24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Autem k demokracii a zase zpátky

Nejezdíte-li autem, ba osobní automobil ani nemáte, patříte k dosti úzké menšině ve společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 10.4.2019 21:51

Pokud se kdejaké proluka a dokonce přímo parkoviště

zastavuje do úrovně BETONOVÍÉ DŽUNGLE, není divu, že není kde zaoparkovat.

Pověšení zelených na větrníky a zkorumpovaných "zastupitelů" vedle nich by problém do velké míry vyřešilo!

V. Petr 10.4.2019 21:47

Ostatně soudím, že EU je třeba ZLIKVIDOVAT!

L. Severa 10.4.2019 14:50

Možná v budoucnu...

Města jsou zahlcena auty, protože rodiny již nemjí jen jedno auto. Vidím to kolem sebe a nakonec i v naší rodině má každý dospělý vlastní. Při rodinné sešlosti u nás stojí 8 aut, což je možné, protože bydlíme na předměstí se dvorem a s širokými chodníky. Na venkově asi je auto nutností, s parkováním nejsou potíže. Ovšem ve městech začíná být situace kritická. Třeba já sám jedu k lékaři mimo centrum (!) a , při mé obtížné chůzi, mám problém zaparkovat. V některých městech funguje zapůjčování kol. Sednu na nejbližší úschovnu kol, zajedu kam potřebuji a tam kolo nechám. Možná to tak dopadne i s auty. Jistě by bylo nutné řešit řadu problémů, jako garážování vlastního auta, které potřebuji pro výjezd mimo město, finanční záležitosti a j. Pomohly by i levné taxíky, ale to je utopie. Nějaké řešení je nutné, situace si vyžádala i toleranci policie, která nechává stát auta vedle tramvajových kolejí s nepředpisovou mezerou.

M. Mikulec 10.4.2019 13:41

Na Kubě

jezdí malá elektrovozitka jako taxiky, a jezdí tam spousta elektrických skútrů. Už před 20 lety měl kdejaký mexický imigrant na Floridě elektricky skútr. Jen EU je takový Jara Cimrman, průkopník slepých uliček.

V. Kain 10.4.2019 19:00

Re: Na Kubě

Já to zase vidím (tu zahlcenost)když se každý den k nám do krajského města sjíždějí za prací křupani z blízkých či vzdálenějších vsí.Co auto to jeden křupan.Málokdy jedou v autě dva.

M. Mikulec 10.4.2019 19:36

Re: Na Kubě

Já jsem nepsala o zahlcenosti, ale o ekologických přibližovadlech.

A co mají asi dělat, když jim globalizace v Křupanově vzala i ten poslední obchůdek s potravinami, nemluvě o jiných pracovních příležitostech? Nebud ́te tak třídně nepřátelskej, jsou to stejní chudáci jako vy. Taky nemají kde zaparkovat.

J. Ticháček 10.4.2019 22:22

Re: Na Kubě

A teď si představte tu hrůzu, když k nám křupanům přijíždějí desetitisíce aut Vás, borců z krajského města. Parkujete nám na každém volném plácku, na příjezdových cestách k domům, na mezích, na loukách, lítáte nám po lesích na kolech a po kopcích na lyžích. O tom, že nám zasedáváte místa v naších křupanských hospodách se ani neodvažují zmínit.

P. Zinga 10.4.2019 11:47

Takže do měst budou jezdit pouze bohatí,

vlastně nikdo jiný auto mít nebude.Létat budou taky pouze bohatí, zrovna tak, jako se lépe stravovat. I v bytě (vile) budou mít příjemnějc než plebs. Tomu se říká rudo-zelená (=hnědá) spravedlivá společnost a demokracie.

J. Kraus 10.4.2019 10:27

Rozlišujme

nutnost, třeba nepatrnou, to auto skutečně použít a jeho použití jako symbolu. Je společensky nepřijatelné, aby mě někdo viděl jet sockou, ba vůbec vycházet z baráku pěšky. Přitom tou MHD by se na místo často dostal rychleji i pohodlněji. Nemluvě o jízdách na dvě stě metrů vzdálenou poštu nebo půl kilometru do supermarketu pro tři rohlíky.

Z. Lapil 10.4.2019 10:03

Součástí problému jsou dotace a finanční negramotnost vůbec

Veškerá veřejná doprava, snad kromě pár autobusů mezi Prahou a Brnem, je dotovaná, tudíž VYPADÁ levná. Jízda po silnici je zadarmo, případně za paušál (dálnice). Rovněž stovky a stovky tisíc za koupi auta je paušál; ve chvíli, kdy startuju auto, rozhoduju jen o penězích za benzín (servis pro teď vynechávám).

Kam se chci dostat: veřejná doprava něco stojí, benzín stojí o něco víc, ale to vyrovná pohodlí všeho druhu. Další alternativou je taxík nebo autopůjčovna, a tam platíte benzín plus dvakrát(??) tolik za podíl na nákupu auta. Takže když plánuju cestu, není pro mě jakákoliv forma půjčovny alternativou.

Přitom právě to je slušný způsob, jak jet autem a neřešit, že nějakých 90% své existence někde zabírá místo a rezne.

Neříkám, že vím, co s tím, ale vím, že zákaz nic neřeší a jediní, komu nevadí zvýšená cena parkovného, jsou ti bohatí, kteří by na nájem (taxík) měli.

Mám-li být osobní: do Prahy jezdím často, ale podle možnosti nechávám auto na kraji, protože v centru se špatně jezdí a ještě hůř parkuje. Je to obyčejné tržní rozhodnutí (porovnání priorit); zákazu netřeba.

M. Mikulec 10.4.2019 9:50

Každy nebydlí ve velkomeste

O víkendu nepřijede ani autobus do vsi. Já bohužel potřebuji auto a řidičské oprávněni i k tomu, abych v 21. stoleti vyhodila odpadky. Nezajizdi k nám popeláři. Vymlouvají se na nezpevnenou komunikaci. Takže kdybych byla ignorant, vezmu plastový pytel s odpadem a položím ho u cesty, zvěř si přes noc ten odpad roztahá po poli. Proč ne, když platím a i popelnice je mi nanic?

B. Carina 10.4.2019 22:09

Jestli tomu dobře rozumím, tak povinně platíte obci za svoz odpadu a popeláři k vám ale nejezdí? Kam potom s odpadem? před radnici.

M. Mikulec 10.4.2019 22:28

Re:

Rozumíte tomu správně. Obec má bohužel smlouvu s firmou, která provozuje jen ty největší popelářské vozy, absolutně nevhodné pro náš horský terén.

K. Janyška 10.4.2019 8:52

Demokracii nevzývat. To ona je cestou k totalitě.

Je totalitou většin nad jednotlivcem. Jeho však ve skutečnosti řídí jen a jen soukromé právo. To musí šéfovat i správě věcí veřejných... Dzp.

L. Novák 10.4.2019 1:10

Nejezdit autem není žádný luxus, ale nutnost

Pro obyvatele měst, kteří nevyužívají auto jako součást své práce, kde si auto na sebe vydělá, je auto drahým luxusem, který požírá peníze bez ohledu na ujeté kilometry. K vlastnictví auta je nutný také dostupný prostor pro jeho zaparkování a když není, je majitel auta v průšvihu. Pak existuje silná motivace auto nevlastnit a nemít problémy s tím spojené... Hromadnou dopravou se sice pohybuji po městě jen omezenou rychlostí, nicméně v dopravních špičkách je výhoda MHD s předností průjezdu zřejmá. Problém s parkováním odpadá.

J. Jurax 10.4.2019 1:23

Jen pro obyvatele velkých, ba hodně velkých měst, je auto ne luxus, ale jen obtížně využitelné uvnitř oněch měst; dopravní špičky nejsou furt. Mimo ona města ovšem není luxusem, ale užitečnou pomůckou až nezbytností. Ne všude je MHD, ne vždy a všude je rozumně využitelná MHD.

R. Langer 10.4.2019 6:09

Re:

Tak!

M. Prokop 10.4.2019 9:15

Re: Nejezdit autem není žádný luxus, ale nutnost

" Pak existuje silná motivace auto nevlastnit a nemít problémy s tím spojené..."

No a kdo se nechá motivovat, nevlastní.