23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Chrastavský atentát

Airsoftovou pistoli nelze ale na první pohled rozeznat od skutečné zbraně; v dokonalém napodobení zbraní a výstroje spočívá atraktivita tohoto sportu, a proto kritika ochranky byla zcela na místě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 12.10.2012 13:39

TGM - "Demokracie je diskuze"

Hochštaplerská předvolební provokace komunistického exhibicionisty nevyvolala sama o sobě téměř žádnou reakci pana prezidenta, který zcela v poklidu dokončil svůj program.

To, že pan prezident později situaci hodnotil jako vážný projev trvale uměle vytvářené nenávisti k jeho osobě (a ne tedy jako atentát) a ke všem liberálně konzervativním postojům, bylo vyvoláno neuvěřitelným postojem "našich" euhujerských masmédií (a pravdoláskařů), které nejprve vinu z pachatele přenesly nejprve na prezidentovu nezasahující ochranku (a co teprve kdyby razantně zasáhla) a toto nepřímé obvinění prezidenta rychle změnili na obvinění přímé, které vrcholilo neuvěřitelným hodnocením, že je "kremlofilní babou".

Prezident je (tradičně) garantem politické kultury v naší zemi a zápas s těmi, kteří chtějí demokratickou diskuzi nahradit nenávistným aktivismem a tím demokracii zničit je jeho ústavní povinností. Útok na důstojnost prezidenta je útokem na důstojnost všeho co reprezentuje, tedy i na důstojnost každého z nás.

Neodsouzením tohoto "plivnutí" na občany této země jste pane Hulíku plivl i na svoji minulost (pro mne neodstranitelně).

M. Martin 10.10.2012 22:57

Stačí jeden provokatér a slovo atentát

A už se tu zase čvachtáte ve fekáliích.Tak vám přeju dobrou chuť.

I. Poljaková 10.10.2012 18:28

"Kontaminace" davem

Když se tak do V. Klause pokouším vžít, myslím, že ze všeho nejvíc se ho zřejmě musela dotknout ta "kontaminace" ušpinění tím "chámovským" podhradím. Myslím, že tohle musí těžce nést.

Jinak, měl šanci se stát na svatého Václava dalším Václavem mučedníkem (atentát na sv. Václava ve St. Boleslavii, na Václav III,posledního Přemyslovce v Olomouci) - ovšem myslím, že jako folklórní připomenutí to nebral.

"Atentátník" hodně riskoval a musel si toho být vědom. Cítím to tak, že je spíš na místě jeho ocenění, protože odhalil mezery v prezidentově ochrance, které by příště prezidentovi, až občané budou ještě méně spokojeni, mohly být osudnými. (Dav většinou nediskutuje na webu, neanalyzuje příčiny, nepokouší se o dialog s politiky zavčas - ale když frustrace přeteče, tak nerozlišuje mezi politiky, jejich postoji, hází všechny do jednoho pytle a volí násilné cesty).

Celkem se divím, že ještě nevznikla iniciativa - konto na podporu P.Vondrouše - má prý finanční problémy.

L. Ott 10.10.2012 16:03

Souhlasím s tím,

že se jednalo o atentát, s podmínkou, že VK přizná, že v Chile se v případě protokolárního pera, jednalo o mezinárodní loupež !!!!!!!!!!!

M. Pivoda 10.10.2012 14:07

Cover-up story (zastírací příběh skutečné události)

Hulík: "... Pan prezident si proto nemohl svlékat zakrvavenou košili ..."

No jistě, pane Hulíku, ale pořád je to lepší téma pro noviny, než psát o tom, jak si pan prezident musel svléknout strachem počurané trenýrky.

L. Severa 10.10.2012 13:00

Šmankote,

nechcete již s těmi úvahami zda to byl či nebyl atentát přestat ?  Je to jako když proti Spartě pískne sudí penaltu, kterou Slávisté vidí jako oprávněnou a Sparťané jako naprostý nesmysl. Kolik článků na toto téma se zde ještě objeví?

R. Houška 10.10.2012 11:35

Ještě jednou k té prezidentově krvi. Ještě nikdy

jsem se nesetkal s lidskou krví, která by několik hodin po zranění(a u Klause byla krev natočena televizním štábem až večer, při jeho odjezdu z ÚVN Střešovice) nezoxidovala, což se projevuje jejím postupným zhnědnutím. Ta natočená byla jasně rudá, tedy čerstvá jak právě naškrábaný tataráček. Takže se nabízí dvě vysvětlení:

a/ celé to byla nahraná komedie

b/ Václav Klaus není člověk

Pak se zbývá zeptat, kdo to režíroval, nebo kdo je Václav Klaus (mimozemšťan, elf, hobit???)

Nechť si laskavý a přemýšlivý čtenář sám vybere.

F. Matousek 10.10.2012 12:53

Re: Ještě jednou k té prezidentově krvi. Ještě nikdy

velmi me baví císt diskuse, mnohdy bývají lepší, nezli clánek samotný. Jako nyní i prispevek Váš, který me rozveselil, díky.

Jinak si myslím, ze to atentát byl. Kdyz nekdo vyloupí banku s detskou pistolí, taky se nediskutuje, zda to prepadení je, nebo není ? To ze si Klaus potom namazal ruku Heinz-ketchupem a hrál na city, to by mu bylo podobné.

Ale na veci to nic nemení. Na nikoho se pistolkama mírit nemá a kór na presidenta ne. Toho vylízaného strelce bych exemplárne zašil, at uz do vezení, nebo spíš do ústavu pro paka.

R. Houška 10.10.2012 13:59

Re: Ještě jednou k té prezidentově krvi. Ještě nikdy

Shodneme se téměř ve všem, pouze ne v tom, že to byl atentát. Bylo to mimořádně hloupé výtržnictví, vlastní neschopnostní frustrovaného jedince. Tedy vycházíme-li z teze, že střílel z vlastních pohnutek, nikoliv za honorář, v čemž nemám jasno. Nezdá se mi, že by ta naše ochranka byla tak neschopná, že by ho při prvním namíření zbraně nerozstřílela na padrť. Jednomu to skoro přijde, jako by ti ostří hoši dopředu věděli, že to bude operetní atentát. Ale třeba mi to tak opravdu jen připadá.

J. Václavíková 10.10.2012 14:46

Re: Ještě jednou k té prezidentově krvi. Ještě nikdy

Aby byla splněna základní kritéria pro atentán, musel by, aspoň dle mého skromného mínění, být přítomen úmysl zabít a k tomu nezbytné technické vybavení. Postrádám obojí.

I. stihelova 10.10.2012 11:15

Mi se zda,

ze to bylo vsechno jako. Opravdu, kde se vzala ta zakrvacena kosile? Promitla jsem tu komedii nekolikrat, na ruznych serverech, a prisla jsem k nazoru, ze je to prilis absurdne, aby to byla pravda. I reakce doktora, ktery prezidenta osetroval, byla nejaka divna.

Jinak pana Hulika velmi vazim a verim mu neporovnatelne vic nez zpravam  z Hradu.

A ted muzete napsat, ze to pisi, protoze nemam rada Klause.

F. Eliáš 10.10.2012 10:20

Jednalo se o atentát

Při atentátu nemusí střelec oběť ani zasáhnout, což neznamená, že by o atentát nešlo. Použitá zbraň není důležitá. Byla od skutečné k nerozeznání. Měla ho ochranka zlikvidovat. Aspoň by jeho děti nešířily po naší zemi duševní omezenost.

P. Jansky 10.10.2012 9:40

dovolil bych si nesouhlasit

pane huliku kdyz na vas nekdo vytahne pistoli a bude chtit penize date mu je a nebo budete cekat az vysterli? abyste posoudil zda to budou kulicky a nebo ostre? zda je to svejk a nebo vrah?

R. Langer 10.10.2012 12:57

Re: dovolil bych si nesouhlasit

No on by to asi poznal. Nebo by se po*ral...

Š. Šafránek 10.10.2012 8:43

Absolutní souhlas

Vidím to naprosto stejně.

R. Langer 10.10.2012 12:57

Re: Absolutní souhlas

Nesouhlas, vidím to jinak...

R. Bébr 10.10.2012 8:05

Atentát

Akademický slovník cizích slov: "Atentát = útok na život významné osoby, provedený z politických příčin".

Slovník současné češtiny: "Atentát = politicky motivovaný vražedný útok na významného činitele".

Takže atentát to nebyl. Problém je ovšem v tom, že kdosi mířil zbraní na prezidenta republiky a jeho ochranka je placena za to, aby znemožnila jakékoliv ohrožení. Ochranka V. Klause to nedělá. Už v minulém roce, kdy si dva mladiství idioti prohlíželi prezidenta pomocí pušky s dalekohledem, ochranka se na hošánky jen se zájmem koukala. Kdyby takovou ochranku měl americký (nebo ruský) prezident, vydržel by ve funkci nejvýš pár dnů.

V zemi, kde se lajdáctví rozmohlo nad únosnou míru a málokdo už ví, co to je poctivá práce, je výkon české ochranky vlastně normální.

Poznamenávám, že osobně Václava Klause docela nesnáším (možná i nenávidím) a jeho skuhrání a obviňování zaprodanců, pisálků a samozvanců je mi odporné. Ale je to prezident republiky a náleží mu úcta, vážnost, respekt a perfektní ochrana  proti jakémukoliv nebezpečí (i když to není atentát podle definice).

L. Písařík 10.10.2012 8:01

Uctivý dotaz

Je atentát atentátem, i když se nepodaří? Například když útočník mine? Asi ano. V tom případě je Klaus prvním prezidentem, na kterého byl atentát spáchán. Vejde do dějin jako atentát po česku. K atentátům by bylo třeba počítat i vraždu na Janu Masarykovi.

I. Schlägel 10.10.2012 8:19

Re: Uctivý dotaz

Ano, pokud útočník použije zbraň schopnou zabíjet a mine svůj cíl, je to atentát nebo nezdařený pokus o atentát. Pokud útočník použije dětskou hračku, atentát ani pokus o něj to není. Je jedno, zda se do oběti své nebezpečné, nezodpovědné šaškárny trefí či nikoliv. Divil bych se, kdyby toto pan prezident nevěděl.

F. Vítek 10.10.2012 10:20

Re: Uctivý dotaz

Tyhle kecy o dětské hračce mne už začínají docela štvát. Ta "dětská hračka" je zbraň kategorie D dle Zákona o zbraních a je prodejná "dětem" až od 18 let - proč asi?

Tím samozřejmě netvrdím, že panu prezidentovi mohl tou pistolí ten pošuk nějak významněji ublížit.

F. Vítek 10.10.2012 10:28

Re: Uctivý dotaz

PS: Pokud by ten pošuk tu (jak tvrdíte) "dětskou hračku" vytáhl na mne (resp. moji rodinu), pravděpodobně by se dnes v lepším případě léčil s prostřelenou pánví a já bych byl ve velkejch právních i psychických problémech :-(

U tohoto http://airsoftshop.cz/product_info.php/cPath/385_391/products_id/6925 není čas zjišťovat jaký druh "kuliček" z toho případně vyletí - to je zcela realistická kopie existující plnohodnotné střelné zbraně pro kterou navíc platí stejná pravidla dle Zákona o zbraních vč. zákazu viditelného nošení na veřejnosti.

B. Brousková 10.10.2012 9:02

Re: Uctivý dotaz

Atentátník se ovšem "neminul" a ani nemohl, na tu vzálenost. Zasáhl prezidenta sedmkrát. A výsledek? Srovnávat čin tohoto paka s vraždou Jana Masaryka, tak to už je  opravdu neuvěřitelný humus.

V. Kraus 10.10.2012 11:34

Re: Uctivý dotaz

Přečtěte si definici atentátu z příspěvku nad vámi a nebudete psát podobné bláboly.

M. Vrzal 10.10.2012 7:42

Ubohost

Uplný blábol.

B. Volarik 10.10.2012 6:52

Takovýhle "atentát" je opravdu možný jen ve vlasti Švejka.

Plastik, neplastik....tohle zkusit v Americe, atentátník by šel k zemi a asi tak v průběhu půl vteřiny by na něm sedělo několik pořízků.

R. Kříž 10.10.2012 8:34

Re: Takovýhle "atentát" je opravdu možný jen ve vlasti Švejka.

... je to tak ve vsech filmech, ze?:)

Ž. Halabudová 10.10.2012 6:31

Je mi zle.

Je mi na blití, z toho jak každý kdo nemá rád Klause, se tady prsí a dokazuje, že se vlastně nic nestalo a že Klaus to jenom přehání.Je odporné, že zde Klause kritizují za komedii a jedním dechem si plácají po ramenou, jak mu to nandali.To, že zneužívají dané situace, ke hnusným podpásovým útokům oni sami, to považují za dovolený a legitimní způsob.Celou tuto garnitúru "znalců" a vykladačů myšlenek a činů ať Havla,nebo Klause, je potřeba nakopat do trusníku.Oni sami nejsou schopni vytvořit nic pozitivního a konstruktivního. Oni jenom parazitují na každém,kdo ostatní převyšuje.Jejich bagatelizování nechutného činu, je odkopalo víc než jsou schopni pochopit.

T. Šmilauer 10.10.2012 9:38

Re: Je mi zle.

Kdo si dovolí vyjádřit to, co si myslí, toho je třeba nakopat do ......?

Zvláštní.

Ž. Halabudová 10.10.2012 12:30

Re: Je mi zle.

Opět jeden, co nechápe psaný text. Ať si každý vyjadřuje co chce. Ať ale mluví za sebe a neparazituje na tlachání o tom,co asi  myslel Havel nebo Klaus. Oba dva jsou (byli) zdatní rétoři a nepotřebují aby jejich myšlenky a slova jakýkoliv hovňousek vykládal po svém.

J. Kanioková 10.10.2012 0:43

Trapný článek

Hysterie, s jakou se všichni zabývají slovem - atentát... Nekonečná debata.. která se zašprcla na jediném slově - atentát. Je zcela irelevantní, jak takový útok nazvat. Jde o význam události, ne jejího názvu.

Jsou určité danosti, které se mají respektovat. Neříkám, že musí někdo souhlasit s názory hlavy státu, ale "hra na násilí" by měla být jednoznačně odsouzena. Je to překročení určité meze, které nám velí zdravý rozum a určitá kulturní úroveň, když chceme být pro svět vyspělou společností. Urputnost, s jakou se P&L snaží prezidenta dehonestovat a snaha z něj udělat hromosvod za všechny i všechno negativní, kdy nevynechají jedinou příležitost.... vypovídá spíš o nich, než o Klausovi.

Dobře to popsal p. Šafr v článku k Havlově smrti - http://jdem.cz/vnpj7

Ten kluk chtěl vyvolat strach, to nebyl politický protest. To byla vzorová návodná akce pro ještě větší magory. Byl to vzkaz společnosti - pryč se zábranami !

Nějak ve stylu - pryč s tyrany a vládci všemi! Již vzhůru všichni, jež hlad zhnět. Někde za tím v pozadí je cítit - Internácionála...