Neviditelný pes

SPOLEČNOST: Čeští muslimové se stydí za islám

12.9.2007

Normálně se tomu říká popírání, ale možná jde jen o obyčejný stud. Království Saúdské Arábie, íránská mulláhokracie, Tálibán (a také nový osvobozený Afghánistán a stále více také Írák), súdánská vláda, saláfisté a ortodoxní muslimové (ti pokud možno pouze když se nevěřící nedívají) se hlásí k celému islámu, jak byl praktikován od Mohamedových dob, včetně jeho nejkrvavějších a nejbrutálnějších doktrín. Čeští muslimové se ale za některá učení islámu stydí; někteří méně, jiní více, někdy dokonce tak, že si vytvářejí vlastní soukromé islámy, jen aby nemuseli pohlédnout realitě do tváře.

Mohamed Abbas, předseda Muslimské unie ČR, je černou ovcí tohoto výzkumu, nebo možná bílou, podle toho, z které strany se díváte. Na otázky odpovídá tak vyhýbavě, a příležitostně praktikuje takíju, nábožensky posvěcené klamání nevěřících, že můžeme pouze hádat, co si skutečně myslí. A zda se za zapírané prvky islámu stydí, nebo je pouze nechce nám nevěřícím vyjevit v celé své kráse, abychom nezískali o islámu špatné předsudky, které jsou pro nás nevěřící tak charakteristické. Máme všechny důvody se domnívat, že pan Abbas se za islám nestydí, dokonce ani za ty části, které zatlouká.

S ostatními subjekty tohoto výzkumu se to má ovšem jinak.

Předseda Islámské nadace v Praze a geolog Vladimír Sáňka se stydí za vědecké bludy obsažené v koránu. Korán vydává hory za kotvy, které byly svrženy shora na zemi, aby ji ukotvily, protože původní design Země jako desky plovoucí po nepříliš klidné hladině nebyl příliš stabilní. RNDr. Sáňka se za tato Alláhova slova stydí natolik, že vydal knihu, která vytrhává dva z mnoha nevědeckých veršů, zabývajících se otázkou hor, z kontextu, a tvrdí, že hory jsou kůly, které zemi stabilizují proti zemětřesením. To, sděluje nám, dosvědčuje, že korán musí být slovem Alláhovým, protože jak by to mohl negramotný prorok Mohamed vědět? Pan Sáňka se také stydí za to, že se islám šířil někdy více, jindy méně krvavým dobýváním, a tuto skutečnost zamítá v rozporu se zaznamenanou historií tvrzením, že islám se vždy šířil nenásilně a lidé ho přijímali dobrovolně pouze proto, že je oslovilo jeho poselství.

Lukáš Lhoťan se stydí skoro za celý islám. Krvavé, vražedné, genocidní, pedofilní a další příběhy ze života muslimského proroka Mohameda, jak je zaznamenávají Mohamedovi životopisci a sunna, zamítá jako pohádky, a o výnosech šaríe, islámského práva, jak je najdeme v uznávaných klasických sbírkách právních textů, tvrdí, že jde o omyly. Bojuje za právo na vlastní výklad koránu a přichází s vlastním islámem, pro který bohužel jen velmi těžko shání stoupence. Jeho stud ho dovedl až k veřejnému vyhlášení konverze od islámu, ve svém volném čase se ale i nadále věnuje boji proti "islamofobii", obhajobě islámského kultu, se kterým se tak radikálně rozešel, a rozkrývání protimuslimského spiknutí v naší malé zemi.

Muslimové, kteří si říkají liberální, se také stydí za skoro celý islám. Pokoušejí se nepřímo vyvracet, že Mohamedově ženě Aiše nemohlo být navzdory množství přímých svědectví devět let, když s ní prorok poprvé souložil, a snaží se osvobodit od jha sunny, tradice proroka, pravděpodobně kvůli velkému množství důkazů o násilnosti, bludnosti a také naprosté směšnosti islámu a jeho proroka. Na své cestě hledání přijatelného islámu se setkávají s různými problémy, mezi které patří skutečnost, že bez tradic sunny, které odmítají, ani neví, jak se mají modlit, a dokonce ani to, jak vypadal onen správný islám proroka a jeho společníků, který by rádi následovali.

Muslimská blogerka Imane se nestydí za mafiánskou instituci dhimmi, podle které musí žít křesťané a Židé pod vládou islámského práva jako druhořadí občané s druhořadými právy, protože je to pro jejich dobro, a kromě toho, muslimský stát jim za to na oplátku zajišťuje ochranu. Jak řekl Mohamed, "jejich krev a majetek budou přede mnou v bezpečí". Jsou ale věci, za které se stydí i ona. Vraždy básníků, kteří si z Mohameda tropili šprýmy, jí nedávají spát. Vražda stodvacetiletého Abu Afaka, nebo matky čtyř dětí Asmy bint Marwan ve spánku, nemohla být zjevně vykonána pro dobro oběti, a proto k nim podle ní navzdory množství učenci přijímaných svědectví nemohlo dojít.

Členky komunity islámských sester takový problém nemají a ke studu je jen tak něco nepohne. Když byl v Afghánistánu odsouzen k smrti Abdul Rahman, konvertita ke křesťanství, setkal se mezi nimi islámský zákon o odpadlictví se souhlasným přikývnutím. Chybující víru muslimů je potřeba chránit před špatnými příklady a zabití odpadlíka je vzhledem ke zvrácenosti hříchu odpovídajícím a vhodně odstrašujícím prostředkem. Svým dětem čtou před spaním pohádku Matka mučedníků (tradiční islámský terminus technicus pro "sebevražedného džihádistu"). Je těžké najít něco, co bychom jim mohli vytknout. Jak se sluší a patří, na svém internetovém fóru neváhají ani s mazáním příspěvků, které by mohly vést k pochybnostem mezi věřícími.

Jak je vidět, není to zas tak špatné. Kromě pana Abbase, sester, a možná také pana Sáňky, žije mezi muslimy mnoho slušných lidí - vzhledem k poměru praktikujících k nepraktikujícím je jich dokonce pravděpodobně většina. Odmítají velkou část těch problematických částí islámu, někdy přímo a otevřeně, jindy vysoce sofistikovaným způsobem, kterým si snaží zachránit svoji muslimskou tvář - nicméně jsou i přesto ve svém kultu stále chyceni.

Proč i přesto u islámu zůstávají, a dodávají mu tak na legitimitě? Důvodem, proč ho neopustí, může být i to, že je naše média, politici a akademici vhání do poněkud schizofrenní situace - muslimové sami sice vidí, ať už vědomě, nebo jen podvědomě, že na kultu proroka Mohameda není něco zásadního v pořádku, ale my nevěřící je ujišťujeme, že je všechno v pohodě a že u něj mají zůstat.

www.eurabia.cz



zpět na článek