Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
krlsvk
Husovický tunel
Omezení rychlosti v Husovickém tunelu je od okamžiku, kdy nějaký šílenec vjel do tunelu v protisměru a srazil se s nevinným řidičem (v tomto autě zahynuly dvě osoby, viník vyvázl). Následný požár vozidel poškodil vozovku v takovém rozsahu, že si toho vůbec nevšimnete, pokud se na to přímo nesoustředíte a ještě o tom místě musíte vědět. Jezdím tudy často a pokud jsem spolucestující na to místo přímo neupozornil, ničeho si nevšimli.
Podotýkám, že tunel má dva tubusy, každý se dvěma jízdními pruhy. Ve směru do Husovic je to z kopce a omezení na 60 km/hod má smysl kvůli navazující křižovatce (i když je to omezení tak brzy, že ho většina nedodržuje a brzdí až před tunelem. Ale směrem z Husovic to je do kopce, za tunelem pokračuje silnice dálničního typu s povolenými 80 km/hod. Už to, že tunel se musí projíždět rychlostí 60 km/hod, se jeví jako větší omezení, než je potřebné a snížení na 40 km/hod kvůli téměř neznatelnému hrubšímu povrchu vozovky považuji za pitomost.
Pete
Samozřejmě! Jenže český politik i úředník je přesvědčen,
že zákon nepotřebuje logiku. Že i nelogická blbost se musí dodržovat. Každý policajt vám to řekne taky - uzná blbost značky, ale on dodržuje zákony. A český národ o sobě tvrdí, že lidi jsou mizerové a je třeba přísnost. A národ má vždycky pravdu, máme přesně to co si zasloužíme. Náš stát není budován pro inteligentní a přemýšlivé lidi, náš stát je budován pro blbce.
chytrý horák
Re: Samozřejmě! Jenže český politik i úředník je přesvědčen,
Řekl bych, že teď jste se dotkl jádra problému. Přehnaně sociální stát nikdy nebude klást důraz na individuální svobodu a odpovědnost, což s inteligencí a přemýšlivostí souvisí. Aby se blbci mohli mít stejně (nebo srovnatelně) dobře, nesmí inteligence a přemýšlivost být hlavním prostředkem úspěchu. Tím bude poslušnost a loajalita k moci. A výchova k ní je také hlavním smyslem silničních pravidel, bezpečnost je pouze zástěrka. A čím mohu lépe dokázat poslušnost a oddanost moci než bezvýhradným respektováním urážlivě hloupých nařízení?
Jindřich Šputa
Doprava smrdí od hlavy
Pane redaktore, děkuji Vám, dá se říci, že jste udeřil hřebík na hlavičku, jednoduše a prostě. Škoda jen, že toto nečtou nadřízení těch, kteří o umístění dopravních značek rozhodují. Mohl bych to dokumentovat na 11 let trvajícím dohadování s odborem dopravy, který po celou dobu nedokázal najít cestu k řešení úpravy příjezdu k 5-ti garážím z titulu "věcného břemene". Takže co si budeme povídat. Opravdu "to" smrdí od hlavy. Jindřich Šputa, Frýdek-Místek.
Lojza z paseky
Pan Ptáček má nepochybně pravdu
Jenomže to se netýká jenom silnic. Již mnoho desítek let se nemohu dobrat pravdy, zda je jest stran mocipánů takto činěno zúmyslně za účelem moci kdykoliv a kohokoliv na místě ztrestat za neposlušnost, či zda jde o klasickou tupost českého ouřady, státního zaměstnance či jak se všichni ti příživníci zovou, nevylučuji ani kombinaci obojího.
Skutečnost je ovšem taková, vrátím-li se k té dopravě, že nelze neporušovat silniční zákon. A uvážím-li, že jej vytvářela tlupa právníků ...
chytrý horák
Je dobře,
že konečně někdo zmínil vinu za nehodovost i na straně státu, kde je jí podle mě dokonce větší díl. Tím nechci vyvinit magory, kteří překračují bezpečné možnosti svých schopností a možností svého vozu. Jen mě irituje loajalita médií k státní moci, neustálé napadání a osočování řidičů, přičemž státní bordel je tabu. Argumentace, záměrně zveličující jeden z aspektů a zamlčující druhý je propagandou a Dušíni, kteří přizvukují, jsou křiváci.
MK
***
Všechno je pouze v tom, jaký karabáč visí nad mužikem a ten ví, co si může či nemůže dovolit. Jestliže naše (nejen dopravní) policie stojí za prd, na rozdíl od té například německy hovořící, není se čemu divit. Koneckonců palmu "vítězství" v nepsané soutěži o nejrychlejšího (=nejbezohlednějšího) jezdce si odnášejí jak minulý, tak současný premiér, ale dokonce - naštěstí už bývalý - policejní prezident, jakýsi Husák. Na českých a moravských formankách a císařských cestách vydávaných nedopatřením za silnice se nepohybují řidiči, ale řitiči (řítící se občas do řiti) a podle toho to taky vypadá. Žebříček nejblbějších a okolí nejnebezpečnějších tuzemských pedálošlapů: v čele suverénně Prasáci (registrační značky "A" a "S" - no comment), ihned za nimi Tataři ("T" - zřejmě neblahý vliv sousední PL).
Finrod Felagund
Poláci
jezdí jako prasata převážně za svými hranicemi. Doma mají tvrdé postihy od roku 2006, které jsou velmi často vymáhány (kolikrát je v každé vesnici fotoradar a kolikrát víc než jeden). Doma se zkrotili. Ale to, jak se jezdí v Čechách nemá obdobu, možná tak na Slovensku, tam se IMHO podle mých zkušeností jezdí ještě hůř...
Joanna
Příčiny ?
Kromě ne/kvality našeho silničního značení jsou ještě další faktory, které společně ovlivňují nehodovost:
a) špatný povrch silnic vč. D1 (kde v některých úsecích nutno jet výhradně ve středním pruhu, aby se auto nerozsypalo). V celé Z a JZ Evropě se člověk cítí jak na polštáři, a to většinou i na polních cestách
b) agresivita a nekolegiální přístup řidičů. V západní Evropě se jezdí ohleduplně, dodržují se odstupy a rychlostní omezení . A tak třeba jedete po čtyřpruhové silnici, kde všichni drží dovolených 110 a levý pruh zůstává celé dlouhé kilometry volný. Všichni jsou spokojení a dojedou do cíle. U nás - fatamorgána.
c) "výkony" policistů - místo snahy o postih agresivního jádra řidičů si pohodlně hoví v autech u bočních silnic a občas pro formu zkontrolují někomu doklady....
Juraj
Re: Příčiny ?
Ad c) Já vídám konstábly, jak tradičně maskováni lopuchovým listem se ukrývají v příkopu a v místech minimálního provozu měří rychlost. Tak mne přistihli na konci Příbrami, kde chodce není celý den vidět a chodníky jsou ohraničeny zábradlím. Místní strážník, zabalený v prutech psího vína mi naměřil šílenou rychlost 54 km, zkasíroval a odepsal body. Pro místní policii je to opravdu jenom inkasní místo.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz