19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SLANÝ: Pro petici za petlici

Před rokem proběhl ve Slaném konkurz na místo ředitele místního gymnázia, v kterém byl ve funkci opět potvrzen dosavadní ředitel Milan Dundr. Část studentů byla přesvědčena o tom, že škola pod jeho vedením dlouhodobě upadá, a svůj nesouhlas s výsledkem konkurzu vyjádřila peticí Zachraňme gymnázium.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Nič 18.6.2013 8:55

Případ začala vyšetřovat kancelář ombudsmana a Helsinský výbor

další informace včetně seznamu publikovaných článků a televizních zpravodajství: http://ujma-za-petici.cz/

M. Nič 3.6.2013 18:41

Vyzva řediteli Dundrovi na žalobu mé osoby

výzva byla zveřejněna na Facebooku v komentáři do diskuze, její kopie se nachází na stránkách http://ujma-za-petici.cz

Text:

Pan ředitel Dundr podal trestní oznámení na studenty za trestný čin pomluva s maximální sazbou 2 roky nepodmíněně. Po publikaci článku v Neviditelném psu jsem se seznámil s dalšími informacemi, které potvrzují, že ředitel Dundr upozorňoval policii na několik studentů (bývalých a současných) způsobem, který měl demonstrovat, že mu způsobili závažnou újmu, tedy spáchali trestný čin. Jsem si plně vědom toho, že pokud je mé sdělení nepravdivé, dopouštím se trestného činu pomluvy a očekávám, že mne pan ředitel Dundr zažaluje. U soudu budu žádat zveřejnění trestního oznámení a svědeckých výpovědí všech aktérů na svoji obhajobu. Jelikož vystupujete jako zastánce pana ředitele Dundra, prosím Vás o to, abyste ho s tímto komentářem seznámil.

M. Nič 3.6.2013 12:28

Protikandidatka propustena

Právě jsem byl vyrozuměn, že protikandidátka, o které píšu v článku, dostala výpověď a svědkyni v případu na straně studentů byl snížen úvazek.

V. Bok 1.6.2013 22:21

No, celé to nějak připomíná akce českobudějovických studentů

ony tyhle studentské vzpoury jsou mě vždy podezřelé. Za vším je nutno hledat člověka a v tomto ani jiném případě to asi jinak nebude. Podobně teďka válčí Ševčík na ekonomce (i když je to špatný ekonom a učitel, ale jedou je děkan).

Víte, tyhle akce vždy narušují výchovný režim školy, bezpráví se snad studentům nedělo. No a  trocha toho despotismu k škole patří, je to velmi výchovné. Zažil jsem to taky a po létech vzpomínám rád. On ten náš ředitel zvaný Bubk měl stokrát pravdu.

Jo, tohle si fakt musíme nechat do let dospělých. Až budeme zodpovědni sami za sebe. A taky doufám, že k soudu nedojde. Je to totiž ostuda PRO VŠECHNY.

Jo, jsem Slaňák, i když už bývalý. Rád se tam stavuju, i když tomu městu chybí vše co mělo dříve. A nikdo není, kdo by ho zachránil. Nebo jo?

V. Bok 1.6.2013 22:29

Re: No, celé to nějak připomíná akce českobudějovických studentů

N o abych dodal, možná že problém leží někde jinde. Třeba v tom zbytečném parkovišti za 100 mega. Za ty prachy by gyml kvetl. Ovšem zase přibyde na Hájích pár velevil.

Jo, abych dodal, dobrý ředitel nejen řídí, ale taky umí sehnat prachy.

P. Sulc 1.6.2013 2:02

Nevim je-li pan Nic typicky Cech.

Rekl bych ze ne. Nedrzi hubu a krok, bouri se, protestuje, necumi na fotbal s otevrenou hubou a nechlemta pivo jako vetsina ''''pravych'''' krajanu. Budiz ,mu cest a chvala, jen je v narode potreba vice takovych lidi, mnohem vice. Ale to je asi jen sen, zbozne prani.Doufam, ze jeho vec zvitezi !!

M. Nič 1.6.2013 7:56

Re: Nevim je-li pan Nic typicky Cech.

Dobrý den,

pivo piji,

na fotbal koukám, ale hokej mám radši,

a doufám, že studentům bude do několika dnů/týdnů sděleno oznámení o ukončení vyšetřování a stanoven termín soudu, aby se mohli obhájit a nezůstalo vše u nějaké šeptandy.

B. Hejda 1.6.2013 1:38

Žaloba na ředitele

Málokomu asi dochází, že tyhle žaloby za údajné pomluvy jsou značně dvojsečné - až se ukáže, jaká je to blbost, můžou jeho studenti, které "udal" zažalovat za křivé obvinění - stačí prokázat, že nemělo reálný základ (a pro to je zásadné názor soudu, že se toho chytil přiblblý policajt se nepočítá) a že obvinění bylo účelové a ředitel se jím snažil získat nějakou výhodu - třeba v osobním sporu s někým.

Š. Šafránek 31.5.2013 13:28

Podpora autora

Řadu let pracuji v nemocnici ve Slaném a informace o despotickém řediteli gymnázia (s jehož jednáním mám velmi nepříjemnou osobní zkušenost) mám z první ruky - článek pana Niče je pravdivý a ještě velmi slušný. Bohužel situace na gymnáziu není jediný problém Slaného (kdo zdá kausu 100 milionů vyhozených radnicí za nevyužitelný parkovací dům v centru města, mi dá za pravdu).

J. Lepka 31.5.2013 11:15

Petice má jednu slabinu.

Technický stav budovy gymnázia máte zdokumentovaný dobře, ale nevím, jak dobře máte zdokumentováno nevhodné jednání ředitele, případně jaké máte zajištěné svědky. V tomto okamžiku to interpretuji jako tvrzení proti tvrzení, čehož ředitel při podávání trestního oznámení využil (a zřejmě i zneužil).

Trochu mi to připomíná můj nedávný otevřený boj proti bývalé učitelce mého syna. Tahle osoba si nezaslouží být nazývána učitelkou. Svůj boj jsem tenkrát opřel o hmatatelné důkazy: fotokopie špatně opravených písemek - škrtnuté správné řešení, bod dolů, známka dolů, dále pak nahrávku hovorových hodin, kde prohlašovala, jak kluk neumí, ale když jsem se ptal, kde konkrétně má mezery, abychom ho to doučili, tak mlžila. Mimochodem, jiné učitelky si případné nedostatky pamatovaly naprosto přesně. A poslední důkaz byla nahrávka celého vyučování. To už jsem byl tak nas*****, že jsem potají umístil klukovi do aktovky zapnutý diktafon. No nebyl to příjemný poslech.

Ředitel školy pak při předložení důkazů mohl mezi půlkami zadku rozlousknout ořech;-) Vítězství jsme dosáhli částečného, kluk byl přeřazen do jiné třídy. "Učitelka" si pak ještě naposledy kopla tím, že nám pohrozila soudem. Po naší odpovědi, že na soudní jednání jsme plně připraveni, se definitivně stáhla - přestala otevřeně škodit.

A ještě přikládám link. Je to sice recenze knížky, ale i z ní je možno získat informace o motivaci státních zaměstnanců, tedy i zaměstnanců státního školství.

http://www.mises.cz/clanky/recenze-ludwig-von-mises-byrokracie-1011.aspx

M. Nič 31.5.2013 12:46

Re: Petice má jednu slabinu.

Já nemám se samotnou peticí nic společného,

zapojil jsem se aktivně až po účasti na setkání v aule gymnázia:

http://kladensky.denik.cz/zpravy_region/vzpoura-proti-rediteli-slanskeho-gymnazia-padlo-trestni-oznameni.html

A přeji hodně pevných nervů a vytrvalosti, zlu je třeba se bránit, ne ustupovat.

Ludwig von Mises patří mezi mé oblíbené autory.

R. Kříž 31.5.2013 10:57

drzim palce!

postih za vyjadreni nazoru je odporny, at uz jsou veci v petici uvedene pravdou ci nikoliv.

zlomte vaz!

M. Nič 31.5.2013 12:52

Re: drzim palce!

Myslím, že petice nijak nevybočuje z níže uvedené citace nálezu ústavního soudu, a tedy s Vámi souhlasím:

Pokud jde o hodnotící soudy, i přehánění a nadsázka, byť by byly i tvrdé, nečiní samy o sobě projev nedovoleným. Ani nepřípadnost názoru kritika z hlediska logiky a podjatost kritika nedovolují samy o sobě učinit závěr, že kritik vybočil z projevu, který lze označit za přiměřený. Pouze v případě, že jde o kritiku věcí či jednání osob veřejných, která zcela postrádá věcný základ a pro kterou nelze nalézt žádné zdůvodnění, je třeba považovat takovou kritiku za nepřiměřenou. ... nikdy nelze posuzovat toliko jednotlivý vytržený výrok anebo větu.

R. Kříž 31.5.2013 17:32

Re: drzim palce!

jakykoliv projev, nevyzyvajici k nasili proti nekomu ci necemu, je pripustny a nesmi byt jakkoliv postihovan.

P. Schuh 31.5.2013 10:48

Totalita

Alespoň se studentíci přesvědčí na vlastní kůži, že mocným se na kuří oko nešlape....a že to s tou demokracií u nás není zas až tak horké....

Dnešní doba se liší od té předchozí tím, že dnes můžete tlachat co chcete a buď vás mocní ignorují a nebo pokud se náhodou trefíte do černého Vás sice nevyhodí ze školy nebo nezavřou jako dříve, ale zničí vás psychicky nebo ekonomicky. Poté pochopíte, že proti vám stojí mocenská mašinérie možná daleko horší než-li byla ta minulá...

M. Nič 31.5.2013 12:48

Re: Totalita

Není horší, já bych neměnil.

Pokud se ale nebudeme bránit, tak může být mnohem hůř.

P. Lenc 31.5.2013 8:45

Chápu

podání trestního oznámení, pokud dojde k pomluvě, vyložené lži a pod.Tady nevím, a také se nebudu plést.Ale pravdou je, že znovu začíná doba, kdy lidé mají strach vyjádřit svůj názor veřejně, kdy říci něco pravdivého o značné čási Romů nebo islámu a nedej bože kritizovat politiku EU se v lepším případě cenzuruje, v tom horším je člověk veřejně nazýván xenofobem, rasistou nebo fašizujícím pravičákem.A je to čím dál horší.

M. Kosejk 31.5.2013 8:26

??

Naučil jsem se nespoláhat na názory jedné strany sporu. To je cesta do pekel. Nevím, co se na tom gymplu děje. Nevím, jestli ty studenty někdo nezneužívá. A ani netuším, zda-li se ti studenti nedopustili nějakých nehorázných pomluv toho ředitele, o kterých autor článku třeba ani neví.

Fakt nevím. Jen mi příjde slaboduché, když ředitel školy toto řeší prostřednictvím trestního oznámení.  Ale plést se do toho nebudu. Ať si to tam pořeší sami.

M. Nič 31.5.2013 8:55

Re: ??

- před několik týdny jsem měl po schůzi zastupitelstva města dlouhý hovor se zástupcem ředitele, takže jsem si na 99+% jistý, že se obžalovaní studenti nehorázných pomluv nedopustili

- vedení školy rozhlašuje, že studenty zneužívá protikandidátka; jak píšu v článku, od února ji znám osobně a můj postoj je tím bezpochyby ovlivněn, ale asi právě proto se nedomnívám, že by za peticí stála ona

- nejzávažnější problém je ale jinde - vše nasvědčuje tomu, že je vedeno kriminální vyšetřování za podání petice, která neobsahuje urážky a očividné lži - a to je útok na svobodu slova a ať chcete nebo ne, tak se Vás to týká

M. Šejna 31.5.2013 9:07

pane Niči

mám obavu, že si pletete svobodu slova se svobodou veřejně pomlouvat. O tom, zda byl spáchán trestný čin pomluvy, rozhodne nezávislý soud. Ten bude posuzovat i to, zda studenti lhali záměrně, nebo nevědomky.

Jinak pokud jde o svobodu projevu, tak za bolševika by ti studenti vůbec nebyli trestně stíháni. Byli by na hodinu vyhozeni ze školy bez možnosti přejít na školu jinou. Teď mají možnost své názory před soudem svobodně obhájit. Pokud mají pravdu, nic jim nehrozí.

M. Nič 31.5.2013 9:11

Re: pane Niči

Petičníh zákon § 2 - Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu

Kriminální vyšetřování po dobu téměř jednoho roku považuji za závažnou újmu. Policie měla buď trestní oznámení odložit nebo během několika týdnů uzavřít a předat soudu.

M. Šejna 31.5.2013 9:49

pane Niči

bránil někdo studentům v petici? Byla jim na základě petice způsobena újma?

Pokud se nepletu, tak trestní oznámení se týká údajné pomluvy a nikoli petičního práva. Jinými slovy, kdyby studenti rozšiřovali veřejně své názory, zapsané v petici, jiným způsobem než peticí, bylo by na ně podáno trestní oznámení také.

J. Štrobl 31.5.2013 11:10

Re: pane Niči

Svoboda, to je holt věc, které Vy nemůžete porozumět. A mám rovněž obavy zda-li umíte vůbec číst.

M. Nič 31.5.2013 13:04

Re: pane Niči

Podle mých informací jsou studenti vyslýcháni v souvislosti s peticí a diskuzí na Facebooku.

Vyšetřování kriminální policii po dobu řady měsíců považuji za významnou újmu, vedle negativních subjektivních pocitů jde i o nemožnost se nadále veřejně vyjadřovat ke stavu gymnázia bez obav z vlivu na probíhající trestní řízení.

M. Kosejk 31.5.2013 9:13

Re: ??

Můžete mi tedy prosím říci, jaký důkaz máte pro to, že je policie stíhá právě na základě té petice? Můžete nějak vyvrátit, že je nestíhá na základě nějaké pomluvy, která s textem (a podpisem) petice nemá nic společného?

V tom Vašem odkazu se pouze píše, cituji: "všechny nám dostupné indicie ukazují..." Rozumíte, na indicie sere pes. Zvláště, pokud je to "vyargumentováno"  tak neprůkazně, jako je to v tom Vašem odkazu - znovu z něj cituji: "hlavními podezřelými jsou členové petičního výboru, vyšetřovaní studenti vzorně reprezentovali gymnázium a v současnosti velmi úspěšně studují na prestižních vysokých školách"  To přece nevylučuje to, co jsem napsal.

A vlastně jste neuvedl vůbec nic podstatného, abych si mohl udělat nějaký názor. Ani jste neuvedl paragraf trestního zákoníku, podle kterého jsou dotyční stíháni.  

p.s. Svoboda slova je fajn věc, ale také jde zneužívat. Je lež také součástí svobody slova? (a tím neříkám, že ti studenti lhali - jen to nemůžu vyloučit, protože o tom nic nevím)

M. Nič 31.5.2013 9:35

Re: ??

- nejsem vyšetřovatel, a proto nemohu mít nic jiného než indicie, z rozhovorů s obviněnými studenty, s lidmi, kteří svědčili ve prospěch studentů (a viděli protokoly výpovědi protistrany), se zástupcem ředitele školy, ze setkání v aule gymnázia, ... jsem dospěl k názoru, že je vyšetřování vedeno za petici

- trestní vyšetřování je vedeno řadu měsíců, pokud by bylo již uzavřeno a předáno soudu, bylo by možné argumentovat lépe

- takto je klidně možné, že bude vyšetřování vedeno další měsíce a měsíce, a to kvůli aktivitě, která se bytostně dotýká svobody slova, již samotnou délku vyšetřování tak považuji za závažnou újmu a útok na svobodu slova

M. Kosejk 31.5.2013 9:51

Re: ??

Můžu jen zopakovat: Naučil jsem se nespoláhat na názory jedné strany sporu. Není vždy vše, jak se zdá. Třeba ti dva petičníci evidentně v té škole dostali dobré vzdělání, když o nich píšete, co píšete. Píšete, cituji: "V současnosti velmi úspěšně studují na prestižních vysokých školách ." To se snad tomu gymplu povedlo - za vedení toho strašlivého ředitele protlačit ty trpící studenty na prestižní školy.  :))

M. Šejna 31.5.2013 8:57

pane Kosejku

osobně se domnívám, že trestní oznámení od ředitele je mnohem serioznější postup, než kdyby ředitel protestující studenty jednoduše vyhodil ze školy. Důvod na vyhození se vždycky najde. Ředitel to ale předal policii, což považuji za správný postup. Navíc i sám autor článku píše, že studenti o ředitelovi v petici lhali. Omlouvá je tím, že prý netušili, že lžou a že tedy to vlastně lež není. Tohle je velice zvláštní názor, že pokud někdo veřejně lže nevědomky, tak prý nelže.

M. Nič 31.5.2013 9:09

Re: pane Kosejku

- nikde v petici nepíšu, že by studenti lhali, to jste mne asi špatně pochopil, co píšu je, že některá tvrzení jsem nebyl schopen v době podání petice ověřit

- dnes jsem po řadě rozhovorů přesvědčen, že měli pravdu i tam, kde jsem se původně domníval, že přehánějí

M. Šejna 31.5.2013 9:46

pane Niči

cituji Vás:

"Aby člověk lhal, musí vědět, že neříká pravdu. Ačkoliv před rokem jsem o řadě věcí nevěděl, dnes jsem si jistý, že studenti byli vnitřně přesvědčeni o tom, že píší pravdu."

Mohl byste mi tento Váš vyrok přeložit jinak, než jsem si to přeložil já? Já jsem si to přeložil tak, že studenti lhali, ale nevědomky.