdou zlatokopove, kteri se pokousi nakoupit kus chraneneho uzemi a obratem ruky jej komercne vyuzit. A vsude se proti takkovym zlatokopum brani. V civilizovanych zemich zpravidla uspesne.

O cem se muzeme bavit je, zda se dostalo vlastnikum nalezite kompenzace, kdyz stat omezil nakladani s jejich majetkem na lesni hospodareni. O porebe chranit posledni zbytky lesu v okoli metropole pred vykacenim se s vami nebudou bavit nikde.

N.A. 6.9.2007 12:48

Re: Re: Re: Proc je sakra hlavni argument snizeni cen nemovitosti

Ze ktere doby pochazi ona zmena uzemniho planu? Pokud jsou me informace spravne, tak si golfiste potichoucku zaridili na obci vsechny potrebne papiry, a radnice nahle 'zmenila nazor' az kdyz se informace o chystane vystevbe nedopatrenim dostaly mezi prsoty lid. To vite, volby. Ti co sli do voleb s hesly 'les je pro vsechny, i pro golfisty', pohoreli. Golfiste jsou v lese vitani - pokud tam jdou na houby ci s pejskem, jako vsichni ostatni.

Co se podezreni a spekulaci tryce, mate pravdu, drzme se faktu. Faktem je, ze podobne unikatni lokality se postupne dostavaji pod ochranu prirody, at uz primo jako prirodni rezervace, uzemi klidu, uzemi Natura ci jinak. Cimz sance na rozparcelovani mizi. Jak tam jednou bude golfoviste, je po ochrane veta. Osud lesa visi na razitku nekolika z principu uplatitelnych jedincu.

jezevec 6.9.2007 12:38

Rekreační les je veřejným statkem????? Nezaspal jste trochu dobu?

Les má vlastníka  a vlastník ať si s lesem dělá co chce a umí. Osobně mně udivuje, že ještě dvacet let po pádu temna musí soukromý majitel lesa trpět aby mu tam všichni lezli, rvali kdeco, a nesmí si les oplotit a chránit. Pokud máte ambice držet za svou nemovitostí les, aby vám neklesala cena nemovitosti - les si kupte nebo pronajměte vy, a nestavte na něm hřiště. Někteří méně tupí ekoteroristé už na to přišli taky.

Klokan 6.9.2007 12:20

Re: Re: Proc je sakra hlavni argument snizeni cen nemovitosti

"A tim padem se kazda obec brani, aby usili starousedliku nebylo vytunelovano najezdy zlatokopu, kteri konvertuji okolni pole ci les na stavebni parcely ci sportovni areal, inkasuji zisky a naklady hodi na hrb mistnim. "

Souhlas. Možná i z tohoto důvodu je tato část lesa v územním plánu určena "pro výstavbu sportoviště".

Co se týká stavebních parcel, ono existuje podezření, že golf. hřišti je třeba zabránit právě proto, aby les mohl být v budoucnosti rozparcelován na stavební parcely, což by v případě výstavby hřiště nebylo možné.  Možná je ale na tom stejně tolik pravdy jako na obvinění investorů hřiště, že mají v plánu to samé. Do hlav nikomu vidět není.

N.A. 6.9.2007 12:06

Re: Chápu probllem

No, tech par golfistu co znam by na golf neslo pesky ani kdyby to meli pres ulici. To je vec spolecenske prestize. Takze argumentace se stoupnutim cen pozemku bezprosredne v miste je mimo misu.

Osobne ocekavam snizeni cen nemovitosti v Klanovicich samych (kaceni v klanovickem lese, to je velmi spatny signal pro kazdeho, kdo chce bydleni u lesa, nikde neni zaruka, ze se zastavi na 10% vymery) a velmi mirne pokud jake zvyseni cen v blizkem okoli. Ve vzdalenosti 10-15 minut jizdy autem vznikaji cela nova 'sidliste na lezato', vzhledem k bezmocnosti obecnich samosprav vuci developerum je zde obrovsky previs nabidky.

Domecek na v takove milionarske vesnicce poridite za polovinu oproti srovnatelnemu objektu v Klanovicich. Proc asi?

Baud 6.9.2007 12:03

Re: Re: Re: To je ale blabol...

Les chceme? Vzdycky mate moznost postupovat stejnou cestou: vytvorte obcanske sdruzeni, dejte penize dohromady a pozemek si pronajmete pro ucely rekreace. Ale to vyzaduje vetsi miru zapalu, nez jen tlachani a hazeni dlazebnich kostek na demonstracich, ze?

Mate-li nejaky problem s tim, ze pri prochazkach po lese se na nekolika malo mistech (podivejte se poradne na mapku varianty "9 jamek"!) budete muset rozhlednout, jestli nehrozi nebezpeci zasahu micem, pak v tom citim opravdu jihoceskou matku ("Nein, Temelin nur 0-Variante!!!"). Budete prekvapen, ale v beznem lese cihaji i horsi nebezpeci, nez je golfista. Konecne, nazor nekterych akademickych ekologu na provoz cyklistu v lesnich porostech take neni neznamy.

Ale abych vas uklidnil, na hristi v Klanovicich mi prakticky nezalezi. Ziju jinde, hrist kolem mam dostatek a lide v okoli nejsou Cesi v nejhorsim slova smyslu.

N.A. 6.9.2007 11:57

Re: Proc je sakra hlavni argument snizeni cen nemovitosti

Vazeny Tutti. Ano, s nazorem podobnym vasemu se v ceske kotline setkavam pravidelne. Pravdepodobne by vas prekvapilo, ale v evropskem kontextu je ojedinely, a dokonce i v USA byli nuceni na nej rezignovat.

Pokud si nekde poridim nemovitost, chte nechte ovlivnuji vsechny nemovitosti okolo. Tim padem si kazda DEMOKRATICKA spolecnost stanovila mechanismy, co se smi a co ne. I v CR k nim dojdeme, jen to bude trvat dele. Jeste mnoho sibalu se bude smat cestou do banky, nez se z vlastnich chyb poucime.

Samozrejme, ze pokud nekde poridim nemovitost, neziskavam tim pravo veta na vystavbu v okruhu od bozoru k obzoru. Od toho v demokratickych spolecnostech existuji mistni samospravy. Doknce by se dalo rici, ze je to jejich hlavni ucel. Zde obcane DEMOKRATICKY rozhoduji, co je pro obec prinosem a co se do obce pusti a co ne. Pravdepodobne jste slysel o dokumentu zvanem uzemni plan.

Ve skutecnosti je to proste - pole a lesy v okoli jakehokoliv mesta ci vesnice neziskaly hodnotu praci jejich majitelu. Ziskaly hodnotu praci tech, kdo v  vybudovali uhlednou a prosperujici obec. A tim padem se kazda obec brani, aby usili starousedliku nebylo vytunelovano najezdy zlatokopu, kteri konvertuji okolni pole ci les na stavebni parcely ci sportovni areal, inkasuji zisky a naklady hodi na hrb mistnim. V CR je tato obrana obtiznejsi nez v civilizovane Evrope, ale i zde je to jen otazka casu.

Jinymi slovy, nikdo nema v umyslu omezovat prava sedlaku a lesniku. Vlastni zemedelskou a lesni pudu a mohou na ni pestovat drevo a psenici podle libosti. Nikoliv ovsem zatezovat obec, skrytymi naklady spojenymi s dalsi vystavbou. But stavi na vlastnim pozemku. Je to proste, mily Watsone. V civilizovane spolecnosti je na nove prichozim, aby presvedcil, ze bude pro spolecnost prinosem. Samo vlastnictvi (v pripade klanovickeho golfu pronajem) pozemku v okoli obce neznamena VUBEC NIC.

Tom 6.9.2007 11:52

Re: Proc je sakra hlavni argument snizeni cen nemovitosti

Hmm. To není tak úplně pravda. Třeba sousedské vztahy jsou předmětem práva už od doby Říma. Krom klasických problémů jako sběr plodů z přečnívajících větví tehdy existovalo třeba břemeno (služebnost) práva výhledu - na sousedním pozemku se pak  nesmělo stavět nic nad určitou výšku, aby vám to nekazilo výhled z vašeho domu.

V novodobé historii již snad od Marie Terezie se u nás zavedlo územní plánování co kde bude a smí být. Existuje systém několika úrovní územního plánování. V rezidenční čtvrti si třeba nepostavíte fabriku ani mrakodrap. A je to celkem rozumné. Nebo myslíte že ne?

Zkuste si představit, že si sám budete chtít někdy koupit nějaký domeček nebo i jen chatu. Tak chcete mít jistotu, že za 5 let nevznikne ve vašem blízkém okolí místo romantického lesa nebo rybníčku třeba hypermarket. Nebo byste takovou jistotu mít nechtěl?

No a pak přijde někdo, kdo tam kvůli svým prašulím ten hypermarket chce postavit. Tak byste sklapnul, prodal domeček (možná za míň, možná za víc), v každém případě se vy musíte stěhovat (což může být z řady důvodů nepříjemné), nebo rezignovat na nějakou hodnotu, pro kterou jste původní investici provedl.

Takže vězte, že u přímého souseda jste účastníkem jeho stavebního řízení (i když vám jeho pozemek nepatří) a na katastru obce se zase různým způsobem účastní obec.

Ota First 6.9.2007 11:41

Re: z diskuse vidím, že

Stačí pohodit tam mrtvého sysla. ;-)

Tom 6.9.2007 11:17

Re: To je ale blabol...

Většina lidí se chodí do lesa jen tak projít. Vypnout, relaxovat, naladit se na klidnou atmosféru lesa. Proplétat se mezi dráhami a stále si dávat majzla, zda právě nyní nejste v palebné dráze (okolo nějakého greenu) je jako chodit po vojenské střelnici, byť přeci jen s menším rizikem. Musíte hlídat děti, aby se někam nepřipletly. Prostě to pak neplní ten účel, za kterým většina do lesa chodí.

O "kultivovanosti" novodobých golfistů bych si nedělal iluze. Některé jsem slyšel při hře mluvit velmi sprostě a nahlas. Plus v Klánovicích by asi byly večerní "dýchánky".

Většina obyvatel Klánovic bydlí v rezidencích, jejichž současná cena je 15-40 mega a více. Nejsou to žádní hlupáci. Jestliže přesto tato obec golf v lese nechce, pak asi místní dobře vědí proč.

ok 6.9.2007 11:04

postavte si golfové hřiště na okolních polích

postavte si golfové hřiště na okolních polích - tam to všichni uvítají. Hřiště je určitě zajímavější než holá pláň. Klánovický les a vedle něj ještě hřiště - to je správné řešení. Pole se zrekultivuje podstatně snáz než les, v lese nevíte, jaká stavební překvapení vás čekají.

Tutti 6.9.2007 11:04

Proc je sakra hlavni argument snizeni cen nemovitosti

Nelze si nevsimnout, ze nejdulezitejsim argumentem odpurcu je snizeni ceny jejich nemovitosti.

To ze nekde vlastnite barak neznamena, ze muzete kecat do toho, co si nekdo dela se svym pozemkem v okruhu nekolik kilometru, aby se nahodou nesnizila cena vasi nemovitosti. Ten les vam nepatri, takze do toho muzete kecat stejne jako kazdyd jiny obyvatel CR, ani vic, ani min.

Souhlasim s tim aby se o tom hristi diskutovalo, mozna by byla dobra i verejna soutez, ale ty argumenty s poklesem ceny nemovitosti si strcte vite kam.

helena 6.9.2007 10:44

Dalsi golfove hriste se stavi

asi 30 km dal u Malesova. Kutna Hora

honzak 6.9.2007 10:32

z diskuse vidím, že

golfistů je patrně hodně a chtějí mít hřiště co nejblíž a co nejhezčí. Patrně si Klánovice prosadí. Následně místní "objeví" brouka (rostlinu obojživelníka) kvlůli kterému se zavede přísný režim na hřišti. Poté, co budou místní uplaceni dle vzoru TROKAVEC se vše dostane do normálních kolejí.

I když ani varianta TUNEL  není marná - blízko Prahy, v lese, prvorepublikový genius loci, atd. Uvidíme.

vladislav 6.9.2007 10:20

nejlepší

  nejlepší by bylo v celé české republice zrušit zemědělství a všude postavit golfová hřiště pro ty, kdo na to mají, v poměru 1 golfové hřiště o 18 jamkách  na 2 zbohatlíky.

Alan 6.9.2007 9:54

Chápu probllem

Chápu problematiku pro i proti - nesouhlasím pouze s tím, že by ceny nemovitostí klesly, naopak by stouply