20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
maja 25.11.2006 19:55

Děkuji za informaci, že i tady v Čechách někdo pochopil potřebu takových škol

je to hodně potěšujícíR^

Pamětník 22.11.2006 18:55

Dotaz

V poslední době se dost často hovoří o školách pro vyjímečně nadané žáky.

Jak se absolventi těchto škol později uplatňují v životě? Jsou upotřebitelní, nebo jsou to pouze nadaní podivíni? 

mik 21.11.2006 20:50

Dává tato škola žákům víc než jen víc informací?

"Vědění, které není doprovázeno spravedlností, mělo by se nazývat spíše chytráctvím než modrostí." Marcus Tulius Cicero, O povinnostech.

Proto bych se rád zeptal autora jestli tato škola dává žákům jen víc informací nebo z nich má dělat  i moudré lidi.

pavel 99 21.11.2006 22:43

Re: Dává tato škola žákům víc než jen víc informací?

a ostatní školy dávají? Nabo Vás to u nich nezajímá?

doktor 21.11.2006 18:45

Ještě jednou k nadaným dětem:

Vysithl to velmi dobře autor: Mají potřebu znalosti a mají dovednost se projevit a uplatnit. Nejde tedy o školní šprty, kteří mají hlavně potřebu se projevit, nebo hochštaplery, "elitu", kteří mají potřebu se dobře uplatnit, ale o děti s mimořádně širokou zvědavostí - potřebou znalostí, které vůbec nemusí souviset s běžnou školní výukou. Pokud je jim jejich schopnosti umožněno v životě - nejen ve škole, ale i doma - realisovat, vyrůstají z nich nejen vynikající vědci, ale jejich "nadání" jim umožňuje lépe rozumět našemu složitému světu a chovat se nekonformně. Vůbec nejde o "vůdcovství v genech". Politickými a jinými vůdci se často stávají lidé psychicky narušení, zajímající se nikoliv o svět, ale o sebe.

J.G. Pašek 21.11.2006 18:27

Vysoký intelekt a vůdcovství v genech . . . .

Vůdce Hitler měl údajně IQ 150+

EmilXX 21.11.2006 22:13

Re: Vysoký intelekt a vůdcovství v genech . . . .

Jak to bylo s Hitlerem nevím, ale v knize Norimberský deník najdete IQ všech souzených. Nejnižší IQ měl Julius Streicher, IQ 108, nejvyšší tuším Schacht, IQ 143. Goring měl např IQ 138.

J.G. Pašek 21.11.2006 22:59

Re: Re: Vysoký intelekt a vůdcovství v genech . . . .

Byl jsem nemile překvapen, když jsem o tom četl jednou článek v TIME časopise. Hitler, Stalin, Churchill měli +/- pár bodů skoro stejné IQ, kolem 150+ . . . . Isacc Newton a J.W. Goethe měli IQ gigantů nad nimi. Vše je ale bylo empirické, protože IQ test nedělali ale kdyby si ano tak by asi tak zřejmě dopadli.

doktor 21.11.2006 23:43

Re: Re: Re: Vysoký intelekt a vůdcovství v genech . . . .

Pokud jste někdy měli možnost dělat klasické IQ testy, víte, že posuzují logiku, představivost a kombinatoriku. Nic neříkají o sociálních, emočních, etických nebo s nimi  souvisejících hodnotových schopnostech. Nehodnotí proto OSOBNOST, ale jen jednu její část. Pokud má člověk s poruchou osobnosti vysokou inteligenci, může se stát nejen úspěšným lupičem, ale také bezohledným, amorálním úspěšným politikem nebo vojevůdcem. Nic z toho neplatí pro správně diagnostikované nadané děti, z nichž se mohou (ale nemusí) stát nadaní dospělí: mají totiž vysokou nejen rozumovou (IQ), ale také emoční, sociální a další formy inteligence. Jsou všestranní.

jz 21.11.2006 16:14

no když tomu věříte ...

Ona věc nejni tak jednoduchá. Škola pro geniální Jihočechy se nachází v té oblasti budějovického sídliště Máj, kam se lidé postupně a oprávněně začínají bát chodit, takže se potýká s jistým odlivem dětí. Předpokládám tedy, že se třída pro malé geniály dříve či později zaplní dětmi rodičů, kteří to buď nevědí (třeba proto, že jsou z Tábora), anebo kterým to nevadí (tj. nejsou hnusně xenofobní), nicméně dětmi pravděpodobně intelektuálně víceméně průměrnými, které o sobě nicméně budou vědět, že jsou geniální, páč se jim to odmala říká. I touto metodou jistě vznikne elita, ale jiná, než si myslí nadšení zastánci těchto dobrých nápadů.

123 21.11.2006 16:22

Re: no když tomu věříte ...

Plivnout jedovatou slinu a potrisnit cistotu umyslu, i toto je stanovisko!

jz 21.11.2006 16:38

Re: Re: no když tomu věříte ...

To jste mi udělal radost, takhle naivní reakci jsem snad ani nečekal - pán je idealista, že? Celý život plivu jedovaté sliny na všeliké dobré oumysle, dokonce se tím obstojně živím. Není to tak těžké - všechny dobré oumysle predikovatelně končí nějakým průšvihem. V případě jihočeské geniality jsem ale vůbec nemluvil o možných malérech, které to může způsobit, ale pouze a výhradně o tom, že jde o typickou provinční potěmkiniádu.

fafnir 21.11.2006 17:59

Re: Re: Re: no když tomu věříte ...

jak to tak tady ctu,tak asi 30% psich prispevatelu soudi,ze vzdelani je zbytecne,dalsi tretina soudi ze vzdelavat nadane deti a jeste navic matematikou a podporovat jejich sebevedomi je primo spolecensky nebezpecne.Ja snad asi nejsem Cech kdyz nemam tyhle mindraky .

J.G. Pašek 21.11.2006 16:12

Prdlajs, v 18 rozdíl kam který žáček chodil do které školy zmizí . . .

Každý z nás je vězeň svých genů . . . . .

123 21.11.2006 16:26

Re: Prdlajs, v 18 rozdíl kam který žáček chodil do které školy zmizí . . .

Zeptejte se v Bratislave proc se jim studenti vratili s prosbou, aby zridili gymnazium a jak byla uspesnost prijeti na VS u studentu ze Skoly pro mimoradne nadane deti. I geny je treba aktivivat!

J.G. Pašek 21.11.2006 16:54

Re: Re: Prdlajs, v 18 rozdíl kam který žáček chodil do které školy zmizí . . .

Ti studenti o kterých píšeš, kteří byli přijmuti na VŠ, by byli přimuti kdyby čert na koze jezdil . . . . . ve čtvrti, kde bydlí úspěšní lidé a profesionálové, v takové čtvrti gymnázium kam chodí jejich potomci má mnohem větší procento studentů, kteří jsou přijmuti na akademicky nejnáročnější univerzity.  Jsou to geny, gymnázium nebo životní úroveň rodiny?

Bubo Bubo 21.11.2006 15:38

Rozdíl mezi lamou a alpakou?

lze odpovědět i tak, že zatímco lama je živočich, tak alpaka je slitina mědi, niklu a zinku? Rozdíl mezi zvířetem a kovem snad musejí rozeznat všichni.

123 21.11.2006 16:21

Re: Rozdíl mezi lamou a alpakou?

Genialni objev, skutecne, vsichni jsou pitomci jenom vy jste zvedl lucernu co osvitila pravdu. Nebo jste chtel ukazat, ze neco vite vice nez jini.

honzak 21.11.2006 18:08

Re: Re: Rozdíl mezi lamou a alpakou?

nám, co nechybí smysl pro humor se uvedená nadsázka velmi líbí. Zato se nám nelíbí krasoduchý suchar, nafukující se vlastní důležitostí. Praskni, puchejři!

Bivoj 21.11.2006 23:02

Re: Re: Rozdíl mezi lamou a alpakou?

Jenom chtel ukazat, ze je Vejr, ale opravdu Velkej Vejr.

LJG 21.11.2006 14:03

Ad gymnázium pro nadané děti

Pokud vím, tak se jmenuje Buďánka. Prvních pát let trávilo v jakési improvizované  nevytopitelné budově, pak se přestěhovalo do normální školy, ale před nějakým časem z ní dostalo výpověď -myslím proto, že nějaká taneční škola nabídla větší nájemné a městská část se zachovala ekonomicky...jestli Buďánka sehnala další peníze či  se zase přestěhovala jinam nevím...prostě fondy jsou spíš na ty slabší žáky..koneckonců studený odchov genie taky naučí - že si musí poradit sami bez dotací.

LJG 21.11.2006 14:13

no nakonec to dobře dopadlo,ale muselo být v gymnáziu a na radnici veselo:

Výpověď Gymnasiu BuďánkaNa zasedání zastupitelstva v květnu jsme byli ujištěni, že vyhrocená situace s užíváním bývalé ZŠ Žvahov  subjekty  TCP a OGB  bude v zájmu dětí a jistoty jejich rodičů vedením radnice v krátkosti vyřešena, neboť dosavadní vzájemný přístup ředitelů obou subjektů je vzájemně vstřícný.Situace nebyla vyřešena. Naopak se vyhrotila až k podání tříměsíční výpovědi gymnasiu. Pokud vím nedošlo k žádnému serioznímu jednání s vedením gymnasia. Jako důvod výpovědi použilo vedení naší radnice sporně formulovaný odstavec smlouvy, ve kterém není definovaný přesně pojem rok. Ani jako kalendářní, ani jako školní. Z  toho důvodu není možné určit zda měl být nájem za období od 1.9. 2006 do 31.8.2007 zaplacen do 10.9. 2006 nebo do 10. 7. 2006. Z analogie jiných nájemních smluv však nebývá pravidlem platit nájem s dvouměsíčním předstihem. Toto, ač nevyplývá jednoznačně z nájemní smlouvy, vedení radnice od gymnasia vyžaduje a bere nezaplacení ½ nájmu za období od 1.9. 2006 do 31.8.2007 jako výpovědní důvod.

Vyzývám všechny členy rady,a zejména pana starostu, aby bez ohledu na dohodu, či nedohodu OGB s TCP zrušili výpověd´ gymnasiu. Netrestali nejistotou děti, nerušili a nenarušovali výchovný a vzdělávací proces dětí, protože výchova dětí je společnou věcí všech, nejen rodičů a pedagogů. OGB postupovalo právně i morálně správně. Získalo pronájem řádně ve výběrovém řízení a TCP tak nebo onak s podporou vedení radnice přišlo jako podnájemník odpovědného, podle nájemní smlouvy, nájemce. V nájemní smlouvě má OGB souhlas radnice uzavřít podnájemní smlouvu s TCP, ale nemá povinnost tuto smlouvu uzavřít. Celé dosavadní vyhrocení poměrů s gymnasiem bylo do jisté míry způsobeno i chybami vedení radnice, zejména odsouváním jednání a neochoty k posouzení pravdivých skutečností. Myslím si, že především bychom měli mít na mysli zájem dětí a až na druhém místě hledět na subjektivní pocity z přístupu  jednotlivých aktérů problému.

Jura Jurax 21.11.2006 16:07

Re: no nakonec to dobře dopadlo,ale muselo být v gymnáziu a na radnici veselo:

No - měli jste na tom gymplu zřídit romskou třídu - ber kde ber, na úroveň nehleď. Pak by v případě výpovědi zdvihl se jekot veliký o diskriminaci, profesionální cikáni a politici by si podávali u Vás dveře, EU by poslalo komis jak do Matiční neblahé paměti  a radnice by fofrem couvla.

honzak 21.11.2006 18:15

Re: Re: no nakonec to dobře dopadlo,ale muselo být v gymnáziu a na radnici veselo:

fuj, něco tak ošklivého jako profesionální cikán snad ani nemůže existovat, že? Jinak děkuju za další potvrzení mé teorie, že ideálním člověkem v Evropě je homosexuální invalidní sirotek cikánské národnosti. To tvrdím jako selektivní rasista, který v pátek hájil cikánského pracovníka výkupu lahví v kladenském TESCO proti frontě notorických bílých nakupovačů.

Historik 21.11.2006 14:39

Re: Ad gymnázium pro nadané děti

Ale oni si pak poradí třeba i tak, že se do dějin zapíší jako "geniální zločinci." Poznají, že se od společnosti ničeho dobrého nadít nemohou a tak jí to vrací.

LJG 21.11.2006 14:47

Re: Re: Ad gymnázium pro nadané děti

Jste mě polekal....už jsem jim chtěla poslat stovku, aby nezatrpkli.. ..ale na stránkách nemají číslo konta http://www.budanka.cz/.... snad to vydejchají, když to dobře dopadlo ;-P

LJG 21.11.2006 14:51

Re: Re: Re: Ad gymnázium pro nadané děti

Ale bez legrace - je dobře, že jsou školy (kroužky,skaut, sportovní oddíly) které dělají něco navíc. Státní správa by jim měla pomáhat ne je brzdit.

oakman 21.11.2006 13:38

Zajímavý rozpor

Na jedné straně je tato země velmocí v produkci sportovců, kteří se zapisují do světových statistik, což je bezesporu otázka systematického přístupu. Ve srovnání z Rakušany - podobná populace, nátura, o dost větší zdroje - pokrýváme daleko širší spektrum sportů i s dosaženými výsledky. Proč to náhle nefunguje při výchově "intelektuálních reprezentantů"?? 

LJG 21.11.2006 13:55

Re: Zajímavý rozpor

Třeba proto, že u šestiletých dětí nikdo neříká, ,že si nesmí připnout brusle a že si mají hezky hrát na písečku...jako to říkal někdo na začátku této diskuze o dětech nadaných. Kdy se má tedy začít studovat (nebo bruslit) pořádně? V osmnácti? A stihne pak to dítě být Jagrem či Heyrovským?

zdeněk 21.11.2006 14:10

Re: Re: Zajímavý rozpor

Většina lidí "nadaných" které jsem poznal v mladém věku byli holky které se všechno učili nazpaměť. Proto jsem velmi rezervovaný k různým televizním pořadům kde předvádějí mladou "elitu" národa.

Ono je to o práci a ochotě vstát i když mě srazí k zemi. Sám jsem ve třídě vyčníval ale teď bych to neměnil. Je to tak trochu o ješitnosti, někdy je lepší být jednooký mezi slepými než mezi těmi co vídí.