19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dozorem k dokonalosti

Prodělal jsem školení o bezpečnosti práce, ne první a určitě ne poslední. V podstatě nudná věc, pár hodin z odpoledne, kdy jsem se nemohl věnovat ani práci, ani rodině nebo zájmům, prostě nic, o čem by se dalo vyprávět. Ale přeci, školení bylo banální, ale zato povinné a hrazené. Co jsem se v jeho průběhu dozvěděl?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Lukáš 11.2.2014 16:34

Co Čech to revizní technik.

Časy, kdy platilo "co Čech to muzikant" jsou již v nenávratnu. V současnosti platí "co Čech to certifikovaný revizní technik", samozřejmě s kulatým razítkem. Často kritizujeme byrokraty EU, ale je zajímavé, že mimo Slovenska a Česka, nemají  ostatní státy EU "certifikované revisní techniky elektro" a zastaralou dávno již přežitou vyhlášku č. 50/78 Sb., podle které se papíruje,  školí, zkouší, školí , zkouší , přičemž se neví, kdo zkouší ty, co zkouší.. Revizní techniky elektro nemají  ani Japonci , Číňané, Rusové, Američané, Australané, Arabové a další , přesto jim ta elektrika funguje a veřejnost neohrožuje. Kontrola  plynových zařízení a rozvodů je dle mého názoru podstatně důležitěší, zatím však je podle vysoce erudovaných  odborníků orgánů státní správy  důležitější revidovat a psát rozsáhlé zprávy o revizích komínů, el. instalacích koupelen , záchodů, kanceláří, počítačů, ručního nářadí, možná zanedlouho i splachovacích záchodů a toaletního papíru. Zřejmě  tento stav vyhovuje ministerstvu financi, za každou revizi zákazník platí nemalou částku, ze které se odvádí daň. Je jen škoda, že revize nejde exportovat sousedům, byl by to pro státní kasu slušný přínos.

V. Šich 11.2.2014 16:07

NESMYSLNÉ PAPÍROVÁNÍ

Souhlasím s autorem článku, bezpečnost práce by se neměla v žádném případě podceňovat, a chápu, že forma školení, kterou absolvoval je neuvěřitelná byrokracie. Na druhou stranu každý zaměstnavatel je povinen všem svým zaměstnancům zajistit bezpečné pracovní prostředí a nějak to udělat musí. Když se něco někomu na pracovišti stane, "vyčůraný" zaměstnanec neudělá nic jiného, než že si bude stěžovat na zaměstnavatele, že ho neseznámil s riziky dané práce. Kdyby nebylo "vyčůraných" zaměstnanců, nemuseli bychom mít povinná školení. A když už jsme u školení BOZP a PO...lze je v mnoha případech provádět i příjemnější a pro zaměstnance stravitelnější formou - online, která trvá v řádu desítek minut a nikoli hodin: http://www.bezpecnostprace.info/item/jake-jsou-moznosti-a-formy-skoleni-bozp-a-po

V. Kolman 11.2.2014 15:55

BEFEL!!!

Pokud by byla vydávána NEZÁVAZNÁ DOPORUČENÍ!!! EU, bylo by všechno v naprostém pořádku. Smutný a trestuhodný je fakt, že jsou to závazná NAŘÍZENÍ!!! On samotný energetický štítek domu (pokud by byl dobrovolný) není špatný nápad. Podobně jako náhrada žárovek-Edisonek "žárovkami" LED (nebo "spořivkami" se zářivkovou trubicí) není také špatný nápad, ale je špatné to lidem nařizovat a zakazovat prodej klasických žárovek. Ty klasické žárovky si koupí nejspíš jen pár lidí, kterým vadí horší spektrum světla "spořivek". Podobně - barák s energetickým štítkem bude časem patrně lépe prodejný a sami prodávající se o ty zpropadené štítky sami začnou zajímat.

       Ale nutit lidi k plnění ouřednických výmyslů je cesta do pekel. Lidi jenom naštve a jak znám Čechy, stejně si najdou cestičku, jak ty předpisy přečůrat.

J. Lukavsky 11.2.2014 16:27

Re: BEFEL!!!

"klasické žárovky si koupí nejspíš jen pár lidí, kterým vadí horší spektrum světla "spořivek"."

Spořivky nejsou žádné úsporné žárovky, ale rtuťové výbojky. Ty mají mnohem lepší účinnost, ale jsou dražší, a časté zapínání jim zkracuje životnost. Takže na chodbě či záchodku jsou lepší žárovky, v pokoji či hospodě výbojky nebo zářivky. Proto byrokrati nařídili výbojky všude a vyčůraní obchodnící prodávají žárovky jako "oteplovací koule". Takže všichni jsou spokojení. A jedeme dál a dál černým kočárem kol bílých skal.....

J

B. Uhlich 11.2.2014 20:28

Re: BEFEL!!!

Ne, je to trochu jinak... průmysl si vymohl v rámci EU vyjímku a žárovky lze dál vyrábět pro potřeby průmyslu.... tak vznikla taková pěkná situace, kdy koupíte tzv. průmyslovou žárovku ..asi za 2,5 násobek původní ceny s tím, že je na ní napsáno, že se nemá používat v domácnosti.... to je pěkné, ne? :-))))

J. Jurax 11.2.2014 22:23

Re: BEFEL!!!

No jo, euroblbost vykvetla rudými květy ...

J. Jurax 11.2.2014 22:34

Re: BEFEL!!!

Všichni jsou spokojeni - kromě prostého lidu, jemuž světlo podražilo.

Ale na prostém lidu těm, kdož tuto peachovinu prosadili, nezáleží. Prostý lid totiž neví, co je pro něj dobré, tak mu to musí europomazaně hlavy nařídit ...

Takže zakážeme rtuťové teploměry, neboť jsou nebezpečné, a nařídíme rtuťové výbojky, jež jsou jednak nebezpečný odpad (těch výbojek se spotřebuje o mnoho řádů víc jak teploměrů) a jednak jsou-li rozbity když svítí, jsou mnohem nebezpečnější, neboť se nadýcháte rtuťových par; u rozbitého teploměru prostě smetete kuličky rtuti smetáčkem a dáte do škatulky, polykat je napadne málokoho (akorát snad nějakého eurohňupa, co inicioval jejich zákaz) ... další vítězství ideologie (a ne něj navázaného kšeftu) nad rozumem.

V. Mlich 11.2.2014 15:01

Nemlčíme

Teď budou volby do europarlamentu, tak projevíme svůj názor u urny.

P. Moravčík 11.2.2014 12:37

Kedy tomu bude koniec

Dnešné strkanie rypákov byrokratov do každej sféry ľudskej čnnosti začína ohrozovať prostú existenciu jedinca. Stalo sa (podľa Mussoliniho svetlého vzoru) módou vytvárať povinné profesné komory, bez členstva v ktorých nemôžete byť zamestnávaní, či vytvoriť odborný podnikateľský subjekt. Kým ešte nedávno stačilo mať predpísané vzdelanie a schopnosti, dnes musíte zbierať body. Ak ich za 5 rokov nezozbierate dosť, nemôžete vykonávať svoje povolanie. Body sa získavajú napr. za účasť na odborných seminároch, publikáciami, prednáškami, a čuduj sa svete - pre pracovníkov napr. v zdravotníctve, ktorí nemajú zdravotnícke vzdelanie ako chemici, elektroinžinieri atď., aj povinnými dvojročnými cyklami preškoľovania z prvej pomoci. Keď odhliadnem od toho, že každý držiteľ vodičáku to musí vedieť tiež, je zaujímavé, že za tieto povinné kurzy zaplatíte najmenej 80 eur z vlastného vrecka. Zaplatíte si účasť, ubytovanie a stravu na konferenciách (ak tam nemáte vlastnúprednášku, čo môže byť problém, keď nepatríte do stajne usporiadateľa, ktorý preferuje svojich pracovníkov a vy ste len nedobrovoľný sponzor jeho firmy). Desiatky rokov som prednášal, publikoval, overoval vhodnosť použitia, či odskúšal a zaviedol desiatky nových pracovných postupov a testov aj bez povinného (a plateného) členstva v komore. Ak ste na menšom pracovisku a nemôžete všetci vyštartovať na zháňanie bodov na neveľkom počte vhodných podujatí, môžete mať problém so zamestnaním. A zase z toho profituje pár ľudí a bohatý aparát, hojne cestujúci po svete a "zbierajúci skúsenosti". Povinným členom tohto nezmyslu som už desať rokov, ale okrem úplne zbytočných finančných nákladov, straty času a podriaďovaniu sa absolútne zbytočnej buzerácii zo strany komory (ktorá si osobuje právo prideliť alebo neprideliť vám body za účasť na podujatiach - fakt neviem na akom základe) mi tento inštitút absolútne nič nepriniesol. Vita et sanguine pro EU nostra!

J. Kanioková 11.2.2014 19:43

Bezvadný a pravdivý příspěvek,

a parádně ironická je poslední věta - "Náš život a krev pro EU!"

Velmi souhasím, člověku je z toho úźko. Momentálně mě vůbec nepřekvapuje mediální celosvětová štvanice na Švýcarsko.

Socialistická internacionála běsní !!!

J. Jurax 11.2.2014 22:37

Re: Kedy tomu bude koniec

No vida, další z eurobroskvovin, další blbost kvetoucí rudými, EU certifikovanými květy předpisového odstínu ... o téhle jsem nevěděl ...

P. Vébr 11.2.2014 9:47

K těm lejstrům

Četl jsem kdesi (dokonce to snad bylo někde tady) krásný citát:

Dřív, když nefungoval rozvaděč, tak se sháněl elektrikář. Dnes lejstro.

R. Langer 11.2.2014 11:48

Re: K těm lejstrům

Bohužel, je to tak.

J. Kanioková 11.2.2014 19:45

Kdyby jenom jedno a jediný podpis...

Ti, kdo podnikají, ti by mohli vyprávět..

K. Janyška 11.2.2014 9:13

Vadí ? Pak volte ODS a ne Babiše.

Blbci... Dzp.

J. Fleiszner 11.2.2014 11:00

Re: Vadí ? Pak volte ODS a ne Babiše.

ODS jen slibovala.

R. Langer 11.2.2014 11:31

Re: Vadí ? Pak volte ODS a ne Babiše.

Jo, jo, ODS, ta toho zrušila a zjednodušila, co? Jo - vlastně, ne, ona zvedla daně a zavedla x nových chujovin! Vlastně úplně stejně, jako ti socani! No ne? Kdo by to byl řekl (vlastně volil)? Máte pravdu, blbci! :-P

J. Vintr 11.2.2014 7:37

Ale nic proti tomu neuděláte

Stát je dokonalý donucovací aparát, proti němuž nemají občané žádnou šanci. Zkuste se otevřeně vzepřít úřední buzeraci a byrokratická mašinérie vás zničí. Kdyby ti takzvaně volení zástupci lidu, zkorumpovani prebendami, aby na povel zvedli ruku pro cokoliv, co se jim z té správné strany předloží, odhlasovali třeba zákon, že všichni občané musí chodit s kroužkem v nose, tak 99,99% občanů s tím kroužkem opravdu chodit bude.

J. Jurax 11.2.2014 22:42

Re: Ale nic proti tomu neuděláte

No, takzvaně volení zástupci lidu, zkorumpovani prebendami už dnes existují zaručeně.

A myslíte, že už teď neexistují ekvivalenty Vámi popsaného zákona - akorát ty kroužky nejsou tak vidět? Třeba všichni občané v účtech za elektřinu podporují OZE a solární barony přesně podle zákona ...

B. Uhlich 11.2.2014 1:28

Když on je v téhle zemi takový problém...

..že je zde poměrně hodně lidí, kteří udělají vše proto, aby si zajistili obživu na úkor kohokoliv, čehokoliv...a to i tam, kde se ..dejme..tomu může jednat o relativně bohulibou činnost. Vezměte si např. Vámi zmíněné energetické štítky...to není úplný nesmysl..nesmysl se z toho stal v tomhle státě, kdy se toho chopili různí vyčůránci, kteří v tom vidí jak lacino a poměrně bezpracně přijít ke stabilnímu příjmu. Tak místo toho, aby se dům opravdu proměřil, nasnímal termo kamerou, zhodnotily se energetické vstupy... náš chytrolín vymyslel dotazník, který se vyplní, kde např. je vše postaveno tak, aby prakticky žádný dům starší 20ti let nevyšel moc energeticky dobře... Pak když se zjistilo, že to asi neprojde, tak se opět kdosi "moudře" rozhodl, že tedy štítek se bude stanovovat výhradně podle spotřeby energií což je opět zavádějící, neboť každý máme trochu jinou představu o teple doma atd. Tedy si dovedu představit, že když si koupíte domek od nějakého škudlila, který v zimě v podstatě netopil...asi se budete dost divit, když si tam budete chctít vytvořit nějakou normální tepelnou pohodu.. Stejný problém je s chystanými revizemi kotlů..i tady se ukazuje, že záměr není zvýšit čistotu ovzduší, ale záměr je donutit lidi nakoupit nové kotle..no není se čemu divit, vzhledem k tomu, že jde kšeft v hodnotě cca 25mld. to se pokřiví nejeden úředník. A tak se holt zařídí "společenská objednávka", diskuze se tapetují nesmysly o lidech pálící PET lahve s vyjetým olejem a lidi vys.r.aní strachem si koupí nové kotle, budou je nechávat pravidelně za poměrně velké peníze revidovat..pro ekologii se prakticky nic nezmění, protože problém topení není v kotlích, ale ve způsobu používání a v kvalitě otopné soustavy (ta mmch předespsaná není..on tomu totiž málokdo rozumí..) A tak normální lidé budou dělat cokoliv, aby vyhověli úředníkům a tomu všemu se budou ze svých kutlochů smát nepřizpůsobiví, neboť na ně se to nevztahuje a mohou v kamnech (do 10kW) topit třeba nařezanými pneumatikami..

J. Jurax 11.2.2014 1:44

Re: Když on je v téhle zemi takový problém...

"Tak místo toho, aby se dům opravdu proměřil, nasnímal termo kamerou, zhodnotily se energetické vstupy" - na tohle musí být nejspíš někdo, kdo tomu rozumí, je schopen to propočítat a propočet taky obhájit - a to už není lukrativní kšeft, u toho by se muselo pracovat a rozumět tomu - kdežto dát štempl pod účty za energie zvládne každý blbec, neboť v našich krajích i největší blbec je zpravidla gramotný ,,, a blbost přišedší z EU - jak také jinak - je tím tvůrčím způsobem znásobena.

A ty kotle jsou totéž - místo toho, aby se proměřily a teprve nevyhovující vyřadily, donutí se lid ke koupi nového. Že je to jednak nehorázné plýtvání a jednak lukrativní kšeft, na němž se ouřad i zákonodárce napakují, nevadí. Ono na tom proměření by se nedalo nic trhnout

J. Schwarz 11.2.2014 8:11

Re: Když on je v téhle zemi takový problém...

neukáže náhodou i ta termokamera jiné hodnoty když v domku někdo topí na 25 °C než v případě "škudlila" který topení ve všech místnostech krom kuchyně stáhne a má tam jen 15°C? Mimochodem, byrokracii omezí snad jen válka nebo rozpad EU. Dřív není šance.

B. Uhlich 11.2.2014 12:03

Re: Když on je v téhle zemi takový problém...

No jiné hodnoty asi ne,měření se provádí za nízkých teplot,kdy je možné lépe registrovat tepelné úniky.Pochopitelně čím vyšší vnitřní teplota a čím nižší venkovní tím je výsledný snímek kontrastnější.Jinak si je spíš nutné uvědomit,že infra kamera spíš zobrazuje tepelné kontrasty...k měření se to moc nehodí...měření se pak provádí pomocí dálkových infrateploměrů,kdy se doměří ty hodnoty přesně.Uvnitř místností se pak celkové rozložení teplot měří pomocí tzv.kulového teploměru,kdy se právě získávají poměrně přesné hodnoty...ono obecně udělat energetický audit rodinného domku není zas až tak velká legrace,je to poměrně časově náročné a tedy hlavně drahé. Ale výsledky jsou někdy zajímavé...je spousta starých baráků,které téměř splňují parametry pasivních domů...a taky bohužel dost novostaveb,které sice vypadají úžasně,ale když se začne měřit...končí to dost často u soudu...neboť dům vykazuje jiné parametry než si lidi zaplatili...

J. Jurax 11.2.2014 18:34

Re: Když on je v téhle zemi takový problém...

Nevím, nejsem přes to guru, nicméně soudím, že vhodná metodika měření by dávala relevantní výsledky.

S tou byrokracií souhlas - ale z těch dvou možností bych dal přednost rozpadu.

R. Langer 11.2.2014 11:44

Re: Když on je v téhle zemi takový problém...

Zase melete ty nesmysly o tom, že vám nějaký štítek na baráku řekne, kolik zaplatíte za energie? Tak vám to znovu zopakuji, ten štítek vám o tom neřekne LAUTR NIC!

B. Uhlich 11.2.2014 12:24

Re: Když on je v téhle zemi takový problém...

Já to nikde netvrdím,jen jsem napsal,že kdyby se ten štítek dělal pořádně (..a ne po "česku") určitou vypovídací hodnotu by to mělo....jinak s Vámi souhlasím...jakékoliv energetické parametry..(třeba i spotřeba u auta) jsou vpodstatě hausnumera...neboť věc má takovou spotřebu jakou si tam uděláme....

R. Langer 11.2.2014 12:35

Re: Když on je v téhle zemi takový problém...

Aha, tak promiňte. Přesně tak jsem to myslel. Nějak jsem se v tom vašem delším textu ztratil. :-(

B. Uhlich 11.2.2014 20:30

Re: Když on je v téhle zemi takový problém...

..když von ten Uhlich se nenučil psát jasný, stručný a srozumitelný příspěvky...  :-)))))