23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Další únorové výročí

Máme tady další výročí "vítězného února". Je to už šedesát pět let ode dne, kdy Klement Gottwald vyhlásil na Staroměstském náměstí vítěztví komunistické strany. Je to také šedesát pět let ode dne, kdy jsme, pár tisíc studentů, pochodovali od techniky na Karlově náměstí na Hrad s úmyslem nějak zachránit demokracii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Došlík 25.2.2013 3:23

Re: Intelektuálem je i doc. Phdr. M. Grebeníček, CSc.

Pavlovský,

ne cca 0,5, ale 1 000 000! Havel měl narušené zdraví ze svého civilního života, královská basa v Ostravě Heřmanicích, jste agentem CIA? Tak to vypadá . . . Žádný příkaz, konstatování! Mádl, Isová, mám pokračovat dál? Koňské maso, není košér?

J. Kanioková 24.2.2013 20:13

Nesmysl

J. Kratochvíl 24.2.2013 20:11

Nemáte pravdu,

Stačilo zprivatizovat tyto velké firmy, kterých bylo vytypováno  cca 33, podle oborů a ty hlavní privatizéři těchto firem by zprivatizovali i tyto malé, aby jim fungovaly jako subdovatelé a oni by to rozkrádání již uhlídaly. Tak se to stalo s automobilovým průmyslem. Proto tady máme tolik montoven, to není náhoda. Škoda, že Klaus to nezopakoval s dalšími podniky, které byly takto připraveny na privatizaci a vyhnal investory, kteří měli zájem u nás investovat, ale nechal to rozkrást svými kamarády. Poslední události ukázaly, že to udělal schválně. Klaus je největší škůdce v historii a vy a vám podobní s vašim fanatismem na tom nic nezměníte.

J. Kanioková 24.2.2013 18:29

Lidi, vy vidíte jenom těch pár velkých firem,

jenže v republice bylo tísíce firem a firmiček, kteŕé potřebovaly přeežít a jejich produkce nebyla konkurenceschopná. Navíc k privatizačnímu projektu jsou potřebné velmi kvalifikované osoby a není to záležitost pár dnů.

Které firmy vypydaly, že by mohle během krátké doby být konkurenceschopné? Kteří investoři se tu na ně třásli? Kolik skutečných odborníků k provedení privatizace každé firmy jsme měli? Co by zatím vyráběly firmy, na které by příšla řada až po létech? Ti zaměstnanci by byli nezaměstnaní !

Krucipísek, lidi, buďte objektivní a zkuste si zjistit, co který proces vyžaduje !

Memáte pravdu !

J. Kanioková 24.2.2013 18:18

Naprosto s Vámi souzním.. v obou komentářích..

B. Rybák 24.2.2013 17:46

Re: :))))))))))))))))))))))))) Pravice v podobě parlamentních strany v třídním boji o socialistické přerozdělování?

Neměli šanci u blbců. Nemohli ale vědět, že takových politických blbců bude brzo taková většina v celé EU, že těžce poškodí i jejich dílo.

ODS je jediná parlamentní občanská pravice v celé EU (ty křesťanské se rychle potápějí spolu s křesťanstvím). Není téměř kam emigrovat. Politická perspektiva na západě EU (a patrně už i v Austrálii a USA) není lepší než u nás.

B. Rybák 24.2.2013 17:32

Re: I kdyby to byly pravda,

Všechny hlavní noviny (kromě RP) byly uloupeny jejich redaktory (v případě MF dokonce z fondu mládeže) a nezákonně prodána německým EU-hujerům. Brutálním způsobem byly pasovskými "rytíři" skoupeny a ideově vyčištěny (viz "Konec českého tisku" od pana Čelovského). Teprve pak podle pravidla, že zloděj křičí...začala mediální poprava ODS (která je jediná mohla ohrozit).

B. Rybák 24.2.2013 17:17

Re: --

Ano. Začalo to Brežněvovým "Éto váše ďélo", které zaznělo při likvidaci posledního "chruščovovce" prezidenta Novotného a pokračovalo to pečlivě režírovaným divadlem "tábora míru", který se potřeboval příznivě prezentovat v podobě "socialismu s lidskou tváří", aby na svou stranu strhnul např. Francii, kde se o budoucnosti demokratického kapitalizmu rozhodovalo v r. 1968 na barikádách. Po porážce socialistických barikádníků (dnešních zapálených EU-politiků), skončilo i "pimprdlové divadélko" u nás. Osvoboditelé se "konečně" usadili i u nás, kultura šedesátých let byla rozdupána. Cílů skutečných tvůrců "pražského jara" bylo dosaženo. Jeho strůjce kupodivu stále ještě oslavujeme (svéprávnosti, diplomů či metálů a dokonce ani politické moci je nezbavujeme).

V. Ondys 24.2.2013 14:28

:))))))))))))))))))) Blahopřeju

už se jenom bavím s tím pokrokově přijatým satanismem, který dovoluje všem společensky příkladným voličům vyhánět čerta :)))))))))))) ďáblem!

P. Pavlovský 24.2.2013 11:56

I když jsem starší, jsem větší optimista!

ODA jsem spoluzakládal (průkaz č. 038). Vystoupil jsem 1993.

ODS jsem nevolil nikdy!

Jinak pokaždé někoho jiného: US- DEU, KDU-ČSL, naposledy TOP 09, tu i v komunálních.

Poprvé strana, kterou jsem volil, nevypadla z parlamentu.

V. Ondys 24.2.2013 10:30

Re: :))))))))))))))))))))))))) Pravice v podobě parlamentních strany v třídním boji o socialistické přerozdělování?

:)))))))) Kdysi ODA, pak jednou ODS a nakonec mne přestalo bavit dělat užitečnýho blbce hrabivým, co si pletou politiku s podnikáním. Pan Klaus mi přijde jako příkladně mazaný a sebestředný jedinec. Asi ano, ale musel vědět, že to u nás má marný, marný, marný... S tou emigrací máte pravdu, ale je to těžký, když všichni po vzoru levičáků zjistili, že nejsnadněji se okrádá daňový poplatník s plnou hubou lidumilných úmyslů.

P. Pavlovský 24.2.2013 10:06

Re: :))))))))))))))))))))))))) Pravice v podobě parlamentních strany v třídním boji o socialistické přerozdělování?

Chcete říi, že V. Klaus a ODS chodili celých těch 20 let do všech voleb " s pravicovými úmysly, které neměly nejmenší šanci"?  A dělali to, podle vás, vědomě nebo nevědomě?

Je snad V. Klaus tak hloupý, že to, co je jasném vám, jemu není a nebylo?

Šel tu vůlbec někdy někdo - podle vás - do voleb s poctivými  pravicovými úmysly?

Koho jste celých těch 22 let volil?  Pokrytce? Lháře a předstírače?

To by bylo přece už dávno na emigraci - když už není nezákonná, jako za komunistů.

J. Kratochvíl 24.2.2013 10:04

Re: Vážený ná) autore,

Paní Kanioková,jsem alergický na vaše názory na Klause, ale vývoj posledních událostí dává za pravdu, bohudík, mne a ne vám.

Po sté vám a vám podobným opakuji: Alternativa k reformě tady byla viz privatizace Škody MB. Po nástupu VK k moci VK tuto alternativu smetl se stolu a prosadil tzv."největší loupež století" bez právního základu a tím zničil veškerou tradici české výroby. Privatizace v ekonomice není nic nového s čím by si společnost neuměla poradit, jak vy tvrdíte. Privatizace není nic co by každý z nás alespoň jednou za život nepodnikl. Ale málo komu se jistě podaří takový kousek, aby prodal nějaoku nemovitost, třeba rodinný dům a nejen za něj nedostal ani korunu, ale naopak aby z prodeje měl ještě dluhy, tak jak to provedl Klaus se svou privatizací. To je opravdu geniální zásluha.!!!Poslední události s amnestii VK ukazují, že takováto privatizace resp. transformace nebyla náhodná, ale dobře promyšlená akce jak okrást celou splečnost na úkor několika jednotlivců. To již dnes pochopipil téměř každý mimo Vás a Vám podobným. 

V. Ondys 24.2.2013 9:46

Re: :))))))) Pak se ale nabízí otázka, pane Pavlovský

Tak alespoň vidíte sám, co všechno je u nás možné pod vedením společensky nejpříkladnějších :))))))) svatoušků!

V. Ondys 24.2.2013 9:45

Re: :))))))) Pak se ale nabízí otázka, pane Pavlovský

Tak alespoň vidíte sám, co všechno je u nás možné pod vedením nejpříkladnějších :))))))) svatoušků!

V. Ondys 24.2.2013 9:41

:))))))))))))))))))))))))) Pravice v podobě parlamentních strany v třídním boji o socialistické přerozdělování?

:))))))))) Ale no tak, pane Pavlovský, vždyť víte dobře, že nikdo s pravicovými úmysly nemá nejmenší šanci při volbách s voliči, kteří hledají pouze lidumilné šafáře s ideálními vlastnostmi a nenávidí pány, poněvadž ze svého nemůžou nic rozdávat, aby o svůj majetek nepřišli, na rozdíl od všech příkladných :))) lidumilů s přesvědčením, že ze společného krev neteče, ani když společným financím pustí žilou i :)))) na dluh v neprospěch dalších generací.

M. Kosejk 24.2.2013 9:23

Re: I kdyby to byly pravda,

Pane Pavlovský, Klaus odvedl kupu dobré práce. A Havel a spol. uměli jen plivat kolem sebe, protože jim by brán socialismus s lidskou tváří. A svým zakejháním jste se jen přihlásil k té skupině lidí, o kterých mluvím - kryptokomouští hledačí třetích cest. A ano, Klaus je demokrat, tak se nesnažil o ovládnutí médií  - a jestli vám to příjde divné, tak to spíš vypovídá po vás.

P. Pavlovský 24.2.2013 9:21

Re: Pane Kulíšek, máte pravdu. Je to podle Lenina.

Ano, U.I. není hloupý protivník, je to de facto "poputčik" typu G. G. Shawa, J. P. Sartra, L. Aragona, H. Pintera, B. Roussela, E. Beneše, B. Laušmana, V. Vančury, G. Grasse,  N. Chomského a pod.

P. Pavlovský 24.2.2013 9:12

Re: dvě poznámky

Naši dnešní demokraicii a kapitalismus máme takové,

jaké je zavedl V. Klaus, rozhodující postava české politiky 1990 - 2012!

P. Pavlovský 24.2.2013 9:10

Re: :))))))))))))))))))) Ba, ba, všechno to je jedna banda normalizačních kariéristů

Naši dnešní demokraicii a kapitalismus máme takové,

jaké je zavedl V. Klaus, rozhodující postava české politiky 1990 - 2012!

P. Pavlovský 24.2.2013 9:07

Re: :))))))) Pak se ale nabízí otázka, pane Pavlovský

Vyloučit nelze ani to, že je papež Havlovým biologickým otcem :-)

P. Pavlovský 24.2.2013 9:04

I kdyby to byly pravda,

neukazovalo by to na zoufalo neschopnost celé pravice až po Klause? Celé ODS?

Rozkradou kde co, ale veškerá média ponechají v rukou svých odpůrců? Máte pro to racionání vysvětlení?

Vždyť ve volbách 1992 OH propadlo a ČSSD také, zavládla pravicová koalie v čele s ODS.

 Média je nezajímala?

Pak si ovšem zaslouží propadliště dějin!

V. Ondys 24.2.2013 9:03

:))))))) Taky mne často napadlo, pane Kosejku

že se jednalo o tradiční vyřizování účtů kovaných komoušů, došlo k němu několikrát během jejich existence, s jejich přívrženci z řad intelektuálů, když jim posloužili svou vyšší inteligencí k dosažení cílů, a v boji o moc mezi sebou naprosto nestydatě a bezohledně společně obelhávali všechny ostatní.

P. Pavlovský 24.2.2013 8:57

Re: Intelektuálem je i doc. Phdr. M. Grebeníček, CSc.

Neprošlo cca 0,5 milionu, ovšem většina byla jen vyškrtnuta, což často neznamenalo ztrátu zaměstnání. K lopatě museli jenom vyloučení.

Cca od 1980 začali být vyškrtaní, pokud přilezli ke křížku, zase braní zpátky - např. Fr. Sokol, dramaturg a po omilostnění ředitel ND Liberec.

Havel v kriminále málem zdechnul, pustili jej předčasně jenom poroto, že ho nechtěli mít před světem na svědomí.  Západní politici nejsou tak neinformovaní, jak vy si představujete, CIA má přesné informace kdo byl kdo!

Koňské maso  není košer.  Lichokopytníci ne! (Zebru také nemusím.)

O co se budu starat, rozhodnu si, s dovolením, sám, své rady si nechte až se vás o ně bude někdo porosit! Nebo to byl příkaz? Rádobyherce neznám, můžete jmenovat? Třeba mi tím profesně otevřete oči.

V. Ondys 24.2.2013 8:47

Re: :))))))) Pak se ale nabízí otázka, pane Pavlovský

Je to možné, ale vzhledem k tomu, že u nás je možné snad všechno v zájmu :))))) společenského pokroku, nevylučoval bych jenom spekulativně i stranicky k Havlovi ani tu hodně nepříjemnou možnost, která by mohla být zajímavou výpovědí o ikoně pro mnohé.

V. Ondys 24.2.2013 8:46

Re: :))))))) Pak se ale nabízí otázka, pane Pavlovský

Je to možné, ale vzhledem k tomu, že u nás je možné snad všechno v zájmu :))))) společenského pokroku, nevylučoval bych jenom spekulativně i stranicky k Havlovi ani tu hodně nepříjemnou možnost, která by mohla být zajímavou výpovědí o ikoně pro mnohé.

E. Došlík 24.2.2013 8:40

Re: Intelektuálem je i doc. Phdr. M. Grebeníček, CSc.

Pavlovský,

jsem ročník 1946, teda o dva roky mladší, ale to co vy tlacháte to snad ani není možné! Víte vůbec kolik komunistů neprošlo prověrkama v roce 1969? A posez v kriminále a hlavně u Havla, o tom by se dalo povídat . . ., minulý režim si ho choval jako miminko, právě proto i tolik nasával!

A co se týče vašeho posledního odstavce, tak to jste opravdu zralý na psychiatrii, pokud nevidíte, nebo nechcete jako konzervativec vidět co se tady děje, a co se týče koňského masa, tak asi nevíte o něm vůbec nic. Starejte se o svou divadelní scénu a rádobyherce a režiséry, tam vám to opravdu sedí!

M. Kosejk 24.2.2013 8:02

--

Můj názor je, že na polistopadový vývoj společnosti měla nejdestruktivnější vliv ta část generace, která uvěřila tomu podvodu 60. let se socialismem s lidskou tváří. Tito naivové se v 60. letech nechali tahat za nos částí KSČ, která se společností hrála lživou hru na svobodu - a přitom většina KSČ byla úplně jiného názoru. Část z těchto "reformistů" se dokonce sama podílela na tom tahání společnosti za nos. Dubček a spol. hráli s lidmi hru na svobodu projevu - a přitom se odposlouchávací zařízení tajných služeb ani na chvíli nazastavily - a tajné služby dál dávaly do kupy infomace o občanech.  Komunismus nikdy reformovatelný nebyl - a ve skutečnosti ho ani většina členů KSČ reformovat nechtěla.

Není náhodu, že se část těchto komunistů a jejich podporovatelů  znovu objevila podepsána pod Chartou 77. Její text jsem četl několikrát - a nic protirežimního jsem v ní nenalezl. Její text opět jen odkazoval na mírné svobody v rámci režimu. Charta 77 byla jen dalším počinem hledačů "třetích cest" v rámci socialismu.

A už vůbec není náhoda, že tito hledači třetích cest se po listopadu znovu objevili ve veřejném světě - po boku Havla. Havel byl člověk, který ještě v roce 1990 byl přesvědčen, že socialistické zřízení bude zachováno - a jen od něj budou implantovány některé dílčí svobody. Téměř veškeré Havlovo okolí (včetně něj samotného) nikdy neopustilo komunistický způsob myšlení - celý život ho prosazovali - a tržní hospodářství nikdy nepřijaly. Stejně jako nikdy nevydejchali, že tedy nevládnou oni. 

Nic hrozného by však nebylo, že taková skupina lidí existuje, hrozné ovšem je, že tahle skupina kryptokomunistů, co si hrají na demokraty,  má téměř monopol na přístup do médií. A v nich jen šíří pocit prolhaného negativismu.

P. Pavlovský 24.2.2013 7:56

Re: :))))))) Pak se ale nabízí otázka, pane Pavlovský

Mlynář byl bolševik, spolužák a za studií v Moskvě spolubydlící Gorbyho.

Nejspíš i KGBák.

Mohl mít řadů dobrýh důvodů a možná i pokynů diskreditovat V. Havla.

Proto se s ním také jeho syn Vladimír (pokřtěný zajisté po Leninovi) ve zlém rozešel.

V. Ondys 24.2.2013 7:21

:))))))) Pak se ale nabízí otázka, pane Pavlovský

Proč by to Mlynář dělal, když se evidentně jedná o bezvýznamnou poznámku v kontextu knihy, a proč toto tvrzení chybí v jiných jazykových mutacích mimo USA? Kdybych měl osobně možnost, určitě bych se přesvědčil, jestli tak tomu je, abych vyvrátil fakt, že se jedná o podvrh kolující po internetu, a snažil bych se odpovědět i na další otázky, třeba by to víc osvětlilo i jeho levicovost s tolerancí marxismu navzdory jeho původu a tlustou čáru s následným vývojem po té, co se dostal k moci navzdory větší popularitě Dubčeka, kterého se prý tehdejší komouši víc obávali, poněvadž měl důvod se mstít.