29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Matyx 27.9.2006 0:05

Autor článku je tupec

Nedá mi to, ale musím. Také jezdím denně autem do práce (na kole se fakt 80km denně dělat nedá), ale když to jde, nechám auto doma a jedu MHD či nejlépe na kole/pěšky. A jsem kuřák a stydím se za to, nedokážu přestat, ale se "šikanou" kuřáků souhlasím, je to nezdravý a nákladný neduh.

Tak jako tak, podstatné je že autor článku obhajuje motorismus v centru města, zatímco haní snahu lidí, kteří se dobrovolně rozhodli připojit k akci, která ma za účel naznačit a připomenout, že existují i ekologicky pozitivní způsoby přepravy. Tomu se říká omezenost.

Omezenost z toho hlediska, že každý z nás by měl být zodpovědný za sebe a za prostředí planety, na které žije, a to zřejmě autorovi zatím absolutně nedošlo. Možná by si měl sundat klapky z očí a pak by třeba zjistil, že ty povodně, co na ně pravidelně čučí v televizi po tom, co si doveze zadnici domů autem, nejsou jen náhlým rozmarem přírody, ale třeba mají původ právě v každodenní lenosti a bezohlednosti lidstva a na které se on sám podílí.

To že se někdo nepřipojí k podobné akci vcelku chápu. Ne každý je ochoten bojovat s vlastní leností a postavit se čelem k zrcadlu aby shlédl výsledek degenerace dané dlouhými lety nicnedělání, respektive práce hlavy s vynecháním zatížení svalové hmoty. Mě také není příjemná představa, že do divadla dorazím zpocený jak myš, takže ve večerním obleku raději sednu do auta. Ale to nic nemění na tom, že by zde byla na místě jistá míra tolerance, neřku-li snad i respektu k lidem, kteří se přes toto dokázali přenést a začít dělat něco pro sebe i pro své okolí.

Politiky vynechám, dnešní politickou scénu netřeba komentovat a to že jeden z jejích představitelů jel v čele peletonu bych vesele ignoroval, ale klidně si na tom postavte článek, proč ne. Závěrem však bohužel musím konstatovat jediné. Doteď jsem měl neviditelnéhopsa za solidní a sečtělý portál, ale dokud zde bude publikovat autor tohoto článku, tak se přesouvám jinam. To je svoboda volby. Zdar.

Matyx 27.9.2006 0:35

Re: Autor článku je tupec

Tak jsem si pro jistotu ještě jednou pročetl další články autora. A musím dodat, že jsem se ve svém úvodním prohlášení mýlil. Autor není tupec a tímto se mu omlouvám. Ale proboha, ať už se napříště zase věnuje zpět svému tématu, tedy politice a nepokouší se soudit jiné skupiny obyvatel, které zcela zjevně nechápe a ani pochopit nechce. Ono mu totiž zcela zjevně nejde o cyklisty jako takové, jen prostě musel něco "plácnout", aby mohl mediálně celou akci řádně zpolitizovat, protože o to mu zcela zjevně šlo především.

Takže pane Bartoši, slušně Vás prosím, vyhněte se napříště tématům, u kterých Vám zcela zjevně chybí objektivní nadhled a schopnost chápat různorodé smýšlení ostatních, které zrovna nesouvisí s politikou.

Děkuji

Kamyl 26.9.2006 23:04

Den bez kol!

Uvítal bych také den bez cyklistů, aby si veřejnost uvědomila že bez kol by to šlo ještě lépe než bez aut. Obzvláště nyní, když  "líznutím" plné čáry řidič auta riskuje vystavení značným perzekucím by kola na silnicích 1. třídy neměla co dělat. Krom toho že jízda kolmo po silnici je hazardem, je škodlivá i pro psychické zdraví řidičů za koly jedoucími dvacítkou. Zkusme to bez kol!

Glass 25.9.2006 22:00

Den bez aut?!

Mel jsem tu cest videt peloton cyklistu, kretym razili cestu policiste. A mel jsem to stesti, ze jsem v dobe konani teto "ekologicke" akce jel po prazske magistrale smerem na Chodov.

Pruvod cyklistu zpusobil, ze se kolona aut tahla od Stavnice az na Chodov. A vysledek pro prirodu? Jeste vice znecistene ovzdusi z tech stovek stojicich aut s nastartovanymi motory! Toto cele se navic odehraje v patecni vecer. Takze pro me to byla pouze sikana mnoha lidi a ne ekologicky pocin.

Bedřich 25.9.2006 22:25

Re: Den bez aut?!

Já bych nebyl takovej škarohlíd. Na všechno se dá zvyknout. Byli jste někdy někdo třeba v Šanghaji? Panečku, to je mumraj (vlastně ekologický pokrok). Na auta se nikdo neohlíží. Stačí pár let  a člověk si na auto ani nevzpomene. Trochu cviku a člověk na kole uveze neuvěřitelný věci - pytel brambor, postel, vánoční stromeček. I nákup nábytku v IKEA se dá na kole zvládnout. Na začátek bych začal s taxikama a zavedl rykši (alespoň by za tu cenu pořádně mákli).

Zebra 25.9.2006 21:34

Neuvěřitelná slátanina

Den bez aut NENÍ pokračováním bolševické tradice, protože je spontánní a dobrovolný! V pátek po šesté odpoledne NENÍ dopravní špička ! Ochrana nekuřáků před kouřem na veřejných místech NENÍ terorem ! A tak to jde věta za větou a odstavec za odstavcem až do hořkého konce.

Jediným svěžím zábleskem jeví se mi nečekaně upřímné pojmenování ódéesácké pražské radnice, která se ke dni připojila, manipulátory společenského života s chtivýma rukama.

ehm 25.9.2006 22:14

Re: Neuvěřitelná slátanina

;-D

Bedřich 25.9.2006 22:39

Re: Neuvěřitelná slátanina

Den bez aut NENÍ pokračováním bolševické tradice, protože je spontánní a dobrovolný!

Tím hůř. Nemyslete si, v takových 50.letech šli mladí na stavby mládeže nebo agitovat za vstup do družstva taky spontánně a dobrovolně. Věřte mi. A bude líp!! A nebylo!!

Zebra 25.9.2006 23:05

Re: Re: Neuvěřitelná slátanina

A tím jste dokázal co ? Leda snad, že mladé lidi bez životních zkušeností a bez svobodného přístupu k informacím lze pokřivenou výchovou a propagandou libovolně zmanipulovat a zfanatizovat ! Jak to prosím souvisí s tím, že spontánní a dobrovolné není bolševické ?

Bedřich 25.9.2006 23:23

Re: Re: Re: Neuvěřitelná slátanina

Já tím nic nedokazoval. Pouze to, že spontánnost a dobrovolnost není žádnou zárukou správnosti počítání. I ke spontánnímu a dobrovolnému jednání je někdy potřebný nějaký impuls. V dnešní době např. jedné nadnárodní lobbystické a manipulující organizace zvané Greenpeace ...

obyvatel Země 27.9.2006 0:12

ekologie je lobismus ?

No jasně, a součástí toho strašlivého nadnárodního spiknutí zvaného greenpeace jsou i stovky veděckých špiček dnešního světa, které jsou težce podplaceny aby tvrdili, že je něco špatně. Ono je totiž vlastně všechno v pořádku, ledovce netají, globální oteplování je jen společenský bonmot, vzduch je čirý jak křišťál a smog je jen jejich výmysl, ostatně voda z řek se dá pořád pít a jen Greenpeace do ní nechají vypouštět hnědé barvivo, aby měli více na příspěvcích na zbrojení pro blízký východ ..... víš co, Bedřichu, něco jsi asi zaspal viď ? Tak si vytři ospalky ze zalepených očí a napřed si zameť před vlastním prahem, než začneš ten svůj "lobismus" tady, ok ?

Kamyl 26.9.2006 22:23

Re: Re: Re: Neuvěřitelná slátanina

Souvisí to tak, že i spontánní a dobrovolné může být bolševické, bystrouši.

Šerlok Homeless 25.9.2006 21:23

Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Nebyla. Kuřáci jsou při přijímání do zaměstnání znevýhodněni už kvůli zvýšeným prostojům, větší nemocnosti, apod. Zvýhodňování kuřáků zaměstnavateli při přijímání do zaměstnání je jejich svaté právo, ať to nazvete diskriminací, či nikoli!:-)

rolf 25.9.2006 22:19

Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Ještě bych dodal, že když jsem v jedné místnosti s rasově odlišným člověkem nekuřákem, nemusím dýchat ten hnus, který kolem sebe téměř neustále šíří i rasově shodní kuřáci. Tudíž jsem pro diskriminaci kuřáků. Jestli se pro svůj zlozvyk rozhodli sami a po zralé úvaze, nezbývá než počítat i s určitými omezeními, která z něj vyplývají.

remote 25.9.2006 20:45

hele...

Hele Bartoň, umíš vůbec jezdit na kole ? A kolik metrů seš schopnej za den ujet ? Dej si čouda a zase napiš takovej pěknej článek....

lesov 25.9.2006 19:36

Já to taky nechápu, ale...

Nechápu, že si takových pitomostí ve svém věku vůbec ještě všímáte. Je to stejné jako s tím chlapečkem, co šel ráno do školky s maminkou a na travníku uviděl hovínko.... Ch:Mami, tady je hovínko. M:Prosímtě pojď...Ch:To je asi pejskovo hovínko...?! M:Pejskovo nebo kočičky, nech ho být a pojď...! :-)

A s těma kuřákama jste to taky pohnojil!

PetrM 25.9.2006 19:11

Den bez aut

Díky téhle havlovině jsem se dostal z Pardubic do Frýdku-Místku až v 1 hod. ráno, poněvadž cyklističtí aktivisté zcela zablokovali centrum města, a to tak, že trolejbus MHD, v němž jsem na vlakové nádraží vyrazil, nabral zpoždění, jež se ve výsledku ukázalo být fatálním. Jestli tedy bicykloví bezmozci chtěli někomu dokázat, že to jde i bez aut, tak na mě tedy nezapůsobili, naopak jsem ještě teď pěkně na*raný.

Jaryna 25.9.2006 18:43

Také si myslím,

že je to pěkná blbost, jako je blbost povolení jízdy kamionů skoro celý víkend....Tam je  to jádro pudla ...! ! !

jan kolář 25.9.2006 17:55

jste vedle

Děti školou povinné,které se chtějí ulejt ze školy???Cyklojízda začínala v 18:00 v pátek, dětí školou povinných jsem odhadem viděl 15%...A rovněž s Vámi nesouhlasím,že akce má za cíl něco vyřešit. To je hloupost, cyklojízda ukazuje,že na kole by to také po Praze šlo, kdyby se ovšem chtělo a dělalo se pro to něco - viz. např. Švýcarsko (Bern je stejně členitý,jako Praha a jde to). Auta ovládají Prahu celý rok, tak proč se čertit kůli jednomu dni (DVĚMA HODINÁM) , to opravdu nechápu....A srovnávat podobné snahy,jako je cyklojízda či den bez aut s totalitními časy, to jste opravdu úplně mimo mísu.  

Bananovnik 25.9.2006 17:37

Cyklojízda a jiné poznámky

Po Praze na kole jezdím celkem často, i když jen rekreačně, ale věřte mi, že i mimo špičku je cesta do centra o život, třeba jen na hlavní nádraží, jezdím od západu a tam jsou od Vltavy k Vltavě po celém obvodu půlky prahy 4 cesty a pár další jejich větví, jak se dostat dovnitř, na ně často nic nenavazuje nebo vedou na absolutně zbytečná místa. Cyklostezky nebo cyklotrasy co se kříží s metrem jsou raritou. To je ten hlavní problém, kopce vůbec přece nevadí, tam jedu z kopce a zpět metrem a pak po rovině, kopce jsou jen nad Vltavou, jinak i ta tvrzení, že MHD tady nefunguje jsou absolutně zcestná, já se s MHD dostanu kamkoliv, ale viděl jsem i města, daleko větší a tam to nefungovalo a lidé jezdili všichni autama, taky to je pak na nich vidět! Já jsem ještě školy povinný, ale moc lidí mladších ja já jsem tam neviděl, pár rodičů s dětmi, pár vrstevníků, ale naprostá většina lidí měla dávno po škole a to dlouho. Taky nezapomeňte, že ti lidé tam chodí absolutně dobrovolně. Třeba jen proto, že ty cesty z Vinohrad k Vltavě jsou za normálního provozu životu nebezpečné. Auta nemůžeme zrušit, ale dejme možnost kolům, stejně je to kolo rychlejší. Jo a ti politici se ztratí v davu, já viděl pár zelených, ale jen protože měli trička a to ještě se v davu lehce zapadnou.

Ještě k tomu kouření, viděl jsem v Americe, jak vypadá diskriminace kuřáků, tam už to hraničí, ale u nás, kde jsou lidé schopní jít do budky na zastávce, když prší a zakouřit si, přičemž je budka plná lidí nebo matka v autě se dvěmi malými holkami s cigaretou v puse, to už je opravdu drzost a nerozum. Jinak také znám slušné kuřáky, ale ti nejsou takhle agresivní a většinou chápou ostatní.

Cyklisté se ozývají, stejně jako motoristé, co nemají novou silnici nebo mají drahý benzín, kdybyste viděli řidič, co při cyklojízdě jeli po chodníku a někdo je zastavil, jak ječeli!!!

volkswagen 25.9.2006 17:12

Kuřáci + cyklisti

Je to krásné jaká vlna odporu se vzedme v okamžiku kdy si někdo dovolí "zastat" se kuřáků.

Sám jsem odnaučený kuřák a musím říci že mi kouření smrdí. Nicméně nevím proč bych měl dobrovolně lézt někam kde se kouří a stěžovat si na to.

Do restaurace mě nikdo chodit NENUTÍ. Povaha mé práce mě velmi často zavede na služební oběd. Kamkoliv po republice. Už snad dva roky se mi nestalo aby se mě při rezervaci nebo při příchodu neotázali zda chci kuřáky nebo nekuřáky.

Kdybychom my, nekuřáci, byli tak zajímavá skupina už dávno by majitelé restaurací zakázali kouření plošně. Neučinili tak, ergo kladívko bychom jim vyšší zisky nepřinesli.

Ke kolům jen toto: jezdím pravidelně do práce na kole. Mnohem, ale mnohem lépe se mi jezdí trasa Zahradní město - Národní třída kde většinu jedu po "normálních" ulicích včetně přejezdu přes frekventovanou křižovatku na Bohdalci než trasa Komořany - Národní třída kde se musím prodírat ráno a večer brusleníchtivými davy mlamojů a mlamojek které si myslí že ta silnice je určená výhradně jejich potřebám.

viki 25.9.2006 16:54

Den bez volů

Lépe pořádat den bez volů, to by bylo na silnicích prázdno ;-D

jarda 25.9.2006 17:42

Re: Den bez volů

Nejenom na silnicích.

ValVlk 25.9.2006 18:24

Re: Den bez volů

Ano, zaveďme den bez volů! Den bez aut je v současné době přinejmenším demagogie. Jak by vám Pražáci bylo, kdyby vám ze dne ba den zrušili téměř všechny autobusové, tramvajové, trolejbusové spoje, včetně Metra? Navíc každý není natolik 100 % ně zdravý, aby si mohl dovolit jezdit na kole. To je zatím jen Praha. Na venkově je situace s veřejnou dopravou mnohem horší. Hlavní tahy jsou jakž takž zajištěné veřejnou dopravou, ale ty vedlejší? Ti mají prostě smůlu. nejhorší situace kupodivu není v horských oblastech, ale v nížinách jako třeba v Polabí a v oblasti Čáslavě. Tam už sotva jezdí autobusy na ranní směnu. většina zaměstnavatelů však pracuje ve směnných provozech. ty nezajímá, jak se chudák z vesnice dostane do práce. Zaměstnavatel prostě člověka propustí, pokud se nepřizpůsobí. Na to nikdo v podivně revolučních dnech listopadu 1989 nemyslel. Každý zvedal ruce, cinkal klíčema a co z´toho vzešlo? Jen zlí zaměstnavatelé, kteří se pasou na utrpení zaměstnanců! přitom většina z nich chodila před listopadem 89 v pracovní době na pivo a kradli jako straky, rozkrádali státní majetek a nedodržovali pracovní dobu, pokrytci! Stím už je potřeba něco dělat, než bude pozdě! Ne, nechci komunismus, jen lidskost a zdravý rozum! To se týká i dopravy. Žádné silniční zákony nepomohou, pouze je nutno vychovat národ k slušnosti, v první řadě velké podnikatele a Továrníky. Proti hulvátství a nastupujícímu nevolnictví, robotě a otroctví je třeba bojovat všemi dostupnými prostředky, stejně jako proti terorismu, kriminalitě a násilí!

peter 25.9.2006 23:17

Re: Re: Den bez volů

ač jsem jenom zaměstnanec, rád bych se zastal továrníků (podnikatelů). Určitě by raději dotovali svozy svých dělníků, než dotování nemakačenků, jak to dělá vláda pod záštitou tzv. odborů

Ludek 26.9.2006 12:15

Re: Re: Den bez volů

ValVlk: asi jste Den bez aut spatne pochopil. Jeho cilem nebylo zakazat automobily (pripadne MHD jak pisete), pouze primet lidi k zamysleni, jestli doopravdy musi jet autem nebo by to slo i nejak jinak. Samozrejme plno lidi tim autem fakt jet musi, ale plno by napr. premisteni se o 200m zvladlo i jinaci formou prepravy, dokonce nekteri otrli jedinci jsou schopni i vice, treba 2km na kole.

Kamyl 26.9.2006 22:36

Re: Re: Den bez volů

Chceš přesně tu samou "lidskost a zdravý rozum" jako byl za totáče, jen je ti blbé říkat tomu komunismus.

Hnyk 25.9.2006 15:27

Nevím jak se organizuje den bez aut v labsko-vltavské kotlině

Ale tady v jižním Německu to znamená, že některé ulice a silnice jsou pro auta uzavřené, ale zato je městská doprava zadarmo. A ten den se organizuje především v turisticky zajímavých oblastech, ne v zemském hlavním městě a zaručeně nejsou uzavřené dálnice či silnice pro motorová vozidla.

JDC 25.9.2006 17:28

Re: Nevím jak se organizuje den bez aut v labsko-vltavské kotlině

A ony tady byly někde uzavřené dálnice? Sakra, to by teda byla kalamita. Co si o tom třeba přečíst něco relevantního? 8-o

Ludek 26.9.2006 12:08

Re: Re: Nevím jak se organizuje den bez aut v labsko-vltavské kotlině

Dalnice byla uzavrena, protoze se tam naboural kamion. Ale protoze kazdodenni bouracky kamionu na dalnici a tukance na hlavnich tazich mestem, spolu se souvisejicimi az kilometorvymi kolonami, uz nejak patri ke koloritu automobilove dopravy, nadavat se bude na cyklojizdu, ktera si dovoli zablokovat dopravu jednou za uhersky rok (no mozna za mene ;).