Diskuze
SPOLEČNOST: Auto
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax
No, daly bv se vypsat stejně dobré důvody
proč auto mít.
Pakliže autor žije ve velkém městě - nejlépe v Praze - kde MHD jezdí co deset minut od kuropění do půlnoci a potom taky, zastávka je pomalu za každým rohem a taxík přijede na zavolání za chvilku, obchody jsou taky za rohem, o kultuře nemluvě a naopak silnice jsou furt ucpané a autor je v relativně dobré fyzické kondici a cíle jeho případných mimoměstských cest jsou dobře a rychle dostupné veřejnou dopravou, nechť auto nemá.
Ovšem ne všichni to tak mají. Opačným extrémem je dědina, kde jezdí do města v pracovní dny dva autobusy ráno (pracující a děti do školy), odpoledne taky dva (děti ze školy a pracující), v neděli nic a o prázdninách jen ten s pracujícími, z odpolední směny nic, v konzumu mají akorát základní potraviny a je stejně co půl roku na měsíce zavřený, protože zkrachoval a čeká se na nového nadšence, taxík Vám přijede za hodinu a je drahý, protože platíte hodně kilometrů, kultura není kromě hospody, děti chtějí do kroužků ve městě, vy si potřebujete nakoupit nejen chleba, mléko, máslo, čínské konzervy, lahváče a gothajský salám (nic jiného se v konzumu neprodá, takže to tam taky není) a případně máte trochu nestandardní pracovní dobu, bez auta - aspoň otlučeného favorita - nemůžete existovat. A hodí se auta dvě, pokud na to máte.
F. Lesniak
Zajímavá logika.
Má smysl vlastnit televizi, myčku a jiné vymoženosti a vůbec mít připojenou elektřinu? Nic z toho si na sebe nevydělá. Není lepší večer zapálit svíčku nebo petrolejku a čumět do krbu? A to nemluvě, že jsou domácnosti, kde mají auta dokonce dvě!!! Autor si klidně může jezdit na oslu. Je to jeho věc.
L. Novák 475
Auto, které si na sebe a provoz nevydělá, je v Česku luxus
K běžným provozním nákladům je třeba připočítat ještě náklady na vyživování darmožroutů z městské policie (viz Brno), kteří vás budou pokutovat za kdejakou maličkost, protože jejich hlavním úkolem není udržovat veřejný pořádek, ale přivydělávat měst a státu peníze a okrádat o ně slušné občany vymýšlením si přestupků, které ve skutečnosti ani ohrožením veřejného pořádku či plynulosti dopravy nejsou, ale při fachidiotském formalistickém výkladu a minimální šanci, kterou dává odvolací řízení v rámci platného Správního řádu. Jakýkoliv blábol, kterým se úřady naučily "řešit" odvolání proti obvinění z přestupku, lze vyvrátit jenom prostřednictvím soudu, což je záležitost zdlouhavá a nákladná. Podstoupit se ji odváží jenom nepatrná část postižených občanů. Je řada kauz, které poslaly měšťáky a na ně navázanou byrokracii k čertu a soud dal zapravdu občanovi.
Stal jsem se také obětí idiotů z Městské policie v Brně, a jistý způsob, jak se jim i státu pomstít, je auta se zbavit a nejezdit. Úspora vysoká, stejně jako prospěch z posílení vlastní fyzické kondice, a stát přijde o příležitost vás dodatečně obrat pochybným způsobem na prkotinách o mnoho peněz. Auto je zvláště při městském provozu přítěží a je na každém, aby zvážil konkrétní situaci a potřebu. Doporučuji: Nebojte se (třeba jen na pár let zkusmo) zbavit se auta a naučit se žít bez něj!
;-)
Auto? Jak, kdy!
Od 20 do 60 let jsem byl rád, že auto vlastním i když jsem si byl vědom, že je dražší než taxi. Od 60 do 70 jsem uvažoval, že se ho zbavím. Od 70 let (takže už skoro 19 let) ho nemám a nepostrádám. Pokud nepospíchám, do pěti kilometrů už zase dojdu snadno pěšky, jinak používám pražskou městskou hromadnou dopravu.
No a ve zvláštních případech si volám taxi. Přijede max. do 10 minut (za tu dobu bych vlastní auto nepřipravil). Společnost kterou používám má slušné řidiče. Za celou tu dlouho dobu se mě pouze jeden snažil ošidit. Patřičně jsem s ním vyběhl. Řekl abych mu dal co uznám za vhodné (!). Minimálně v Brně, Plzni a Ostravě to musí být podobné.
Ještě malá poznámka: zatímco za mlada jsem autem vozil přítelkyně, nyní vozí ony mne. I to je důvod nemít auto. Jo, a na velkou vzdálenost mě odveze některé z devíti rodinných aut (do šedesáti let věku mají potomci a jejich manželé ještě daleko).
Jde to.
A dokonce velice snadno. Chce to jen jediné. Nebýt rozcapený a chtít nemít auto. Autor má pravdu v tom, že náklady na koupi a provoz auta jsou mnohem vyšší než ev. platby za pronájem (taxi a pod) v případě nutnosti. Je mi 69 let a auto jsem nikdy nevlastnil. Nikdy mi také nechybělo. Pokud jsem nutně potřeboval něco dovézt, najal jsem si taxi. A o tom to je. O lidské lenosti a rozcapenosti.
Re: Jde to.
Je moc dobře, že se každý může rozhodnout, jestli auto chce, nebo nechce mít a podle toho se zařídit :). A hlavně že už kvůli němu není třeba čekat pár let v pořadníku...
S děsivě pokračujícím věkem zjišťuji,
že vlastně není žádný střed mezi dvěma možnostmi: auto - ruční vláčení nákupů. To ovšem člověk zjistí až tehdy, kdy neunese prostě NIC. Kdybych měla co mluvit do výroby vozidel a vozítek , přimluvila bych se na vynález vozíku s motorem, který by se dal řídit po chodníku, něco jako motorizovaný kočárek nebo koloběžka... a muselo by se myslet i na to, jak to dostat do bytu nebo zamknout v příslušném domovním prostoru, neboť nejsme ve Skandinávii...
Můžete si koupit
koně.
(nedovedu si dost dobře představit, jak by to vypadalo s CO2 a globálním teplismem za situace, že na Zemi je 5 miliard koní. Ty kobližky. A co píče ...)
No, tak ještě že to vím
Opravdu rád se dozvídám, že pan Malý "od příště" už nebude mít auto. A jak bych podle autora měl s touto informací naložit? Promězamě ať pan Malý jezdí na nákupy na piciglu a stane se členem hnutí Auto*mat nebo jiného spolku vyděračů.
Já si myslím, že auto si lidé pořizují z racionálních důvodů, protože například autorem deklarované "pohodlně se dostat MHD" je ve většině situací úplná hloupost. MHD nejede, když potřebuji, musím hlídat, aby mi neujela, nemám zastávku před domem, nejede přesně tam, kam já potřebuji, je drahá, musím tam i onde přestupovat, a v neposlední řadě - o komfortu cestování raději nemluvit.
Včera nám bylo přesvědčiti se, že autor je kovaný mikrobiolog, dnes zase odborník na (auto)psychologii. Začínám nabývat dojmu, že je to další autor v řadě Bartoň, Urban, Jelínek ze šuplíčku "raději nečíst"....
Re: No, tak ještě že to vím
Koukám, že si autor nejspíš hezky rýpl i do vás :-D
Re: Napadá mě pátý důvod - svoboda pohybu,
Ta svoboda pohybu je značně relativní. Představte si, že jedete na hory. Namísto přechodu hřebene se musíte pro auto vrátit. Tohle u svobody pohybu, podle mě, ani neleží ;-)
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz