25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Chytrá regulace koronaviru

Když v březnu začala zlínská hygiena na svém webu zveřejňovat počty nakažených v jednotlivých obcích, vicepremiér Hamáček jí to obratem zarazil. Prý je potřeba utajit, kolik je v které obci nakažených, protože by prý mohlo docházet k jejich lynčování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Harvánek 14.9.2020 11:12

Jenže oni si vždycky záminku k radikálnímu vyřízení sporu vždycky najdou. Jenže ohledy na lidská práva neumožní tyto lidi izolovat.

P. Boublíková 14.9.2020 10:56

Covidové statistiky na úrovni stát - okres jsou skutečně jen pro zajímavost. Co z toho jinak mám, dozvědět se, jak se mění počet nakažených v okrese Brno-město?

Na dědině to aspoň funguje tak, že se člověk zeptá místních, zda tam někomu koroňáka našli.

Ś. Svobodová 14.9.2020 11:13

Jo? Tak se zeptejte. :-))) Hned se dozvíte kdo všechno to má. A když se zeptáte, jestli to mají ofiko na papíře, dozvíte se že ne, ale je to jasný, protože ...a doplňte si podle libosti. Kejchali, nebyli týden v hospodě, byli v cizině, jsou to potížisti, je to náplava za kterou jezděj pražáci atd...

M. Varadinková 14.9.2020 11:41

Nejde o to vědět "na dědině". Na dědině nemáte lékaře, poštu, v těch nejmenších někdy dokonce ani obchod nebo školu. To všechno máte (a musíte více či méně často navštívit) právě až v té "střediskové obci". Proto myslím, že není potřeba znát počty v každé malé dědince, ale právě v tom mikroregionu kolem té "střediskové obce". Právě tam je totiž člověk i z té malé dědiny nucen se pohybovat, aby si vyřídil své nutné neodkladné záležitosti.

Ś. Svobodová 14.9.2020 15:37

I na dědině je dobré vědět. Přeba ta naše. I když nemáme ani obchod, máme jindy poměrně bohatý společenský život. Těď se veřejně půl roku se nic nekoná, protože nikdo nechce nést zodpovědnost. Informace by usnadnili rozhodování.

M. Varadinková 14.9.2020 16:16

No jo, ale když tam nemáte ani ten obchod, tak chodíte běžně nakupovat někam jinam. Nebo k doktorovi. Nebo děcka do školy. Čili běžně přicházíte do kontaktu s lidmi v nějaké té "střediskové obci" či městě, protože jen sami se sebou si na té dědince rozhodně nevystačíte. Takže by ta informace týkající se pouze Vaší malé dědinky taky nebyla úplně směrodatná. A navíc by Hamáček argumentoval tím lynčováním, protože čím menší dědinka, tím víc se ta informace blíží ukázání prstem na konkrétní osobu.

Ale jinak za mne souhlas, čím podrobnější informovanost, tím lépe. Většina sousedských vztahů je normální a spíš si navzájem pomáhají. A ten, kdo chce dělat sousedovi nějaké naschvály, ten to bude dělat i bez koronaviru.

M. Moravcová 14.9.2020 10:37

Dobře a srozumitelně snad pro každého. Díky.R^

A. Nový 14.9.2020 9:55

Kdo vede vládu kterou kritizujete? Babiš! Takže z vaší strany je obrana Babiše "umanutý babišizmus".

M. Varadinková 14.9.2020 10:25

To Vy máte potřebu diskutovat o Babišovi místo o tom, že by bylo lepší mít informace místo plošných příkazů. V čem spatřujeme moji obranu Babiše?

To Vy antibabišisté tady názorně předvádíte, jak Vám Vaše posedlost Babišem brání diskutovat věcně.

A. Nový 14.9.2020 11:51

Kritika vády vlády jo, ale běda tmu kdo by chtěl kritizovat šéfy vlády Baiše. Antibabišisus!

M. Varadinková 14.9.2020 12:31

Já jsem Babiše nikdy nevolila, ani teď se ho volit nechystám. To lidé jako Vy mají jediné téma: Babiš, Babiš a zase Babiš. O ničem jiném diskutovat nesvedete, každou diskusi o čemkoliv zasviníte touto svojí fobií.

Do článku jsme napsala pouze tu myšlenku, že kdyby vláda místo příkazů dodávala lidem ty informace, nebylo by tolik důvodů plést do diskuse o rouškách antibabišismus.

Ale jak je vidět, zmýlila jsme se, protože ta umanost Babišem je v některých jak v koze, nedokáží se od jeho osoby ani na chvíli oprostit. Čímž mu mimochodem v očích neutrálů pomáhají a tím udržují jeho vysoké volební preference.

A. Nový 14.9.2020 12:51

Babiš v televizi mudroval, že těm opatřením nerozumí a že máme používat zdravý selský rozum a že si o tom s odborníky ještě popovídá. Druhý den bylo všechno jinak a po 14 dnech jsme na tom i s jeho selským rozumem s opatřeními úplně stejně, jen ta čísla jsou nejmíň třikrát vyšší.

V. Čermák 14.9.2020 13:35

To neřešte, Babiš mluvil k lidem se selským rozumem. To se vás netýkalo...;-DRv

J. Jurax 14.9.2020 13:47

Souhlas.

K. Tejkal 14.9.2020 9:30

Představme si, že v naší obci aktuálně roste počet nakažených a tato skutečnost vejde ve známost. Lidé tudíž půjdou nakupovat do obce sousední, čímž mohou přispět k šíření viru do okolí.

V. Pavelka 14.9.2020 9:43

To bude nejspíš tím že svět není dokonalý , a tudíž i nespravedlivý R^Rv

Ś. Svobodová 14.9.2020 10:55

Omyl, lidé už nechodí nakupovat do místního "konzumu", ale jezdí do nejbližších supermarketů a to stále a bez ohledu na to, že chytí nebo přenesou koronu spíš tam, než v samoobsluze s jednou prodavačkou a frenkvencí nakupujících 1 člověk za hodinu.

L. Harvánek 14.9.2020 11:16

A co mi brání jít nakupovat do sousední obce (protože tam třeba mají bohatší výběr zboží a nižší ceny) a úspěšně tak i bez informací koronavirus šířit do okolí.

M. Varadinková 14.9.2020 11:54

Pokud máte auto, budete chodit nakupovat tam, kde mají bohatší výběr a nižší ceny (nejspíš do nákupního centra) bez ohledu na koronavirus. Pokud nemáte auto, budete odkázán na nejbližší obchod. Ale o tom to není. Je to o tom, že když už do toho či onoho obchodu jdu, jak moc si tam mám dávat pozor.

V. Halašta 14.9.2020 9:29

Až mně bude Babiš nařizovat nosit dámské vložky tak to samozřejmě bude také omezování osobní svobody a samozřejmě se proti tomu ozvu.

Příště při podpoře toho zloděje, podvodník a kopyta, co nepostavil bez dotace ani boudu a řídit stát nechává Prchala, použijte alesoň minimum logiky, ať nevypadáte stejně směšně jako on.

V. Pavelka 14.9.2020 9:53

Až vám Halašta půjdou tlusté do tenkých , tak si tam ty vložky nacpete sám a rád!

V. Halašta 14.9.2020 10:21

Až pochopíte aspoň minimum z napsaného, tak reagujte. Tyhle mimozní reakce si ale nechte mezi své koblihy.

M. Varadinková 14.9.2020 9:55

Směšně vypadáte Vy. Vůbec Vám ve Vaší nenávistné zaslepenosti totiž nedocvaklo, že já Babiše naopak kritizuji za to, že Vám přikazuje nosit "dámské vložky", místo aby to nechal na Vás. Rozdíl mezi vložkami a rouškou je pouze ten, že informace o potřebě ji nosit je u roušky méně zjevná a proto by tu informaci měl dodat stát. Mám na mysli informaci o místní nákazové situaci místo příkazu " všichni nasaďte vložky/roušky". Žena totiž pozná sama, že dostala měsíčky, zatímco nakažený to o sobě nemusí vědět ani sám, natož jeho okolí, a přesto jsou jeho výměšky (kapénky) pro lidi mnohem nebezpečnější, než sedadlo potřísněné menstruační krví.

V. Pavelka 14.9.2020 10:02

Příliš komplikované , vezmem si ty blbé roušky na tlamy a půjdem vstříc neznámu které nezná ani Babiš ani jeho poradci,[>-] ne!?

V. Halašta 14.9.2020 10:20

Tak to jste mě dostala a jsem z logikou v koncích.

Kde je ta kritika Babiše? Kde Babiš přikazuje nosit dámské vložky?

Netuším, co jste chtěla říct původně ale to, co vylezlo z pera dává úplně jiný smysl, než co se tu snažíte obhájit.

A k tomu "nenávistnému antibabišismu" - je to termín z pera babišovy propagandy, když už nevěděli jak neustále odpovídat na další a další Babišovy kauzy, tak vymysleli antibabišismus a nemusí vymýšlet odpovědi s nějakými reálnými fakty ke každé kauze. Kdo ten termín používá tak přistupuje na hru agropropagandy (pokud tedy není rovnou její součástí). Kritika premiéra za jeho trestné činy, lži a nemorální chování je totiž legitimní a nutnou součástí politiky a kdo ji odmítá obhajuje Babišovy zlodějny.

To za prvé a za druhé - aby lidi neprotestovali proti rouškám musí jim je přikazovat někdo důvěryhodný. Někdo, kdo zítra nezačne popírat, co řekl dnes. A to Babiš není a prokazují to všechny ty jeho kauzy.

M. Varadinková 14.9.2020 10:35

Jste poněkud natvrdlý. Babiš přikazuje roušky plošně, to znamená i tam, kde nejsou žádní nakažení. Což je totéž, jakoby mužům přikázal dámské vložky. Jindy je zase plošně odmítne, i když někde podle tamní lokální situace by zjevně byly zapotřebí. A já kritizuju vládu za to, že místo toho příkazu raději nedá lidem tu informaci o lokální situaci.

Nenávistný antibabišismus je přesně to, co tady sám tak hezky předvádíte, krvavá pěna u huby, zcela neschopen věcné diskuse.

V. Halašta 14.9.2020 10:42

Nech si tu svoji nevymáchanou hubu někde mezi své koblihy.

M. Varadinková 14.9.2020 10:48

Jaké mé koblihy? Já jsem Babiše nevolila. To Vy nemáte v hlavě nic než ty koblihy.

V. Halašta 14.9.2020 10:51

Pokud někdo používá logiku agropropagandy je pro mě agropropagandista. Pokud je při tom hulvát, tak to jen otvrdí.

M. Varadinková 14.9.2020 11:49

Na to, abych poznala, že s Vámi cloumá antibabišismus, nepotřebuju žádnou "agropropagandu". Prostě to z Vás stříká všemi tělesnými otvory, ani ta vložka by Vám nejspíš nepomohla.