Diskuze
SPOLEČNOST: Autem k demokracii a zase zpátky
Děkujeme za pochopení.
Pokud se kdejaké proluka a dokonce přímo parkoviště
zastavuje do úrovně BETONOVÍÉ DŽUNGLE, není divu, že není kde zaoparkovat.
Pověšení zelených na větrníky a zkorumpovaných "zastupitelů" vedle nich by problém do velké míry vyřešilo!
Možná v budoucnu...
Města jsou zahlcena auty, protože rodiny již nemjí jen jedno auto. Vidím to kolem sebe a nakonec i v naší rodině má každý dospělý vlastní. Při rodinné sešlosti u nás stojí 8 aut, což je možné, protože bydlíme na předměstí se dvorem a s širokými chodníky. Na venkově asi je auto nutností, s parkováním nejsou potíže. Ovšem ve městech začíná být situace kritická. Třeba já sám jedu k lékaři mimo centrum (!) a , při mé obtížné chůzi, mám problém zaparkovat. V některých městech funguje zapůjčování kol. Sednu na nejbližší úschovnu kol, zajedu kam potřebuji a tam kolo nechám. Možná to tak dopadne i s auty. Jistě by bylo nutné řešit řadu problémů, jako garážování vlastního auta, které potřebuji pro výjezd mimo město, finanční záležitosti a j. Pomohly by i levné taxíky, ale to je utopie. Nějaké řešení je nutné, situace si vyžádala i toleranci policie, která nechává stát auta vedle tramvajových kolejí s nepředpisovou mezerou.
M. Mikulec
Na Kubě
jezdí malá elektrovozitka jako taxiky, a jezdí tam spousta elektrických skútrů. Už před 20 lety měl kdejaký mexický imigrant na Floridě elektricky skútr. Jen EU je takový Jara Cimrman, průkopník slepých uliček.
Re: Na Kubě
Já to zase vidím (tu zahlcenost)když se každý den k nám do krajského města sjíždějí za prací křupani z blízkých či vzdálenějších vsí.Co auto to jeden křupan.Málokdy jedou v autě dva.
Takže do měst budou jezdit pouze bohatí,
vlastně nikdo jiný auto mít nebude.Létat budou taky pouze bohatí, zrovna tak, jako se lépe stravovat. I v bytě (vile) budou mít příjemnějc než plebs. Tomu se říká rudo-zelená (=hnědá) spravedlivá společnost a demokracie.
Rozlišujme
nutnost, třeba nepatrnou, to auto skutečně použít a jeho použití jako symbolu. Je společensky nepřijatelné, aby mě někdo viděl jet sockou, ba vůbec vycházet z baráku pěšky. Přitom tou MHD by se na místo často dostal rychleji i pohodlněji. Nemluvě o jízdách na dvě stě metrů vzdálenou poštu nebo půl kilometru do supermarketu pro tři rohlíky.
Z. Lapil
Součástí problému jsou dotace a finanční negramotnost vůbec
Veškerá veřejná doprava, snad kromě pár autobusů mezi Prahou a Brnem, je dotovaná, tudíž VYPADÁ levná. Jízda po silnici je zadarmo, případně za paušál (dálnice). Rovněž stovky a stovky tisíc za koupi auta je paušál; ve chvíli, kdy startuju auto, rozhoduju jen o penězích za benzín (servis pro teď vynechávám).
Kam se chci dostat: veřejná doprava něco stojí, benzín stojí o něco víc, ale to vyrovná pohodlí všeho druhu. Další alternativou je taxík nebo autopůjčovna, a tam platíte benzín plus dvakrát(??) tolik za podíl na nákupu auta. Takže když plánuju cestu, není pro mě jakákoliv forma půjčovny alternativou.
Přitom právě to je slušný způsob, jak jet autem a neřešit, že nějakých 90% své existence někde zabírá místo a rezne.
Neříkám, že vím, co s tím, ale vím, že zákaz nic neřeší a jediní, komu nevadí zvýšená cena parkovného, jsou ti bohatí, kteří by na nájem (taxík) měli.
Mám-li být osobní: do Prahy jezdím často, ale podle možnosti nechávám auto na kraji, protože v centru se špatně jezdí a ještě hůř parkuje. Je to obyčejné tržní rozhodnutí (porovnání priorit); zákazu netřeba.
M. Mikulec
Každy nebydlí ve velkomeste
O víkendu nepřijede ani autobus do vsi. Já bohužel potřebuji auto a řidičské oprávněni i k tomu, abych v 21. stoleti vyhodila odpadky. Nezajizdi k nám popeláři. Vymlouvají se na nezpevnenou komunikaci. Takže kdybych byla ignorant, vezmu plastový pytel s odpadem a položím ho u cesty, zvěř si přes noc ten odpad roztahá po poli. Proč ne, když platím a i popelnice je mi nanic?
B. Carina
Jestli tomu dobře rozumím, tak povinně platíte obci za svoz odpadu a popeláři k vám ale nejezdí? Kam potom s odpadem? před radnici.
Demokracii nevzývat. To ona je cestou k totalitě.
Je totalitou většin nad jednotlivcem. Jeho však ve skutečnosti řídí jen a jen soukromé právo. To musí šéfovat i správě věcí veřejných... Dzp.
L. Novák 475
Nejezdit autem není žádný luxus, ale nutnost
Pro obyvatele měst, kteří nevyužívají auto jako součást své práce, kde si auto na sebe vydělá, je auto drahým luxusem, který požírá peníze bez ohledu na ujeté kilometry. K vlastnictví auta je nutný také dostupný prostor pro jeho zaparkování a když není, je majitel auta v průšvihu. Pak existuje silná motivace auto nevlastnit a nemít problémy s tím spojené... Hromadnou dopravou se sice pohybuji po městě jen omezenou rychlostí, nicméně v dopravních špičkách je výhoda MHD s předností průjezdu zřejmá. Problém s parkováním odpadá.
J. Jurax
Jen pro obyvatele velkých, ba hodně velkých měst, je auto ne luxus, ale jen obtížně využitelné uvnitř oněch měst; dopravní špičky nejsou furt. Mimo ona města ovšem není luxusem, ale užitečnou pomůckou až nezbytností. Ne všude je MHD, ne vždy a všude je rozumně využitelná MHD.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz