28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MICHAL 5.1.2008 20:09

o intimním diskutuje snad prostitutka, NORMÁLNÍ LIDÉ NEJPRVE NAVÁŽÍ HLUBOKÝ SERIOZNÍ

OSOBNÍ INTIMNÍ KONTAKT...DŮVĚRU, to přes media moc nejde, televizní čumil do bedny tedy nemůže se dialogu účastnit, jinak by to bylo ubližující, jak mnohé texty níže

proto instituce far, tak občas každý zajde - ač není filmován a promítán v televizi - a co je církev si ověří...podobně naše děti dnes jezdící po světě, už by se podobnému článku jen smáli, zažili funkční svět, kde každý může být sám sebou a nemusí kompenzovat, co mu není vlastní...

čumilové by však chtěli přímé přenosy i z ordinací psyychiatrů, napodobování televizí  v live show je slabé....to je ale indiskrétní, to slušní nedělají, kdo se necítí dobře, je smuten, sociálně izolován...nechť navštíví lékaře..kdo potřebuje spirituáopně provázet, nechtě vyhledá církev podle svého gusta, farář není jehowa witness..nepoleze mu nezván do kvartýru

MICHAL 5.1.2008 19:47

nebo letos:

vrátili manželce manžela umírajícího ze špitálu, dělal jim tam bordel ...podobně se choval doma...rodina v šoku a bezmoci..nešla na faru, místního faráře už léta posílali do pr...., nevyhovoval jejich televiznímu superideálních lidí, byl normální chybující nešikovný ............

dojeli však na faru sousední...v panice chtěli pohřeb, ač manžel ještě žil..věnována jim  pozornost, ač na navštívené faře teprve jen střecha a začíná se s podlahami, vzhldem ke zdrojům, tedy jen osobní mzdě administrátora, to zlepšení bude trvat ještě generaci...přesto rodina stabilizována, sprostředkován hospic....manžel dodnes žije a prosperuje v rámci neléčitelné choroby...

JAKÝ ŠEL, TAKOVÉHO POSLAL, NA CÍRKVI LZE DOBŘE PROMÍTNOUT SVÉ KOMPLEXY, SVÁ ZRANĚNÍ, SVÉ NEUSPOKOJENÉ POTŘEBY..SVOJI NEZNALOST...MOHLI BYCHOM  O TOM  NAPSAT VÍCE..ALE BOLŠEVICI TO VIDÍ PO SVÉM...ZÁKLADEM CÍRKVE JE TOTIŽ FUNKČNÍ RODINA A POKUD NĚKDO POCHÁZÍ Z OPICE A RODIČE SE PODLE TOHO K NĚMU CHOVAJÍ, NEMÁ ŠANCI (POTRACENÍ SOUROZENCI, BRUTÁLNÍ ANTIKONCEPCE...TO NIKDO NIKDY V ČESKU NEOTISKNE, SELHÁVAJÍ I TERAPEUTÉ, PSYCHIATŘI, TO CÍRKEV NEZACHRÁNÍ, SNAD NĚJAKÁ MARXOVA SEKTA

MICHAL 5.1.2008 19:39

...můžete si založit třeba církev pasoucí holky, budete vidět, ALE NĚKTERÉ CÍRKVE

jsou přítomny hlouběji, konkrétněji..třeba udržováním stabilní sítě i v sudetech..takže i lidi v nesnázích mohou 24 hodin denně (podle sil administrátora farnosti, stářím se to přirozeně omezuje) telefonovat, mejlovat, chatovat,přijít osobně..jsou přijati, podle sil...obecně se to ví a netřeba moc reklamy, kostel se konečně nepřehlédne a i opilec u něj na sněhu ležící obvykle odkáže na nějakou tu fáru s falářem...netřeba dělat divadlo lidem, netřeba se "svlíkat"..škoda, že autor nechodil do nebolševické školy a že tuto již ranně středověkou strukturu nezná

na ilustraci příběh z nového města p.s.:nemoudrý chlapec chtěl vyděsit dívku se psem na chodníku, ale motorkou jí psa přejel, bylo jí asi 12..upadla do šoku, a nikdo neví proč, došla na nejbližší funkční faru, tam náhodou byli hosty Židé..nejprve se zdálo, že jí někdo zabil bráchu, posléze se ukázalo, oč jde...mršina byla zabalena do ubrusu a nabídnuto pohřbení jako nejúčinnější rituál truchlení a psych.kompenzace..naštěstí už se našla její rodina (faře nepřátelská, přesto plně funkční..proč nešla se svou bolestí za mámou?asi by se jí smála..) rodina mršinu zahrabala a dokonce vyprala i starý vyšívaný ubrus

Dědek 5.1.2008 18:57

Kde je Bůh?

Pokud někdo věří měl by vědět že Bůh není v kostele, v krumplovaných ornátech nebo v monstrózních oslavách při církevních svátcích ale každý by ho měl nosit v sobě, podle toho se chovat ke větší slávě boží a ne ke větší slávě církevních potentátů!

MICHAL 5.1.2008 19:50

ALE JE I SOCIÁLNÍ - SPOLEČENSKÝ ŽIVOT, ten odpovídá kvalitě rodin, jejich

surovým potratům, brutální antikoncepci..chybí sourozenci...dítě je deprivováno...fotr čumí do bedny a macecha schání třeba instinktivně plodnějšího muže...

to potom mezi lidi do shromáždění moc chodit nejde, marta gotwaldová také seděla doma na zadku neplodným

kde funguje rodina, tam funguje i shromáždění i spirituální, nejen opilci v putice

Magor Milda 5.1.2008 18:44

Církve prý nejsou z tohoto světa

za to řada jejích zástupců z tohoto světa je a nedokážou se oprostit od touhy po časové mamonu. Že ten první výrok bude asi správný, totiž že církev není z tohoto světa, dokazuje právě téměř nekonečná řada jejích služebníků, kteří by měli stačit na to, aby taková organizace byla smetena z povrchu zemského. Církve přesto existují, vděčí za to zřejmé potřebě občanstva, mít ke všem důležitým událostem v rodině vztah ke svým předkům a ten lze nejlépe navázat právě tím církevním obřadem. Každé etnikum má k tomu svůj vlastní přístup, tradici. Naše tradice je křesťanská a nestyďme se za to. Nemusíme být národem kostelníků a svíčkových bab, ale kdo už si troufá, odsuzovat víru svých předků? Bez předků a bez úcty k jejich tradicím z nás bude pouhé stádo opic. Na druhé straně, přehánění ve víře je psychologický defekt a souvisí zřejmě se ztrátou vztahu k realitě. Ta zlatá střední cesta nás dovede dále.

MICHAL 5.1.2008 19:50

duc-hovní je na podobné úrovni jako jeho rodina, jako jeho okolí, NAVŠTIFTE ŠŤASTNĚJŠÍ

ZEMĚ

VVK 4.1.2008 23:28

Je mi zvás, teda většiny, ne ze všech zle!

Plemeno zmijí! Jste plní nenávisti a zloby! Opravdu, s vámi diskutovat je ještě horší, než házet perly před svině! Jste horší, než obílené hroby! Jste horší, než farizeové, kteří zavraždili Ježíše Krista tím, že ho vydali Pilátovi k ukřižování.  Jste pokrytci a střezte se Božího hněvu. Ještě je čas činit pokání! Vykašlete se na církev, ale proste Boha za odpuštění a snad vám odpustí, snad! Doba milosti končí, mnoho času už nezbývá! Sekera je přiložena ke kořenům! Jak vy soudíte, tak vám bude naměřeno, ale ran na záda! Bůh soudí spravedlivě! Obraťte se a čiňte pokání Bůh je láska a soudí nerad, ale bude muset, jak odpřisáhl. Proto abych šel příkladem já vám odpouštím! PF 2008

VLK 4.1.2008 23:32

Re: Je mi zvás, teda většiny, ne ze všech zle!

Připomínáte mi Sarkandra. Dodnes nechápu, jak ho mohli vyhlásit svatým. Nechte je být, nemůžeme všichni do nebe, nebylo by tam k hnutí.

vládík 4.1.2008 23:33

Re: Je mi zvás, teda většiny, ne ze všech zle!

Váš úvod je plný "lásky a pochopení".

Popohan 5.1.2008 0:08

Re: Je mi zvás, teda většiny, ne ze všech zle!

Pozor na duchovní pýchu! !! Absolutně největší překážkou cesty k Bohu je pocit: "Já jsem přece duchovnější / lepší než oni / vy!"

Doporučuji si přečíst "Rady zkušeného ďábla" (C. S. Lewis) - velmi dobrý impulz pro sebereflexe, mj. je tam velmi dobře demaskován ten mechanizmus duchovní pýchy.R^

VVK 5.1.2008 10:01

Re: Re: Je mi zvás, teda většiny, ne ze všech zle!

Nemám být za co pyšný a jakoukoli pýchu odmítám, nejsem nic, než tvor stvořený Bohem, kterého stím a respektuji.  A ještě něco! Jen ďábel chytá za slovo, zamyslete se nad tím!;-€

MICHAL 5.1.2008 19:54

pokud je 20% dětí a v sudetech i více zneužito do úst i do konečníků, NEDIVTE SE JIM,že

hledají viníky všude..ovšemk své pon ižující zneužívání museli potlačit, zapomenout..je nekonečně bolestné s tím spojit svého otce nebo přítele macechy..proto se to propadne do nevědomí...

ale člověk musí být integrální, celistvý..tak se to tlačí na venek...a promítnout to na nějakou autoritu, na církev je první krok na bolestnbéí cestě uzdraveníá...na takovém plátně lze vidět sebe sama, protože zneužitý obvykle třeba až na stáří začne též zneužívat..i to je způlsob, jak si srovnat a ujasnit vlastní identitu zneužitého

Popohan 6.1.2008 12:49

Re: Re: Re: Je mi zvás, teda většiny, ne ze všech zle!

Stižení pýchou (ta se obvykle schovává za falešnou skromnost) obvykle nepoznají, že jsou pyšní. Pýcha, a duchovní obzvláště, toť největší ďáblovo pokušení. A také fanatizmus a zaslepenost jakéhokoliv druhu! Zamyslete se nad tím! A nevkládejte za text brunátné smajlíky - to o vás dost vypovídá. Zvláště v onom konkrétním kontextu. Jestli brunátníte při tom, když vám někdo řekne, že jste pyšný, tak asi opravdu pyšný budete. ;-P

Magor Milda 4.1.2008 20:20

Církev měla významnou roli v boji s totalitou

byla to tehdy jediná intaktní organizace, na kterou si komunisté troufali jenom opatrně. Jako mladí lidé jsme tuto roli církve chápali, spojovala nás s naší evropskou tradicí a poskytovala morální podporu v boji s okupačními silami. Chodívali jsme proto pravidelně na mše, dali jme naše děti pokřtit, abychom soudruhům ukázali, že se nebojíme. Hnací silou byl pro nás útlak církve, který jsme tenkrát považovali za nespravedlivý.

Dnešní církev už utlačovaná není, někdy se zdá, že ji zajímá především majetek, až v druhé řadě duchovní služba. To je ovšem v demokratické společnosti, za kterou bychom tak rádi platili, závada. Rozdělení státu a církví je někdy mylně chápáno jako nepřátelství státu a církví. Jak stát, tak i církve jsou služebnými organizacemi ku prospěchu občanstva. Pokud tomu zástupci státu nebo církve rozumí jinak, jsou konflikty nevyhnutelné.

Každý na svém poli, co je císařovo, císaři, co je Božího, Bohu. I když já osobně dnes sleduji církevní aktivity velmi kriticky, chtěl bych varovat před odmítáním její spoluúčasti na službě občanům. Naše tisíciletá tradice nemůže být jen tak odmítnuta, jak sňatky, tak i křty a pohřby jsou nedělitelnou částí našeho života. Jednou nám snad tato tradice pomůže překonat agresi z nekřesťanských končin a zachránit naši národní identitu.

Richard III. 4.1.2008 23:04

Re: Církev měla významnou roli v boji s totalitou

Na to, že jste Magor, máte velmi rozumný názor, mnohem přijatelnější než mají ti "pokrokoví myslitelé" z jiných příspěvků.

MICHAL 5.1.2008 19:59

církev není bolševická propaganda o církvi: BOLŠEVÍK JE SEKTA A TAK SVOU

bídu musí řešit na druhých, viz. životopis necensurovaný karla marxe..podobně jako Židy za hitlera, je nezbytno církvi nasazovat psí hlavu, aby se dal tunelovat její majetek určený předky k údržbě národního kulturního dědictví, CO JINAK BY SE DALO JEŠTĚ PRIVATIZOVAT?????????

NAVÍC POLITIK SE MŮŽE CHOVAT JAKO DOBYTEK, pokud by byl brátn k zodpovědnosti, omluví se mediálním obrazem církve popř. jako komunisti církevním středověkem (to byly čechy na 99% pohanské!!!!!!!!!!

vl 4.1.2008 19:31

naprosto souhlasím

:-)

Richard III. 4.1.2008 19:11

Nepoučený Kecal

Málokdy se vidí tak nefér útok, jaký tady předvedl autor. Inu, proti zahrádkářům by mu to asi neprošlo, ale o církve si tady může otírat hubu zřejmě každý trouba.

Autor zjevně neví o církvích ani tolik, kolik může číst v tisku a vidět ve veřejnoprávní ČT. Pro jeho informaci uvádím, že církve (zejména křesťanské) mají v zemi velkou spoustu aktivit, jimiž pomáhají těm nejpotřebnějším a že spousta dobročinných aktivit "civilních" by bez pomoci a spoluúčasti křesťanských církví vůbec nevznikla. A taky že nejde jen o dobročinné ale o společenské aktivity.

Že se o těchto věcech málo ví není vinou církví, ale anticírkevní a zejména antikřesťanské agitace jisté části této "liberální" společnosti. U komunistů to nepřekvapovalo, protože křesťanství bylo v jejich očích konkurencí pro jejich rudou víru. Teď se k nim přidávají i socialisté se svými téměř mariánskými růžičkami, pro něž je svobodná víra v růže Boží překážkou v agitaci pro růže socialistické. A vypadá to, že ani tím výčet nekončí, což je smutné vysvědčení pro část ODS.

Pokud jde o Masaryka: byl to zejména on a jeho spolupracovníci, kteří po vzniku ČSR zpolitizovali náboženství. Je velmi poučné přečíst si dokumenty o vzniku Československé církve, čtenář přijde o mnohé iluze nejen o katolicismu, ale hlavně o českém národním církevnictví.

Minutus 4.1.2008 19:34

Názory se většinou odvíjejí od postoje

Že se o těchto věcech málo ví není vinou církví, ale anticírkevní a zejména antikřesťanské agitace jisté části této "liberální" společnosti.

Můžete mi pane přiblížit, jak to tato část společnosti dělá? To jako chcete říct, že církev nemá svůj svobodný tisk? Že je cenzurován? Že kněží nemohou svobodně kázat? Možná ne, ale spíše díky církvi, než kvůli ostatním.

Richard III. 4.1.2008 22:58

Re: Názory se většinou odvíjejí od postoje

Článek, k němuž jsem připojil svou poznámku, je dokonalým příkladem toho "jak to tato část společnosti dělá": Přímá cenzura by byla lepší než existující pokrytecká autocenzura, která velí každému "pokrokovému" novináři označit křesťanství za tmářství, věřící za hlupáky a jejich kněze za neschopné. Vůbec nejoblíbenější je obvinit církve okradené o miliardové (v dnešních cenách stamiliardové) majetky ze zištnosti a touhy po penězích.

Nejpodivnější na tom všem je, že valná část věřících má stejně levicové názory jako "pokrokáři" brojící proti církvím.

Pro informaci: nejsem církevní funkcionář ani horlivý vyznavač. Jsem člověk, který vidí význam křesťanské víry pro minulý vývoj naší civilizace a uvědomuje si, že zavržení těchto ideálů aniž byly nahrazeny rovnocennými nás postupně rozkládá.

VLK 4.1.2008 23:40

Re: Re: Názory se většinou odvíjejí od postoje

Souhlas. A proto často věřící, když chtějí něco udělat pro druhé, pro vnější společnost, tak to dělají bez církve a o své víře začnou hovořit až tehdy, když jsou na to přímo dotázáni. A pak i akce čistě věřících vypadá jako akce nenáboženská.

Na druhou stranu je mnoho věřících, z velké části novokřtěnců, kteří víru hlásají na potkání, až je to úmorné. A ještě více těch, co sice věří, ale jinak to na jejich chování a smýšlení nemá vliv.

molokai 5.1.2008 10:45

Re: Nepoučený Kecal

Vazany pan Richard III. , Vas pekny prispevok by som doplnil vseobecne znamym faktom  - ze Ceskoslovenska cirkev, vobec nie je cirkvou, nemala a dodnes nema atributy pojmu cirkev.  Podobne ako u Jehovistov, ktori su v USA zaregistrovana akciova spolocnost (teda s cielom tvorit zisk), hoci predstieraju pribuznost s veriacimi.

Ivan 4.1.2008 18:14

Církev je největší hrozbou demokracii.

Závist, pokrytectví, hrabivost, touhu po moci atd. lze pozorovat především v církvích, zejména v církvi katolické. Svobodomyslní lidé, kteří k morálnímu chování nepotřebují strašáka pekla a hloupostí o věčném životě v ráji, si na církvi za cenu nesčíslných obětí vybojovali současnou náboženskou svobodu. Církev ani kousek ze své diktátorské moci nevydávala dobrovolně. Proto je třeba na církev dávat velký pozor. Bolševikům církev nemůže odpustit to, že bolševický režim opovrhl pomocí, kterou jim církev nabízela stejně, jako ji vždy nabízí jakékoliv vládnoucí moci, ať je sebeodpornější. Má na to přímo doktrinu. Církev je pro demokracii a svobodu bezpochyby mnohem větším nebezpečím, než bolševici.

jiri 4.1.2008 18:43

Re: Církev je největší hrozbou demokracii.

Vidite, a ja jsem si vzdycky myslel, ze zavist, pokrytectvi, hrabivost a touha po moci je primarne problem lidskeho rodu, nikoliv instituci. Hrozne by me zajimala metodika vaseho sociologickeho vyzkumu - jak jinak muzete konstatovat ze uvedene nesvary "lze pozorovat predevsim v cirkvich, zejmena v cirkvi katolicke", a to bez uvedeni kvalifikujiciho "domnivam se, ze...". 

Rovnez bych docenil Vas podklady pro nescislne obeti - kdyz uz nic jineho, pomuze to posoudit pomerna nebezpeci theokracie a komunisticke diktatury ( zhruba 100 milionu obeti).

Richard III. 4.1.2008 19:14

Re: Církev je největší hrozbou demokracii.

Nenávist obsažená v tomto příspěvku nemůže být součástí "morálního chování".

VLK 4.1.2008 23:01

Re: Re: Církev je největší hrozbou demokracii.

Od bolševika Ivana morální chování nečekejte.

vl 4.1.2008 19:30

Re: Církev je největší hrozbou demokracii.

MICHAL 5.1.2008 20:01

pokud JE DEMOKRACIE BOLŠEVICKÉ ZNEUŽÍVÁNÍ LIDÍ tak to podpisuji

polygamní paroubci 200 km v hodině v sobotní poledne kdy jsou na ulicíéch děti....

A. 4.1.2008 18:03

Obávám se

Po přečtení několika komentářů jsem dospěl k názoru, že článek spadá do kategorie házení perel sviním. Z přečtených komentářů čiší patologická nenávist k institucím, jejichž snahou a cílem je propagace slušnosti, morálky a etiky, snaha o probuzení svědomí a soucitu. Z poslední doby mám zcela konkrétní zkušenost, kdy Pravoslavná církev v českých zemích začala budovat v Karlíně humanitární centrum. Kromě základny pro soustřeďování a distribuci humanitární pomoci pro země postižené vojenskými konflikty a živelními pohromami zde měl být vybudován hospic a středisko péče o staré a bezmocné lidi, které mělo m.j. pečovat i o válečné veterány, vůči nimž má naše země závazky nejen morální ale i plynoucí ze zákona, leč dosud jich nebyla schopna dostát. Toto středisko bylo budováno v nepotřebném vojenském objektu, který byl za tím účelem pronajímán a posléze měl být pro tyto účely převeden. Během krátké doby byla proti středisku zahájena kampaň v tisku a TV a posléze byl zpochybněn veřejný zájem na jeho vybudování. Posléze se ukázalo, že za kampaní stojí italský zájemce, který hodlá objekt využít pro zcela opačné účely. Ačkoli, možná že je veřejný dům či masážní salon sociální službou pro naši společnost potřebnější, než péče o staré a nemocné. A tak se stanovisko ministerstev kouzelně změnilo a místo starých a nemocných budou v Karlíně mladí a rozverní. Váleční veteráni stejně vymřou sami, tak co. Nechápal jsem, co ministerské ouředníky k tomuto amorálnímu a cynickému rozhodnutí vedlo. Hádal jsem na nemalé všimné, nebo na permanentky k pravidelnému použití štětek. Ale po přečtení několika zdejších komentářů jsem pochopil, že k vyjmenovanému se může pojit i vrozená hajzlovitost.