28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Čulík, Kartous a elfové, praporečníci nové totality

Něco tak příšerného jsem neviděl, ani nepamatuju. Pokud by tohle mělo být jakýmsi koncentrátem výsledku třiceti let budování demokracie v České republice, pak jsme těmi klíči zvonili naprosto zbytečně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Aron 16.8.2019 10:46

Re: Píše se to elfové, čte se to skřeti

Jo,jo :-)))

M. Valenta 16.8.2019 9:24

Čulík a Kartouz

To zní úžasně, něco jak český Butch Cassidy and the Sundance Kid. Jinak neznám. A jestli se chcete autore dozvědět něco bližšího ze života skřetů, sledujte dění na Pražském hradě. Fakt zajímavé. So geht das.

P. Han 16.8.2019 12:17

Re: Čulík a Kartouz

Butch Cassidy a Sundance Kid? To máte asi pravdu. Párek lupičů, ze kterých média udělala hrdiny.

R. Dubravský 16.8.2019 9:16

Teda promiňte, autore,...

...ale na Čulíka se fakt koukat nebudu. V zájmu psychohygieny.

K. Janyška 16.8.2019 9:12

Co je to kompozitivní teorie ?

Už víš ? Ještě pořád ne ? Pak nevíš nic, jako oni... Dzp.

P. Aron 16.8.2019 8:25

A ještě Kartouz a spol

Tady moc hezký článek :

https://www.samizdat2016.cz/2019/08/hobby-estebak/?fbclid=IwAR319A0PBD-FtqM_lsmmS-XKDEKBFze9Sl3LIJBqsGYYDFN1200etGH-QeQ

P. Aron 16.8.2019 8:17

Pane Štěpánku

Naprosto s vámi souhlasím. Já jsem například někdy před deseti lety, měl nedůvěru k Parlamentním listům, čtu je pravidelně a je to skutečně jedno z nejvyrovnanějších a nejlepších médií, kde dostávají prostor nejrůznější názory. A co se elfů týče : Stát si nemůže dovolit oficielní cenzuru, tak se mu hodí elfové, Jandové, Hatefree a další.

M. Němec 16.8.2019 11:34

Re: Pane Štěpánku

Kdo čte Parlalisty

má v zadnici hlísty.

R. Woloszczuk 16.8.2019 11:59

Re: Pane Štěpánku

Lepší hlísti v zadnici než v mozku.

P. Aron 16.8.2019 13:49

Re: Pane Štěpánku

Připomínáte mi komunisty, kteří se mohli vzteknout nad Štvavými vysílačkami jako Svobodná Evropa apod.

V. Student 16.8.2019 8:16

Nedávno mi někdo říkal

že Severní Korea není nic jiného než dotažení povahy Korejců do krajnosti, nic víc. Má jít o to, že oni prostě v sobě poslušnost i nadřazenost mají v sobě natolik, že jim prostě ten režim vyhovuje, lépe řečeno, nevadí jim natolik, aby s tím něco dělali. Kastovní rozdělení na politiky, vojáky, pak dlouho nic a nakonec ty ostatní, považují za správný. Trochu to narušuje Korea jižní, kde se chovají normálně, ale to na té nátuře nic nemění.

Tady mi to přijde v jistém smyslu stejné - po převratu jsme nadšeně vykopli bolševika se všemi nešvary, které mu byly přičítány, tedy potlačování jiných názorů, tutlání pravdy, represe vůči těm, kteří se nehodili. No, a dneska se nám to všemi dírami tlačí zpět, už zase tady máme majitele jediné pravdy, kteří se nerozpakují zavírat ústa ostatním těmi nejhnusnějšími prostředky, tabuizování nepohodlných na obrazovkách. Taková ČT, ta se opravdu nezapře. Jak před převratem, tak dneska. Komentáře a ovlivňování, tvářící se jako seriozní zpravodajství,tady máme naprosto běžně. O lidech jako sociolog Hampl se už taky nesmí mluvit. A další by mohli vyprávět.

Ale nezasloužíme si to, v jistém smyslu, jako ti Severokorejci? Není to náhodou obraz naší nátury, že to totalitní myšlení prostě v sobě máme? Nebo jaký je důvod, že tyhle novodobé hlasatele jediných pravd, kteří útočí na všechny ostatní, neumíme nakopat do zadnice?

P. Aron 16.8.2019 8:22

Re: Nedávno mi někdo říkal

Tak s tím nemohu souhlasit a vidím to přesně obráceně. My po zkušenosti se lety komunismu jsme velmi citliví na projevy omezování svobody slova, na novou lživou propagandu a novou snahu o totalitu. Hezky je to vidět i v Německu na rozdílu volebních výsledků mezi Západem a Východem. Píše o tom například podrobně Marian Kechlibar.

https://kechlibar.net/2019/05/28/dve-nemecka/

V. Student 16.8.2019 8:27

Re: Nedávno mi někdo říkal

Ale ano, citliví, to my na to jsme. Jaký je tedy důvod, že se tomu neumíme bránit? Že tihle zmetci začnou jako první křičet, že druhý je komunista? Přísloví Zloděj volá, chyťte zloděje, tedy funguje tak spolehlivě, že se s tím dá oblbnout celý národ? Nebo co nutí Českou televizi formulovat zprávy způsobem, že má člověk někdy pocit, že tam pracují ti samí lidé, jako před převratem?

P. Aron 16.8.2019 8:51

Re: Nedávno mi někdo říkal

Tak to by bylo na delší povídání. Jdu venčit pejska do lesa, načerpat po ránu trochu lesního vzduchu. Já se pak ozvu a zkusím zformulovat co mě napadá. Zdravím.

R. Langer 16.8.2019 8:53

Re: Nedávno mi někdo říkal

Důvod je ten, že ve skutečnosti minimálně 50 % lidí u nás nějaká totalita vůbec nevadí, jen když mají "klid na práci", a cca 30 % lidí tu totalitu chce přímo konkrétně zavádět a vůbec se tím netají. Ten zbytek to už nevytrhne, a navíc padnou jako první.

V. Student 16.8.2019 8:57

Re: Nedávno mi někdo říkal

No dyť to říkám - česká, umírněná verze Severní Koreje!

J. Pokoutný 16.8.2019 9:05

Re: Nedávno mi někdo říkal

No, podle amerických průzkumů je extremistických magorů cca 8% (obou extrémů).

I. Schlägel 16.8.2019 11:18

Re: Nedávno mi někdo říkal

Nechte těm osmi procentům převzít moc a v mžiku budou mít podporu dalších šedesáti procent, dílem poserů, dílem vypočítavých pokrytců. A je hotovo.

R. Langer 16.8.2019 14:40

Re: Nedávno mi někdo říkal

Ano, to si právě bohužel myslím také, nemluvě o tom, že podle mě je jich u nás mnohem víc než jenom 8 %. :-(

P. Aron 16.8.2019 10:52

Re: Nedávno mi někdo říkal

Sleduji názorový vývoj ve společnosti podle toho co mohu číst na nejrůznějších fórech a sítích stejně jako názory lidí okolo sebe. Ty názory se za posledních let hodně posunuly. Pochopitelně lidé jsou a budou ovlivnitelní a ne každý má čas a chuť hledat různé zdroje a ověřovat si fakta i názory. Spousta lidí, zejména mých známých je na tom dobře finančně a ač to jsou inteligentní lidé orientovaní spíše pravicově a konzervativněji tak mají pocit, že svět je stále celkem v pořádku. Nicméně probouzení pokračuje a je to vidět právě na tom jak cenzura a snaha potlačovat nepříjemné názory zesiluje.

Jak to vše dopadne nevím. Jen dokud mohu říkat svůj názor, tak se to snažím maximálně využívat. Diskutovat, přesvědčovat druhé. I já jsem prošel nějakým názorovým vývojem.

V. Chrastina 16.8.2019 19:22

Re: Nedávno mi někdo říkal

Pane Studente, mám stejný pocit, naše veřejnoprávní media okupuje jejich osazenstvo a my jim na jejich zlovůli musíme podle zákona přispívat určeným poplatkem. To je paradox naší doby.

J. Kopis 16.8.2019 12:13

Re: Nedávno mi někdo říkal

Je to o nárůstu míry stupidity v populaci! Počet stupidních jedinců má oproti inteligentním jedincům mnohem silnější prorůstový potenciál. Když početnost stupidních jedinců překročí mez, nad kterou již lidská společnost není schopna stupiditu bez větších následků vstřebat, začne docházet přesně k tomu, co se odehrává nyní a končí to ozbrojeným konfliktem, kdy dojde k eliminaci většiny stupidních jedinců a vše začíná opět nanovo. Upozorňuji, že dosažený stupeň vzdělaní nevylučuje stupiditu jedince!

D. Stirský 16.8.2019 7:45

No, on ten Štěpánkův článek je hodně ve stylu Kojzar, Boudová. Plný zloby, vzteku, urážek... Takto přesně ti dva psávali: “tihle Havlové, Dienstbirové..”. Myslím, že Čulík je kontroverzním člověkem, jako většina z nás. Blisty čtu jen velmi zřídka, kdysi jsem mu napsal reakci na článek, kde kdosi vyléval kbelíky špíny na starého Klause, což mně nepřišlo objektivní, ten autor se jmenoval Moravčík... On možná nebude až tak velký rozdíl mezi Čulíkem a Štěpánkem.

P. Neubauer 16.8.2019 7:55

Re:

Mimo mísu

P. Aron 16.8.2019 8:06

Re:

Jste naprosto vedle.Asi nechcete vnímat realitu, protože inteligence vám nechybí. Nechcete si připustit pozvolný nástup nové totality. Mimochodem takový Jan Cemper (Manipulátoři) byl ještě před nějakou dobou ve zprávě Ministerstva vnitra zařazen mezi levicové extremisty. To bylo ovšem v ještě malinko jiné době. Dnes se BIS ve své zprávě už zabývá výukou češtiny a dějepisu a výuku o Národním obrození označuje jako důkaz pozůstatku ruského pohledu na dějiny.

V. Student 16.8.2019 8:19

Re:

Dobrá poznámka, díky.

M. Prokop 16.8.2019 8:31

Re:

Já Štěpánka nerad. Ale ještě jsem ho nepřistihl při požadování něčího zákazu, vymazání, etc.

O. Zeman 16.8.2019 7:36

Elfové - Skřeti

Tak dobře si to pamatuji z Tolkiena. Wiki pomohla...

Původ skřetůSkřeti byli výsledek strašlivé práce prvního Temného pána Morgotha někdy na počátku hvězdných věků. Vznikli s největší pravděpodobností z Elfů, kteří byli pochytáni Morgothem a pomalým a krutým mučením v hlubokých jamách jeho pevnosti Utumna zkaženi a přeměněni. Tak Morgoth stvořil plemeno skřetů, které bylo parodií Ilúvatarových Prvorozených a skřeti se později elfům stali největšími nepřáteli.

J. Svoboda 16.8.2019 11:34

Re: Elfové - Skřeti

Ten protiklad Elf vs Troll je ze hry World of Warcraft. Jiné spojení není, to jen Štěpánek šíří FakeNews.

Pěkný den.

O. Zeman 16.8.2019 12:09

Re: Elfové - Skřeti

Pan Štěpánek v článku fejkňůs nešíří. Jen popisuje to, co je vidět a hlavně slyšet na videu. Nebo snad celé to video je fejk? Já vidím, co vidím, slyším, co slyším. A na videu slyším skrze hlasivky protagonistů cedit hnilobu a hnus na jiné, vidím "skřety". Ty Tolkienovy. Já znám jen tyto, ne elektronické hračky.