25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
gerontusinza 25.9.2007 15:16

Je zde poněkud jiný pohled. Byli připraveni se probít v sebeobraně proti někomu kdo měohl mít minimálně to co oni.Re: Toto působení již mělo, bohužel, pramálo společného s bojem za svobodu vlastního národa...

Zde existuje jasná polehčující okolnost, sebeobrana v boji... Trochu něco jiného než Mašínové, není-liž pravda.....

Vážný 25.9.2007 16:03

Re: Je zde poněkud jiný pohled. Byli připraveni se probít v sebeobraně proti někomu kdo měohl mít minimálně to co oni.Re: Toto působení již mělo, bohužel, pramálo společného s bojem za svobodu vlastního národa...

Já to vidím dost posunutě: SEBEOBRANA včetně obrany proti zločinnému režimu (fašistickému = komunistickému = "lidově demokratickému") není polehčující okolností, ale právem. Listina základních práv a svobod totiž říká: Občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny.

Čili ozbrojený odboj proti komunistickému režimu, jeho funkcionářům, ozbrojeným silám i přisluhovačům byl PRÁVEM. Žiju-li ve zločinném režimu,  kterým se stát postupně mezi roku 1945-48 stále více stával a od roku 1945 byl, nemohu se dovolávat právní ochrany života pokud pro něj pracuji minimálně jako funkcionář nebo ozbrojená složka.

Na druhou stranu HRDINA je ten kdo s tímto právem dokáže rozumně naložit a to se myslím zrovna v případě Mašínů nestalo. Ale každý komunista, který je označí za vrahy, by se měl jít v ten okamžik sám udat a uvěznit za pomoc zločinnecké organizaci, která se v souhrnu dopustila daleko větších zvěrstev.

gerontusinza 25.9.2007 16:28

Pane co se mnou.? Nikdy jsem nebyl komunista a mám tento názor. Re: Re: Je zde poněkud jiný pohled. Byli připraveni se probít v sebeobraně proti někomu kdo měohl mít minimálně to co oni.Re: Toto působení již mělo, bohužel, pramálo společného s bojem

Co takhle mě zařídit popravu či zavření  za příkladné potrestání vraha pro kterého já nemohu najít polehčující okolnost. Pokud máte pocit že pomáhám zlořinecké organizaci tak co uděláte s panem Doležalem a dalšími kteří omlouvají zvěrstva na našem národě ...... Inu pane, lecos by se dalo Mašínům odpustit nebo omluvit, ale zavraždění svázaného člověka (taky byste to omlouval kdyby ti udělal někdo jiný?), tak to  ani náhodou a žádná politická situace to nemůže omluvit. Kdyby to udělali někde jinde, tak by viseli. A oprávněně.....

Historik 25.9.2007 17:10

A kdyby ten svázaný policajt byl Němec v Protektorátu a bylo by

jasné, že pokud ho nechají žít, může je prozradit???

Ale mám pro Vás jiný špek. Skupina tří kluků a jedné holky se pokusila ukrást roku 1949 letadlo a přeletět s ním na západ. Svázali strážného a předtím ho v boji poranili. Té holce ho pak bylo líto a trochu mu povolila pouta. Jenže on měl pistoli, které si oni nepřišli a když se dostal z pout tu holku zezadu zastřelil. Možná, že Mašínové o tomto případu věděli.

jirka.s. 25.9.2007 17:10

Re: Kdyby to udělali někde jinde, tak by viseli.

A kdeže by to tak asi mělo být, gerontosaure?

Sam Křepelka 25.9.2007 12:41

autor má pravdu

Autor má pravdu. V poslední době asi nejrozumější příspěvek k tomuto tématu.

kasel 25.9.2007 13:13

Re: autor má pravdu

Také souhlasím, a jsem rád, že jsou mezi námi čestní lidé, kteří veškeré názory nemají zabarveny fašistickou ideologií, což je dnes "in"

čtenář 25.9.2007 14:15

Re: Re: autor má pravdu

Jak víte, že autor je čestný ????? Na základě čeho tak usuzujete ???

www racek 25.9.2007 11:50

no, víte

gauneři a sadisti bojovali na obou stranách jakékoliv fronty. i na té správné. čímž mé uvažovaní nad jejich činy končí.

pan Havran 25.9.2007 12:08

Re: no, víte

Tak to sedí!

Historik 25.9.2007 17:01

Racku, to je jedna věc, druhá je, nakolik se válka vede v rukavičkách

Spory jsou třeba o tom, má stihač právo zastřelit sestřeleného soupeře, který visí na padáku a přitom je to nad územím nepřítele? Ten sestřelený by třeba za týden zabil jeho spolubojovníka.

Otakar 25.9.2007 11:10

OK

R^

jirka.s. 25.9.2007 11:07

Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Pane Litoši! Dokumentujete nám zde, že umíte číst! To je chvályhodné! Ale zkuste si tedy ale vzít pár dní dovolené a přečíst si také třeba tyto knihy: "Zatím dobrý" od Jana Nováka (Magnesia Litera 2004), "Jenom ne strach" od Oty Rambouska, případně "Odkaz" od Barbory Mašínové!

Třeba by jste tam našel odpovědi na své otázky, které jste kladl na konci svého článku:"Byla to ale obyčejná vražda? Připravovali se na tento čin? Bylo zabití strážmistra Honzátka jejich skutečným cílem?"

POklop 25.9.2007 11:34

Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Nebyla to obyčejná vražda.Bylo kvůli penězům.Taková blbost,že to nebylo cílem.prostě důležitý je výsledek.

jirka.s. 25.9.2007 11:53

Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Ani se tě, dekle, nepokouším ptát, zdali jsi četl některou z citovaných knih!  Tvá knihovnička je mi naprosto jasná! Komunistický manifest, Anna proletářka, Rudá záře nad Kladnem a podobné skvosty, viď?

poklop 25.9.2007 12:01

Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Stále dokazuješ,že jsi magor.Že prostě nesouhlasím,aby vrahové dostali vyznamenání,tak jsem hned komunista?To svědčí něco o Tobě a tvém myšlení.Je to znát i když se to snažíš utajit bolševickou výchovu.Kdo se mnou nesouhlasí,tak je hned komunista.Jsem ročník 1949 a takové kecy,ale zase obráceně jsem od tvých učitelů slyšel.Ale ti mě zase vyčítali ,že nemám kladný postoj k soc.zřízení.prostě stejní idioti jako jsi ty ,ale jenom obráceně.To jsou paradoxy..

čtenář 25.9.2007 14:19

Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Jak se vyrovnáváš s tím, že pohraničníci, kteří zastřelili lidi, kteří se chtěli dostat přes hranice, byli odměněni a klidně si žijí mezi námi dál ?? Na rozdíl od těch zastřelených !

Poklop 25.9.2007 14:30

Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Kdo spáchal zločin má být potrestán.

čtenář 25.9.2007 14:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Já se přikláním k tomu, že má mít především právo na spravedlivý proces.

Poklop 25.9.2007 14:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Vtom s Vámi souhlasím.

jirka.s. 25.9.2007 16:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Fór je v tom, čtenáři, že ti pohraničníci se toho práva na spravedlivý proces docela rádi zřeknou!

Luboš 25.9.2007 16:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Byl jste na vojně?Asi Né

jirka.s. 25.9.2007 17:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Jó, to víš, že byl, mladej! A rusácký kuličky mi v 68 lítaly metr nad hlavou! Podle mne právě ti "hrdinní" zabijáci na hranicích se mohli nejsnáze vyhnout tomu vraždění! Měli to totiž na ten západ nejblíž!

Historik 25.9.2007 17:16

A někteří toho využili

Proto komunisté dávali dohromady na hlídky vojáky, kteří se neznali. Mimochodem, někdy kolem roku 1965 jeden chtěl utéci, ten druhý se s ním pral, bylo to na strážní věži, a ten co chtěl utéci, ho nakonec shodil dolů a utekl. Ten co spadl se zabil. Jeho chyba. Moc se o tom tenkrát psalo a noviny se rozhořčovaly, že toho uprchlíka odmítli Němci vydat (bylo by to proti jejich zákonům, což se pochopitelně nepsalo).

Luboš 25.9.2007 18:08

Re: A někteří toho využili

Píšete blbost.A ten co utekl se jmenoval Dobřichovský a kvůli němu byla zavřená desítka záklaďáku.A jak vyprávěl kámoš Honza/který to také odnesl/ Dobřichovský byl pěkný hajzl,který se zapletl do šmeliny a kvůli tomu ,aby ho nezavřeli,tak utekl.

jirka.s. 25.9.2007 19:19

Re: Re: A někteří toho využili

Psalo Rudé právo, že ? To Pavlu Wonkovi chtěla soudružka Horváthová také původně přišít rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví !!!  To je ale na tebe asi moc, viď?

P.S.: Tvé kámoše ti vůbec nezávidím!

Luboš 25.9.2007 18:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Už ti dost lidí napsalo,že jsi magor a věř tomu,že jsi.Proč by ti kluci utíkali na Západ?Copak je tak jednuduché sebrat se a emigrovat?Zeptej se lidi,kteří to prožili co je to.Strašný stesk po domově.

Luboš 25.9.2007 18:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Toto je adresováno pro magora jirku

jirka.s. 25.9.2007 19:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Stala se pro tebe nepředstavitelná věc! Já to pochopil! ;-D;-D;-D

P.S.: No, je pravda, že ve dvaceti letech mne též pojímal stesk po domově, ale to bylo právě z té lampasácko-komoušské pakárny a kdybych měl býval jenom tu nejmenší možnost vzít roha za kopečky, určitě bych to udělal! Z Brna to bylo ale, bohužel, trochu z ruky! A tobě docela věřím, že bys v emigraci asi steskem natáhl brka! Steskem po PŠM, steskem třeba po takovém kapitánu Gregušovi a po donášení na kamarády, steskem po "zadostiučinění", když šel kamrád po tvém udání na deset ostrých! Vždyť ty bys musel být asi opravdu za čárou strašně nešťastný, když bys nevěděl každou minutu, co že to máš vlastně dělat, viď?

jirka.s. 25.9.2007 19:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč by ti kluci utíkali na západ ?

No, já spíš vím, proč neutíkali!!! Protože to byli ve velké vetšině všechno synáčkové z dobře prověřených rodinek, navíc napadení tulení nemocí!